Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných „terrace“ teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.

    Původ modelu samba? Univerzální obuv pro fotbalisty i skejťáky

    Model Samba se poprvé objevil na počátku 50. let minulého století, kdy byl vytvořen za zcela praktickým účelem. Fotbalistům totiž poskytoval potřebnou stabilitu při zápasech hraných za chladného počasí, za kterého se travnaté hřiště obvykle měnilo v nebezpečnou ledovou plochu.

    Design tenisek se ovšem v průběhu následujících dekád přirozeně transformoval. Zásadní změna přišla v roce 1972, kdy značka Adidas představila inovovanou siluetu ve vzhledu, v jakém ji známe dnes.

    Zdroj: Adidas

    V tomto období ještě Samby nedominovaly módním hitparádám. Byly spíše královskou výsadou fotbalové komunity, která si je oblíbila natolik, že se staly přirozenou součástí každého profesionálního i amatérského zápasu. Mimo jiné si našly příznivce i o kousek dál od samotného hřiště, na fanouškovských tribunách.

    Jejich jednoduchý, ale přesto cool design uchvátil rovněž skejťáky, a to zejména v 90. letech. Svou roli opět sehrála funkčnost, protože díky speciální gumové podrážce dokázaly oblíbené boty udržet nohy pevně na prkně. Samby se tak kromě fotbalu staly synonymem pro mnoho různých sportů.

    Zlom zaznamenaly tenisky teprve nedávno. Nastala éra Samba mánie

    Jako prvek street stylu se boty Samba začaly objevovat až v posledním desetiletí. Média a sociální sítě deklarovaly jejich velký návrat například v roce 2022, kdy je vynesla modelka Bella Hadid. Od té doby si vytrvale drží své místo v epicentru módních trendů.

    Hadid je od té doby vynesla v několika barevných provedeních. Postupně se k ní přidaly také známé modelky Kendall Jenner nebo Hailey Bieber, čímž nadobro zpečetily populární status quo modelů Samba.

    Slavné supermodelky přirozeně následovala bublina módních influencerů. Najednou tak byly Samby opravdu všude, na TikToku, pinterestových nástěnkách, v ulicích nebo na seznamu přání všech milovníků tenisek.

    Samby už jsou možná za zenitem. Má v tom prsty britský premiér?

    Populární boty pak nedávno vyvolaly rozruch také proto, že se objevily na nohou britského premiéra. Rishi Sunak měl na sobě Samby při rozhovoru v Downing Street, který se týkal nejnovějších daňových reforem.

    Komentáře pod příspěvkem však odrážely současnou náladu britské společnosti vůči jeho vládě. Veřejnost přisuzovala jeho výběr obuvi snaze působit přívětivěji. Podle mnohých se mu podařilo tento aktuální trend úspěšně překazit.

    Někteří tak z konce popularity modelů Samba viní britského premiéra, jiní zase skutečnost, že boty v poslední době dosáhly bodu přesycení. Jinými slovy, má je každý, a tak místo výjimečného páru tenisek, s retro a elegantním nádechem, budete mít v botníku pouze neoriginální kousek.

    Nemůžeme však popřít, že model má nadčasovou kvalitu. Nízká podrážka, úzká a sofistikovaná silueta nebo množství barevných kombinací bezpochyby i nadále obstojí ve zkoušce časem.

    Popularita tenisek Samba možná v dohledné době poklesne, přesto ale budou mít navždy svou základnu oddaných fanoušků. Co když vás však již tyto trendy boty omrzely? Tentokrát máte štěstí, protože svět obuvi má v rukávu i spoustu dalších alternativ.

    Samby můžete okořenit. Oblíbený model se objevil i v mnoha spolupracích

    Pokud se vás Samba mánie stále drží, zkuste se porozhlédnout po unikátnějších kouscích z různých jedinečných spoluprací Adidas. Úspěšným počinem je například projekt s návrhářkou Grace Wales Bonner, ale také s elegantní značkou Sporty & Rich nebo Humanrace.

    Zdroj: Grace Wales Bonner, Sporty & Rich, Humanrace

    Retro design nabízí také Onitsuka Tiger

    Oblibu si získal také model Mexico 66 od značky Onitsuka Tiger. Tyto tenisky jsou dobrou volbou, pokud máte rádi neokoukané trendy. Zamilovali si je totiž zejména módní insideři.

    Zdroj: Onitsuka Tiger

    Se Sambami sdílejí zejména podobný retro design, který pochází z 60. let minulého století. Jsou vyrobeny z telecí kůže a k dispozici jsou také zajímavé barevné kombinace.

    Bílá klasika od Reebok nezklame

    V životě máme opravdu jen málo jistot, ale jednou z nich jsou rozhodně bílé tenisky a jejich univerzálnost pro každý outfit. Reebok nabízí vintage nádech v kombinaci se zářivě bílou a barevnými detaily. Model Club C Revenge Vintage je pak inspirován v současnosti velice trendy tenisovou obuví.

    Zdroj: Reebok

    Zdroje: The Business of Fashion, Adidas, Instagram, Youtube, The New York Times

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných „terrace“ teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.

    Původ modelu samba? Univerzální obuv pro fotbalisty i skejťáky

    Model Samba se poprvé objevil na počátku 50. let minulého století, kdy byl vytvořen za zcela praktickým účelem. Fotbalistům totiž poskytoval potřebnou stabilitu při zápasech hraných za chladného počasí, za kterého se travnaté hřiště obvykle měnilo v nebezpečnou ledovou plochu.

    Design tenisek se ovšem v průběhu následujících dekád přirozeně transformoval. Zásadní změna přišla v roce 1972, kdy značka Adidas představila inovovanou siluetu ve vzhledu, v jakém ji známe dnes.

    Zdroj: Adidas

    V tomto období ještě Samby nedominovaly módním hitparádám. Byly spíše královskou výsadou fotbalové komunity, která si je oblíbila natolik, že se staly přirozenou součástí každého profesionálního i amatérského zápasu. Mimo jiné si našly příznivce i o kousek dál od samotného hřiště, na fanouškovských tribunách.

    Jejich jednoduchý, ale přesto cool design uchvátil rovněž skejťáky, a to zejména v 90. letech. Svou roli opět sehrála funkčnost, protože díky speciální gumové podrážce dokázaly oblíbené boty udržet nohy pevně na prkně. Samby se tak kromě fotbalu staly synonymem pro mnoho různých sportů.

    Zlom zaznamenaly tenisky teprve nedávno. Nastala éra Samba mánie

    Jako prvek street stylu se boty Samba začaly objevovat až v posledním desetiletí. Média a sociální sítě deklarovaly jejich velký návrat například v roce 2022, kdy je vynesla modelka Bella Hadid. Od té doby si vytrvale drží své místo v epicentru módních trendů.

    Hadid je od té doby vynesla v několika barevných provedeních. Postupně se k ní přidaly také známé modelky Kendall Jenner nebo Hailey Bieber, čímž nadobro zpečetily populární status quo modelů Samba.

    Slavné supermodelky přirozeně následovala bublina módních influencerů. Najednou tak byly Samby opravdu všude, na TikToku, pinterestových nástěnkách, v ulicích nebo na seznamu přání všech milovníků tenisek.

    Samby už jsou možná za zenitem. Má v tom prsty britský premiér?

    Populární boty pak nedávno vyvolaly rozruch také proto, že se objevily na nohou britského premiéra. Rishi Sunak měl na sobě Samby při rozhovoru v Downing Street, který se týkal nejnovějších daňových reforem.

    Komentáře pod příspěvkem však odrážely současnou náladu britské společnosti vůči jeho vládě. Veřejnost přisuzovala jeho výběr obuvi snaze působit přívětivěji. Podle mnohých se mu podařilo tento aktuální trend úspěšně překazit.

    Někteří tak z konce popularity modelů Samba viní britského premiéra, jiní zase skutečnost, že boty v poslední době dosáhly bodu přesycení. Jinými slovy, má je každý, a tak místo výjimečného páru tenisek, s retro a elegantním nádechem, budete mít v botníku pouze neoriginální kousek.

    Nemůžeme však popřít, že model má nadčasovou kvalitu. Nízká podrážka, úzká a sofistikovaná silueta nebo množství barevných kombinací bezpochyby i nadále obstojí ve zkoušce časem.

    Popularita tenisek Samba možná v dohledné době poklesne, přesto ale budou mít navždy svou základnu oddaných fanoušků. Co když vás však již tyto trendy boty omrzely? Tentokrát máte štěstí, protože svět obuvi má v rukávu i spoustu dalších alternativ.

    Samby můžete okořenit. Oblíbený model se objevil i v mnoha spolupracích

    Pokud se vás Samba mánie stále drží, zkuste se porozhlédnout po unikátnějších kouscích z různých jedinečných spoluprací Adidas. Úspěšným počinem je například projekt s návrhářkou Grace Wales Bonner, ale také s elegantní značkou Sporty & Rich nebo Humanrace.

    Zdroj: Grace Wales Bonner, Sporty & Rich, Humanrace

    Retro design nabízí také Onitsuka Tiger

    Oblibu si získal také model Mexico 66 od značky Onitsuka Tiger. Tyto tenisky jsou dobrou volbou, pokud máte rádi neokoukané trendy. Zamilovali si je totiž zejména módní insideři.

    Zdroj: Onitsuka Tiger

    Se Sambami sdílejí zejména podobný retro design, který pochází z 60. let minulého století. Jsou vyrobeny z telecí kůže a k dispozici jsou také zajímavé barevné kombinace.

    Bílá klasika od Reebok nezklame

    V životě máme opravdu jen málo jistot, ale jednou z nich jsou rozhodně bílé tenisky a jejich univerzálnost pro každý outfit. Reebok nabízí vintage nádech v kombinaci se zářivě bílou a barevnými detaily. Model Club C Revenge Vintage je pak inspirován v současnosti velice trendy tenisovou obuví.

    Zdroj: Reebok

    Zdroje: The Business of Fashion, Adidas, Instagram, Youtube, The New York Times

    ― Reklama ―

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od čtvrtka 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―