Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Stejně jako většina velkých módních domů se v této sezóně Prada zaměřila na samotnou podstatu. Na rozdíl od jiných však schopnost Prady posunout paradigmata módy vyústila v sérii redukcí. Minimalismus byl klíčový, nikoliv však jednoduchý. Pojďte se podívat na kolekci s názvem „LET’S TALK ABOUT CLOTHES“, kterou představili Raf Simons a Miuccia Prada.

    Pozvánka z vesmíru

    Upoutat pozornost a vzbudit zvědavost. To se společnosti Prada opravdu povedlo, díky polštáři a povlaku na polštář. V kolekci jsme je následně mnohokrát viděli, především mezi bundami a vestami. Cílem bylo vdechnout celé show vesmírnou tajemnost.

    Velkolepé zahájení

    Atmosféra před samotnou přehlídkou byla velmi bouřlivá. Na korejskou hudební skupinu Enhypen venku nedočkavě čekalo přibližně 7000 fans. A napětí se zvyšovalo. Po příchodu do výstavního prostoru Deposito of the Fondazione Prada se účastníkům zastavil dech. Jednalo se o jednoduché, ale promyšlené místo s nezvykle nízkými stropy, které se po zahájení, za zvuku matrixové hudby, začaly pomalu zvedat. Následně ze skrytého betonového oblouku vstoupili do místnosti models. Způsob, jakým se fascinující výstavní prostor proměnil, byl do detailu promyšlený. Až po shlédnutí přehlídky začalo dávat smysl zvedání stropů, jelikož to odpovídalo samotným modelům, které jste mohli vidět ve zkrácených nebo naopak prodloužených délkách.

    Přísné límce jsou fresh oživením

    Touto přehlídkou Prada dodala oblekům novou dimenzi. Saka v kombinaci s rozhalenými košilemi a oversized odepínatelnými límečky, které přečnívaly přes klopy a hrály všemi barvami, jsou opravdu něco, s čím jsme se ještě nesetkali. Zatímco saka byla delší a mírně oversized, kalhoty byly naopak kratší a úzké. Téměř u všech modelů se vyskytovaly variace obuvi derby.

    Foto: Prada

    Oversized límec se jednoduše stal červenou nití celé přehlídky. Seděl také v kardiganech s otevřeným hrudníkem nebo na dvojitých košilích.

    Bags jako nezbytné doplňky

    Pouze minimum modelů se obešlo bez hlavního doplňku, za který Prada zvolila bags. A rovněž se jednalo o kontrast. K vidění byly malé cross body kabelky, částečně schované za klopy sak. Kontrast k nim tvořily velké kožené tote bags, které obsahovaly vyčnívající lahve s vodou. Kabelky byly prezentovány v chromových, bílých, černých a dalších lesklých barvách. K vidění byly i jako double bag.

    Foto: Prada

    Bombery jsou zpět

    Návrat bomberů nám návrháři předvedli jejich nadrozměrnými polštářovými variantami. Vlající bomber jackets v klasické oranžové, námořnické a khaki barvě, nabízejí nositelnější volbu. Vojenské bombers s manžetou v pase dokazují nový a redukující přístup Prady.

    Foto: Prada

    Prada ani Simons po přehlídce neposkytovali rozhovory, z jejich citací i kolekce je ale zřejmé, že branding, který v posledních sezónách Pradu charakterizoval, se mění. Značka se vrací k základům, jelikož to vidí jako nejlepší cestu v těchto „turbuletních časech“.

    Zdroj: Prada, WWD, Hypebeast

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Prada

    Milan Fashion Week dostal vesmírný nádech. Prada FW2023 přináší minimalismus a futurismus

    Stejně jako většina velkých módních domů se v této sezóně Prada zaměřila na samotnou podstatu. Na rozdíl od jiných však schopnost Prady posunout paradigmata módy vyústila v sérii redukcí. Minimalismus byl klíčový, nikoliv však jednoduchý. Pojďte se podívat na kolekci s názvem „LET’S TALK ABOUT CLOTHES“, kterou představili Raf Simons a Miuccia Prada.

    Pozvánka z vesmíru

    Upoutat pozornost a vzbudit zvědavost. To se společnosti Prada opravdu povedlo, díky polštáři a povlaku na polštář. V kolekci jsme je následně mnohokrát viděli, především mezi bundami a vestami. Cílem bylo vdechnout celé show vesmírnou tajemnost.

    Velkolepé zahájení

    Atmosféra před samotnou přehlídkou byla velmi bouřlivá. Na korejskou hudební skupinu Enhypen venku nedočkavě čekalo přibližně 7000 fans. A napětí se zvyšovalo. Po příchodu do výstavního prostoru Deposito of the Fondazione Prada se účastníkům zastavil dech. Jednalo se o jednoduché, ale promyšlené místo s nezvykle nízkými stropy, které se po zahájení, za zvuku matrixové hudby, začaly pomalu zvedat. Následně ze skrytého betonového oblouku vstoupili do místnosti models. Způsob, jakým se fascinující výstavní prostor proměnil, byl do detailu promyšlený. Až po shlédnutí přehlídky začalo dávat smysl zvedání stropů, jelikož to odpovídalo samotným modelům, které jste mohli vidět ve zkrácených nebo naopak prodloužených délkách.

    Přísné límce jsou fresh oživením

    Touto přehlídkou Prada dodala oblekům novou dimenzi. Saka v kombinaci s rozhalenými košilemi a oversized odepínatelnými límečky, které přečnívaly přes klopy a hrály všemi barvami, jsou opravdu něco, s čím jsme se ještě nesetkali. Zatímco saka byla delší a mírně oversized, kalhoty byly naopak kratší a úzké. Téměř u všech modelů se vyskytovaly variace obuvi derby.

    Foto: Prada

    Oversized límec se jednoduše stal červenou nití celé přehlídky. Seděl také v kardiganech s otevřeným hrudníkem nebo na dvojitých košilích.

    Bags jako nezbytné doplňky

    Pouze minimum modelů se obešlo bez hlavního doplňku, za který Prada zvolila bags. A rovněž se jednalo o kontrast. K vidění byly malé cross body kabelky, částečně schované za klopy sak. Kontrast k nim tvořily velké kožené tote bags, které obsahovaly vyčnívající lahve s vodou. Kabelky byly prezentovány v chromových, bílých, černých a dalších lesklých barvách. K vidění byly i jako double bag.

    Foto: Prada

    Bombery jsou zpět

    Návrat bomberů nám návrháři předvedli jejich nadrozměrnými polštářovými variantami. Vlající bomber jackets v klasické oranžové, námořnické a khaki barvě, nabízejí nositelnější volbu. Vojenské bombers s manžetou v pase dokazují nový a redukující přístup Prady.

    Foto: Prada

    Prada ani Simons po přehlídce neposkytovali rozhovory, z jejich citací i kolekce je ale zřejmé, že branding, který v posledních sezónách Pradu charakterizoval, se mění. Značka se vrací k základům, jelikož to vidí jako nejlepší cestu v těchto „turbuletních časech“.

    Zdroj: Prada, WWD, Hypebeast

    ― Reklama ―

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―