Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných „terrace“ teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.

    Původ modelu samba? Univerzální obuv pro fotbalisty i skejťáky

    Model Samba se poprvé objevil na počátku 50. let minulého století, kdy byl vytvořen za zcela praktickým účelem. Fotbalistům totiž poskytoval potřebnou stabilitu při zápasech hraných za chladného počasí, za kterého se travnaté hřiště obvykle měnilo v nebezpečnou ledovou plochu.

    Design tenisek se ovšem v průběhu následujících dekád přirozeně transformoval. Zásadní změna přišla v roce 1972, kdy značka Adidas představila inovovanou siluetu ve vzhledu, v jakém ji známe dnes.

    Zdroj: Adidas

    V tomto období ještě Samby nedominovaly módním hitparádám. Byly spíše královskou výsadou fotbalové komunity, která si je oblíbila natolik, že se staly přirozenou součástí každého profesionálního i amatérského zápasu. Mimo jiné si našly příznivce i o kousek dál od samotného hřiště, na fanouškovských tribunách.

    Jejich jednoduchý, ale přesto cool design uchvátil rovněž skejťáky, a to zejména v 90. letech. Svou roli opět sehrála funkčnost, protože díky speciální gumové podrážce dokázaly oblíbené boty udržet nohy pevně na prkně. Samby se tak kromě fotbalu staly synonymem pro mnoho různých sportů.

    Zlom zaznamenaly tenisky teprve nedávno. Nastala éra Samba mánie

    Jako prvek street stylu se boty Samba začaly objevovat až v posledním desetiletí. Média a sociální sítě deklarovaly jejich velký návrat například v roce 2022, kdy je vynesla modelka Bella Hadid. Od té doby si vytrvale drží své místo v epicentru módních trendů.

    Hadid je od té doby vynesla v několika barevných provedeních. Postupně se k ní přidaly také známé modelky Kendall Jenner nebo Hailey Bieber, čímž nadobro zpečetily populární status quo modelů Samba.

    Slavné supermodelky přirozeně následovala bublina módních influencerů. Najednou tak byly Samby opravdu všude, na TikToku, pinterestových nástěnkách, v ulicích nebo na seznamu přání všech milovníků tenisek.

    Samby už jsou možná za zenitem. Má v tom prsty britský premiér?

    Populární boty pak nedávno vyvolaly rozruch také proto, že se objevily na nohou britského premiéra. Rishi Sunak měl na sobě Samby při rozhovoru v Downing Street, který se týkal nejnovějších daňových reforem.

    Komentáře pod příspěvkem však odrážely současnou náladu britské společnosti vůči jeho vládě. Veřejnost přisuzovala jeho výběr obuvi snaze působit přívětivěji. Podle mnohých se mu podařilo tento aktuální trend úspěšně překazit.

    Někteří tak z konce popularity modelů Samba viní britského premiéra, jiní zase skutečnost, že boty v poslední době dosáhly bodu přesycení. Jinými slovy, má je každý, a tak místo výjimečného páru tenisek, s retro a elegantním nádechem, budete mít v botníku pouze neoriginální kousek.

    Nemůžeme však popřít, že model má nadčasovou kvalitu. Nízká podrážka, úzká a sofistikovaná silueta nebo množství barevných kombinací bezpochyby i nadále obstojí ve zkoušce časem.

    Popularita tenisek Samba možná v dohledné době poklesne, přesto ale budou mít navždy svou základnu oddaných fanoušků. Co když vás však již tyto trendy boty omrzely? Tentokrát máte štěstí, protože svět obuvi má v rukávu i spoustu dalších alternativ.

    Samby můžete okořenit. Oblíbený model se objevil i v mnoha spolupracích

    Pokud se vás Samba mánie stále drží, zkuste se porozhlédnout po unikátnějších kouscích z různých jedinečných spoluprací Adidas. Úspěšným počinem je například projekt s návrhářkou Grace Wales Bonner, ale také s elegantní značkou Sporty & Rich nebo Humanrace.

    Zdroj: Grace Wales Bonner, Sporty & Rich, Humanrace

    Retro design nabízí také Onitsuka Tiger

    Oblibu si získal také model Mexico 66 od značky Onitsuka Tiger. Tyto tenisky jsou dobrou volbou, pokud máte rádi neokoukané trendy. Zamilovali si je totiž zejména módní insideři.

    Zdroj: Onitsuka Tiger

    Se Sambami sdílejí zejména podobný retro design, který pochází z 60. let minulého století. Jsou vyrobeny z telecí kůže a k dispozici jsou také zajímavé barevné kombinace.

    Bílá klasika od Reebok nezklame

    V životě máme opravdu jen málo jistot, ale jednou z nich jsou rozhodně bílé tenisky a jejich univerzálnost pro každý outfit. Reebok nabízí vintage nádech v kombinaci se zářivě bílou a barevnými detaily. Model Club C Revenge Vintage je pak inspirován v současnosti velice trendy tenisovou obuví.

    Zdroj: Reebok

    Zdroje: The Business of Fashion, Adidas, Instagram, Youtube, The New York Times

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných „terrace“ teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.

    - Reklama -

    Původ modelu samba? Univerzální obuv pro fotbalisty i skejťáky

    Model Samba se poprvé objevil na počátku 50. let minulého století, kdy byl vytvořen za zcela praktickým účelem. Fotbalistům totiž poskytoval potřebnou stabilitu při zápasech hraných za chladného počasí, za kterého se travnaté hřiště obvykle měnilo v nebezpečnou ledovou plochu.

    Design tenisek se ovšem v průběhu následujících dekád přirozeně transformoval. Zásadní změna přišla v roce 1972, kdy značka Adidas představila inovovanou siluetu ve vzhledu, v jakém ji známe dnes.

    Zdroj: Adidas

    - Reklama -

    V tomto období ještě Samby nedominovaly módním hitparádám. Byly spíše královskou výsadou fotbalové komunity, která si je oblíbila natolik, že se staly přirozenou součástí každého profesionálního i amatérského zápasu. Mimo jiné si našly příznivce i o kousek dál od samotného hřiště, na fanouškovských tribunách.

    Jejich jednoduchý, ale přesto cool design uchvátil rovněž skejťáky, a to zejména v 90. letech. Svou roli opět sehrála funkčnost, protože díky speciální gumové podrážce dokázaly oblíbené boty udržet nohy pevně na prkně. Samby se tak kromě fotbalu staly synonymem pro mnoho různých sportů.

    Zlom zaznamenaly tenisky teprve nedávno. Nastala éra Samba mánie

    Jako prvek street stylu se boty Samba začaly objevovat až v posledním desetiletí. Média a sociální sítě deklarovaly jejich velký návrat například v roce 2022, kdy je vynesla modelka Bella Hadid. Od té doby si vytrvale drží své místo v epicentru módních trendů.

    Hadid je od té doby vynesla v několika barevných provedeních. Postupně se k ní přidaly také známé modelky Kendall Jenner nebo Hailey Bieber, čímž nadobro zpečetily populární status quo modelů Samba.

    Slavné supermodelky přirozeně následovala bublina módních influencerů. Najednou tak byly Samby opravdu všude, na TikToku, pinterestových nástěnkách, v ulicích nebo na seznamu přání všech milovníků tenisek.

    Samby už jsou možná za zenitem. Má v tom prsty britský premiér?

    Populární boty pak nedávno vyvolaly rozruch také proto, že se objevily na nohou britského premiéra. Rishi Sunak měl na sobě Samby při rozhovoru v Downing Street, který se týkal nejnovějších daňových reforem.

    Komentáře pod příspěvkem však odrážely současnou náladu britské společnosti vůči jeho vládě. Veřejnost přisuzovala jeho výběr obuvi snaze působit přívětivěji. Podle mnohých se mu podařilo tento aktuální trend úspěšně překazit.

    Někteří tak z konce popularity modelů Samba viní britského premiéra, jiní zase skutečnost, že boty v poslední době dosáhly bodu přesycení. Jinými slovy, má je každý, a tak místo výjimečného páru tenisek, s retro a elegantním nádechem, budete mít v botníku pouze neoriginální kousek.

    Nemůžeme však popřít, že model má nadčasovou kvalitu. Nízká podrážka, úzká a sofistikovaná silueta nebo množství barevných kombinací bezpochyby i nadále obstojí ve zkoušce časem.

    Popularita tenisek Samba možná v dohledné době poklesne, přesto ale budou mít navždy svou základnu oddaných fanoušků. Co když vás však již tyto trendy boty omrzely? Tentokrát máte štěstí, protože svět obuvi má v rukávu i spoustu dalších alternativ.

    Samby můžete okořenit. Oblíbený model se objevil i v mnoha spolupracích

    Pokud se vás Samba mánie stále drží, zkuste se porozhlédnout po unikátnějších kouscích z různých jedinečných spoluprací Adidas. Úspěšným počinem je například projekt s návrhářkou Grace Wales Bonner, ale také s elegantní značkou Sporty & Rich nebo Humanrace.

    Zdroj: Grace Wales Bonner, Sporty & Rich, Humanrace

    Retro design nabízí také Onitsuka Tiger

    Oblibu si získal také model Mexico 66 od značky Onitsuka Tiger. Tyto tenisky jsou dobrou volbou, pokud máte rádi neokoukané trendy. Zamilovali si je totiž zejména módní insideři.

    Zdroj: Onitsuka Tiger

    Se Sambami sdílejí zejména podobný retro design, který pochází z 60. let minulého století. Jsou vyrobeny z telecí kůže a k dispozici jsou také zajímavé barevné kombinace.

    Bílá klasika od Reebok nezklame

    V životě máme opravdu jen málo jistot, ale jednou z nich jsou rozhodně bílé tenisky a jejich univerzálnost pro každý outfit. Reebok nabízí vintage nádech v kombinaci se zářivě bílou a barevnými detaily. Model Club C Revenge Vintage je pak inspirován v současnosti velice trendy tenisovou obuví.

    Zdroj: Reebok

    Zdroje: The Business of Fashion, Adidas, Instagram, Youtube, The New York Times

    ― Reklama ―

    Pánská móda Christiana Louboutin má novou tvář. Povede ji Jaden Smith

    Módní svět ve středu překvapila novinka ikonického návrháře Christiana Louboutin. Oznámil totiž, že pánskou módu své červenou barvou protkané značky svěří do rukou herce a rappera Jadena Smith. Je to poprvé, co bude designér s někým sdílet kreativní vedení společnosti, již založil roku 1991. Debut Smith odhalí začátkem příštího roku v Paříži.

    Velký návrat značky Alexander Wang. Jak vypadá nová „Wang Girl“?

    Alexander Wang se po sedmi letech vrátil na módní kalendář New York Fashion Week s kolekcí, která vyzařuje sebevědomí i vyzrálou estetiku. Show navíc oslavil 20. výročí od založení své značky. V jeho pojetí slaví návrat primárně ikona "Wang Girl". Tentokrát s příměsí kostkovaného potisku, ostrých kontur a vizí ženy, jež vládne vlastnímu času. Návrhář poskládal odkaz minulosti a transformoval jej v siluetu moderní ženy.

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Hnědá je nová černá. Letos definuje podzimní pánský šatník

    Většina z módních trendů má tendenci být pomíjivá. Investice do extravagantních doplňků, specifické obuvi nebo konkrétního trička tak bývá ošemetná. Podzimní pánskou módu však letos naštěstí definuje i hnědá barva, která osloví svou nadčasovostí....

    Gustaf Westman redefinuje sváteční design. Tentokrát ve spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patří k nejvýraznějším jménům designu a opět potvrzuje, že jeho tvorba přesahuje hranice tradičního pojetí interiéru. Po nedávné spolupráci s automobilkou BMW přichází další projekt, tentokrát s IKEA. Kolekce Home of Celebration spojuje energii barev, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným světem švédské značky. Výsledkem je 12 objektů, jež mění pohled na sváteční stolování.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―