Více

    ― Reklama ―

    Každá dekáda je charakteristická zářivými osobnostmi, které jsou považovány za módní ikony nebo etablované it-girls. Mají miliony sledujících na sociálních sítích, jsou magnetem pro oči veřejnosti, hlavními tvářemi trendů, udávají pop kulturní krok. Které ženy momentálně vystihují tzv. zeitgeist a jaké mechanismy stojí za jejich nesmírnou popularitou?

    Původ it-girls

    Koncept it-girl se poprvé prosadil v první polovině 20. století, nepochybně díky rozvoji filmového a hudebního průmyslu, který dal světu první hvězdy a celebrity v dnešním slova smyslu. Předpokládá se, že toto označení bylo převzato z amerického němého filmu It z roku 1927 s Clarou Bowovou v hlavní roli. V následujícím období se zrodilo několik it-girls tohoto století, například Brigitte Bardot, Bianca Jagger, Audrey Hepburn a Brooke Shields. Každá z nich byla zbožňována a měla potřebný it-faktor v podobě krásy, charismatu, vytříbeného vkusu a stylu oblékání, pohybovala se ve vyšší společnosti, byla součástí každého významného večírku.

    Ztratil pojem it-girl svůj význam?

    Dnes se pozornost točí kolem jmen jako Sophia Richie Grainge, Hailey Bieber, Kendall Jenner nebo Gigi Hadid. S nástupem internetu a sociálních sítí však původní termín nenápadně začíná ztrácet svůj význam. Svět hvězd už není tak tajemný, elitářský, a proto není pro veřejnost tolik přitažlivý. Na platformách, jako je Instagram nebo TikTok, si může svou personu a patnáct minut slávy vybudovat kdokoli. Mnohem náročnější je však také vytvořit it-girl s dlouhou životností. Před 50 lety stačilo ukázat se na každé větší společenské akci ve stylovém outfitu a nechat se vyfotit. Za dnešními it-girls musí stát kvalitní PR strategie, dobrý tým publicistů a stylistů, kteří zajistí, aby jejich klientky neupadly v zapomnění a dokonale vystihly ducha doby.

    Sophia Richie Grainge

    Dcera hudebníka Lionela Richie vstoupila letos do povědomí díky své svatbě na jihu Francie, kterou zdokumentovala platforma Vogue Wedding. Opulentnost celé události, svatební šaty na míru od Chanel a líčení dostaly internet do kolen. Od té doby je Richie považována za synonymum estetiky „Old Money“. Její outfity se většinou pohybují v mezích elegance, nenápadného luxusu, ženskosti a dobře padnoucích střihů, s výběrem jí pomáhá stylistka Liat Baruch. Její typický vzhled doplňují nadčasové zlaté šperky, jemná manikúra, velmi uhlazený drdol a decentní make-up.

    Hailey Bieber

    Také se vám zdá, že je Hailey Bieber momentálně všude? Neteř herce Aleca Baldwin je jednou z nejvýraznějších osobností letošního roku. Její estetikou žije zejména TikTok, který masově zpopularizoval její „Strawberry Girl Make-Up Look“ nebo barvu vlasů „Cinammon Cookie Butter“. Její sláva a úspěch jsou často připisovány nepotismu a manželství s Justinem Bieberem, ale zaslouženě dobré jméno si buduje i se svou kosmetickou značkou Rhode. Hravost, elegance, sex-appeal, inspirace Y2K a 90. léty. To vše se objevuje v jejích outfitech, které pomáhá vytvářet stylistka Dani Michelle.

    Zdroje: Business Of Fashion, L’Officiel, The Cut, Glamour, Instagram

    ― Reklama ―

    Jaká věda se skrývá za současnými módními ikonami a it-girls jako Sophia Richie Grainge nebo Hailey Bieber?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Každá dekáda je charakteristická zářivými osobnostmi, které jsou považovány za módní ikony nebo etablované it-girls. Mají miliony sledujících na sociálních sítích, jsou magnetem pro oči veřejnosti, hlavními tvářemi trendů, udávají pop kulturní krok. Které ženy momentálně vystihují tzv. zeitgeist a jaké mechanismy stojí za jejich nesmírnou popularitou?

    - Reklama -

    Původ it-girls

    Koncept it-girl se poprvé prosadil v první polovině 20. století, nepochybně díky rozvoji filmového a hudebního průmyslu, který dal světu první hvězdy a celebrity v dnešním slova smyslu. Předpokládá se, že toto označení bylo převzato z amerického němého filmu It z roku 1927 s Clarou Bowovou v hlavní roli. V následujícím období se zrodilo několik it-girls tohoto století, například Brigitte Bardot, Bianca Jagger, Audrey Hepburn a Brooke Shields. Každá z nich byla zbožňována a měla potřebný it-faktor v podobě krásy, charismatu, vytříbeného vkusu a stylu oblékání, pohybovala se ve vyšší společnosti, byla součástí každého významného večírku.

    Ztratil pojem it-girl svůj význam?

    Dnes se pozornost točí kolem jmen jako Sophia Richie Grainge, Hailey Bieber, Kendall Jenner nebo Gigi Hadid. S nástupem internetu a sociálních sítí však původní termín nenápadně začíná ztrácet svůj význam. Svět hvězd už není tak tajemný, elitářský, a proto není pro veřejnost tolik přitažlivý. Na platformách, jako je Instagram nebo TikTok, si může svou personu a patnáct minut slávy vybudovat kdokoli. Mnohem náročnější je však také vytvořit it-girl s dlouhou životností. Před 50 lety stačilo ukázat se na každé větší společenské akci ve stylovém outfitu a nechat se vyfotit. Za dnešními it-girls musí stát kvalitní PR strategie, dobrý tým publicistů a stylistů, kteří zajistí, aby jejich klientky neupadly v zapomnění a dokonale vystihly ducha doby.

    Sophia Richie Grainge

    Dcera hudebníka Lionela Richie vstoupila letos do povědomí díky své svatbě na jihu Francie, kterou zdokumentovala platforma Vogue Wedding. Opulentnost celé události, svatební šaty na míru od Chanel a líčení dostaly internet do kolen. Od té doby je Richie považována za synonymum estetiky „Old Money“. Její outfity se většinou pohybují v mezích elegance, nenápadného luxusu, ženskosti a dobře padnoucích střihů, s výběrem jí pomáhá stylistka Liat Baruch. Její typický vzhled doplňují nadčasové zlaté šperky, jemná manikúra, velmi uhlazený drdol a decentní make-up.

    - Reklama -

    Hailey Bieber

    Také se vám zdá, že je Hailey Bieber momentálně všude? Neteř herce Aleca Baldwin je jednou z nejvýraznějších osobností letošního roku. Její estetikou žije zejména TikTok, který masově zpopularizoval její „Strawberry Girl Make-Up Look“ nebo barvu vlasů „Cinammon Cookie Butter“. Její sláva a úspěch jsou často připisovány nepotismu a manželství s Justinem Bieberem, ale zaslouženě dobré jméno si buduje i se svou kosmetickou značkou Rhode. Hravost, elegance, sex-appeal, inspirace Y2K a 90. léty. To vše se objevuje v jejích outfitech, které pomáhá vytvářet stylistka Dani Michelle.

    Zdroje: Business Of Fashion, L’Officiel, The Cut, Glamour, Instagram

    ― Reklama ―

    Nákupní seznam na říjen: Matilda Djerf se zaměřila na vlasy a Fendi Peekaboo slaví měkčí provedení

    Říjen se obvykle nese na vlně přeplněných diářů a návalu povinností. To však neznamená, že si ho nemůžete zpříjemnit luxusními maličkostmi. Potřebné odhodlání do náročných dnů vám dodá nový podzimní parfém od Maison Margiela, připomínající vůni lesa, nebo kabelka Fendi Peekaboo Soft, ideální do práce či do školy.

    Módní novinky v kostce: Charli XCX zastupuje Valentino a Burberry sází na hvězdné tváře

    Po skončení fashion weeků se na sebe značky snaží přitáhnout pozornost jinými způsoby. Módní dům Valentino tak oznámil, že ho bude zastupovat zpěvačka Charli XCX. Burberry do svých řad ambasadorů přijal čínskou herečku Zhang Jingyi a odhalil kampaň plnou hvězdných tváří. Dior pro změnu vydal reklamu s Robertem Pattinson.

    Věk jako abstraktní koncept. Plastické operace překračují hranice dystopie

    Sociální sítě rozvířila debata ohledně nejmodernějších kosmetických úprav. Fanoušci známých osobností si totiž začínají všímat jejich překvapivé úspěšnosti. Nedávné fotografie celebrit tak doslova šokují. Nevypadají na nich totiž jen o pár let mladší, z roviny středního věku se přesouvají až zpět do svých "dvacítek".

    Materiály, které vás v nadcházející sezóně podrží. Vsaďte na vlnu, samet nebo tvíd

    Blížící se podzim a zima si vyloženě říkají o aktualizaci šatníku. Nemáme na mysli zběsilé nakupování, jako spíš zohlednění toho, které materiály vám nabídnou tu nejlepší službu. Lehké a chladivé kousky z léta vyměňte za hřejivý pocit na těle. Bonus získáte, pokud bude oblečení prodyšné a zároveň vytvoří izolační vrstvu.

    Jak na správné popíjení vína radí etiketa. I malé detaily dělají velký dojem

    Pravidla etikety nám někdy mohou přijít přehnaná. Pravdou však je, že jejich dodržování je ve společnosti ceněno, leckdy přímo vyžadováno. Je tedy na čase odhodit předsudky o případné trapnosti a ponořit se do elegantních vzorců, které nám etiketa nabízí. Naučte se třeba, jak se správně chovat v přítomnosti sklenice na víno.

    Pařížský fashion week míří do finále. Show představil Balenciaga i Gabriela Hearst

    S prvním říjnovým dnem sice odstartovala další kapitola podzimu, skončil však Pařížský týden módy. Den před jeho finále však svou show stihl odhalit například módní dům Balenciaga. Návrhář Demna Gvasalia v ní překvapil svou bezednou kreativitou. Úspěch sklidila také Gabriela Hearst, inspirovaná dávnými bohyněmi.

    Podzim patří maximalismu. Sychravé dny rozzáří výrazné šperky

    Dny plné nízkých teplot, zatažené oblohy a ponurých odstínů si přímo říkají o nějaké zpestření. Do podzimních outfitů ho lze snadno zapracovat například pomocí výrazných šperků. Jejich maximalistická podoba je totiž opět trendy. Na scénu se vrací široké náramky, obří přívěsky i statement náušnice.

    Zlepší Joshua Schulman stabilitu Burberry? Záchranná mise balancuje mezi luxusem a chaosem

    Burberry, legenda britské elegance, prochází doslova šíleným obdobím. Společnost pod vedením návrháře Daniela Lee a nového ředitele Joshuou Schulman přehodnocuje svou identitu i strategii. Místo odvážné inovace ovšem dosavadní kroky značky působí spíše jako opatrné našlapování kolem základních kamenů.

    Alessandro Michele uctil zlatý věk Valentino. Bohémství daroval svůj maximalismus

    Debut návrháře Alessandra Michele pro módní dům Valentino byl jedním z důvodů, proč se zrak módního světa celé září upínal na Paříž. Svou kolekcí, vycházející z archivních kousků slavné značky, designér rozhodně nezklamal. Tehdejší opulentní renesanční návrhy totiž propojil s vlastním maximalistickým stylem.

    Underconsumption core: Trend diktující, že trendům nemáte propadnout

    Trendem může být cokoliv. Od receptu přes kus oblečení po dovolenkovou destinaci nebo přístup k životu. Co je ale takzvaný "underconsumption core"? Nový způsob myšlení nás vybízí k tomu, abychom právě od trendů dali ruce pryč a soustředili se raději na stálejší hodnoty. Nejedná se však pouze o převlečený minimalismus?

    Jak na eye patches? Tajný trik vizážistů potlačí otoky i tmavé kruhy pod očima

    Unavené oči a oteklé váčky pod nimi dokážou znepříjemnit den a zkazit i ten nejpreciznější make-up. Naštěstí existuje tajný trik, na který přísahají vizážisté po celém světě, tedy eye patches. Jedná se o malé polštářky, které zázračně zmírňují otoky a dodávají pleti svěžest během několika minut.

    Zahalte se do své kavárenské objednávky. Luxusní parfémy zachycují top podzimní drinky

    Hlavní přísady podzimních nápojů umí zahřát a zpříjemnit jinak sychravý den. Proč je ale neposunout na vyšší úroveň? Pořiďte si parfém na míru, který doplní nejen vaši kávovou objednávku. Proměňte nejoblíbenější drinky chladného období v ikonickou vůni a noste je tak po celý den na sobě, místo v kelímku.

    Podzim vrací do módy skřipce do vlasů. Naučte se pracovat s elegantními pomocníky

    Hitem letošního podzimu jsou skřipce na všechny způsoby. Mezi trendy verze tak patří ty zdobené, které ozvláštní celý look, tak ty zcela jednoduché a nenápadné. Jsou totiž praktické, elegantní a umožní vykouzlit různorodou škálu účesů. Stačí si vybrat barvu i velikost a můžete napodobit tisíce různých stylů.

    Milovníci módy touží po dětské zábavě. Získala si je hra Dress to Impress

    Módní trendy už dávno nezahrnují jen oblečení, doplňky nebo make-up. Rozšířily se rovněž o virtuální zábavu. Srdce milovníků módy si totiž získala hra platformy Roblox s názvem Dress to Impress. Účastní se jí nejen teenageři, ale také dospělí. Svou stopu na ni navíc zanechala i značka Gucci nebo zpěvačka Charli XCX.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―