Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zapomeňte na přeplněnou místnost s portrétem Mony Lisy. Muzeum Louvre totiž v lednu uvedlo svou premiérovou módní expozici. Unikátní výstava nazvaná Louvre Couture – Objets d’art, objets de mode v pavilonu dekorativního umění vám odhalí to nejlepší ze světa vysoké módy. Nechybí ani róby ikon jako Balenciaga či Jean Paul Gaultier.

    Louvre Couture načrtává jasnou paralelu mezi módou a uměním

    První módní výstava ve více než 230 let dlouhé historii největšího muzea na světě rozvíjí dialog mezi předměty dekorativního umění a módou. Expozice je zasazena do pavilonu Richelieu. Ten kromě honosných apartmánů panovníka Napoleona III. nabízí také několik tisíc kusů historického nábytku, tapet, keramiky, interiérových doplňků nebo šperků, mapujících období od Byzance po druhé francouzské císařství.

    Zdroj: Reuters

    V místnostech o rozloze více než devět tisíc metrů čtverečních se nachází přibližně 100 rób a doplňků od 45 módních návrhářů, datovaných od roku 1949 až po současnost. Pokocháte se tak díly od Huberta de Givenchy přes Azzedine Alaïa až po Iris van Herpen či Thoma Browne. Rozmístění couture exponátů však není zdaleka náhodné. Podle kurátora výstavy Oliviera Gabet mají totiž oděvy zvýraznit paralely s ostatními vystavenými předměty.

    Proslulé muzeum Louvre je pak jako instituce pro designéry nepopiratelným zdrojem inspirace, a to především díky svým rozsáhlým uměleckým sbírkám i fascinujícím prostorám. Právě proto výstavu otevírají šaty od Christiana Dior nazvané Museé du Louvre. Louvre Couture tak odhaluje návštěvníkům artefakty z významných historických epoch optikou současné módy.

    Zdroj: Reuters

    Vztah mezi módou a uměním ilustruje například také model Dolce & Gabbana, inspirovaný benátskou mozaikou z 11. století, nebo vyšívané sako Chanel s motivem, převzatým z komody z 18. století. K vidění jsou také boty Armadillo navržené Alexanderem McQueen, slavné šaty z brnění z kolekce Balenciaga couture pro podzim 2023 či šaty od Versace s ikonickým barokním vzorem.

    Metropole módy bude mít vlastní Met Gala. Nazývá se Grand Dîner du Louvre

    Návštěvníci mají příležitost kochat se vzácným spojením dekorativního umění a haute couture kousků až do 21. července letošního roku. Rozhodnutí Louvru naskočit na vlnu prudce rostoucího počtu oděvních výstav potvrzuje význam módy v současném kulturně-společenském dialogu.

    Podle slov kurátora výstavy není cílem exhibice přilákat do muzea více návštěvníků, těch má více než dost, zvlášť z řady turistů. Záměrem je spíše navnadit k návštěvě právě Pařížany, ale také mladší generaci. Touto formou hodlá představit i jiná zákoutí obrovského komplexu, nejen proslulý obraz Mony Lisy nebo sochu Níké Samothrácké.

    Instituce posílí svou pozici na poli módy také díky debutovému ročníku benefičního galavečera Grand Dîner du Louvre, jehož výtěžek poputuje na financování aktivit muzea. Hosté si budou moci vychutnat společnou večeři, po níž bude následovat afterparty pod ikonickou skleněnou pyramidou.

    Datum konání, 4. března, koresponduje se začátkem Pařížského fashion weeku. Počátečního milníku benefice ve výši milionu eur se podařilo dosáhnout už před samotnou akcí, a to díky dražbě více než 30 stolů, zakoupených právě předními módními domy a návrháři, kteří jednotlivé oděvy na výstavu v Louvru zapůjčili.

    Zdroje: Museé du Louvre, Business of Fashion, WWD, New York Times, CNN, Fashion Network, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Paříž jako neopakovatelný módní zážitek. Zavítejte na první haute couture výstavu v Louvru

    Zapomeňte na přeplněnou místnost s portrétem Mony Lisy. Muzeum Louvre totiž v lednu uvedlo svou premiérovou módní expozici. Unikátní výstava nazvaná Louvre Couture – Objets d’art, objets de mode v pavilonu dekorativního umění vám odhalí to nejlepší ze světa vysoké módy. Nechybí ani róby ikon jako Balenciaga či Jean Paul Gaultier.

    - Reklama -

    Louvre Couture načrtává jasnou paralelu mezi módou a uměním

    První módní výstava ve více než 230 let dlouhé historii největšího muzea na světě rozvíjí dialog mezi předměty dekorativního umění a módou. Expozice je zasazena do pavilonu Richelieu. Ten kromě honosných apartmánů panovníka Napoleona III. nabízí také několik tisíc kusů historického nábytku, tapet, keramiky, interiérových doplňků nebo šperků, mapujících období od Byzance po druhé francouzské císařství.

    Zdroj: Reuters

    V místnostech o rozloze více než devět tisíc metrů čtverečních se nachází přibližně 100 rób a doplňků od 45 módních návrhářů, datovaných od roku 1949 až po současnost. Pokocháte se tak díly od Huberta de Givenchy přes Azzedine Alaïa až po Iris van Herpen či Thoma Browne. Rozmístění couture exponátů však není zdaleka náhodné. Podle kurátora výstavy Oliviera Gabet mají totiž oděvy zvýraznit paralely s ostatními vystavenými předměty.

    - Reklama -

    Proslulé muzeum Louvre je pak jako instituce pro designéry nepopiratelným zdrojem inspirace, a to především díky svým rozsáhlým uměleckým sbírkám i fascinujícím prostorám. Právě proto výstavu otevírají šaty od Christiana Dior nazvané Museé du Louvre. Louvre Couture tak odhaluje návštěvníkům artefakty z významných historických epoch optikou současné módy.

    Zdroj: Reuters

    Vztah mezi módou a uměním ilustruje například také model Dolce & Gabbana, inspirovaný benátskou mozaikou z 11. století, nebo vyšívané sako Chanel s motivem, převzatým z komody z 18. století. K vidění jsou také boty Armadillo navržené Alexanderem McQueen, slavné šaty z brnění z kolekce Balenciaga couture pro podzim 2023 či šaty od Versace s ikonickým barokním vzorem.

    Metropole módy bude mít vlastní Met Gala. Nazývá se Grand Dîner du Louvre

    Návštěvníci mají příležitost kochat se vzácným spojením dekorativního umění a haute couture kousků až do 21. července letošního roku. Rozhodnutí Louvru naskočit na vlnu prudce rostoucího počtu oděvních výstav potvrzuje význam módy v současném kulturně-společenském dialogu.

    Podle slov kurátora výstavy není cílem exhibice přilákat do muzea více návštěvníků, těch má více než dost, zvlášť z řady turistů. Záměrem je spíše navnadit k návštěvě právě Pařížany, ale také mladší generaci. Touto formou hodlá představit i jiná zákoutí obrovského komplexu, nejen proslulý obraz Mony Lisy nebo sochu Níké Samothrácké.

    Instituce posílí svou pozici na poli módy také díky debutovému ročníku benefičního galavečera Grand Dîner du Louvre, jehož výtěžek poputuje na financování aktivit muzea. Hosté si budou moci vychutnat společnou večeři, po níž bude následovat afterparty pod ikonickou skleněnou pyramidou.

    Datum konání, 4. března, koresponduje se začátkem Pařížského fashion weeku. Počátečního milníku benefice ve výši milionu eur se podařilo dosáhnout už před samotnou akcí, a to díky dražbě více než 30 stolů, zakoupených právě předními módními domy a návrháři, kteří jednotlivé oděvy na výstavu v Louvru zapůjčili.

    Zdroje: Museé du Louvre, Business of Fashion, WWD, New York Times, CNN, Fashion Network, Instagram

    ― Reklama ―

    Once upon a time. Historické vědění ukrývají nejkrásnější knihovny světa

    Knihovny rozhodně nejsou jen tiché sály naplněné prachem. Na mnoha místech světa slouží jako ceněné svatostánky, ve kterých lidé v úžasu zaklánějí hlavy. Uvnitř klášterů, univerzit i jen samostatně stojící, knihovny patří mezi oblíbená turistická místa. Díky bohu si zatím u návštěvníků ponechávají zasloužený respekt a jejich atmosféra tak na vás může naplno dýchat.

    Od heroinu k Ozempicu. Cesty jak být chic se mění, tlak na štíhlost zůstává

    Propadlé lícní kosti, dětsky útlé paže, špičatá kolena. Herečky a modelky to často maskují, ale proměny jejich siluet z posledních let jasně ukazují, že žijeme v éře Ozempic chic. Můžeme si namlouvat, že tentokrát je za hubnutím medicína v podobě léku potlačujícího chuť k jídlu. Ve skutečnosti jsme esteticky, ale i filozoficky mnohem blíž zatracované éře heroin chic, než jsme si možná ochotní připustit.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje její směrnice

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrývá hvězdnou oponu

    Streamovací služba Netflix přivítala ve čtvrtek nový hvězdný dokument. V jeho středu stojí bývalá zpěvačka a úspěšná návrhářka Victoria Beckham. Třídílný seriál slibuje odkrytí její nelehké cesty na vrchol módního průmyslu, kam se jen tak někdo nepodívá. Součástí příběhu jsou nejen archivní záběry, ale také rozhovory s předními osobnostmi módní scény.

    Další trend na obzoru. Příští jaro povládnou harémové kalhoty

    Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Pánské parfémy sezóny překvapí. Rozvoní citrusy i luxusní koňak

    Podzim kromě nových módních inspirací přináší i parfémové novinky a dlouho očekávané twisty zajetých klasik. Nejen dámy, ale také pánové se mají na co těšit. Letošní vůně se drží dřevitých a jantarových tónů, často ale s překvapivým závěrem. Ať se jedná o citrus, nebo koňak, jisté je, že si muži vyberou svého favorita jak do kanceláře, tak na formální večeři.

    Lovkyně démonů a diváků. K-popový zázrak ovládl Netflix, hitparády i módu

    K-pop: Lovkyně démonů je nejsledovanějším filmem v historii Netflixu. Animovaný snímek, který na první pohled cílí hlavně na děti a dospívající, překročil očekávání. Za tři měsíce od premiéry nasbíral přes 210 milionů zhlédnutí a soundtrack se stal globálním hitem. Jeho úspěch boří kulturní a generační hranice. Co je na něm tedy tak přitažlivé?

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdechl módě fantazii

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    TikTok highlights: Virální trend učí, že život není jen o práci

    Uživatele sociální sítě TikTok pohltil nový trend. Virální "5 to 9 routine" videa odhalují denní režim jejich tvůrců, kteří se snaží využít čas mimo práci na maximum. Většinou to znamená, že vstávají v pět hodin ráno a až do devíti hodin, kdy začínají pracovat, posilují, meditují nebo chodí na procházky. Jedná se však o estetickou inspiraci, nebo další druh tlaku?

    Bottega Veneta SS26. Milán naservíroval další mistrovský debut

    Na molech Milána se rozehrála další nová módní kapitola, která přitáhla pozornost od prvního okamžiku. V tom nejlepším slova smyslu. Značka Bottega Veneta představila svou vizi pro jaro a léto 2026, a to pod debutovou taktovkou Louise Trotter. Atmosféra přehlídky spojila hutné řemeslo s křehkostí pohybu a přetavila je v obrazy, jež se zapisují do paměti. Publikum sledovalo přenádherný proud barev, textur a tvarů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―