Více

    ― Reklama ―

    Zapomeňte na přeplněnou místnost s portrétem Mony Lisy. Muzeum Louvre totiž v lednu uvedlo svou premiérovou módní expozici. Unikátní výstava nazvaná Louvre Couture – Objets d’art, objets de mode v pavilonu dekorativního umění vám odhalí to nejlepší ze světa vysoké módy. Nechybí ani róby ikon jako Balenciaga či Jean Paul Gaultier.

    Louvre Couture načrtává jasnou paralelu mezi módou a uměním

    První módní výstava ve více než 230 let dlouhé historii největšího muzea na světě rozvíjí dialog mezi předměty dekorativního umění a módou. Expozice je zasazena do pavilonu Richelieu. Ten kromě honosných apartmánů panovníka Napoleona III. nabízí také několik tisíc kusů historického nábytku, tapet, keramiky, interiérových doplňků nebo šperků, mapujících období od Byzance po druhé francouzské císařství.

    Zdroj: Reuters

    V místnostech o rozloze více než devět tisíc metrů čtverečních se nachází přibližně 100 rób a doplňků od 45 módních návrhářů, datovaných od roku 1949 až po současnost. Pokocháte se tak díly od Huberta de Givenchy přes Azzedine Alaïa až po Iris van Herpen či Thoma Browne. Rozmístění couture exponátů však není zdaleka náhodné. Podle kurátora výstavy Oliviera Gabet mají totiž oděvy zvýraznit paralely s ostatními vystavenými předměty.

    Proslulé muzeum Louvre je pak jako instituce pro designéry nepopiratelným zdrojem inspirace, a to především díky svým rozsáhlým uměleckým sbírkám i fascinujícím prostorám. Právě proto výstavu otevírají šaty od Christiana Dior nazvané Museé du Louvre. Louvre Couture tak odhaluje návštěvníkům artefakty z významných historických epoch optikou současné módy.

    Zdroj: Reuters

    Vztah mezi módou a uměním ilustruje například také model Dolce & Gabbana, inspirovaný benátskou mozaikou z 11. století, nebo vyšívané sako Chanel s motivem, převzatým z komody z 18. století. K vidění jsou také boty Armadillo navržené Alexanderem McQueen, slavné šaty z brnění z kolekce Balenciaga couture pro podzim 2023 či šaty od Versace s ikonickým barokním vzorem.

    Metropole módy bude mít vlastní Met Gala. Nazývá se Grand Dîner du Louvre

    Návštěvníci mají příležitost kochat se vzácným spojením dekorativního umění a haute couture kousků až do 21. července letošního roku. Rozhodnutí Louvru naskočit na vlnu prudce rostoucího počtu oděvních výstav potvrzuje význam módy v současném kulturně-společenském dialogu.

    Podle slov kurátora výstavy není cílem exhibice přilákat do muzea více návštěvníků, těch má více než dost, zvlášť z řady turistů. Záměrem je spíše navnadit k návštěvě právě Pařížany, ale také mladší generaci. Touto formou hodlá představit i jiná zákoutí obrovského komplexu, nejen proslulý obraz Mony Lisy nebo sochu Níké Samothrácké.

    Instituce posílí svou pozici na poli módy také díky debutovému ročníku benefičního galavečera Grand Dîner du Louvre, jehož výtěžek poputuje na financování aktivit muzea. Hosté si budou moci vychutnat společnou večeři, po níž bude následovat afterparty pod ikonickou skleněnou pyramidou.

    Datum konání, 4. března, koresponduje se začátkem Pařížského fashion weeku. Počátečního milníku benefice ve výši milionu eur se podařilo dosáhnout už před samotnou akcí, a to díky dražbě více než 30 stolů, zakoupených právě předními módními domy a návrháři, kteří jednotlivé oděvy na výstavu v Louvru zapůjčili.

    Zdroje: Museé du Louvre, Business of Fashion, WWD, New York Times, CNN, Fashion Network, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Paříž jako neopakovatelný módní zážitek. Zavítejte na první haute couture výstavu v Louvru

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zapomeňte na přeplněnou místnost s portrétem Mony Lisy. Muzeum Louvre totiž v lednu uvedlo svou premiérovou módní expozici. Unikátní výstava nazvaná Louvre Couture – Objets d’art, objets de mode v pavilonu dekorativního umění vám odhalí to nejlepší ze světa vysoké módy. Nechybí ani róby ikon jako Balenciaga či Jean Paul Gaultier.

    - Reklama -

    Louvre Couture načrtává jasnou paralelu mezi módou a uměním

    První módní výstava ve více než 230 let dlouhé historii největšího muzea na světě rozvíjí dialog mezi předměty dekorativního umění a módou. Expozice je zasazena do pavilonu Richelieu. Ten kromě honosných apartmánů panovníka Napoleona III. nabízí také několik tisíc kusů historického nábytku, tapet, keramiky, interiérových doplňků nebo šperků, mapujících období od Byzance po druhé francouzské císařství.

    Zdroj: Reuters

    V místnostech o rozloze více než devět tisíc metrů čtverečních se nachází přibližně 100 rób a doplňků od 45 módních návrhářů, datovaných od roku 1949 až po současnost. Pokocháte se tak díly od Huberta de Givenchy přes Azzedine Alaïa až po Iris van Herpen či Thoma Browne. Rozmístění couture exponátů však není zdaleka náhodné. Podle kurátora výstavy Oliviera Gabet mají totiž oděvy zvýraznit paralely s ostatními vystavenými předměty.

    - Reklama -

    Proslulé muzeum Louvre je pak jako instituce pro designéry nepopiratelným zdrojem inspirace, a to především díky svým rozsáhlým uměleckým sbírkám i fascinujícím prostorám. Právě proto výstavu otevírají šaty od Christiana Dior nazvané Museé du Louvre. Louvre Couture tak odhaluje návštěvníkům artefakty z významných historických epoch optikou současné módy.

    Zdroj: Reuters

    Vztah mezi módou a uměním ilustruje například také model Dolce & Gabbana, inspirovaný benátskou mozaikou z 11. století, nebo vyšívané sako Chanel s motivem, převzatým z komody z 18. století. K vidění jsou také boty Armadillo navržené Alexanderem McQueen, slavné šaty z brnění z kolekce Balenciaga couture pro podzim 2023 či šaty od Versace s ikonickým barokním vzorem.

    Metropole módy bude mít vlastní Met Gala. Nazývá se Grand Dîner du Louvre

    Návštěvníci mají příležitost kochat se vzácným spojením dekorativního umění a haute couture kousků až do 21. července letošního roku. Rozhodnutí Louvru naskočit na vlnu prudce rostoucího počtu oděvních výstav potvrzuje význam módy v současném kulturně-společenském dialogu.

    Podle slov kurátora výstavy není cílem exhibice přilákat do muzea více návštěvníků, těch má více než dost, zvlášť z řady turistů. Záměrem je spíše navnadit k návštěvě právě Pařížany, ale také mladší generaci. Touto formou hodlá představit i jiná zákoutí obrovského komplexu, nejen proslulý obraz Mony Lisy nebo sochu Níké Samothrácké.

    Instituce posílí svou pozici na poli módy také díky debutovému ročníku benefičního galavečera Grand Dîner du Louvre, jehož výtěžek poputuje na financování aktivit muzea. Hosté si budou moci vychutnat společnou večeři, po níž bude následovat afterparty pod ikonickou skleněnou pyramidou.

    Datum konání, 4. března, koresponduje se začátkem Pařížského fashion weeku. Počátečního milníku benefice ve výši milionu eur se podařilo dosáhnout už před samotnou akcí, a to díky dražbě více než 30 stolů, zakoupených právě předními módními domy a návrháři, kteří jednotlivé oděvy na výstavu v Louvru zapůjčili.

    Zdroje: Museé du Louvre, Business of Fashion, WWD, New York Times, CNN, Fashion Network, Instagram

    ― Reklama ―

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    Archiv přestal být vzpomínkou. Dnes určuje, co považujeme za nové

    Trend slow fashion není tím hlavním důvodem, proč návrháři v poslední době sahají do vlastních archivů. Marketingová oddělení reagují na rostoucí zájem o vizuály z minulého století. Fotografie a videa z 80. a 90. let sbírají na sociálních sítích statisíce likes a sdílení. Právě takové okamžiky dokazují, že veřejnost stále miluje dobovou pompéznost a ikonický glam z doby, kdy trh nebyl tak přesycený jako v současnosti.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Od popelnic k Pradě. Harris Dickinson září před i za kamerou

    Když značka Prada letos v lednu oznámila, že jednou z jejích nových tváří bude britský herec Harris Dickinson, sázela na jeho civilnost. V kampani neztělesňuje žádnou roli, je hlavní postavou svého vlastního příběhu. A ten se rozběhl opravdu naplno. Dickinson na festivalu v Cannes uvedl povedený režisérský debut Pobuda. Chystá se také na roli Johna Lennona a spekuluje se, že by mohl být novým agentem 007.

    Zastavte nákupy s expirací. Poděkuje vám peněženka i váš styl

    Ve světě módy čelíme neustálému tlaku. Nejen, že se střídají sezóny, ale i mikro trendy. Co se v pondělí objeví na TikToku, může být ve středu vyprodané a v pátek zastaralé. Koloběh vytváří negativní fenomén, takzvané nákupy s expirací. Produkty, které nejsou stvořené pro dlouhodobé nošení, ale momentální uspokojení. Jako bychom si místo oblečení kupovali krátkodobý dopaminový boost.

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    Zendaya posiluje partnerství s On. Spolu s Law Roach navrhla tenisky

    Herečka Zendaya zahájila další kapitolu spolupráce se značkou On. Ve čtvrtek totiž odhalila tenisky s názvem Cloudzone Moon, které navrhla společně se svým stylistou Law Roach. Doprovodná kampaň Be Every You se točí kolem motivů pohybu a duality. Zendaya v ní navíc nabádá k tomu, abychom se nebáli přijmout všechny stránky naší osobnosti.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―