Více

    ― Reklama ―

    Košile už dávno není jen nudným prvkem dresscodu, který se nosí z povinnosti pod sako. Letos zažívá renesanci. A to nejen díky oblibě zdánlivě „dámských“ prvků, ale především zásluhou návrhářů, kteří se rozhodli přepsat dějiny pánské elegance. Stačí se podívat na show od Alexander McQueen nebo Givenchy. Kde se dříve očekávala jen čistá linie a nenápadný límeček, najdete vázačky, šifon i dramatické nabírání.

    Košile se dostávají do popředí jako výrazová platforma. Už nejsou jen základní vrstva pod sako, ale samostatný statement piece, který dokáže strhnout pozornost stejně jako kabát nebo boty. Návrháři pracují s košilí jako s plátnem. Přidávají krajky, mění strukturu límců, experimentují s průsvitnými látkami a využívají i opulentní rukávy, které byly dlouho vyhrazeny dámskému šatníku. Vzniká tím nový jazyk, jímž současná móda komunikuje s pánským publikem.

    Inovace střídá nostalgii. Košile mohou působit moderně i s dávkou historie

    Pánské „designer shirts“ nové doby jsou tak jakýmsi rebelským prohlášením. Reflektují současnou touhu po individualitě, extravaganci i určitém návratu ke kráse. V nabídce Givenchy najdete košile, připomínající spíš rafinované halenky. Mají totiž vysoké límce, jemné vázačky či atypické rukávy, jež se vlní podél zápěstí jako ozdoby. Alexander McQueen zase přichází s opulentními límečky, asymetrickými střihy a nečekanými detaily, vytvářejícími až dojem soch.

    Zdroj: Alexander McQueen, Givenchy

    Zatímco některé modely působí jako experimentální výkřik budoucnosti, jiné čerpají z minulosti. Inspirace viktoriánskou érou je viditelná nejen ve střihu, ale i v barvách. Příkladem jsou krémově bílé modely s perleťovými knoflíky či černé kousky s vyšívanými límci, které by se neztratily ani v dobovém dramatu. Košile v sobě nesou estetiku elegance, jež se nebojí romantiky ani výrazného gesta.

    Maskulinita musí stranou. Shodují se na tom všechny módní domy

    Výše popsaná nová vlna pánských košilí není pouze o stylu, ale rovněž o posunu v myšlení. Překračuje hranice genderových stereotypů a místo siluet, které mají zdůraznit maskulinitu za každou cenu, přináší žádanou jemnost a vrstevnatost. Umožňuje tak mužům být teatrálními, poetickými, ale také nenápadně dekadentními. A to bez nutnosti ztrácet na autoritě nebo stylové důslednosti.

    Košile nové doby se tak stávají jakýmsi manifestačním kusem šatníku. Už dávno neslouží jen jako doplněk obleku, ale také jako ústřední prvek outfitu. Módní domy tím dokazují, že i z klasického kusu oblečení lze vytvořit umělecký objekt. A co víc, umožňují tradičně smýšlejícím mužům objevit radost z oblékání, která není limitovaná uniformitou, ani představou o tom, co je „dostatečně mužské“.

    @lucamornet obsessed with both but which one should i get?? #unusualfashion #mensfashion #saintlaurent #crazyfashion #saintlaurentmen ♬ sonido original – 🫀

    Zdroje: Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Není košile jako košile. Objevte pánské „designer shirts“ nové doby

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Košile už dávno není jen nudným prvkem dresscodu, který se nosí z povinnosti pod sako. Letos zažívá renesanci. A to nejen díky oblibě zdánlivě „dámských“ prvků, ale především zásluhou návrhářů, kteří se rozhodli přepsat dějiny pánské elegance. Stačí se podívat na show od Alexander McQueen nebo Givenchy. Kde se dříve očekávala jen čistá linie a nenápadný límeček, najdete vázačky, šifon i dramatické nabírání.

    - Reklama -

    Košile se dostávají do popředí jako výrazová platforma. Už nejsou jen základní vrstva pod sako, ale samostatný statement piece, který dokáže strhnout pozornost stejně jako kabát nebo boty. Návrháři pracují s košilí jako s plátnem. Přidávají krajky, mění strukturu límců, experimentují s průsvitnými látkami a využívají i opulentní rukávy, které byly dlouho vyhrazeny dámskému šatníku. Vzniká tím nový jazyk, jímž současná móda komunikuje s pánským publikem.

    Inovace střídá nostalgii. Košile mohou působit moderně i s dávkou historie

    Pánské „designer shirts“ nové doby jsou tak jakýmsi rebelským prohlášením. Reflektují současnou touhu po individualitě, extravaganci i určitém návratu ke kráse. V nabídce Givenchy najdete košile, připomínající spíš rafinované halenky. Mají totiž vysoké límce, jemné vázačky či atypické rukávy, jež se vlní podél zápěstí jako ozdoby. Alexander McQueen zase přichází s opulentními límečky, asymetrickými střihy a nečekanými detaily, vytvářejícími až dojem soch.

    Zdroj: Alexander McQueen, Givenchy

    - Reklama -

    Zatímco některé modely působí jako experimentální výkřik budoucnosti, jiné čerpají z minulosti. Inspirace viktoriánskou érou je viditelná nejen ve střihu, ale i v barvách. Příkladem jsou krémově bílé modely s perleťovými knoflíky či černé kousky s vyšívanými límci, které by se neztratily ani v dobovém dramatu. Košile v sobě nesou estetiku elegance, jež se nebojí romantiky ani výrazného gesta.

    Maskulinita musí stranou. Shodují se na tom všechny módní domy

    Výše popsaná nová vlna pánských košilí není pouze o stylu, ale rovněž o posunu v myšlení. Překračuje hranice genderových stereotypů a místo siluet, které mají zdůraznit maskulinitu za každou cenu, přináší žádanou jemnost a vrstevnatost. Umožňuje tak mužům být teatrálními, poetickými, ale také nenápadně dekadentními. A to bez nutnosti ztrácet na autoritě nebo stylové důslednosti.

    Košile nové doby se tak stávají jakýmsi manifestačním kusem šatníku. Už dávno neslouží jen jako doplněk obleku, ale také jako ústřední prvek outfitu. Módní domy tím dokazují, že i z klasického kusu oblečení lze vytvořit umělecký objekt. A co víc, umožňují tradičně smýšlejícím mužům objevit radost z oblékání, která není limitovaná uniformitou, ani představou o tom, co je „dostatečně mužské“.

    @lucamornet obsessed with both but which one should i get?? #unusualfashion #mensfashion #saintlaurent #crazyfashion #saintlaurentmen ♬ sonido original – 🫀

    Zdroje: Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Hydratace s elegancí. Zažeňte žízeň trendy letními drinky

    Horké letní dny s sebou nenesou pouze vysněné momenty u pláže či bazénu, ale také nepříjemnosti spojené s rychle stoupajícími teplotami. Zpříjemněte si teplé měsíce trendy drinky, které kromě hydratace ukrývají i další výhody. Ochlaďte se domácí kombuchou, zmraženými zázvorovými "panáky" nebo koktejly, ukrývajícími elektrolyty.

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Do kin dorazil nový milostný trojúhelník. Film Materialists oživil rom-com

    Na filmová plátna se vrací klasický "devadesátkový" rom-com. Moderní punc a chybějící spletitost mu vtiskla režisérka Celine Song. Do kin uvádí snímek Materialists, ve kterém září Dakota Johnson, Chris Evans a Pedro Pascal. Jejich milostný trojúhelník perfektně vystihuje moderní podobu randění a hledání lásky, z nichž romance již dávno vyprchala.

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám možná nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz totiž přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a která se u automobilky jednoznačně stane dominantou roku 2025.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Nostalgie se opět hlásí o slovo. Oživila zapomenuté anklets

    Další z aktuálních letních trendů potvrdil, že nostalgie ovládá letošní módní scénu. Modelky i it-girls navrátily dávno zapomenuté anklets. Náramky na kotníky si mnozí z nás spojují spíše s radostným dětstvím a letními tábory než elegantním doplňkem. Současné varianty kdysi populárního šperku ovšem slibují vše od hravosti až po nadčasovost.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Móda v kostce: Burberry zahájil festivalovou sezónu a Rhode vítá face mist

    Burberry už očekává letní pohodu, a tak novou kampaň zaměřil na typickou britskou festivalovou kulturu. Značka Rhode mezitím vydala nový face mist, jehož tváří se stal herec Harris Dickinson. Návrhář Olivier Rousteing získá ocenění Couture Council Award a do aukce míří dosud největší počet luxusních kousků z šatníku princezny Diany.

    Konec rozhodovací paralýzy. Na dovolenkové outfity stačí šest kousků

    Ať už bojujete s místem v kufru, nebo si nechcete na dovolené lámat hlavu s outfity, klíčem je chytré plánování. Ne nadarmo se říká, že kdo je připraven, není překvapen. Možná ale budete překvapeni vy, jakými různými způsoby lze využít oblíbené oblečení. S jednoduchými šesti kousky jste totiž schopni vykouzlit šatník na celou dovolenou.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―