Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Košile už dávno není jen nudným prvkem dresscodu, který se nosí z povinnosti pod sako. Letos zažívá renesanci. A to nejen díky oblibě zdánlivě „dámských“ prvků, ale především zásluhou návrhářů, kteří se rozhodli přepsat dějiny pánské elegance. Stačí se podívat na show od Alexander McQueen nebo Givenchy. Kde se dříve očekávala jen čistá linie a nenápadný límeček, najdete vázačky, šifon i dramatické nabírání.

    Košile se dostávají do popředí jako výrazová platforma. Už nejsou jen základní vrstva pod sako, ale samostatný statement piece, který dokáže strhnout pozornost stejně jako kabát nebo boty. Návrháři pracují s košilí jako s plátnem. Přidávají krajky, mění strukturu límců, experimentují s průsvitnými látkami a využívají i opulentní rukávy, které byly dlouho vyhrazeny dámskému šatníku. Vzniká tím nový jazyk, jímž současná móda komunikuje s pánským publikem.

    Inovace střídá nostalgii. Košile mohou působit moderně i s dávkou historie

    Pánské „designer shirts“ nové doby jsou tak jakýmsi rebelským prohlášením. Reflektují současnou touhu po individualitě, extravaganci i určitém návratu ke kráse. V nabídce Givenchy najdete košile, připomínající spíš rafinované halenky. Mají totiž vysoké límce, jemné vázačky či atypické rukávy, jež se vlní podél zápěstí jako ozdoby. Alexander McQueen zase přichází s opulentními límečky, asymetrickými střihy a nečekanými detaily, vytvářejícími až dojem soch.

    Zdroj: Alexander McQueen, Givenchy

    Zatímco některé modely působí jako experimentální výkřik budoucnosti, jiné čerpají z minulosti. Inspirace viktoriánskou érou je viditelná nejen ve střihu, ale i v barvách. Příkladem jsou krémově bílé modely s perleťovými knoflíky či černé kousky s vyšívanými límci, které by se neztratily ani v dobovém dramatu. Košile v sobě nesou estetiku elegance, jež se nebojí romantiky ani výrazného gesta.

    Maskulinita musí stranou. Shodují se na tom všechny módní domy

    Výše popsaná nová vlna pánských košilí není pouze o stylu, ale rovněž o posunu v myšlení. Překračuje hranice genderových stereotypů a místo siluet, které mají zdůraznit maskulinitu za každou cenu, přináší žádanou jemnost a vrstevnatost. Umožňuje tak mužům být teatrálními, poetickými, ale také nenápadně dekadentními. A to bez nutnosti ztrácet na autoritě nebo stylové důslednosti.

    Košile nové doby se tak stávají jakýmsi manifestačním kusem šatníku. Už dávno neslouží jen jako doplněk obleku, ale také jako ústřední prvek outfitu. Módní domy tím dokazují, že i z klasického kusu oblečení lze vytvořit umělecký objekt. A co víc, umožňují tradičně smýšlejícím mužům objevit radost z oblékání, která není limitovaná uniformitou, ani představou o tom, co je „dostatečně mužské“.

    @lucamornet obsessed with both but which one should i get?? #unusualfashion #mensfashion #saintlaurent #crazyfashion #saintlaurentmen ♬ sonido original – 🫀

    Zdroje: Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Není košile jako košile. Objevte pánské „designer shirts“ nové doby

    Košile už dávno není jen nudným prvkem dresscodu, který se nosí z povinnosti pod sako. Letos zažívá renesanci. A to nejen díky oblibě zdánlivě „dámských“ prvků, ale především zásluhou návrhářů, kteří se rozhodli přepsat dějiny pánské elegance. Stačí se podívat na show od Alexander McQueen nebo Givenchy. Kde se dříve očekávala jen čistá linie a nenápadný límeček, najdete vázačky, šifon i dramatické nabírání.

    Košile se dostávají do popředí jako výrazová platforma. Už nejsou jen základní vrstva pod sako, ale samostatný statement piece, který dokáže strhnout pozornost stejně jako kabát nebo boty. Návrháři pracují s košilí jako s plátnem. Přidávají krajky, mění strukturu límců, experimentují s průsvitnými látkami a využívají i opulentní rukávy, které byly dlouho vyhrazeny dámskému šatníku. Vzniká tím nový jazyk, jímž současná móda komunikuje s pánským publikem.

    Inovace střídá nostalgii. Košile mohou působit moderně i s dávkou historie

    Pánské „designer shirts“ nové doby jsou tak jakýmsi rebelským prohlášením. Reflektují současnou touhu po individualitě, extravaganci i určitém návratu ke kráse. V nabídce Givenchy najdete košile, připomínající spíš rafinované halenky. Mají totiž vysoké límce, jemné vázačky či atypické rukávy, jež se vlní podél zápěstí jako ozdoby. Alexander McQueen zase přichází s opulentními límečky, asymetrickými střihy a nečekanými detaily, vytvářejícími až dojem soch.

    Zdroj: Alexander McQueen, Givenchy

    Zatímco některé modely působí jako experimentální výkřik budoucnosti, jiné čerpají z minulosti. Inspirace viktoriánskou érou je viditelná nejen ve střihu, ale i v barvách. Příkladem jsou krémově bílé modely s perleťovými knoflíky či černé kousky s vyšívanými límci, které by se neztratily ani v dobovém dramatu. Košile v sobě nesou estetiku elegance, jež se nebojí romantiky ani výrazného gesta.

    Maskulinita musí stranou. Shodují se na tom všechny módní domy

    Výše popsaná nová vlna pánských košilí není pouze o stylu, ale rovněž o posunu v myšlení. Překračuje hranice genderových stereotypů a místo siluet, které mají zdůraznit maskulinitu za každou cenu, přináší žádanou jemnost a vrstevnatost. Umožňuje tak mužům být teatrálními, poetickými, ale také nenápadně dekadentními. A to bez nutnosti ztrácet na autoritě nebo stylové důslednosti.

    Košile nové doby se tak stávají jakýmsi manifestačním kusem šatníku. Už dávno neslouží jen jako doplněk obleku, ale také jako ústřední prvek outfitu. Módní domy tím dokazují, že i z klasického kusu oblečení lze vytvořit umělecký objekt. A co víc, umožňují tradičně smýšlejícím mužům objevit radost z oblékání, která není limitovaná uniformitou, ani představou o tom, co je „dostatečně mužské“.

    @lucamornet obsessed with both but which one should i get?? #unusualfashion #mensfashion #saintlaurent #crazyfashion #saintlaurentmen ♬ sonido original – 🫀

    Zdroje: Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od středy 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―