Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Přechod mezi ročními obdobími je pro mnohé z nás opravdovou zkouškou. Nejde jen o změnu počasí, ale také o to, jak se stylově a pohodlně přizpůsobit novým teplotním podmínkám. Přechodový šatník může být plný kompromisů, ale s metodou 5-4-3-2-1 můžete snadno a bez stresu vytvořit harmonický a praktický šatník, který bude fungovat v jakémkoli počasí.

    Co vlastně metoda 5-4-3-2-1 znamená? Ve zkratce se jedná o pouhých 15 módních kousků, představujících minimální počet kusů oblečení, bot a doplňků, se kterými bez problému vplujete do nové sezóny. Metoda se skládá z pěti svrchních částí, čtyř spodních dílů, tří druhů obuvi, dvou doplňků a jednoho statement kousku, který perfektně definuje vaši jedinečnou osobnost.

    Pět topů a svrchních oděvů. Jinými slovy, na každý všední den máte jeden

    Každý přechodový šatník staví na pěti topech a svrchních oděvech, které umožňují snadno přizpůsobit outfit aktuálnímu počasí. Patří sem například lehká bunda, nadčasový trenčkot, džínová bunda, pohodlné tričko nebo stylová košile. Kousky se snadno kombinují a hodí se na vrstvení, což zajistí vaši připravenost na náhlé změny teplot. Vrstvení je navíc oděvní disciplínou, oddělující chladnější část roku od léta.

    Zdroj: Gucci

    U svrchních oděvů pak dbejte na jejich nositelnost a univerzálnost. Při skládání přechodového šatníku se nevyplatí investovat do atypických kousků, protože se špatně vrství a jsou hůře kombinovatelné. Nejlépe vsaďte na klasiku v podání bílých košilí a kvalitních triček. Další zmíněnou nezbytností je trenčkot. Pokud žádný nevlastníte, můžete se poohlédnout v jakémkoliv oblíbeném butiku. Pořídíte ho téměř všude.

    Čtyři spodní díly budou stačit. Nezapomeňte na sukni, ani pohodlné kalhoty

    Dalším krokem je výběr čtyř spodních dílů, které vám umožní snadno měnit vzhled podle potřeby. Do této kategorie patří perfektně střižené džíny, veškeré střihy sukní, pohodlné kalhoty či formální černé kalhoty. S těmito čtyřmi kousky budete mít dostatek možností, jak zkombinovat svršky, aniž by výsledné přechodové looky vypadaly neoriginálně.

    Zdroj: Massimo Dutti

    Perfektní spodní díly nabízí například poměrně dostupná značka Massimo Dutti. Její podzimní nabídka sukní i kalhot je o něco pestřejší než předchozí sezóny. Nabízí navíc nespočet kousků, které působí velmi designově, z čehož jsme mimochodem velmi překvapení.

    Tři páry kombinovatelné obuvi pokryjí celý podzim. Nezbytné budou kvalitní kožené boots

    Obuv hraje klíčovou roli v každém šatníku, zvláště pak v přechodovém období. Vyberte si proto tři páry bot, které zvládnou všechny situace. Pořiďte si pohodlné tenisky pro běžné nošení, práci i večírek, elegantní kotníkové boty a stylové mokasíny nebo baleríny pro formálnější příležitosti. Skvěle navíc zjemní dramatičtější outfity. Taková trojice zajistí připravenost na každé počasí i každou příležitost.

    Zdroj: Miu Miu

    V září a říjnu, kdy ještě dny nebudou natolik chladné jako v dalších měsících, pak jistě vynosíte populární Miu Miu baleríny. Značka je pro podzimní sezónu přepracovala i do kožené varianty. Ta je pevnější a poskytuje esteticky stejný dojem jako látková verze, jen je přizpůsobená podzimnímu sychravému počasí.

    Dva klíčové doplňky definující váš podzim. Nebojte se letos sáhnout po maximalistických modelech

    Doplňky jsou tím, co váš outfit povýší na další úroveň. Vyberte si tedy dva klíčové doplňky, které budou během přechodového období vaší stálou společností. Může se jednat o elegantní maximalistické šperky, dodávající vašemu vzhledu na aktuálnosti, nebo praktická tote bag či šátek, který zahřeje, ale také dodá potřebnou pestrost monochromatickým lookům.

    Zdroj: Burberry

    V oblasti tašek a kabelek se doporučujeme držet pravidla jedné velké kabely a jedné malé. Zatímco do kanceláře a na pochůzky využijete černou nebo méně výraznou tote bag, jednoduchý look můžete naopak doplnit barevnou kabelkou, například novinkou módního domu Burberry na fotografii.

    Nakonec vyberte jeden statement kousek. Udělejte si radost jakýmkoliv vysněným modelem

    Na závěr se pusťte do hravé kreativity a projevení vlastní osobitosti. Zvolte jeden výrazný kousek, který bude definovat vaše přechodové období. Může se jednat o výrazný kabát, barevnou kabelku nebo odvážný šperk. Prvek by měl odrážet váš osobní styl a zaujmout na první pohled. Definuje tak vás i vaše podzimní období a rovněž podtrhne vaši individualitu, čímž váš odliší od ostatních. 

    Zdroj: Chanel

    Statement kouskem se rozumí určitý kousek, který není jen zbytečným rychlým trendem, ale naopak vám vydrží klidně i desetiletí. Měli byste ho pojmout jako nadčasovou investici, jíž později nebudete litovat. Naším doporučením je v období návratu maximalismu například okouzlující brož. Minimalistickému looku dodá na sofistikovanosti, výraznějšímu zase na promyšlenosti.

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Gucci

    Jak bezbolestně vkročit do módního přechodového období? S metodou 5-4-3-2-1 to zvládnete

    ― Reklama ―

    Přechod mezi ročními obdobími je pro mnohé z nás opravdovou zkouškou. Nejde jen o změnu počasí, ale také o to, jak se stylově a pohodlně přizpůsobit novým teplotním podmínkám. Přechodový šatník může být plný kompromisů, ale s metodou 5-4-3-2-1 můžete snadno a bez stresu vytvořit harmonický a praktický šatník, který bude fungovat v jakémkoli počasí.

    Co vlastně metoda 5-4-3-2-1 znamená? Ve zkratce se jedná o pouhých 15 módních kousků, představujících minimální počet kusů oblečení, bot a doplňků, se kterými bez problému vplujete do nové sezóny. Metoda se skládá z pěti svrchních částí, čtyř spodních dílů, tří druhů obuvi, dvou doplňků a jednoho statement kousku, který perfektně definuje vaši jedinečnou osobnost.

    Pět topů a svrchních oděvů. Jinými slovy, na každý všední den máte jeden

    Každý přechodový šatník staví na pěti topech a svrchních oděvech, které umožňují snadno přizpůsobit outfit aktuálnímu počasí. Patří sem například lehká bunda, nadčasový trenčkot, džínová bunda, pohodlné tričko nebo stylová košile. Kousky se snadno kombinují a hodí se na vrstvení, což zajistí vaši připravenost na náhlé změny teplot. Vrstvení je navíc oděvní disciplínou, oddělující chladnější část roku od léta.

    Zdroj: Gucci

    U svrchních oděvů pak dbejte na jejich nositelnost a univerzálnost. Při skládání přechodového šatníku se nevyplatí investovat do atypických kousků, protože se špatně vrství a jsou hůře kombinovatelné. Nejlépe vsaďte na klasiku v podání bílých košilí a kvalitních triček. Další zmíněnou nezbytností je trenčkot. Pokud žádný nevlastníte, můžete se poohlédnout v jakémkoliv oblíbeném butiku. Pořídíte ho téměř všude.

    Čtyři spodní díly budou stačit. Nezapomeňte na sukni, ani pohodlné kalhoty

    Dalším krokem je výběr čtyř spodních dílů, které vám umožní snadno měnit vzhled podle potřeby. Do této kategorie patří perfektně střižené džíny, veškeré střihy sukní, pohodlné kalhoty či formální černé kalhoty. S těmito čtyřmi kousky budete mít dostatek možností, jak zkombinovat svršky, aniž by výsledné přechodové looky vypadaly neoriginálně.

    Zdroj: Massimo Dutti

    Perfektní spodní díly nabízí například poměrně dostupná značka Massimo Dutti. Její podzimní nabídka sukní i kalhot je o něco pestřejší než předchozí sezóny. Nabízí navíc nespočet kousků, které působí velmi designově, z čehož jsme mimochodem velmi překvapení.

    Tři páry kombinovatelné obuvi pokryjí celý podzim. Nezbytné budou kvalitní kožené boots

    Obuv hraje klíčovou roli v každém šatníku, zvláště pak v přechodovém období. Vyberte si proto tři páry bot, které zvládnou všechny situace. Pořiďte si pohodlné tenisky pro běžné nošení, práci i večírek, elegantní kotníkové boty a stylové mokasíny nebo baleríny pro formálnější příležitosti. Skvěle navíc zjemní dramatičtější outfity. Taková trojice zajistí připravenost na každé počasí i každou příležitost.

    Zdroj: Miu Miu

    V září a říjnu, kdy ještě dny nebudou natolik chladné jako v dalších měsících, pak jistě vynosíte populární Miu Miu baleríny. Značka je pro podzimní sezónu přepracovala i do kožené varianty. Ta je pevnější a poskytuje esteticky stejný dojem jako látková verze, jen je přizpůsobená podzimnímu sychravému počasí.

    Dva klíčové doplňky definující váš podzim. Nebojte se letos sáhnout po maximalistických modelech

    Doplňky jsou tím, co váš outfit povýší na další úroveň. Vyberte si tedy dva klíčové doplňky, které budou během přechodového období vaší stálou společností. Může se jednat o elegantní maximalistické šperky, dodávající vašemu vzhledu na aktuálnosti, nebo praktická tote bag či šátek, který zahřeje, ale také dodá potřebnou pestrost monochromatickým lookům.

    Zdroj: Burberry

    V oblasti tašek a kabelek se doporučujeme držet pravidla jedné velké kabely a jedné malé. Zatímco do kanceláře a na pochůzky využijete černou nebo méně výraznou tote bag, jednoduchý look můžete naopak doplnit barevnou kabelkou, například novinkou módního domu Burberry na fotografii.

    Nakonec vyberte jeden statement kousek. Udělejte si radost jakýmkoliv vysněným modelem

    Na závěr se pusťte do hravé kreativity a projevení vlastní osobitosti. Zvolte jeden výrazný kousek, který bude definovat vaše přechodové období. Může se jednat o výrazný kabát, barevnou kabelku nebo odvážný šperk. Prvek by měl odrážet váš osobní styl a zaujmout na první pohled. Definuje tak vás i vaše podzimní období a rovněž podtrhne vaši individualitu, čímž váš odliší od ostatních. 

    Zdroj: Chanel

    Statement kouskem se rozumí určitý kousek, který není jen zbytečným rychlým trendem, ale naopak vám vydrží klidně i desetiletí. Měli byste ho pojmout jako nadčasovou investici, jíž později nebudete litovat. Naším doporučením je v období návratu maximalismu například okouzlující brož. Minimalistickému looku dodá na sofistikovanosti, výraznějšímu zase na promyšlenosti.

    ― Reklama ―

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―