Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Takzvané ugly shoes, v doslovném překladu ošklivé boty, módní scénu doprovází víceméně už od roku 2017. Jejich hojný výskyt odstartovaly legendární YEEZY, které následoval například model Triples S od Balenciaga. Fenomén pak vyvrcholil s popularizací bot UGG. Je ovšem tento trend stále na vrcholu slávy?

    Módní scéna se už delší dobu neúnavně hemží „ošklivými botami“, které zprvu vyvolávaly vlnu kontroverze. Bavit se o příznivcích a odpůrcích tohoto trendu ovšem znamená vrátit se o pár let zpět. Tedy do doby, kdy působily opravdu diskutabilně. V posledních dvou letech se však tento druh tenisek stává standardizovaným, přičemž zachovává stejné prvky jako před lety.

    Doba si vyžadovala sociální kredit. Může za to pandemie i tehdejší poptávka po logománii

    Rok 2017 vnímáme jako přelomový ve všech oblastech módy. Designéři jako by chtěli svá jména vykřičet do všech koutů světa. Začali se proto doslova přebíjet v originalitě i inovaci. S tímto faktem jde ruku v ruce také termín logománie. Minimalismus totiž ve street style módě ještě neměl své místo. Na oblečení tak občas až nevkusně konfigurovala obrovská loga a ikonické vzory luxusních značek.

    Zdroj: Balenciaga

    S brzkým příchodem světové pandemie se bohužel většina z nás převlékla do domácích tepláků a vytahané mikiny. Když se ale následná opatření postupně rozvolnila, prahli jsme po vynesení originality. Právě ta se nejvíce formovala ve sféře tenisek. S vývojem aktuální módy se ugly shoes staly součástí každého druhého botníku. Šlo tedy o způsob, jak vykřičet atraktivitu i při zahalení tváře rouškou.

    Výraz ugly shoes vychází z ranných let druhého tisíciletí. UGG nosily Y2K hvězdy Paris Hilton i Nicole Richie

    Pravý prvopočátek trendu ošklivých bot lze datovat do období Y2K. Jistě si vzpomenete na ikonické paparazzi fotografie tehdejších trendsetterek a symbolů stylu. Patřila mezi ně primárně nonstop populární Paris Hilton.

    Zdroj: UGG

    Ikona éry se nebála vynést například navrstvené tričko s tílkem, mini kraťasy, vysoké ponožky a už zmíněné boty UGG. V současnosti nepochopitelná kombinace byla v té době ale nesmírně trendy. Výraz ugly shoes se tak do módního slovníku začlenil už tehdy.

    Díky svým proporcím, tvarům a potiskům si tento přívlastek vysloužila řada dalších značek. Patří mezi ně Birkenstock i Crocs

    Abychom nehovořili pouze o renomovaných a luxusních značkách, je potřeba zmínit také ty známé širší veřejnosti. Přívlastek ugly shoes totiž do dnešních dní tvoří především běžné obuvnické firmy, jako například Birkenstock nebo Crocs. Obě varianty, bez ohledu na jejich historii, vstoupily do módního popředí pouze v několika předchozích letech.

    Je zajímavé pozorovat, jak generace Z obuv nosila jako doslova obyčejné a hravě vypadající školní přezůvky. V té době však vůbec netušila, že se bude jednat o velmi důležitý fashion moment nejnovějších dějin módy.

    Zdroj: Birkenstock

    Naprosto stejný případ v bledě modrém provedení lze pozorovat i na podstatně starších generacích. Porovnejte domácí obuv svých dědečků s kreacemi dnešních influencerek. Birkenstock se svými pantoflemi dobyl svět sociálních sítí i ulice měst.

    Rozsudek? Ugly shoes se v roce 2024 integrují do botníků všech generací

    Hranice ugly shoes jsou rozsáhlé asi jako samotný vesmír. Termín „přes čáru“ zde neexistuje. S každou novou kolekcí objevujeme novější vyjádření pomyslné obuvní atraktivity. Módní domy tak aktuálně nabízí nespočet kousků, které mají jediný cíl. Tím je především optická fascinace kolemjdoucích.

    Zdroj: GCDS

    Ugly shoes už dávno nezahrnují pouze tenisky, jejich působení se rozšířilo do všech sfér obuvi. Momentálně jsou nejvíce trendy v podobě vysokých boots a heels. Nečekané a originální možnosti nabízí módní dům GCDS nebo oblíbená designérka Ancuta Sarca. Ze starých tenisek tvoří ryze streetwear podpatky, samozřejmě i v oblíbené kitten heels variantě.

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Je trend ugly shoes skutečně ošklivý? Na obuvnickém hitu si zakládají i luxusní značky

    Takzvané ugly shoes, v doslovném překladu ošklivé boty, módní scénu doprovází víceméně už od roku 2017. Jejich hojný výskyt odstartovaly legendární YEEZY, které následoval například model Triples S od Balenciaga. Fenomén pak vyvrcholil s popularizací bot UGG. Je ovšem tento trend stále na vrcholu slávy?

    Módní scéna se už delší dobu neúnavně hemží „ošklivými botami“, které zprvu vyvolávaly vlnu kontroverze. Bavit se o příznivcích a odpůrcích tohoto trendu ovšem znamená vrátit se o pár let zpět. Tedy do doby, kdy působily opravdu diskutabilně. V posledních dvou letech se však tento druh tenisek stává standardizovaným, přičemž zachovává stejné prvky jako před lety.

    Doba si vyžadovala sociální kredit. Může za to pandemie i tehdejší poptávka po logománii

    Rok 2017 vnímáme jako přelomový ve všech oblastech módy. Designéři jako by chtěli svá jména vykřičet do všech koutů světa. Začali se proto doslova přebíjet v originalitě i inovaci. S tímto faktem jde ruku v ruce také termín logománie. Minimalismus totiž ve street style módě ještě neměl své místo. Na oblečení tak občas až nevkusně konfigurovala obrovská loga a ikonické vzory luxusních značek.

    Zdroj: Balenciaga

    S brzkým příchodem světové pandemie se bohužel většina z nás převlékla do domácích tepláků a vytahané mikiny. Když se ale následná opatření postupně rozvolnila, prahli jsme po vynesení originality. Právě ta se nejvíce formovala ve sféře tenisek. S vývojem aktuální módy se ugly shoes staly součástí každého druhého botníku. Šlo tedy o způsob, jak vykřičet atraktivitu i při zahalení tváře rouškou.

    Výraz ugly shoes vychází z ranných let druhého tisíciletí. UGG nosily Y2K hvězdy Paris Hilton i Nicole Richie

    Pravý prvopočátek trendu ošklivých bot lze datovat do období Y2K. Jistě si vzpomenete na ikonické paparazzi fotografie tehdejších trendsetterek a symbolů stylu. Patřila mezi ně primárně nonstop populární Paris Hilton.

    Zdroj: UGG

    Ikona éry se nebála vynést například navrstvené tričko s tílkem, mini kraťasy, vysoké ponožky a už zmíněné boty UGG. V současnosti nepochopitelná kombinace byla v té době ale nesmírně trendy. Výraz ugly shoes se tak do módního slovníku začlenil už tehdy.

    Díky svým proporcím, tvarům a potiskům si tento přívlastek vysloužila řada dalších značek. Patří mezi ně Birkenstock i Crocs

    Abychom nehovořili pouze o renomovaných a luxusních značkách, je potřeba zmínit také ty známé širší veřejnosti. Přívlastek ugly shoes totiž do dnešních dní tvoří především běžné obuvnické firmy, jako například Birkenstock nebo Crocs. Obě varianty, bez ohledu na jejich historii, vstoupily do módního popředí pouze v několika předchozích letech.

    Je zajímavé pozorovat, jak generace Z obuv nosila jako doslova obyčejné a hravě vypadající školní přezůvky. V té době však vůbec netušila, že se bude jednat o velmi důležitý fashion moment nejnovějších dějin módy.

    Zdroj: Birkenstock

    Naprosto stejný případ v bledě modrém provedení lze pozorovat i na podstatně starších generacích. Porovnejte domácí obuv svých dědečků s kreacemi dnešních influencerek. Birkenstock se svými pantoflemi dobyl svět sociálních sítí i ulice měst.

    Rozsudek? Ugly shoes se v roce 2024 integrují do botníků všech generací

    Hranice ugly shoes jsou rozsáhlé asi jako samotný vesmír. Termín „přes čáru“ zde neexistuje. S každou novou kolekcí objevujeme novější vyjádření pomyslné obuvní atraktivity. Módní domy tak aktuálně nabízí nespočet kousků, které mají jediný cíl. Tím je především optická fascinace kolemjdoucích.

    Zdroj: GCDS

    Ugly shoes už dávno nezahrnují pouze tenisky, jejich působení se rozšířilo do všech sfér obuvi. Momentálně jsou nejvíce trendy v podobě vysokých boots a heels. Nečekané a originální možnosti nabízí módní dům GCDS nebo oblíbená designérka Ancuta Sarca. Ze starých tenisek tvoří ryze streetwear podpatky, samozřejmě i v oblíbené kitten heels variantě.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od středy 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―