Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Šperky s okázalými drahými kameny jsou nejen nejlepšími přáteli žen, ale také zlodějů. Své o tom vědí světové klenotnické domy a instituce, vybavené prvotřídními bezpečnostními systémy. Historie však ukazuje, že ani ty nejcennější poklady neuniknou šibalským rukám mazaných lupičů.

    Růžoví panteři udeřili hned dvakrát. Nejdříve jako malíři, později jako ženy

    Například po vzácných klenotech Harryho Winston zatoužili zloději hned několikrát. Proslulou pařížskou prodejnu na Avenue Montaigne, která se hemží luxusními butiky, navštívili hned dvakrát. Za dvojím vyloupením luxusního klenotnictví nestojí nikdo jiný než legendární Růžoví panteři, tedy zločinecká skupina složená z členů převážně balkánského původu.

    Zloději se v roce 2007 dostali do butiku v noci, a to v převlečení za malíře. Následně si za bílého dne odnesli šperky v hodnotě téměř 30 milionů dolarů. Celá akce přitom trvala necelou půlhodinu. Přítomní zaměstnanci pod hrozbou střelby s lupiči spolupracovali a otevřeli jim přísně střežený trezor. Způsob, jakým se skupina dostala dovnitř, se spolu se selháním bezpečnostních systémů vymykal veškeré logice.

    Zdroj: Harry Winston

    V prosinci následujícího roku se čtveřice objevila v obchodě znovu, tentokrát ovšem v ženském přestrojení. Strážný je bez většího podezření pustil dovnitř. Jejich tehdejším největším úlovkem se stal 31 karátový diamantový prsten. Zlodějům se tak podařilo provést jednu z největších loupeží v dějinách Francie.

    Děkovat za to mohou především nečekanému komplicovi, bezpečnostnímu pracovníkovi butiku, který noc před první loupeží deaktivoval veškerá alarmová čidla. Dohromady osm mužů si ovšem v roce 2015 před soudem vyslechlo své rozsudky. Údajný vůdce skupiny Doudou dostal nejvyšší trest a za mřížemi si odpykává 15 let.

    Vykradení drážďanské klenotnice bylo rodinnou akcí

    Krádež v Drážďanech v roce 2019 byla pro Německo bolestivou ranou. Ze vzácné barokní klenotnice Zelená klenba totiž zmizely historicky velmi významné šperky, a to v hodnotě 113 milionů eur. Mezi ukradenými kusy byl také královský 49 karátový drážďanský bílý diamant, ceremoniální kord nebo náprsní hvězda polského Řádu bílého orla.

    Vstupenkou zlodějů do objektu se stalo zapálení nedaleké trafostanice, díky čemuž zbavili celou budovu proudu. Pak už stačilo jen odstranit mříže na oknech, vplížit se dovnitř, rozbít vitríny a nacpat do pytlů nejcennější poklady saské historie. Celou akci zachytily pouze kamery umístěné v Zelené klenbě, fungující na záložní zdroj energie.

    Zdroj: Green Vault Dresden

    Z loupeže bylo v roce 2021 obviněno šest mužů z rodinného klanu Remmo, neboli obávaného gangu berlínského podsvětí. Obžalovaní si rozsudek vyslechli loni na jaře, maximální trest tehdy činil šest let za mřížemi. Místo, kam zločinci ukryli šperky, prozradili výměnou za nižší tresty. Značná část lupu se tak vrátila do klenotnice.

    Antverpy jsou poznamenány bezprecedentní diamantovou loupeží jako z filmu

    Slavná loupež v bájném městě diamantů, Antverpách, by byla tvrdým oříškem i pro Sherlocka Holmese. Do historie se totiž zapsala jako jedna z nejrafinovanějších, nejelegantnějších a téměř bezchybných krádeží šperků.

    Skupina pěti mužů, složená z vůdce Leonarda Notarbartolo a kumpánů pojmenovaných jako Génius, Monstrum, Klíčník a Nervák, během chladné únorové noci roku 2003 úspěšně vyrabovala trezor World Diamond Centre. Následně si tak odnesla diamanty v hodnotě 100 milionů dolarů.

    @literallylizzi

    Replying to @uuu_adoree_ivy #Sponsored This entire heist was solved with a salami sandwich. Tune into History’s Greatest Heists premiering on @HISTORY Tuesdays at 10/9c #HistorysGreatestHiests #TheHISTORYChannel #makeupstorytime #antwerpdiamondheist #truecrime

    ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs – Skittlegirl Sound

    Špičkoví lupiči překvapivě nepoužili zbraně ani jinou formu násilí. Přesto se dostali přes šestistupňový bezpečnostní systém, zahrnující světelné a tepelné senzory, magnetické pole, pohybové čidlo a zámek se 100 miliony možnými kombinacemi.

    Nebýt salámového sendviče, krádež by se pravděpodobně nikdy nevyřešila. Notarbartolo a Nervák měli totiž veškeré důkazy spálit, ale místo toho je jen odhodili v lese. Policie tak v hromadě odpadků našla kousek Notarbartolova sendviče, podle kterého ho dokázala vypátrat. Velitel skupiny dostal za téměř dokonalou loupež století 10 let vězení. Trestu unikl pouze Klíčník, jehož totožnost zůstává dodnes neznámá.

    Zdroje: ČT, Tatler, BBC, Vanity Fair, iRozhlas, The Guardian, TikTok

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Loupež v nevyčíslitelných hodnotách. Terčem špičkových zlodějů jsou přepychová klenotnictví a muzea

    Šperky s okázalými drahými kameny jsou nejen nejlepšími přáteli žen, ale také zlodějů. Své o tom vědí světové klenotnické domy a instituce, vybavené prvotřídními bezpečnostními systémy. Historie však ukazuje, že ani ty nejcennější poklady neuniknou šibalským rukám mazaných lupičů.

    Růžoví panteři udeřili hned dvakrát. Nejdříve jako malíři, později jako ženy

    Například po vzácných klenotech Harryho Winston zatoužili zloději hned několikrát. Proslulou pařížskou prodejnu na Avenue Montaigne, která se hemží luxusními butiky, navštívili hned dvakrát. Za dvojím vyloupením luxusního klenotnictví nestojí nikdo jiný než legendární Růžoví panteři, tedy zločinecká skupina složená z členů převážně balkánského původu.

    Zloději se v roce 2007 dostali do butiku v noci, a to v převlečení za malíře. Následně si za bílého dne odnesli šperky v hodnotě téměř 30 milionů dolarů. Celá akce přitom trvala necelou půlhodinu. Přítomní zaměstnanci pod hrozbou střelby s lupiči spolupracovali a otevřeli jim přísně střežený trezor. Způsob, jakým se skupina dostala dovnitř, se spolu se selháním bezpečnostních systémů vymykal veškeré logice.

    Zdroj: Harry Winston

    V prosinci následujícího roku se čtveřice objevila v obchodě znovu, tentokrát ovšem v ženském přestrojení. Strážný je bez většího podezření pustil dovnitř. Jejich tehdejším největším úlovkem se stal 31 karátový diamantový prsten. Zlodějům se tak podařilo provést jednu z největších loupeží v dějinách Francie.

    Děkovat za to mohou především nečekanému komplicovi, bezpečnostnímu pracovníkovi butiku, který noc před první loupeží deaktivoval veškerá alarmová čidla. Dohromady osm mužů si ovšem v roce 2015 před soudem vyslechlo své rozsudky. Údajný vůdce skupiny Doudou dostal nejvyšší trest a za mřížemi si odpykává 15 let.

    Vykradení drážďanské klenotnice bylo rodinnou akcí

    Krádež v Drážďanech v roce 2019 byla pro Německo bolestivou ranou. Ze vzácné barokní klenotnice Zelená klenba totiž zmizely historicky velmi významné šperky, a to v hodnotě 113 milionů eur. Mezi ukradenými kusy byl také královský 49 karátový drážďanský bílý diamant, ceremoniální kord nebo náprsní hvězda polského Řádu bílého orla.

    Vstupenkou zlodějů do objektu se stalo zapálení nedaleké trafostanice, díky čemuž zbavili celou budovu proudu. Pak už stačilo jen odstranit mříže na oknech, vplížit se dovnitř, rozbít vitríny a nacpat do pytlů nejcennější poklady saské historie. Celou akci zachytily pouze kamery umístěné v Zelené klenbě, fungující na záložní zdroj energie.

    Zdroj: Green Vault Dresden

    Z loupeže bylo v roce 2021 obviněno šest mužů z rodinného klanu Remmo, neboli obávaného gangu berlínského podsvětí. Obžalovaní si rozsudek vyslechli loni na jaře, maximální trest tehdy činil šest let za mřížemi. Místo, kam zločinci ukryli šperky, prozradili výměnou za nižší tresty. Značná část lupu se tak vrátila do klenotnice.

    Antverpy jsou poznamenány bezprecedentní diamantovou loupeží jako z filmu

    Slavná loupež v bájném městě diamantů, Antverpách, by byla tvrdým oříškem i pro Sherlocka Holmese. Do historie se totiž zapsala jako jedna z nejrafinovanějších, nejelegantnějších a téměř bezchybných krádeží šperků.

    Skupina pěti mužů, složená z vůdce Leonarda Notarbartolo a kumpánů pojmenovaných jako Génius, Monstrum, Klíčník a Nervák, během chladné únorové noci roku 2003 úspěšně vyrabovala trezor World Diamond Centre. Následně si tak odnesla diamanty v hodnotě 100 milionů dolarů.

    @literallylizzi

    Replying to @uuu_adoree_ivy #Sponsored This entire heist was solved with a salami sandwich. Tune into History’s Greatest Heists premiering on @HISTORY Tuesdays at 10/9c #HistorysGreatestHiests #TheHISTORYChannel #makeupstorytime #antwerpdiamondheist #truecrime

    ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs – Skittlegirl Sound

    Špičkoví lupiči překvapivě nepoužili zbraně ani jinou formu násilí. Přesto se dostali přes šestistupňový bezpečnostní systém, zahrnující světelné a tepelné senzory, magnetické pole, pohybové čidlo a zámek se 100 miliony možnými kombinacemi.

    Nebýt salámového sendviče, krádež by se pravděpodobně nikdy nevyřešila. Notarbartolo a Nervák měli totiž veškeré důkazy spálit, ale místo toho je jen odhodili v lese. Policie tak v hromadě odpadků našla kousek Notarbartolova sendviče, podle kterého ho dokázala vypátrat. Velitel skupiny dostal za téměř dokonalou loupež století 10 let vězení. Trestu unikl pouze Klíčník, jehož totožnost zůstává dodnes neznámá.

    Zdroje: ČT, Tatler, BBC, Vanity Fair, iRozhlas, The Guardian, TikTok

    ― Reklama ―

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―