Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Pozornost módního světa se přesunula z New Yorku na druhou stranu světa. V pátek totiž začal Londýnský týden módy. I když ho někteří nepovažují za tak prestižní, jako například ten v Paříži nebo Miláně, má v módním průmyslu zásadní roli. Značky se na něj totiž obracejí ve snaze najít nové talenty.

    Každý týden módy je něčím specifický. S hlavními městy se mění i zaměření jednotlivých módních akcí. Londýnský fashion week je pak známý především svým uměním vytvářet nové a jedinečné talenty. Také proto se nyní zrak módního světa nedočkavě upírá právě na hlavní město Velké Británie. Od pátku do úterý v něm své kolekce pro podzim 2024 představí známá jména i úplní nováčci.

    V pátek ráno módní událost odstartovala show už známého irského návrháře Paula Costelloe. Akci má pak v úterý večer zakončit už třetí kolekce Daniela Lee pro Burberry. Těšit se ale v následujících dnech můžete těšit i na jiná slavná jména. Mezi očekávané návrhy patří například ty z dílny návrhářky Simone Rocha. Poměrně nedávno totiž sklidila velký úspěch za svou kolekci pro módní dům Jean-Paul Gaultier.

    Úspěšná návrhářka pak hodlá svou vlastní nejnovější kolekci odhalit v kostele svatého Bartoloměje Velikého, postaveného ve 12. století. Výjimečnou atmosféru už má tedy zaručenou. Mezi další známá jména Londýnského týdne módy patří například JW Anderson, Erdem, Roksanda, Molly Godard, David Koma, Richard Quinn nebo Edward Crutchley. Jak už jsme zmínili, prostor však získají i začínající návrháři nebo úplní nováčci.

    Londýn oslaví nejen módní nováčky, ale i důležité výročí. Dočkal se 40. narozenin

    Své návrhy tak představí i studenti slavných módních univerzit, jako je London College of Fashion nebo Central Saint Martins. Do Londýna se vrátí například také mladá návrhářka Dilara Fındıkoğlu, která svými návrhy připomíná slavného Alexandera McQueen. Mezi další drobné návrháře patří Di Petsa, Aaron Esh nebo Ahluwalia. Dohromady pak Londýnský týden módy odhalí na 60 přehlídek a 60 prezentací.

    Speciální je ovšem letošní týden módy v Londýně ještě z dalšího důvodu. Slaví totiž 40. výročí. Kromě řady show tak budou moct jeho návštěvníci vyrazit na řadu party, výstav nebo eventů, organizovaných speciálně na oslavu důležitých „narozenin“. Součástí je například i odpolední čaj, na který Britská módní rada pozve nejen nejdůležitější osobnosti ze světa módy, ale také politiky.

    Zdroje: The Fashion Network, Culted, Drapers, Instagram, YouTube

    Londýn přivítal týden módy. Odhalí nové talenty i očekávané kolekce známých velikánů

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly "trendy" takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných "terrace" teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.