Více

    ― Reklama ―

    Módní svět hned na začátku týdne zahltilo několik novinek. Například návrhář Ralph Lauren oznámil, že se na podzim vrátí na týden módy New Yorku, a to poprvé od roku 2019. Dior zahájil pop-up spolupráci v Londýně, Gucci oslavuje novou certifikaci týkající se genderové rovnosti a Louis Vuitton hodlá více šetřit vodou. Puma zase odhalila nejnovější podzimní kampaň.

    Začátkem září pohltí New York návrhy Ralpha Laurena

    Slavný americký návrhář naposledy uspořádal dámskou módní přehlídku při příležitosti týdne módy v New Yorku dne 7. září 2019. Letos se ovšem rozhodl na runway nečekaně vrátit, a to dne 8. září. Není ovšem zatím jisté, kde by se měla tolik očekávaná show odehrát. Je rovněž stále možné, že při této příležitosti Lauren představí také pánské návrhy. Od roku 2019 známý návrhář organizoval přehlídky pouze v Los Angeles nebo v New Yorku, ovšem mimo ruch týdne módy.

    Gucci je prvním italským módním domem s certifikací pro genderovou rovnost

    Mezinárodní nezávislá inspekce a experti z Bureau Veritas rozhodli, že značka Gucci dodržuje veškeré požadavky pro rovnost mezi ženami a muži. Ocenila ji proto certifikací značící rovnost pohlaví. Luxusní firma se tak stala prvním italským módním domem s podobným oceněním. „Tenhle úspěch silně potvrzuje náš závazek ke kultuře, která si váží rovnosti, inkluze a respektu,“ okomentoval událost ředitel Gucci Marco Bizzarri.

    Louis Vuitton hodlá do roku 2030 snížit spotřebu vody o 30 procent

    Francouzská luxusní značka Louis Vuitton přidala ke svým globálním environmentálním cílům s názvem Life 360 nový plán. Do roku 2030 totiž hodlá svou spotřebu vody napříč všemi svými aktivitami omezit o 30 procent. „Vzhledem k urgentní situaci týkající se sucha ve Francii, ale i v dalších regionech světa, hodláme navýšit naše ambice,“ vysvětlila firma. Nejnovějším krokem tak reflektuje rovněž cíle strategie, kterou francouzský prezident Emmanuel Macron zveřejnil koncem března.

    Puma oznámila druhou verzi kampaně Forever.Classic. Zveřejní ji na podzim

    Spolupráci se společností Puma opět zahájily celebrity jako Caleb McLaughlin, Zaya Wade, Iris Apatow nebo Angus Cloud. Už podruhé s ní vytvoří kampaň Forever.Classic, kterou značka odhalí na podzim. Její klíčovou součástí jsou klasické modely tenisek jako Puma Suede, Mayze, CA Pro nebo Cali Dream. „Nosily je ikony každé generace, a i proto vytvářejí dopad také v současnosti,“ okomentoval chystanou kampaň McLaughlin.

    Dior Tears vyráží na tour. Do čtvrtka je pop-up k vidění v Londýně

    Anglický návrhář Kim Jones odstartoval tour speciální pánské kolekce Dior ve spolupráci se značkou Denim Tears. Jedinečný pop-up můžou fanoušci obou módních společností navštívit v londýnském obchodě Phonica Records, specializujícím se na gramofonové desky. Čeká je jedinečný prostor ozdobený především ikonickou transparentní „bublinou“ s nápisem Dior Tears. Kolekce se následně přesune do Tokia, Soulu a Šanghaje, kde bude dostupná po zbytek července.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, Fashion United, Instagram, Twitter

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Módní novinky v kostce: Ralph Lauren se vrací na týden módy v New Yorku, Gucci dosáhl rovnosti pohlaví a Lous Vuitton chce šetřit vodou

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět hned na začátku týdne zahltilo několik novinek. Například návrhář Ralph Lauren oznámil, že se na podzim vrátí na týden módy New Yorku, a to poprvé od roku 2019. Dior zahájil pop-up spolupráci v Londýně, Gucci oslavuje novou certifikaci týkající se genderové rovnosti a Louis Vuitton hodlá více šetřit vodou. Puma zase odhalila nejnovější podzimní kampaň.

    - Reklama -

    Začátkem září pohltí New York návrhy Ralpha Laurena

    Slavný americký návrhář naposledy uspořádal dámskou módní přehlídku při příležitosti týdne módy v New Yorku dne 7. září 2019. Letos se ovšem rozhodl na runway nečekaně vrátit, a to dne 8. září. Není ovšem zatím jisté, kde by se měla tolik očekávaná show odehrát. Je rovněž stále možné, že při této příležitosti Lauren představí také pánské návrhy. Od roku 2019 známý návrhář organizoval přehlídky pouze v Los Angeles nebo v New Yorku, ovšem mimo ruch týdne módy.

    Gucci je prvním italským módním domem s certifikací pro genderovou rovnost

    Mezinárodní nezávislá inspekce a experti z Bureau Veritas rozhodli, že značka Gucci dodržuje veškeré požadavky pro rovnost mezi ženami a muži. Ocenila ji proto certifikací značící rovnost pohlaví. Luxusní firma se tak stala prvním italským módním domem s podobným oceněním. „Tenhle úspěch silně potvrzuje náš závazek ke kultuře, která si váží rovnosti, inkluze a respektu,“ okomentoval událost ředitel Gucci Marco Bizzarri.

    Louis Vuitton hodlá do roku 2030 snížit spotřebu vody o 30 procent

    Francouzská luxusní značka Louis Vuitton přidala ke svým globálním environmentálním cílům s názvem Life 360 nový plán. Do roku 2030 totiž hodlá svou spotřebu vody napříč všemi svými aktivitami omezit o 30 procent. „Vzhledem k urgentní situaci týkající se sucha ve Francii, ale i v dalších regionech světa, hodláme navýšit naše ambice,“ vysvětlila firma. Nejnovějším krokem tak reflektuje rovněž cíle strategie, kterou francouzský prezident Emmanuel Macron zveřejnil koncem března.

    - Reklama -

    Puma oznámila druhou verzi kampaně Forever.Classic. Zveřejní ji na podzim

    Spolupráci se společností Puma opět zahájily celebrity jako Caleb McLaughlin, Zaya Wade, Iris Apatow nebo Angus Cloud. Už podruhé s ní vytvoří kampaň Forever.Classic, kterou značka odhalí na podzim. Její klíčovou součástí jsou klasické modely tenisek jako Puma Suede, Mayze, CA Pro nebo Cali Dream. „Nosily je ikony každé generace, a i proto vytvářejí dopad také v současnosti,“ okomentoval chystanou kampaň McLaughlin.

    Dior Tears vyráží na tour. Do čtvrtka je pop-up k vidění v Londýně

    Anglický návrhář Kim Jones odstartoval tour speciální pánské kolekce Dior ve spolupráci se značkou Denim Tears. Jedinečný pop-up můžou fanoušci obou módních společností navštívit v londýnském obchodě Phonica Records, specializujícím se na gramofonové desky. Čeká je jedinečný prostor ozdobený především ikonickou transparentní „bublinou“ s nápisem Dior Tears. Kolekce se následně přesune do Tokia, Soulu a Šanghaje, kde bude dostupná po zbytek července.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, Fashion United, Instagram, Twitter

    ― Reklama ―

    Co spojuje Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadní momenty Jonathana Anderson

    Málokdo dnes v módě překvapuje tak rafinovaně jako Jonathan Anderson. Irský návrhář, jenž opustil Loewe a přechází do čela módního impéria Dior, za sebou zanechává sbírku momentů, které se vryly do paměti módních fanoušků i internetu. Jeho tvorba je plná ironie, symboliky a balancování mezi uměním a nositelností. Právě to dělá Andersona jedním z nejzásadnějších návrhářů poslední dekády.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    Provoní domov a vyčistí hlavu. Vůně přinášející spirituální zážitek

    Některé vůně dokážou víc než jen provonět domov. Vonné tyčinky, vykuřovadla nebo esenciální oleje zároveň slibují zklidnění mysli a očištění od negativní energie. Jejich používání má kořeny v duchovních tradicích celého světa. Navíc vám doma zastoupí designový doplněk v podobě aroma lampy nebo stylového stojánku.

    Tiché a trvalé zneklidnění. V Praze začala výstava Davida Lynche Up in Flames

    Od konce června můžete v pražském DOXu navštívit výstavu amerického umělce Davida Lynche s názvem Up in Flames. Jde o první souhrnné představení jeho děl v České republice. Těšit se můžete na Lynchovy kresby, fotografie, litografie, akvarely i krátké experimentální a animované filmy plné melancholie a tajemství, a to až do února.

    Marc Jacobs potvrdil svůj rukopis. Na molo vrátil snové oversized siluety

    Pondělní večer v New Yorku se nesl ve znamení Marca Jacobs. Návrhář představil svou kolekci pro rok 2026, a to v již dříve využitých prostorách Newyorské veřejné knihovny. Jeho 19 umně zpracovaných looků potvrdilo rukopis, který designér buduje již několik sezón. Opět totiž nabídl strukturované a oversized siluety připomínající panenky.

    Old money, balet a F1. Letní obuv sází na nadčasovost

    Léto každoročně volá po lehkých a pohodlných botách, které vás budou ve stylu provázet horkými dny. Letos spatříme na nohou jak novinky, tak staré dobré kousky, které známe už od dětství. Všechnu letošní trendy obuv ale spojuje jedno, a to ambice propojit pohodlí a styl.

    Méně scrollování, více života. Trend anti-rot summer nutí ke zpomalení

    Pokud už jste unavení z nekonečného scrollování na sociálních sítích, ztrácíte motivaci a cítíte, že máte zahlcenou mysl, pravděpodobně na vás doléhá „brainrot“. Nemusíte ale zoufat, trend „anti-rot summer“ přichází s tipy, jak v létě zpomalit a konečně se nadechnout. Den offline, seznam radostí i příprava letních „snacks“ mají jedno společné, pomohou vám zpomalit a znovu naplno vnímat svět kolem sebe.

    Jacquemus sebral módě opulenci. Navrátil se k venkovským kořenům

    Pařížský týden pánské módy zakončila přehlídka z dílny Jacquemus. Návrhář odhalil svou kolekci pro jaro a léto příštího roku v ohromujících prostorách L'Orangerie ve Versailles. S řadou Le Paysan tentokrát oslavil své venkovské kořeny, jimž vzdal hold lehkými střihy, přírodními materiály a nenucenými siluetami, odkazujícími na jeho domov.

    Bon voyage. Se správnou skin care zvládnete hory i dovolenou pod širákem

    Skin care má ve známém prostředí většinou jasný řád. Když ale přijde na cestování na lehko, i ta nejlépe promyšlená rutina musí projít jistou redukcí. Být připraven neznamená sbalit celou koupelnovou poličku, ale chytře sestavit funkční, avšak minimalistický arsenál. Nezabere celý batoh, ale přesto pleti efektivně dopřeje vše, co jí náleží.

    Snídaně jako nejdůležitější jídlo dne. Longevity odborníci nesouhlasí

    Na snídani má každý názor. Někdo ji miluje, jiný považuje za ztrátu času. Někdo snídá hned po probuzení, jiný ranní rituál nechá až na jedenáctou, nebo ho nepodstoupí vůbec. Zatímco večeře je společenská událost a oběd čas na pauzu, snídaně bývá často přehlížená. Ale právě v tom tkví její kouzlo. Není o pravidlech, ale o zvyku. A přitom je to právě první jídlo dne, které ukrývá sílu určit, jak se budete cítit celý den.

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto i Rick Owens. Pařížský týden módy nekončí

    Paříž zaplavila móda a nikam se nechystá. Tamní týden pánské módy ještě nekončí. Řadu pro jaro a léto roku 2026 představil například Rick Owens, který modely v dekonstruovaných návrzích nechal projít vodou. Dries Van Noten odhalil první pánskou kolekci nového kreativního ředitele Juliana Klausner a Yohji Yamamoto zreflektoval současné dění.

    Pánové, sandály jsou povoleny. Dokonce i s ponožkami

    Letní sezóna 2025 přináší pro pánská chodidla jednu jasnou zprávu. Ukazovat prsty je naprosto v pořádku. Z červených koberců mizí lakované polobotky, místo nich nastupují páskové sandály, Birkenstocks, a dokonce i žabky od luxusních značek. Jonathan Bailey se v Londýně ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatímco Simon Baker si v Sardinii vystačil s Birkenstock Kyoto. 

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu "coastal" a "fisherman" estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Móda v kostce: Skims sní o Euro Summer a Mugler naverboval Sharon Stone

    Léto je v plném proudu a značka Skims nezůstává pozadu. Letošní kolekci plavek vytvořila ve stylu "Euro Summer" spolu s Robertem Cavalli. Rick Owens chystá výstavu v Paříži a Fendi pokračuje v hledání nového vedení. Mugler vydal speciální kampaň s Sharon Stone a Meghan Markle odhalila nové letní produkty z dílny své společnosti As Ever.

    Make-up ovládla znamení zvěrokruhu. Léto diktuje hravé experimenty

    Generace Z prahne po autenticitě, personalizaci a individuálních zážitcích. Její potřeby odráží rovněž současné trendy, například v podobě hravých přívěsků. Touha po jedinečnosti ovšem prostoupila i do světa make-upu. Není proto překvapením, že létu povládne takzvaný astrology make-up, tedy look odkazující na znamení zvěrokruhu.

    Paříž přebírá štafetu. Fashion week odstartoval Louis Vuitton i Saint Laurent

    Po Milánském týdnu pánské módy přichází na řadu Paříž. Francouzská metropole se v úterý zaplnila milovníky módy, vyhlížejícími hned několik očekávaných přehlídek. Fashion week odstartoval mimo jiné módní dům Louis Vuitton, jenž tentokrát čerpal inspiraci z Indie. Úspěšnou show plnou lákavé palety barev představil také Saint Laurent.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―