Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zapomeňte na přeplněnou místnost s portrétem Mony Lisy. Muzeum Louvre totiž v lednu uvedlo svou premiérovou módní expozici. Unikátní výstava nazvaná Louvre Couture – Objets d’art, objets de mode v pavilonu dekorativního umění vám odhalí to nejlepší ze světa vysoké módy. Nechybí ani róby ikon jako Balenciaga či Jean Paul Gaultier.

    Louvre Couture načrtává jasnou paralelu mezi módou a uměním

    První módní výstava ve více než 230 let dlouhé historii největšího muzea na světě rozvíjí dialog mezi předměty dekorativního umění a módou. Expozice je zasazena do pavilonu Richelieu. Ten kromě honosných apartmánů panovníka Napoleona III. nabízí také několik tisíc kusů historického nábytku, tapet, keramiky, interiérových doplňků nebo šperků, mapujících období od Byzance po druhé francouzské císařství.

    Zdroj: Reuters

    V místnostech o rozloze více než devět tisíc metrů čtverečních se nachází přibližně 100 rób a doplňků od 45 módních návrhářů, datovaných od roku 1949 až po současnost. Pokocháte se tak díly od Huberta de Givenchy přes Azzedine Alaïa až po Iris van Herpen či Thoma Browne. Rozmístění couture exponátů však není zdaleka náhodné. Podle kurátora výstavy Oliviera Gabet mají totiž oděvy zvýraznit paralely s ostatními vystavenými předměty.

    Proslulé muzeum Louvre je pak jako instituce pro designéry nepopiratelným zdrojem inspirace, a to především díky svým rozsáhlým uměleckým sbírkám i fascinujícím prostorám. Právě proto výstavu otevírají šaty od Christiana Dior nazvané Museé du Louvre. Louvre Couture tak odhaluje návštěvníkům artefakty z významných historických epoch optikou současné módy.

    Zdroj: Reuters

    Vztah mezi módou a uměním ilustruje například také model Dolce & Gabbana, inspirovaný benátskou mozaikou z 11. století, nebo vyšívané sako Chanel s motivem, převzatým z komody z 18. století. K vidění jsou také boty Armadillo navržené Alexanderem McQueen, slavné šaty z brnění z kolekce Balenciaga couture pro podzim 2023 či šaty od Versace s ikonickým barokním vzorem.

    Metropole módy bude mít vlastní Met Gala. Nazývá se Grand Dîner du Louvre

    Návštěvníci mají příležitost kochat se vzácným spojením dekorativního umění a haute couture kousků až do 21. července letošního roku. Rozhodnutí Louvru naskočit na vlnu prudce rostoucího počtu oděvních výstav potvrzuje význam módy v současném kulturně-společenském dialogu.

    Podle slov kurátora výstavy není cílem exhibice přilákat do muzea více návštěvníků, těch má více než dost, zvlášť z řady turistů. Záměrem je spíše navnadit k návštěvě právě Pařížany, ale také mladší generaci. Touto formou hodlá představit i jiná zákoutí obrovského komplexu, nejen proslulý obraz Mony Lisy nebo sochu Níké Samothrácké.

    Instituce posílí svou pozici na poli módy také díky debutovému ročníku benefičního galavečera Grand Dîner du Louvre, jehož výtěžek poputuje na financování aktivit muzea. Hosté si budou moci vychutnat společnou večeři, po níž bude následovat afterparty pod ikonickou skleněnou pyramidou.

    Datum konání, 4. března, koresponduje se začátkem Pařížského fashion weeku. Počátečního milníku benefice ve výši milionu eur se podařilo dosáhnout už před samotnou akcí, a to díky dražbě více než 30 stolů, zakoupených právě předními módními domy a návrháři, kteří jednotlivé oděvy na výstavu v Louvru zapůjčili.

    Zdroje: Museé du Louvre, Business of Fashion, WWD, New York Times, CNN, Fashion Network, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Paříž jako neopakovatelný módní zážitek. Zavítejte na první haute couture výstavu v Louvru

    Zapomeňte na přeplněnou místnost s portrétem Mony Lisy. Muzeum Louvre totiž v lednu uvedlo svou premiérovou módní expozici. Unikátní výstava nazvaná Louvre Couture – Objets d’art, objets de mode v pavilonu dekorativního umění vám odhalí to nejlepší ze světa vysoké módy. Nechybí ani róby ikon jako Balenciaga či Jean Paul Gaultier.

    Louvre Couture načrtává jasnou paralelu mezi módou a uměním

    První módní výstava ve více než 230 let dlouhé historii největšího muzea na světě rozvíjí dialog mezi předměty dekorativního umění a módou. Expozice je zasazena do pavilonu Richelieu. Ten kromě honosných apartmánů panovníka Napoleona III. nabízí také několik tisíc kusů historického nábytku, tapet, keramiky, interiérových doplňků nebo šperků, mapujících období od Byzance po druhé francouzské císařství.

    Zdroj: Reuters

    V místnostech o rozloze více než devět tisíc metrů čtverečních se nachází přibližně 100 rób a doplňků od 45 módních návrhářů, datovaných od roku 1949 až po současnost. Pokocháte se tak díly od Huberta de Givenchy přes Azzedine Alaïa až po Iris van Herpen či Thoma Browne. Rozmístění couture exponátů však není zdaleka náhodné. Podle kurátora výstavy Oliviera Gabet mají totiž oděvy zvýraznit paralely s ostatními vystavenými předměty.

    Proslulé muzeum Louvre je pak jako instituce pro designéry nepopiratelným zdrojem inspirace, a to především díky svým rozsáhlým uměleckým sbírkám i fascinujícím prostorám. Právě proto výstavu otevírají šaty od Christiana Dior nazvané Museé du Louvre. Louvre Couture tak odhaluje návštěvníkům artefakty z významných historických epoch optikou současné módy.

    Zdroj: Reuters

    Vztah mezi módou a uměním ilustruje například také model Dolce & Gabbana, inspirovaný benátskou mozaikou z 11. století, nebo vyšívané sako Chanel s motivem, převzatým z komody z 18. století. K vidění jsou také boty Armadillo navržené Alexanderem McQueen, slavné šaty z brnění z kolekce Balenciaga couture pro podzim 2023 či šaty od Versace s ikonickým barokním vzorem.

    Metropole módy bude mít vlastní Met Gala. Nazývá se Grand Dîner du Louvre

    Návštěvníci mají příležitost kochat se vzácným spojením dekorativního umění a haute couture kousků až do 21. července letošního roku. Rozhodnutí Louvru naskočit na vlnu prudce rostoucího počtu oděvních výstav potvrzuje význam módy v současném kulturně-společenském dialogu.

    Podle slov kurátora výstavy není cílem exhibice přilákat do muzea více návštěvníků, těch má více než dost, zvlášť z řady turistů. Záměrem je spíše navnadit k návštěvě právě Pařížany, ale také mladší generaci. Touto formou hodlá představit i jiná zákoutí obrovského komplexu, nejen proslulý obraz Mony Lisy nebo sochu Níké Samothrácké.

    Instituce posílí svou pozici na poli módy také díky debutovému ročníku benefičního galavečera Grand Dîner du Louvre, jehož výtěžek poputuje na financování aktivit muzea. Hosté si budou moci vychutnat společnou večeři, po níž bude následovat afterparty pod ikonickou skleněnou pyramidou.

    Datum konání, 4. března, koresponduje se začátkem Pařížského fashion weeku. Počátečního milníku benefice ve výši milionu eur se podařilo dosáhnout už před samotnou akcí, a to díky dražbě více než 30 stolů, zakoupených právě předními módními domy a návrháři, kteří jednotlivé oděvy na výstavu v Louvru zapůjčili.

    Zdroje: Museé du Louvre, Business of Fashion, WWD, New York Times, CNN, Fashion Network, Instagram

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―