Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Šperky s okázalými drahými kameny jsou nejen nejlepšími přáteli žen, ale také zlodějů. Své o tom vědí světové klenotnické domy a instituce, vybavené prvotřídními bezpečnostními systémy. Historie však ukazuje, že ani ty nejcennější poklady neuniknou šibalským rukám mazaných lupičů.

    Růžoví panteři udeřili hned dvakrát. Nejdříve jako malíři, později jako ženy

    Například po vzácných klenotech Harryho Winston zatoužili zloději hned několikrát. Proslulou pařížskou prodejnu na Avenue Montaigne, která se hemží luxusními butiky, navštívili hned dvakrát. Za dvojím vyloupením luxusního klenotnictví nestojí nikdo jiný než legendární Růžoví panteři, tedy zločinecká skupina složená z členů převážně balkánského původu.

    Zloději se v roce 2007 dostali do butiku v noci, a to v převlečení za malíře. Následně si za bílého dne odnesli šperky v hodnotě téměř 30 milionů dolarů. Celá akce přitom trvala necelou půlhodinu. Přítomní zaměstnanci pod hrozbou střelby s lupiči spolupracovali a otevřeli jim přísně střežený trezor. Způsob, jakým se skupina dostala dovnitř, se spolu se selháním bezpečnostních systémů vymykal veškeré logice.

    Zdroj: Harry Winston

    V prosinci následujícího roku se čtveřice objevila v obchodě znovu, tentokrát ovšem v ženském přestrojení. Strážný je bez většího podezření pustil dovnitř. Jejich tehdejším největším úlovkem se stal 31 karátový diamantový prsten. Zlodějům se tak podařilo provést jednu z největších loupeží v dějinách Francie.

    Děkovat za to mohou především nečekanému komplicovi, bezpečnostnímu pracovníkovi butiku, který noc před první loupeží deaktivoval veškerá alarmová čidla. Dohromady osm mužů si ovšem v roce 2015 před soudem vyslechlo své rozsudky. Údajný vůdce skupiny Doudou dostal nejvyšší trest a za mřížemi si odpykává 15 let.

    Vykradení drážďanské klenotnice bylo rodinnou akcí

    Krádež v Drážďanech v roce 2019 byla pro Německo bolestivou ranou. Ze vzácné barokní klenotnice Zelená klenba totiž zmizely historicky velmi významné šperky, a to v hodnotě 113 milionů eur. Mezi ukradenými kusy byl také královský 49 karátový drážďanský bílý diamant, ceremoniální kord nebo náprsní hvězda polského Řádu bílého orla.

    Vstupenkou zlodějů do objektu se stalo zapálení nedaleké trafostanice, díky čemuž zbavili celou budovu proudu. Pak už stačilo jen odstranit mříže na oknech, vplížit se dovnitř, rozbít vitríny a nacpat do pytlů nejcennější poklady saské historie. Celou akci zachytily pouze kamery umístěné v Zelené klenbě, fungující na záložní zdroj energie.

    Zdroj: Green Vault Dresden

    Z loupeže bylo v roce 2021 obviněno šest mužů z rodinného klanu Remmo, neboli obávaného gangu berlínského podsvětí. Obžalovaní si rozsudek vyslechli loni na jaře, maximální trest tehdy činil šest let za mřížemi. Místo, kam zločinci ukryli šperky, prozradili výměnou za nižší tresty. Značná část lupu se tak vrátila do klenotnice.

    Antverpy jsou poznamenány bezprecedentní diamantovou loupeží jako z filmu

    Slavná loupež v bájném městě diamantů, Antverpách, by byla tvrdým oříškem i pro Sherlocka Holmese. Do historie se totiž zapsala jako jedna z nejrafinovanějších, nejelegantnějších a téměř bezchybných krádeží šperků.

    Skupina pěti mužů, složená z vůdce Leonarda Notarbartolo a kumpánů pojmenovaných jako Génius, Monstrum, Klíčník a Nervák, během chladné únorové noci roku 2003 úspěšně vyrabovala trezor World Diamond Centre. Následně si tak odnesla diamanty v hodnotě 100 milionů dolarů.

    @literallylizzi

    Replying to @uuu_adoree_ivy #Sponsored This entire heist was solved with a salami sandwich. Tune into History’s Greatest Heists premiering on @HISTORY Tuesdays at 10/9c #HistorysGreatestHiests #TheHISTORYChannel #makeupstorytime #antwerpdiamondheist #truecrime

    ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs – Skittlegirl Sound

    Špičkoví lupiči překvapivě nepoužili zbraně ani jinou formu násilí. Přesto se dostali přes šestistupňový bezpečnostní systém, zahrnující světelné a tepelné senzory, magnetické pole, pohybové čidlo a zámek se 100 miliony možnými kombinacemi.

    Nebýt salámového sendviče, krádež by se pravděpodobně nikdy nevyřešila. Notarbartolo a Nervák měli totiž veškeré důkazy spálit, ale místo toho je jen odhodili v lese. Policie tak v hromadě odpadků našla kousek Notarbartolova sendviče, podle kterého ho dokázala vypátrat. Velitel skupiny dostal za téměř dokonalou loupež století 10 let vězení. Trestu unikl pouze Klíčník, jehož totožnost zůstává dodnes neznámá.

    Zdroje: ČT, Tatler, BBC, Vanity Fair, iRozhlas, The Guardian, TikTok

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Loupež v nevyčíslitelných hodnotách. Terčem špičkových zlodějů jsou přepychová klenotnictví a muzea

    ― Reklama ―

    Šperky s okázalými drahými kameny jsou nejen nejlepšími přáteli žen, ale také zlodějů. Své o tom vědí světové klenotnické domy a instituce, vybavené prvotřídními bezpečnostními systémy. Historie však ukazuje, že ani ty nejcennější poklady neuniknou šibalským rukám mazaných lupičů.

    Růžoví panteři udeřili hned dvakrát. Nejdříve jako malíři, později jako ženy

    Například po vzácných klenotech Harryho Winston zatoužili zloději hned několikrát. Proslulou pařížskou prodejnu na Avenue Montaigne, která se hemží luxusními butiky, navštívili hned dvakrát. Za dvojím vyloupením luxusního klenotnictví nestojí nikdo jiný než legendární Růžoví panteři, tedy zločinecká skupina složená z členů převážně balkánského původu.

    Zloději se v roce 2007 dostali do butiku v noci, a to v převlečení za malíře. Následně si za bílého dne odnesli šperky v hodnotě téměř 30 milionů dolarů. Celá akce přitom trvala necelou půlhodinu. Přítomní zaměstnanci pod hrozbou střelby s lupiči spolupracovali a otevřeli jim přísně střežený trezor. Způsob, jakým se skupina dostala dovnitř, se spolu se selháním bezpečnostních systémů vymykal veškeré logice.

    Zdroj: Harry Winston

    V prosinci následujícího roku se čtveřice objevila v obchodě znovu, tentokrát ovšem v ženském přestrojení. Strážný je bez většího podezření pustil dovnitř. Jejich tehdejším největším úlovkem se stal 31 karátový diamantový prsten. Zlodějům se tak podařilo provést jednu z největších loupeží v dějinách Francie.

    Děkovat za to mohou především nečekanému komplicovi, bezpečnostnímu pracovníkovi butiku, který noc před první loupeží deaktivoval veškerá alarmová čidla. Dohromady osm mužů si ovšem v roce 2015 před soudem vyslechlo své rozsudky. Údajný vůdce skupiny Doudou dostal nejvyšší trest a za mřížemi si odpykává 15 let.

    Vykradení drážďanské klenotnice bylo rodinnou akcí

    Krádež v Drážďanech v roce 2019 byla pro Německo bolestivou ranou. Ze vzácné barokní klenotnice Zelená klenba totiž zmizely historicky velmi významné šperky, a to v hodnotě 113 milionů eur. Mezi ukradenými kusy byl také královský 49 karátový drážďanský bílý diamant, ceremoniální kord nebo náprsní hvězda polského Řádu bílého orla.

    Vstupenkou zlodějů do objektu se stalo zapálení nedaleké trafostanice, díky čemuž zbavili celou budovu proudu. Pak už stačilo jen odstranit mříže na oknech, vplížit se dovnitř, rozbít vitríny a nacpat do pytlů nejcennější poklady saské historie. Celou akci zachytily pouze kamery umístěné v Zelené klenbě, fungující na záložní zdroj energie.

    Zdroj: Green Vault Dresden

    Z loupeže bylo v roce 2021 obviněno šest mužů z rodinného klanu Remmo, neboli obávaného gangu berlínského podsvětí. Obžalovaní si rozsudek vyslechli loni na jaře, maximální trest tehdy činil šest let za mřížemi. Místo, kam zločinci ukryli šperky, prozradili výměnou za nižší tresty. Značná část lupu se tak vrátila do klenotnice.

    Antverpy jsou poznamenány bezprecedentní diamantovou loupeží jako z filmu

    Slavná loupež v bájném městě diamantů, Antverpách, by byla tvrdým oříškem i pro Sherlocka Holmese. Do historie se totiž zapsala jako jedna z nejrafinovanějších, nejelegantnějších a téměř bezchybných krádeží šperků.

    Skupina pěti mužů, složená z vůdce Leonarda Notarbartolo a kumpánů pojmenovaných jako Génius, Monstrum, Klíčník a Nervák, během chladné únorové noci roku 2003 úspěšně vyrabovala trezor World Diamond Centre. Následně si tak odnesla diamanty v hodnotě 100 milionů dolarů.

    @literallylizzi

    Replying to @uuu_adoree_ivy #Sponsored This entire heist was solved with a salami sandwich. Tune into History’s Greatest Heists premiering on @HISTORY Tuesdays at 10/9c #HistorysGreatestHiests #TheHISTORYChannel #makeupstorytime #antwerpdiamondheist #truecrime

    ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs – Skittlegirl Sound

    Špičkoví lupiči překvapivě nepoužili zbraně ani jinou formu násilí. Přesto se dostali přes šestistupňový bezpečnostní systém, zahrnující světelné a tepelné senzory, magnetické pole, pohybové čidlo a zámek se 100 miliony možnými kombinacemi.

    Nebýt salámového sendviče, krádež by se pravděpodobně nikdy nevyřešila. Notarbartolo a Nervák měli totiž veškeré důkazy spálit, ale místo toho je jen odhodili v lese. Policie tak v hromadě odpadků našla kousek Notarbartolova sendviče, podle kterého ho dokázala vypátrat. Velitel skupiny dostal za téměř dokonalou loupež století 10 let vězení. Trestu unikl pouze Klíčník, jehož totožnost zůstává dodnes neznámá.

    Zdroje: ČT, Tatler, BBC, Vanity Fair, iRozhlas, The Guardian, TikTok

    ― Reklama ―

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―