Luxusní značky už dávno nesoustředí svou pozornost pouze na módu. Pro své zákazníky vytvářejí komplexní zážitek plný exkluzivního designu, umění a gastronomie. Důkazem je nejnovější projekt z dílny Louis Vuitton. Módní dům odhalil Culinary Community, tedy jedinečnou mezinárodní iniciativu spojující šéfkuchaře tvořící pod jeho záštitou.
Francouzský módní dům Louis Vuitton proniká do světa gastronomie již několik let. V minulosti otevřel vlastní restauraci v luxusním hotelu v Saint-Tropez nebo elegantní kavárnu Le Café ve své vlajkové newyorské pobočce. Nyní ovšem přichází s ještě hlubším propojením módní a kulinářské scény. Představil totiž speciální projekt Culinary Community, spojující šéfkuchaře z celého světa.
Do čela komunity postavil své oblíbené šéfkuchaře, tedy Arnauda Donckele a Maxima Frédéric. Duo kuchařů totiž stojí i za zmíněnou restaurací v Saint-Tropez, nacházející se v luxusním resortu White 1921 Hotel, která nedávno získala michelinskou hvězdu. Mistři pracují bok po boku již od roku 2019, kdy se potkali v hotelu Cheval Blanc Paris, rovněž spadajícího pod koncern LVMH.




Zdroj: LVMH
Talentovaní šéfkuchaři budou mít nyní za úkol mentorovat mezinárodní síť šéfkuchařů tvořících pod záštitou Louis Vuitton. Patří mezi ně Leonardo Zambrino, stojící v čele restaurace The Hall by Louis Vuitton v čínském Čcheng-tu. Do komunity se zapojí také šéfové zmiňované kavárny Le Café, která otevřela své dveře loni v listopadu, tedy Christophe Bellanca a Mary George.
Louis Vuitton usiluje o kulturní výměnu. Představí lokální jídla z odlišných koutů světa
Projekt Culinary Community ovšem časem přivítá další členy. Zástupci Louis Vuitton naznačili, že brzy oznámí minimálně další dvě jména. Zapojit pak chtějí nejen oficiální členy komunity, ale také „spřátelené kuchaře“, jako jsou například bratři Enrico a Roberto Cerea, kteří v dubnu otevřeli v Miláně restauraci DaV by Da Vittorio Louis Vuitton a související kavárnu Le Café Da Vittorio Louis Vuitton.


Zdroj: Louis Vuitton
Cílem nového projektu je především mezinárodní kulturní výměna. Každý z šéfkuchařů do něho totiž přispěje unikátním lokálním jídlem, které bude následně nabízeno v Louis Vuitton podniku ve zcela odlišném koutu světa. Módní dům totiž působí nejen v Evropě, ale také Číně nebo Japonsku. Letos v létě proto hodlá odstartovat rovněž řadu speciálních pop-up restaurací nebo kaváren.
Zdroje: WWD, Haute Living, Louis Vuitton, LVMH, Instagram