Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Maria Grazia Chiuri představila další „rebelskou“ přehlídku módního domu Dior. Do kolekce převážně černé barvy zahrnula prvky čarodějnictví, které měly za úkol reflektovat pozici ženy ve společnosti. Návrhářka tak chtěla ironicky poukázat na to, jak jsou v nadále hlavně maskulinním světě chápány. Zapojila ale také motivy typické pro luxusní značku i elegantní archivní návrhy.

    Pestrobarevné prostory poslední Dior show návštěvníkům ani trochu nenapověděly, co mohou od jarní kolekce očekávat. Kreativní ředitelka luxusní značky do haly u pařížských zahrad Tuileries nechala umístit instalaci Eleny Bellantoni. Italská umělkyně se rozhodla růžovo-žlutou podlahu sladit s křiklavou video prezentací, která zobrazovala různé feministické slogany. Za úkol měly oponovat takzvanému „male gaze“.

    Podobnou message pak nesly samotné návrhy. Maria Grazia Chiuri se totiž opět rozhodla svým fanouškům přinést „rebelskou“ přehlídku. Tentokrát se inspirovala především světem čarodějnictví. Není tak překvapením, že většinu kolekce navrhla v černé barvě. Vytvořit totiž chtěla kritiku trvající maskulinní dominance současné společnosti. Mezi „čarodějné“ prvky patřily roztřepené rukávy, roztrhaná krajka nebo choker náhrdelníky se symboly měsíce a slunce.

    Zdroj: Reuters

    Čarodějnou atmosféru vyvolával například také dlouhý kabát se vzorem připomínajícím pavučinu. Při bližším pohledu si ovšem návštěvníci show mohli povšimnout, že se jedná o archivní mapu Paříže. Mezi další „kouzelné“ motivy patřily vzory známé jako mille-fleurs nebo toile de jouy, které se v návrzích Chiuri objevily už dříve. Outfity tmavých odstínů pak perfektně doplnil make-up modelek. Střed jejich rtů totiž zvýrazňovala černá tužka na oči.

    Dědictví Dior uctila Maria Grazia Chiuri pomocí moderní verze šatů Abandon z roku 1948

    „Projekt měl vystihnout myšlenku ženy jako čarodějnice, ale zároveň znázornit tuhle ideu více ironickým způsobem,“ okomentovala show italská návrhářka. Doplnila rovněž, že chtěla kolekcí poukázat na trvající stereotypy. Kromě tmavých návrhů pak fanoušky Dior oslnily také více „tradiční“ návrhy, zahrnující přepásané Bar kabátky nebo kožené bundy doplněné o polo-průsvitné sukně. Nádech dávných dob vytvořily také krajkové šaty a sukně v béžových odstínech.

    Zdroj: Reuters

    Klíčovými prvky kolekce byly také kousky inspirované šaty Abandon z roku 1948. Jedná se o ikonický návrh proslavený střihem spadajícím na jedno rameno. Jarní kolekce Dior pak vyvolala pozdvižení také díky celebritám, které se objevily v první řadě. Patřily mezi ně například herečky Jennifer Lawrence, Charlize Theron, Anya Taylor-Joy nebo Jenna Ortega, která je rovněž ambasadorkou luxusní značky. Mezi další hvězdy patřil ale také herec Robert Pattinson.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, W Magazine, Reuters, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Nová kolekce Dior komentuje postavení ženy ve společnosti. Využívá symboly čarodějnictví i archivní návrhy

    ― Reklama ―

    Maria Grazia Chiuri představila další „rebelskou“ přehlídku módního domu Dior. Do kolekce převážně černé barvy zahrnula prvky čarodějnictví, které měly za úkol reflektovat pozici ženy ve společnosti. Návrhářka tak chtěla ironicky poukázat na to, jak jsou v nadále hlavně maskulinním světě chápány. Zapojila ale také motivy typické pro luxusní značku i elegantní archivní návrhy.

    Pestrobarevné prostory poslední Dior show návštěvníkům ani trochu nenapověděly, co mohou od jarní kolekce očekávat. Kreativní ředitelka luxusní značky do haly u pařížských zahrad Tuileries nechala umístit instalaci Eleny Bellantoni. Italská umělkyně se rozhodla růžovo-žlutou podlahu sladit s křiklavou video prezentací, která zobrazovala různé feministické slogany. Za úkol měly oponovat takzvanému „male gaze“.

    Podobnou message pak nesly samotné návrhy. Maria Grazia Chiuri se totiž opět rozhodla svým fanouškům přinést „rebelskou“ přehlídku. Tentokrát se inspirovala především světem čarodějnictví. Není tak překvapením, že většinu kolekce navrhla v černé barvě. Vytvořit totiž chtěla kritiku trvající maskulinní dominance současné společnosti. Mezi „čarodějné“ prvky patřily roztřepené rukávy, roztrhaná krajka nebo choker náhrdelníky se symboly měsíce a slunce.

    Zdroj: Reuters

    Čarodějnou atmosféru vyvolával například také dlouhý kabát se vzorem připomínajícím pavučinu. Při bližším pohledu si ovšem návštěvníci show mohli povšimnout, že se jedná o archivní mapu Paříže. Mezi další „kouzelné“ motivy patřily vzory známé jako mille-fleurs nebo toile de jouy, které se v návrzích Chiuri objevily už dříve. Outfity tmavých odstínů pak perfektně doplnil make-up modelek. Střed jejich rtů totiž zvýrazňovala černá tužka na oči.

    Dědictví Dior uctila Maria Grazia Chiuri pomocí moderní verze šatů Abandon z roku 1948

    „Projekt měl vystihnout myšlenku ženy jako čarodějnice, ale zároveň znázornit tuhle ideu více ironickým způsobem,“ okomentovala show italská návrhářka. Doplnila rovněž, že chtěla kolekcí poukázat na trvající stereotypy. Kromě tmavých návrhů pak fanoušky Dior oslnily také více „tradiční“ návrhy, zahrnující přepásané Bar kabátky nebo kožené bundy doplněné o polo-průsvitné sukně. Nádech dávných dob vytvořily také krajkové šaty a sukně v béžových odstínech.

    Zdroj: Reuters

    Klíčovými prvky kolekce byly také kousky inspirované šaty Abandon z roku 1948. Jedná se o ikonický návrh proslavený střihem spadajícím na jedno rameno. Jarní kolekce Dior pak vyvolala pozdvižení také díky celebritám, které se objevily v první řadě. Patřily mezi ně například herečky Jennifer Lawrence, Charlize Theron, Anya Taylor-Joy nebo Jenna Ortega, která je rovněž ambasadorkou luxusní značky. Mezi další hvězdy patřil ale také herec Robert Pattinson.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, W Magazine, Reuters, YouTube

    ― Reklama ―

    Stojí průměrná korejská kosmetika za to? V mnohém se neliší od zboží z „drogérky“

    Korejská kosmetika se stala globálním fenoménem, který pronikl ze sociálních sítí do koupelen po celém světě. Regály zaplnily pastelové obaly, vícekrokové rutiny a ingredience s exotickými názvy. Popularita segmentu stojí na rychlosti inovací a silném vizuálním jazyce. Otázka kvality se ale přesouvá od původu ke složení. Právě tam začíná skutečně zajímavá debata.

    Móda v kostce: Rick Owens navrhnul boty z ryb a Valentino vynechá Paříž

    Ikonická vůně z dílny Dior Addict získá tři nové varianty, jejichž tvářemi se stanou ambasadorky značky Willow Smith, Jisoo a Anya Taylor-Joy. Rick Owens představil ve spolupráci s Maxfield boty z rybí kůže. Shein otvírá nové logistické centrum ve Vratislavi a Chanel zamíří s letošní Métiers d'Art show do Soulu. Valentino vynechá příští sezónu Paříž a vydá se do Říma.

    Sluší vysoké módě fast fashion? Spolupráce s řetězci ředí luxusní značky

    Kousky z dílny luxusních značek v policích fast fashion řetězců můžou působit jako záblesk naděje. Touha po vysněných designových kouscích vítězí nad letmými úvahami nad tím, zda podobný nákup vůbec stojí za to. Spolupráce mezi high fashion a běžnými řetězci však rozmělňuje jádro světových módních domů a snižuje nejen jejich exkluzivitu, ale i autenticitu.

    Ariana Grande a Cynthia Erivo budí konspirace. Jejich vztah nedá internetu spát

    Tiskové turné filmu Wicked: For Good se proměnilo v kulturní událost, která vyvolává víc otázek než odpovědí. Hlavní představitelky Ariana Grande a Cynthia Erivo poutají pozornost extrémní štíhlostí, neustálou fyzickou blízkostí a vystupováním, jenž působí mimo obvyklé hranice hollywoodské prezentace. Sociální sítě reagují memes, spekulacemi i znepokojením. Z pohádky o toleranci se stal další internetový případ.

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―