Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Newyorský týden módy skončil. Jednou z posledních přehlídek očekávané události se stala ta z dílny Michael Kors. Návrhář v kolekci pro letošní podzim a zimu opět dokázal, že dokonale rozumí potřebám moderní ženy. Jeho návrhy totiž lákaly na svou funkčnost i pohodlnost. Nečekaná hra s texturami pak pozvedla minimalismus na novou úroveň.

    Každý fashion week v jednom z hlavních měst módy oplývá skupinkou návrhářů, bez které by se zkrátka neobešel. Michael Kors patří mezi designéry, už desetiletí definujících styl newyorských žen. Ve své kolekci pro letošní podzim a zimu tak opět dokázal, že jejich potřeby dokonale chápe. Jeho looky totiž přinesly nový pohled na minimalismus, tvarující ho do jeho moderní podoby.

    Návrhy totiž definovala nejen perfektní krejčovina, ale také nečekaná hra s texturami. Dlouhé kašmírové šály, chlupaté kabelky nebo flitry poseté šaty zaručily, že žádný z looků nenudil. Kromě toho kolekce nabídla dokonalé vrstvení, které každá moderní žena ve svém šatníku jistě ocení. Výsledkem byly stylové zimní outfity, odklánějící se od mnohdy neelegantní objemné siluety.

    Zdroj: Reuters

    Modelky tak předvedly outfity, skládající se z asymetrických sukní, spárovaných s dlouhými kalhotami, nebo trenčkotů, přehozených přes dlouhé šaty. Nechyběly ani tlusté roláky, schované pod elegantními oversized saky. Michael Kors tak zákaznicím zaručil, že vynosí stylové kousky v každém ročním období. V zimě mohou vytvořit ladící outfit, zatímco v teplejších měsících zazáří samy o sobě.

    Minimalismus s kapkou útěchy. Tvorba Michael Kors odráží současné dění

    Známý designér však pojem minimalismus odmítá. „Je příliš klinický. Mám rád věci, které jsou taktilní, a které jsou pohodlné. Jsou to čisté linie. Jsou nadčasové, ale přináší jistou útěchu,“ prohlásil Michael Kors s tím, že pocit utěšení je v současné době zcela na místě. Podobný dojem proto evokovala i jeho neutrální paleta, skládající se převážně z černé, šedé, hnědé nebo béžové.

    Nechyběly ale ani záblesky výraznějších barev, a to především v podobě olivově zelené a švestkově fialové. Odstíny zdobily jak nadýchané kabáty, tak dlouhé šaty. Řada pak svým minimalismem připomínala éru 90. let minulého století. Není tedy divu, že slavný návrhář našel vysněnou útěchu právě v jisté nostalgii. Ta je konec konců jednou z nejklíčovějších motivů současné módní tvorby.

    Zdroje: WWD, W Magazine, L’Officiel USA, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Michael Kors zná potřeby moderní ženy. Nabídl novou tvář minimalismu

    ― Reklama ―

    Newyorský týden módy skončil. Jednou z posledních přehlídek očekávané události se stala ta z dílny Michael Kors. Návrhář v kolekci pro letošní podzim a zimu opět dokázal, že dokonale rozumí potřebám moderní ženy. Jeho návrhy totiž lákaly na svou funkčnost i pohodlnost. Nečekaná hra s texturami pak pozvedla minimalismus na novou úroveň.

    Každý fashion week v jednom z hlavních měst módy oplývá skupinkou návrhářů, bez které by se zkrátka neobešel. Michael Kors patří mezi designéry, už desetiletí definujících styl newyorských žen. Ve své kolekci pro letošní podzim a zimu tak opět dokázal, že jejich potřeby dokonale chápe. Jeho looky totiž přinesly nový pohled na minimalismus, tvarující ho do jeho moderní podoby.

    Návrhy totiž definovala nejen perfektní krejčovina, ale také nečekaná hra s texturami. Dlouhé kašmírové šály, chlupaté kabelky nebo flitry poseté šaty zaručily, že žádný z looků nenudil. Kromě toho kolekce nabídla dokonalé vrstvení, které každá moderní žena ve svém šatníku jistě ocení. Výsledkem byly stylové zimní outfity, odklánějící se od mnohdy neelegantní objemné siluety.

    Zdroj: Reuters

    Modelky tak předvedly outfity, skládající se z asymetrických sukní, spárovaných s dlouhými kalhotami, nebo trenčkotů, přehozených přes dlouhé šaty. Nechyběly ani tlusté roláky, schované pod elegantními oversized saky. Michael Kors tak zákaznicím zaručil, že vynosí stylové kousky v každém ročním období. V zimě mohou vytvořit ladící outfit, zatímco v teplejších měsících zazáří samy o sobě.

    Minimalismus s kapkou útěchy. Tvorba Michael Kors odráží současné dění

    Známý designér však pojem minimalismus odmítá. „Je příliš klinický. Mám rád věci, které jsou taktilní, a které jsou pohodlné. Jsou to čisté linie. Jsou nadčasové, ale přináší jistou útěchu,“ prohlásil Michael Kors s tím, že pocit utěšení je v současné době zcela na místě. Podobný dojem proto evokovala i jeho neutrální paleta, skládající se převážně z černé, šedé, hnědé nebo béžové.

    Nechyběly ale ani záblesky výraznějších barev, a to především v podobě olivově zelené a švestkově fialové. Odstíny zdobily jak nadýchané kabáty, tak dlouhé šaty. Řada pak svým minimalismem připomínala éru 90. let minulého století. Není tedy divu, že slavný návrhář našel vysněnou útěchu právě v jisté nostalgii. Ta je konec konců jednou z nejklíčovějších motivů současné módní tvorby.

    Zdroje: WWD, W Magazine, L’Officiel USA, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―