Trvající nízká poptávka v Číně nadále zpomaluje prodeje luxusních společností. Propad oznámila i skupina Kering, sdružující Gucci nebo Bottega Veneta. Negativní výsledky zaznamenal také Hermès, známý svou odolností vůči nepříznivým ekonomickým podmínkám. Díky titulu nejvíce hot značek se však radují Miu Miu či Loewe.
Francouzská luxusní skupina Kering vydala nečekané oznámení, týkající se jejího ročního provozního příjmu. Předpokládá totiž, že letos navzdory očekávání klesne o téměř polovinu. Důvodem jsou především negativní výsledky uplynulého čtvrtletí. Od července do září totiž zásadně zeslábly její prodeje, a to hlavně u značky Gucci. Ta je přitom pro Kering největším zdrojem příjmu.
Důvod negativního vývoje luxusních značek zůstává stejný. Hlavní příčinou je totiž zpomalující čínská ekonomika a s ní spojená ubývající poptávka tamních zákazníků. Prodeje Kering, vlastnící rovněž značky Saint Laurent, Balenciaga či Bottega Veneta, z posledních třech měsíců tak poklesly o 16 procent. Analytici společnosti Barclays přitom očekávali propad o pouhých 11 procent.
Zdroj: Bottega Veneta
Skupina Kering proto uvažuje o zásadních krocích, které by jí z nepříjemné pozice měli co nejrychleji dostat. „Naší absolutní prioritou jej vybudovat podmínky pro návrat k pevnému a udržitelnému růstu,“ prohlásil dle WWD její ředitel François-Henri Pinault. Mezi případné změny patří například uzavření některých poboček, úprava existujících smluv nebo propuštění zaměstnanců.
Zhoršující se ekonomická situace zasáhla i Hermès. Miu Miu a Loewe se však radují
Nepříznivé ekonomické podmínky poznamenaly rovněž společnost Hermès. Ta je ovšem na poli luxusního průmyslu známá tím, jak moc je obvykle vůči podobným proměnným odolná. Analytici ovšem očekávají, že nyní zveřejní nejslabší čtvrtletní růst příjmů od konce roku 2021. Značka přitom ještě v letošním druhém čtvrtletí předběhla skupiny jako LVMH či Burberry Group Plc.
Miu Miu is the hottest brand in the world, AGAIN!
— Complex Style (@ComplexStyle) October 23, 2024
According to the Lyst’s hottest brands ranking, Miu Min has returned to the top as the hottest brand in the road for Q3 2024, with Loewe coming in 2nd.
Miu Miu searches jumped 30% quarter after quarter, and the $3050 Arcadie… pic.twitter.com/fYYaeFCPNn
Některé značky se ovšem navzdory nepříznivé ekonomické situaci radují. Firma Lyst totiž zveřejnila tradiční Index, popisující uplynulé čtvrtletí. Na základě vyhledávání společností určuje nejvíce „hot“ brandy. Prvního místa se tentokrát drží Miu Miu. Na druhý stupeň tak sesadilo Loewe. Třetí pozici pak opět zastává Prada. Alespoň Prada Group se má tak z čeho v současnosti radovat.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, X