Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Stejně jako většina velkých módních domů se v této sezóně Prada zaměřila na samotnou podstatu. Na rozdíl od jiných však schopnost Prady posunout paradigmata módy vyústila v sérii redukcí. Minimalismus byl klíčový, nikoliv však jednoduchý. Pojďte se podívat na kolekci s názvem „LET’S TALK ABOUT CLOTHES“, kterou představili Raf Simons a Miuccia Prada.

    Pozvánka z vesmíru

    Upoutat pozornost a vzbudit zvědavost. To se společnosti Prada opravdu povedlo, díky polštáři a povlaku na polštář. V kolekci jsme je následně mnohokrát viděli, především mezi bundami a vestami. Cílem bylo vdechnout celé show vesmírnou tajemnost.

    Velkolepé zahájení

    Atmosféra před samotnou přehlídkou byla velmi bouřlivá. Na korejskou hudební skupinu Enhypen venku nedočkavě čekalo přibližně 7000 fans. A napětí se zvyšovalo. Po příchodu do výstavního prostoru Deposito of the Fondazione Prada se účastníkům zastavil dech. Jednalo se o jednoduché, ale promyšlené místo s nezvykle nízkými stropy, které se po zahájení, za zvuku matrixové hudby, začaly pomalu zvedat. Následně ze skrytého betonového oblouku vstoupili do místnosti models. Způsob, jakým se fascinující výstavní prostor proměnil, byl do detailu promyšlený. Až po shlédnutí přehlídky začalo dávat smysl zvedání stropů, jelikož to odpovídalo samotným modelům, které jste mohli vidět ve zkrácených nebo naopak prodloužených délkách.

    Přísné límce jsou fresh oživením

    Touto přehlídkou Prada dodala oblekům novou dimenzi. Saka v kombinaci s rozhalenými košilemi a oversized odepínatelnými límečky, které přečnívaly přes klopy a hrály všemi barvami, jsou opravdu něco, s čím jsme se ještě nesetkali. Zatímco saka byla delší a mírně oversized, kalhoty byly naopak kratší a úzké. Téměř u všech modelů se vyskytovaly variace obuvi derby.

    Foto: Prada

    Oversized límec se jednoduše stal červenou nití celé přehlídky. Seděl také v kardiganech s otevřeným hrudníkem nebo na dvojitých košilích.

    Bags jako nezbytné doplňky

    Pouze minimum modelů se obešlo bez hlavního doplňku, za který Prada zvolila bags. A rovněž se jednalo o kontrast. K vidění byly malé cross body kabelky, částečně schované za klopy sak. Kontrast k nim tvořily velké kožené tote bags, které obsahovaly vyčnívající lahve s vodou. Kabelky byly prezentovány v chromových, bílých, černých a dalších lesklých barvách. K vidění byly i jako double bag.

    Foto: Prada

    Bombery jsou zpět

    Návrat bomberů nám návrháři předvedli jejich nadrozměrnými polštářovými variantami. Vlající bomber jackets v klasické oranžové, námořnické a khaki barvě, nabízejí nositelnější volbu. Vojenské bombers s manžetou v pase dokazují nový a redukující přístup Prady.

    Foto: Prada

    Prada ani Simons po přehlídce neposkytovali rozhovory, z jejich citací i kolekce je ale zřejmé, že branding, který v posledních sezónách Pradu charakterizoval, se mění. Značka se vrací k základům, jelikož to vidí jako nejlepší cestu v těchto „turbuletních časech“.

    Zdroj: Prada, WWD, Hypebeast

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Prada

    Milan Fashion Week dostal vesmírný nádech. Prada FW2023 přináší minimalismus a futurismus

    ― Reklama ―

    Stejně jako většina velkých módních domů se v této sezóně Prada zaměřila na samotnou podstatu. Na rozdíl od jiných však schopnost Prady posunout paradigmata módy vyústila v sérii redukcí. Minimalismus byl klíčový, nikoliv však jednoduchý. Pojďte se podívat na kolekci s názvem „LET’S TALK ABOUT CLOTHES“, kterou představili Raf Simons a Miuccia Prada.

    Pozvánka z vesmíru

    Upoutat pozornost a vzbudit zvědavost. To se společnosti Prada opravdu povedlo, díky polštáři a povlaku na polštář. V kolekci jsme je následně mnohokrát viděli, především mezi bundami a vestami. Cílem bylo vdechnout celé show vesmírnou tajemnost.

    Velkolepé zahájení

    Atmosféra před samotnou přehlídkou byla velmi bouřlivá. Na korejskou hudební skupinu Enhypen venku nedočkavě čekalo přibližně 7000 fans. A napětí se zvyšovalo. Po příchodu do výstavního prostoru Deposito of the Fondazione Prada se účastníkům zastavil dech. Jednalo se o jednoduché, ale promyšlené místo s nezvykle nízkými stropy, které se po zahájení, za zvuku matrixové hudby, začaly pomalu zvedat. Následně ze skrytého betonového oblouku vstoupili do místnosti models. Způsob, jakým se fascinující výstavní prostor proměnil, byl do detailu promyšlený. Až po shlédnutí přehlídky začalo dávat smysl zvedání stropů, jelikož to odpovídalo samotným modelům, které jste mohli vidět ve zkrácených nebo naopak prodloužených délkách.

    Přísné límce jsou fresh oživením

    Touto přehlídkou Prada dodala oblekům novou dimenzi. Saka v kombinaci s rozhalenými košilemi a oversized odepínatelnými límečky, které přečnívaly přes klopy a hrály všemi barvami, jsou opravdu něco, s čím jsme se ještě nesetkali. Zatímco saka byla delší a mírně oversized, kalhoty byly naopak kratší a úzké. Téměř u všech modelů se vyskytovaly variace obuvi derby.

    Foto: Prada

    Oversized límec se jednoduše stal červenou nití celé přehlídky. Seděl také v kardiganech s otevřeným hrudníkem nebo na dvojitých košilích.

    Bags jako nezbytné doplňky

    Pouze minimum modelů se obešlo bez hlavního doplňku, za který Prada zvolila bags. A rovněž se jednalo o kontrast. K vidění byly malé cross body kabelky, částečně schované za klopy sak. Kontrast k nim tvořily velké kožené tote bags, které obsahovaly vyčnívající lahve s vodou. Kabelky byly prezentovány v chromových, bílých, černých a dalších lesklých barvách. K vidění byly i jako double bag.

    Foto: Prada

    Bombery jsou zpět

    Návrat bomberů nám návrháři předvedli jejich nadrozměrnými polštářovými variantami. Vlající bomber jackets v klasické oranžové, námořnické a khaki barvě, nabízejí nositelnější volbu. Vojenské bombers s manžetou v pase dokazují nový a redukující přístup Prady.

    Foto: Prada

    Prada ani Simons po přehlídce neposkytovali rozhovory, z jejich citací i kolekce je ale zřejmé, že branding, který v posledních sezónách Pradu charakterizoval, se mění. Značka se vrací k základům, jelikož to vidí jako nejlepší cestu v těchto „turbuletních časech“.

    Zdroj: Prada, WWD, Hypebeast

    ― Reklama ―

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―