Více

    ― Reklama ―

    Léto každoročně volá po lehkých a pohodlných botách, které vás budou ve stylu provázet horkými dny. Letos spatříme na nohou jak novinky, tak staré dobré kousky, které známe už od dětství. Všechnu letošní trendy obuv ale spojuje jedno, a to ambice propojit pohodlí a styl.

    Letošní trendy letní obuv ukazuje, že klíčem k úspěchu je nadčasovost. Historie všech letošních populárních kousků totiž sahá až do minulého tisíciletí. Tentokrát se vrací v originálních provedeních, ale původní myšlenka zůstává stejná.

    Z lodní paluby do ulic. Připravte se na námořnickou obuv se špetkou „old money“

    Vlna námořnického stylu, která nás pohltila na jaře, se přelévá i do léta. Důkazem jsou „boat shoes“. Tento typ bot, vyráběný nejčastěji z měkké kůže nebo plátna, se ve společnosti drží už od roku 1935. Jako první navrhl botu námořník Paul Sperry, inspirován tlapkami svého psa, které neklouzaly po ledu. Prasklinky na tlapkách psa tvoří vzor podobný rybí kosti, který Sperry vyřezal do podrážky a vytvořil tak první slavné Top-Sider boty. Do těchto bot pak obul celé americké námořnictvo, aby mu tak usnadnil chůzi po věčně mokré palubě.

    Zdroj: Sperry, Manebí

    V 60. letech minulého století pak boat shoes proslavil americký prezident J. F. Kennedy. Boty značky Sperry jsou ovšem oblíbené dodnes. Ostatní společnosti se jimi inspirují a boat shoes tak vidíme všude kolem. I letošní léto jsou oblíbené, a to především pro svou lehkost, pohodlí a jak se ukazuje, tak i nadčasovost. Skvěle zapadnou zejména do trendy „old money“ stylu.

    Splněný dětský sen, aneb balerínky na 100 způsobů

    Balerínky neboli „ballet flats“ se poprvé objevily v 18. století, a to na jevišti. Francouzská tanečnice Marie Camargo tehdy jako první odvážlivec odhodila, do té doby povinné, boty na podpatku a vyměnila je právě za baleríny. V 50. a 60. letech je nosily hvězdy jako Audrey Hepburn nebo princezna Diana.

    Zdroje: Chanel, Jeffrey Campbell, Miu Miu

    Po menším útlumu se baleríny vrátily zhruba před 10 lety jako součást městského business stylu. Díky značkám jako Miu Miu se objevily znovu i na přehlídkách. Dnes jsou tyto boty součástí trendu „balletcore“ a znovu se vrací v originálních variacích.

    V hlavní roli rychlost a lehkost. Puma vnáší do letní módy styl Formule 1

    Na své si přijdou také ti, kteří dávají v létě přednost teniskám. Loni dominovala značka Adidas se svými řadami Samba a Gazelle, letos se vedení ujímá společnost Puma se svou kolekcí Speedcat. Model byl poprvé navržen v roce 1999 pro jezdce Formule 1, loni se ale vrátil s drobnými úpravami a letos v létě se s ním budeme setkávat ještě intenzivněji. Puma propojuje rovnou dva letošní trendy v jednom, a to právě nízkoprofilové úzké tenisky a balerínky.

    Zdroj: Puma

    Model Puma Speedcat působí uhlazeně, sportovně a lehce futuristicky, což odpovídá aktuálním trendům. Díky mnoha tvarům a barvám, které společnost momentálně nabízí, si můžete vybrat, zda chcete výraznou nebo uhlazenější verzi. Zároveň jde o botu, která se hodí jak k sukním, tak ke kalhotám.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Puma Catch Up

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    Foto:Puma

    Old money, balet a F1. Letní obuv sází na nadčasovost

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Léto každoročně volá po lehkých a pohodlných botách, které vás budou ve stylu provázet horkými dny. Letos spatříme na nohou jak novinky, tak staré dobré kousky, které známe už od dětství. Všechnu letošní trendy obuv ale spojuje jedno, a to ambice propojit pohodlí a styl.

    - Reklama -

    Letošní trendy letní obuv ukazuje, že klíčem k úspěchu je nadčasovost. Historie všech letošních populárních kousků totiž sahá až do minulého tisíciletí. Tentokrát se vrací v originálních provedeních, ale původní myšlenka zůstává stejná.

    Z lodní paluby do ulic. Připravte se na námořnickou obuv se špetkou „old money“

    Vlna námořnického stylu, která nás pohltila na jaře, se přelévá i do léta. Důkazem jsou „boat shoes“. Tento typ bot, vyráběný nejčastěji z měkké kůže nebo plátna, se ve společnosti drží už od roku 1935. Jako první navrhl botu námořník Paul Sperry, inspirován tlapkami svého psa, které neklouzaly po ledu. Prasklinky na tlapkách psa tvoří vzor podobný rybí kosti, který Sperry vyřezal do podrážky a vytvořil tak první slavné Top-Sider boty. Do těchto bot pak obul celé americké námořnictvo, aby mu tak usnadnil chůzi po věčně mokré palubě.

    Zdroj: Sperry, Manebí

    - Reklama -

    V 60. letech minulého století pak boat shoes proslavil americký prezident J. F. Kennedy. Boty značky Sperry jsou ovšem oblíbené dodnes. Ostatní společnosti se jimi inspirují a boat shoes tak vidíme všude kolem. I letošní léto jsou oblíbené, a to především pro svou lehkost, pohodlí a jak se ukazuje, tak i nadčasovost. Skvěle zapadnou zejména do trendy „old money“ stylu.

    Splněný dětský sen, aneb balerínky na 100 způsobů

    Balerínky neboli „ballet flats“ se poprvé objevily v 18. století, a to na jevišti. Francouzská tanečnice Marie Camargo tehdy jako první odvážlivec odhodila, do té doby povinné, boty na podpatku a vyměnila je právě za baleríny. V 50. a 60. letech je nosily hvězdy jako Audrey Hepburn nebo princezna Diana.

    Zdroje: Chanel, Jeffrey Campbell, Miu Miu

    Po menším útlumu se baleríny vrátily zhruba před 10 lety jako součást městského business stylu. Díky značkám jako Miu Miu se objevily znovu i na přehlídkách. Dnes jsou tyto boty součástí trendu „balletcore“ a znovu se vrací v originálních variacích.

    V hlavní roli rychlost a lehkost. Puma vnáší do letní módy styl Formule 1

    Na své si přijdou také ti, kteří dávají v létě přednost teniskám. Loni dominovala značka Adidas se svými řadami Samba a Gazelle, letos se vedení ujímá společnost Puma se svou kolekcí Speedcat. Model byl poprvé navržen v roce 1999 pro jezdce Formule 1, loni se ale vrátil s drobnými úpravami a letos v létě se s ním budeme setkávat ještě intenzivněji. Puma propojuje rovnou dva letošní trendy v jednom, a to právě nízkoprofilové úzké tenisky a balerínky.

    Zdroj: Puma

    Model Puma Speedcat působí uhlazeně, sportovně a lehce futuristicky, což odpovídá aktuálním trendům. Díky mnoha tvarům a barvám, které společnost momentálně nabízí, si můžete vybrat, zda chcete výraznou nebo uhlazenější verzi. Zároveň jde o botu, která se hodí jak k sukním, tak ke kalhotám.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Puma Catch Up

    ― Reklama ―

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Archiv přestal být vzpomínkou. Dnes určuje, co považujeme za nové

    Trend slow fashion není tím hlavním důvodem, proč návrháři v poslední době sahají do vlastních archivů. Marketingová oddělení reagují na rostoucí zájem o vizuály z minulého století. Fotografie a videa z 80. a 90. let sbírají na sociálních sítích statisíce likes a sdílení. Právě takové okamžiky dokazují, že veřejnost stále miluje dobovou pompéznost a ikonický glam z doby, kdy trh nebyl tak přesycený jako v současnosti.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Od popelnic k Pradě. Harris Dickinson září před i za kamerou

    Když značka Prada letos v lednu oznámila, že jednou z jejích nových tváří bude britský herec Harris Dickinson, sázela na jeho civilnost. V kampani neztělesňuje žádnou roli, je hlavní postavou svého vlastního příběhu. A ten se rozběhl opravdu naplno. Dickinson na festivalu v Cannes uvedl povedený režisérský debut Pobuda. Chystá se také na roli Johna Lennona a spekuluje se, že by mohl být novým agentem 007.

    Zastavte nákupy s expirací. Poděkuje vám peněženka i váš styl

    Ve světě módy čelíme neustálému tlaku. Nejen, že se střídají sezóny, ale i mikro trendy. Co se v pondělí objeví na TikToku, může být ve středu vyprodané a v pátek zastaralé. Koloběh vytváří negativní fenomén, takzvané nákupy s expirací. Produkty, které nejsou stvořené pro dlouhodobé nošení, ale momentální uspokojení. Jako bychom si místo oblečení kupovali krátkodobý dopaminový boost.

    Tom Holland jako král dvou světů. Zvládá uvolněnost i vytříbenou eleganci

    Nejnovější Spiderman a oblíbený britský herec Tom Holland nepatří mezi klasické pánské módní ikony. Nevyniká nečekanými kreacemi a hranicemi posouvajícími looky. Nezaujme ani nejčerstvějšími trendy nebo do očí bijícími logy. Místo toho láká na minimalistickou uvolněnost, sem tam doplněnou o tichou eleganci, které definují jeho módní styl.

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    Léto ovládá nový trend. Hedvábný šátek v pase ozvláštní každý outfit

    Lámete si hlavu s tím, jak dodat svému outfitu ještě o trochu větší šmrnc? Využívání kousků, které už máme doma, je zpět v módě! Znovuobjevenou hvězdou letošního léta je hedvábný šátek, jenž se tentokrát září uvázaný kolem pasu. Spatřit ho můžeme nejen na řadě celebrit, nedávno se objevil rovněž na Pařížském fashion weeku.

    Léto nekončí. Světové beach clubs jsou ztělesněním tichého luxusu

    Polehávání na pláži může být pro mnoho cestovatelů čirou nudou. To však neplatí pro stále oblíbenější beach clubs. Šumění moře, široká paleta aktivit a nekonečné šampaňské, tak by se dal shrnout zážitek z těchto pohádkových míst. Nepředstavujte si celodenní párty. Existují i takové kluby, ze kterých dýchá quiet luxury atmosféra na míle daleko.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―