S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.
Kabelka Phantom byla Celine poprvé představena na začátku druhého tisíciletí jako volnější, odlehčená varianta populární Luggage bag. S typickými „křídly“, neformální konstrukcí a větším důrazem na funkčnost si rychle získala kultovní status. Taška dokonale vystihovala to, čemu se začalo říkat tichý luxus. Žádné logo a křiklavé barvy, jen perfektní řemeslné zpracování, čisté linie a smysl pro každodenní využití. Stala se navíc jedním ze symbolů éry Phoebe Philo, jejíž vliv je ve světě módy patrný dodnes. Nyní ji na scénu opět přivádí Michael Rider.
Phantom bag se stane investiční kabelkou. Zájem na vintage platformách vzlétl o stovky procent
Nový kreativní ředitel Celine Michael Rider kultovní kabelku vrátil do hry s neokázalou samozřejmostí. Nová verze Phantom bag si totiž zachovává charakteristický tvar, ale přináší jemné úpravy. Lehce zaoblenější linie, měkčí materiály, nové barevné varianty, a především svěží energii, která nepůsobí retro, ale současně. Kabelka tedy zůstává neformální, elegantní a stále mimo hysterii mikro trendů. Tedy přesně tak, jak by si to Phoebe Philo přála.
Zájem ale vzrostl i o původní kabelku. Opět se objevila ve street stylu na světových přehlídkách, a to v rukách vintage milovníků i zákaznických stálic Celine. Výrazný růst tak zaznamenal rovněž trh s archivními modely, kde poptávka po původní verzi doslova vystřelila. Je zřejmé, že kabelka Phantom nebyla jen trendem své doby, ale zachovala si svůj půvab takovým způsobem, že se podle predikcí do pár let stane nejnovějším investičním kouskem.

Zdroj: Celine
Phantom bag tak potvrzuje svůj status módní ikony, a to jak v očích sběratelů a investorů, tak i v hledáčku potenciálního kultovního objektu. Díky svému designu, omezené dostupnosti a historickému kontextu má kabelka všechny předpoklady stát se investičním artiklem, podobně jako Hermès Birkin, Chanel 2.55 nebo Margaux bag od The Row. Pokud bude trend pokračovat, mohla by se Phantom brzy zařadit mezi nejžádanější a nejcennější kabelky módního světa.
Zdroje: WWD, Culted, Grazia, New York Times, BOF, YouTube, Instagram