Více

    ― Reklama ―

    Ovace po zářijovém Mercedes Benz Prague Fashion Week stále rezonují, ale trendy, které představili jak designéři, tak návštěvníci, nezaniknou. Přinášíme vám stručný přehled těch nejvýraznějších looků, které jsme viděli na molech, ale i street style úlovků, které vždy dodají celé atmosféře něco extra. Někteří se inspirovali globálními módními trendy, zatímco jiní vynikli svou osobitostí. Výsledkem jsou outfitové kombinace, které vám mohou posloužit jako inspirace i pro každodenní volbu oblečení.

    Jakub Polanka

    Jakub Polanka propojuje své oděvy s tvůrčím procesem a hledáním harmonie mezi tvary, strukturami a barvami, která zrcadlí podstatu každé jeho kolekce. Jeho tvůrčí cesta a proces jsou viditelné nejen ve výsledných modelech, ale také v jejich prezentaci. Jakub Polanka se nebojí pracovat s kontrasty, odvážně zkoumá například protiklady mezi lehkostí a dramatem, ženskostí a mužností, brutalitou a křehkostí, logikou a emocemi a mnoha dalšími. Vytváří tak unikátní modely, které vypráví příběhy o různých aspektech lidského výrazu a identity. Nejvýraznějšími prvky letošní kolekce byly tmavý denim, řasené materiály, kožené sety a cropnutá saka.

    Foto: Se svolením MBPFW – Jakub Polanka

    Vanda Janda

    Druhý den pražského týdnu módy se nesl v růžovém duchu. Industriální halu Holešovické elektrárny zaplavily růžové, fialové a poetické outfity. Přehlídku v tento den měla pouze Vanda Janda. Uprostřed runwaye vznikl dlouhý stůl pro VIP hosty, přes který modelky následně chodily. Nálada letošní kolekce kopírovala atmosféru písničky „When I grow up“ a postupně runway pohltil honosně vrstvený tyl, šaty různých délek i tvídová saka. Ozdobnými ornamenty na většině modelů byly malé kytičky a ještě roztomilejší mašličky.

    Foto: Se svolením MBPFW – Vanda Janda

    VAN GRAAF JUNIOR TALENT CARD 2023: JAN SMEJKAL / DOMINIKA KOZÁKOVÁ

    Nedělní maraton přehlídek odstartoval Jan Smejkal, který minulou sezónu vyhrál jako jediný student UMPRUM prestižní cenu MBPFW, a proto zde mohl prezentovat svou kolekci. Jeho oblečení slouží jako štít a zároveň brnění proti vnějším problémům a názorům okolí. Nositelům dodává sílu a jistotu, aby mohli vstoupit na ulice a být sami sebou. Jeho značka se specializuje na unisex oversized módu vyrobenou z kvalitních materiálů. Každý kus oblečení vychází z rozmanitého konceptuálního přístupu a nepředvídatelných kreativních impulsů.

    Foto: Se svolením MBPFW – Jan Smejkal

    Následně po malé přestávce svou kolekci předvedla i Dominika Kozáková, která se zaměřila na hravé a promyšlené looky. Nebála se vrhnout do pestré palety barev, přičemž zůstala u klasických střihů. Dominovaly výrazné barvy – růžová, zelená, žlutá i modrá.

    Foto: Se svolením MBPFW – Dominika Kozáková

    TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI / ATELIÉR DESIGNU ODĚVU A OBUVI – UMPRUM BY EPET

    Fúze dvou nejvýznamnějších českých módních škol předvedla projekt s názvem „Moje značka“. Cílem projektu bylo naučit se, jak založit oděvní značku, což byl úkol trvající dva semestry. Studenty vedl k tomu, aby vytvořili vlastní kolekci, která by byla vhodná pro malosériovou výrobu. Projekt nejenže měl za cíl rozvinout dovednosti v návrhu oděvů, ale také motivoval studenty k zamyšlení nad tím, jak se připravit na budoucí kariéru jako samostatní módní návrháři. Výsledkem této celoroční práce byly originální kolekce, které se zaměřovaly na vybrané cílové zákazníky. Důraz byl kladen na udržitelnost a na marketingovou stránku značky, včetně identity, brandingu, cenové politiky a dalších aspektů nezbytných pro budování seriózní oděvní značky.

    Foto: Se svolením MBPFW – TUL, UMPRUM

    Michael Kovacik

    Michael Kovacik svou kolekci letos předvedl na prestižní adrese hotelu Andaz, kam jste se dostali pouze se speciální pozvánkou. Koncepčně byla přehlídka vytvořená jinak než obvykle. Modelky a modelové totiž stály na vyvýšených podstavcích a návštěvníci chodili mezi nimi a měli tak dostatek času si všechny looky dostatečně a detailně prohlédnout. Michaleova nová kolekce s názvem „Club de Membres“ se zaměřuje na začlenění lidí do společnosti. Její charakteristické prvky spojují ženský a mužský protipól a zdůrazňují kvality obou světů. 

    Foto: Se svolením MBPFW – Michael Kovacik

    DENISA DOVALA / LUCIA KURTHI

    Denisa Dovala, pod značkou „Denisa Dovala,“ pravidelně představuje svá díla na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku již od roku 2019. Mimo to se její kolekce objevily na renomovaných zahraničních událostech, jako jsou Mercedes-Benz Fashion Week v Budapešti a Kyjevě. Její tvorba vychází z kreativního konceptu, který se projevuje nejen ve střizích a siluetách, ale také v autorských potiscích látek, které sama vytváří a které jsou klíčovou součástí její umělecké vize.

    Foto: Se svolením MBPFW – Denisa Dovala

    Lucia zde jako letošní nováček následně prezentovala sérii formálních šatů. Podobně jako Dominika Kozáková vzala barvy do vlastních rukou a sáhla po rudě červené, modré i neonově žluté.

    Foto: Se svolením MBPFW – Lucia Kurthi

    Tobias Equipment

    „Tobias Equipment“ označuje oděvní značku, kterou založil návrhář Tobias Schubert, studující na UMPRUM pod vedením Mira Saba v Ateliéru módní tvorby. Tobias Schubert nachází svou inspiraci převážně v fiktivních a virtuálních světech. Jeho značka se vyznačuje tím, že pracuje nejen s oděvními materiály, ale také s materiály používanými ve filmovém průmyslu a pro cosplay. Tímto způsobem propojuje různé prvky a vytváří tak unikátní futuristické modely. 

    Foto: Se svolením MBPFW – Tobias Equipment

    Tomáš Němec

    Tomáš Němec na své první ready-to-wear kolekci vytváří úchvatné kontrasty mezi materiály, spojuje matné vlny a vzdušné hedvábí s lesklým saténem, latexem a šusťákovinou. Výsledkem jsou minimalistické modely zbavené zbytečných ozdob, které zdůrazňují výrazné siluety. Kromě hlavního návrháře se na kolekci podílela i další talentovaná designérka – Alexandra Gnidiaková, která celkový vzhled doplnila o výrazné klobouky. Boty byly navržené Jaroslavem Víchem a kolekci dokreslují kovové doplňky od šperkařky Magdaleny Šťastníkové.

    Foto: Se svolením MBPFW – Tomáš Němec

    MBPFW Streetstyle

    Kromě úžasných kolekcí je vždy velká podívaná i na outfity návštěvníků. Týden módy je jediný týden, kdy se všichni milovníci módy sejdou na jednom místě a vznikne tak nevídaná luxusní atmosféra. Různorodost a opuštění od módních hranic jsou slovní spojení, která celý mood dokonale vystihují. Velice oblíbeným printem se staly klasické vzory. Přes kostky a pruhy po elegantní pepito (vzor na druhé fotce). Nespočetnou skupinou byla i zkrácená nebo-li „cropnutá“ saka. Ať už v kompletech, či jako rozdílné kousky. Mnoho návštěvníků se také nebálo sáhnout po mesh clothes. Průhledné a síťové materiály byly letos spatřeny takřka na všech designerských molech.

    Foto: Se svolením MBPFW – Matyáš Matlach

    Zdroj: MBPFW

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Ohlédnutí za podzimním MBPFW. Inspirujte se noblesními kolekcemi i pouliční oázou stylu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ovace po zářijovém Mercedes Benz Prague Fashion Week stále rezonují, ale trendy, které představili jak designéři, tak návštěvníci, nezaniknou. Přinášíme vám stručný přehled těch nejvýraznějších looků, které jsme viděli na molech, ale i street style úlovků, které vždy dodají celé atmosféře něco extra. Někteří se inspirovali globálními módními trendy, zatímco jiní vynikli svou osobitostí. Výsledkem jsou outfitové kombinace, které vám mohou posloužit jako inspirace i pro každodenní volbu oblečení.

    - Reklama -

    Jakub Polanka

    Jakub Polanka propojuje své oděvy s tvůrčím procesem a hledáním harmonie mezi tvary, strukturami a barvami, která zrcadlí podstatu každé jeho kolekce. Jeho tvůrčí cesta a proces jsou viditelné nejen ve výsledných modelech, ale také v jejich prezentaci. Jakub Polanka se nebojí pracovat s kontrasty, odvážně zkoumá například protiklady mezi lehkostí a dramatem, ženskostí a mužností, brutalitou a křehkostí, logikou a emocemi a mnoha dalšími. Vytváří tak unikátní modely, které vypráví příběhy o různých aspektech lidského výrazu a identity. Nejvýraznějšími prvky letošní kolekce byly tmavý denim, řasené materiály, kožené sety a cropnutá saka.

    Foto: Se svolením MBPFW – Jakub Polanka

    Vanda Janda

    Druhý den pražského týdnu módy se nesl v růžovém duchu. Industriální halu Holešovické elektrárny zaplavily růžové, fialové a poetické outfity. Přehlídku v tento den měla pouze Vanda Janda. Uprostřed runwaye vznikl dlouhý stůl pro VIP hosty, přes který modelky následně chodily. Nálada letošní kolekce kopírovala atmosféru písničky „When I grow up“ a postupně runway pohltil honosně vrstvený tyl, šaty různých délek i tvídová saka. Ozdobnými ornamenty na většině modelů byly malé kytičky a ještě roztomilejší mašličky.

    - Reklama -

    Foto: Se svolením MBPFW – Vanda Janda

    VAN GRAAF JUNIOR TALENT CARD 2023: JAN SMEJKAL / DOMINIKA KOZÁKOVÁ

    Nedělní maraton přehlídek odstartoval Jan Smejkal, který minulou sezónu vyhrál jako jediný student UMPRUM prestižní cenu MBPFW, a proto zde mohl prezentovat svou kolekci. Jeho oblečení slouží jako štít a zároveň brnění proti vnějším problémům a názorům okolí. Nositelům dodává sílu a jistotu, aby mohli vstoupit na ulice a být sami sebou. Jeho značka se specializuje na unisex oversized módu vyrobenou z kvalitních materiálů. Každý kus oblečení vychází z rozmanitého konceptuálního přístupu a nepředvídatelných kreativních impulsů.

    Foto: Se svolením MBPFW – Jan Smejkal

    Následně po malé přestávce svou kolekci předvedla i Dominika Kozáková, která se zaměřila na hravé a promyšlené looky. Nebála se vrhnout do pestré palety barev, přičemž zůstala u klasických střihů. Dominovaly výrazné barvy – růžová, zelená, žlutá i modrá.

    Foto: Se svolením MBPFW – Dominika Kozáková

    TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI / ATELIÉR DESIGNU ODĚVU A OBUVI – UMPRUM BY EPET

    Fúze dvou nejvýznamnějších českých módních škol předvedla projekt s názvem „Moje značka“. Cílem projektu bylo naučit se, jak založit oděvní značku, což byl úkol trvající dva semestry. Studenty vedl k tomu, aby vytvořili vlastní kolekci, která by byla vhodná pro malosériovou výrobu. Projekt nejenže měl za cíl rozvinout dovednosti v návrhu oděvů, ale také motivoval studenty k zamyšlení nad tím, jak se připravit na budoucí kariéru jako samostatní módní návrháři. Výsledkem této celoroční práce byly originální kolekce, které se zaměřovaly na vybrané cílové zákazníky. Důraz byl kladen na udržitelnost a na marketingovou stránku značky, včetně identity, brandingu, cenové politiky a dalších aspektů nezbytných pro budování seriózní oděvní značky.

    Foto: Se svolením MBPFW – TUL, UMPRUM

    Michael Kovacik

    Michael Kovacik svou kolekci letos předvedl na prestižní adrese hotelu Andaz, kam jste se dostali pouze se speciální pozvánkou. Koncepčně byla přehlídka vytvořená jinak než obvykle. Modelky a modelové totiž stály na vyvýšených podstavcích a návštěvníci chodili mezi nimi a měli tak dostatek času si všechny looky dostatečně a detailně prohlédnout. Michaleova nová kolekce s názvem „Club de Membres“ se zaměřuje na začlenění lidí do společnosti. Její charakteristické prvky spojují ženský a mužský protipól a zdůrazňují kvality obou světů. 

    Foto: Se svolením MBPFW – Michael Kovacik

    DENISA DOVALA / LUCIA KURTHI

    Denisa Dovala, pod značkou „Denisa Dovala,“ pravidelně představuje svá díla na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku již od roku 2019. Mimo to se její kolekce objevily na renomovaných zahraničních událostech, jako jsou Mercedes-Benz Fashion Week v Budapešti a Kyjevě. Její tvorba vychází z kreativního konceptu, který se projevuje nejen ve střizích a siluetách, ale také v autorských potiscích látek, které sama vytváří a které jsou klíčovou součástí její umělecké vize.

    Foto: Se svolením MBPFW – Denisa Dovala

    Lucia zde jako letošní nováček následně prezentovala sérii formálních šatů. Podobně jako Dominika Kozáková vzala barvy do vlastních rukou a sáhla po rudě červené, modré i neonově žluté.

    Foto: Se svolením MBPFW – Lucia Kurthi

    Tobias Equipment

    „Tobias Equipment“ označuje oděvní značku, kterou založil návrhář Tobias Schubert, studující na UMPRUM pod vedením Mira Saba v Ateliéru módní tvorby. Tobias Schubert nachází svou inspiraci převážně v fiktivních a virtuálních světech. Jeho značka se vyznačuje tím, že pracuje nejen s oděvními materiály, ale také s materiály používanými ve filmovém průmyslu a pro cosplay. Tímto způsobem propojuje různé prvky a vytváří tak unikátní futuristické modely. 

    Foto: Se svolením MBPFW – Tobias Equipment

    Tomáš Němec

    Tomáš Němec na své první ready-to-wear kolekci vytváří úchvatné kontrasty mezi materiály, spojuje matné vlny a vzdušné hedvábí s lesklým saténem, latexem a šusťákovinou. Výsledkem jsou minimalistické modely zbavené zbytečných ozdob, které zdůrazňují výrazné siluety. Kromě hlavního návrháře se na kolekci podílela i další talentovaná designérka – Alexandra Gnidiaková, která celkový vzhled doplnila o výrazné klobouky. Boty byly navržené Jaroslavem Víchem a kolekci dokreslují kovové doplňky od šperkařky Magdaleny Šťastníkové.

    Foto: Se svolením MBPFW – Tomáš Němec

    MBPFW Streetstyle

    Kromě úžasných kolekcí je vždy velká podívaná i na outfity návštěvníků. Týden módy je jediný týden, kdy se všichni milovníci módy sejdou na jednom místě a vznikne tak nevídaná luxusní atmosféra. Různorodost a opuštění od módních hranic jsou slovní spojení, která celý mood dokonale vystihují. Velice oblíbeným printem se staly klasické vzory. Přes kostky a pruhy po elegantní pepito (vzor na druhé fotce). Nespočetnou skupinou byla i zkrácená nebo-li „cropnutá“ saka. Ať už v kompletech, či jako rozdílné kousky. Mnoho návštěvníků se také nebálo sáhnout po mesh clothes. Průhledné a síťové materiály byly letos spatřeny takřka na všech designerských molech.

    Foto: Se svolením MBPFW – Matyáš Matlach

    Zdroj: MBPFW

    ― Reklama ―

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Co znamená pánský streetwear? Jeho finální proměna trvala roky

    Pánský streetwear ušel dlouhou cestu od ulic, kde kdysi vládly oversized hoodies a baggy jeans, až po současnou podobu, která připomíná spíše sofistikovanější verzi gentlemanova šatníku. Jeho DNA stále patří městu, ale formu čerpá z tradice. Zahrnuje saka i košile, boty s aerodynamickou siluetou místo masivních tvarů a kombinace, jež by ještě před několika lety ve stejném kontextu působily nepatřičně.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―