Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní nadšenci se v úterý s lítostí rozloučili s Pařížským týdnem módy. V hořkosladkém finále ho ovšem uvítaly hned dvě vysoce očekávané přehlídky. Módní dům Chanel totiž odhalil poslední řadu vytvořenou bez kreativního ředitele. Návrhářka Miuccia Prada zase už tradičně předvedla další ze svých nezapomenutelných kolekcí pro Miu Miu.

    Chanel uctívá svou zakladatelku. Do kolekce vetkal ikonickou černou stuhu

    Módní dům Chanel čeká posledních pár týdnů bez kreativního ředitele, kterým se nedávno stal designér Matthieu Blazy. Kolekci pro letošní podzim a zimu proto musel už po několikáté od odchodu Virginie Viard vytvořit designový tým značky. Jeho poslední řada bez pevného vedení patří snad mezi ty nejpovedenější. Přesto se nejedná o návrhy, které by se zapsaly do historie.

    Tým návrhářů si za motiv poslední přehlídky zvolil černou stuhu, kterou měla zakladatelka módního domu Coco Chanel tak v oblibě. Vetkal ji proto do jednotlivých looků, například v podobě koktejlových šatů či robustních mašlí, ale také samotného mola. Nad návštěvníky se v Grand Palais tyčila obří napodobenina stuhy až do výše 15 metrů. Dalším klíčovým prvkem byly perly.

    Zdroj: Chanel

    Tentokrát dosáhly maximálních rozměrů, například v podobě podpatku nebo crossbody kabelky. Naopak kabelky se na runwayi objevily v extra mini verzích, nabízejících místo pro sotva jednu rtěnku Chanel. Kolekce tedy nabídla kousky, po kterých fanoušci značky jistě s nadšením skočí, zároveň ale neukázala nic nového. Zdá se tedy, že je nejvyšší čas, aby se Matthieu Blazy pustil do práce.

    Miuccia Prada osvobodila módu. Na molo vpustila diverzitu

    Módní dům Miu Miu ani tentokrát nezklamal. Jeho kreativní ředitelka Miuccia Prada opět předvedla eklektickou kolekci plnou odkazů a reflexe současné doby. Její různorodý cast modelek, zahrnující i modelku Gigi Hadid a herečku Sarah Paulson, představoval jasný postoj k současné americké vládě, snažící se podobnou diverzitu potlačit. Show proto zosobňovala symbol liberalizace.

    Zdroj: Miu Miu

    „V současné těžké době potřebujeme ženskost, aby nás pozvedla,“ prohlásila dále návrhářka. Na scénu ji vrátila třeba pomocí klasických „bullet“ podprsenek, typických pro 50. léta. Zálibu našla také v dalších vintage kouscích, jako jsou sukně po kolena, vysoké podkolenky nebo košilkové šaty, hravě padající z ramen. To vše pak doplňovaly typické bohaté a pronikající Miu Miu barvy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Paříž dala sbohem fashion weeku. Do finále ho dovedl Chanel a Miu Miu

    ― Reklama ―

    Módní nadšenci se v úterý s lítostí rozloučili s Pařížským týdnem módy. V hořkosladkém finále ho ovšem uvítaly hned dvě vysoce očekávané přehlídky. Módní dům Chanel totiž odhalil poslední řadu vytvořenou bez kreativního ředitele. Návrhářka Miuccia Prada zase už tradičně předvedla další ze svých nezapomenutelných kolekcí pro Miu Miu.

    Chanel uctívá svou zakladatelku. Do kolekce vetkal ikonickou černou stuhu

    Módní dům Chanel čeká posledních pár týdnů bez kreativního ředitele, kterým se nedávno stal designér Matthieu Blazy. Kolekci pro letošní podzim a zimu proto musel už po několikáté od odchodu Virginie Viard vytvořit designový tým značky. Jeho poslední řada bez pevného vedení patří snad mezi ty nejpovedenější. Přesto se nejedná o návrhy, které by se zapsaly do historie.

    Tým návrhářů si za motiv poslední přehlídky zvolil černou stuhu, kterou měla zakladatelka módního domu Coco Chanel tak v oblibě. Vetkal ji proto do jednotlivých looků, například v podobě koktejlových šatů či robustních mašlí, ale také samotného mola. Nad návštěvníky se v Grand Palais tyčila obří napodobenina stuhy až do výše 15 metrů. Dalším klíčovým prvkem byly perly.

    Zdroj: Chanel

    Tentokrát dosáhly maximálních rozměrů, například v podobě podpatku nebo crossbody kabelky. Naopak kabelky se na runwayi objevily v extra mini verzích, nabízejících místo pro sotva jednu rtěnku Chanel. Kolekce tedy nabídla kousky, po kterých fanoušci značky jistě s nadšením skočí, zároveň ale neukázala nic nového. Zdá se tedy, že je nejvyšší čas, aby se Matthieu Blazy pustil do práce.

    Miuccia Prada osvobodila módu. Na molo vpustila diverzitu

    Módní dům Miu Miu ani tentokrát nezklamal. Jeho kreativní ředitelka Miuccia Prada opět předvedla eklektickou kolekci plnou odkazů a reflexe současné doby. Její různorodý cast modelek, zahrnující i modelku Gigi Hadid a herečku Sarah Paulson, představoval jasný postoj k současné americké vládě, snažící se podobnou diverzitu potlačit. Show proto zosobňovala symbol liberalizace.

    Zdroj: Miu Miu

    „V současné těžké době potřebujeme ženskost, aby nás pozvedla,“ prohlásila dále návrhářka. Na scénu ji vrátila třeba pomocí klasických „bullet“ podprsenek, typických pro 50. léta. Zálibu našla také v dalších vintage kouscích, jako jsou sukně po kolena, vysoké podkolenky nebo košilkové šaty, hravě padající z ramen. To vše pak doplňovaly typické bohaté a pronikající Miu Miu barvy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Venku přituhuje. Kampaň Casablanca Resort 2026 však nemůže být víc hot

    Casablanca vydala novou kampaň ke kolekci Resort 2026. Její inspirací se stalo velkolepé Los Angeles a post múzy si vysloužila modelka a herečka Iris Law, která v ikonické rezidenci Sheats-Goldstein zazářila jako pravá hollywoodská hvězda. Fotografie měly nastínit odlišnou tvář města andělů. Chybí proto prosluněné pláže, wellness lifestyle nebo modrá obloha. 

    Film Fever: Jaké celebritě fandíte? Vybereme vám na základě ní vánoční film

    Čas svátků je tady a s ním přichází i maratony vánočních filmů, které si každoročně vychutnáváme s hrníčkem teplého kakaa a talířem dokonale měkkého cukroví. Každý má rád něco jiného a už od dětství si volí mezi americkými kultovkami nebo klasickými českými pohádkami, kde dobro vždy zvítězí nad zlem. Níže si můžete vybrat ideální film podle své oblíbené celebrity, jež vás tentokrát svátečním večerem provede.

    Stojí průměrná korejská kosmetika za to? V mnohém se neliší od zboží z „drogérky“

    Korejská kosmetika se stala globálním fenoménem, který pronikl ze sociálních sítí do koupelen po celém světě. Regály zaplnily pastelové obaly, vícekrokové rutiny a ingredience s exotickými názvy. Popularita segmentu stojí na rychlosti inovací a silném vizuálním jazyce. Otázka kvality se ale přesouvá od původu ke složení. Právě tam začíná skutečně zajímavá debata.

    Móda v kostce: Rick Owens navrhnul boty z ryb a Valentino vynechá Paříž

    Ikonická vůně z dílny Dior Addict získá tři nové varianty, jejichž tvářemi se stanou ambasadorky značky Willow Smith, Jisoo a Anya Taylor-Joy. Rick Owens představil ve spolupráci s Maxfield boty z rybí kůže. Shein otvírá nové logistické centrum ve Vratislavi a Chanel zamíří s letošní Métiers d'Art show do Soulu. Valentino vynechá příští sezónu Paříž a vydá se do Říma.

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―