Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Se začátkem října oficiálně končí maraton přehlídek a nastává tak čas na závěrečný audit. Klíčovým aspektem pro utvoření obrazu nadcházející sezóny jsou také dominantní barvy. Přinášíme proto unikátní propojení reportu institutu Pantone a naší módní expertízy, které vám napoví, jakých barev se držet pro jaro a léto 2025.

    New York: Město, které nikdy nespí, propadlo večerní obloze

    Zdá se, že město, které nikdy nespí, se pro sezónu jaro/léto 2025 paradoxně inspirovalo temnou barvou, připomínající noční oblohu, s názvem Déjà Vu Blue.

    Zdroj: Tory Burch, Reuters, Pantone Institute

    Například značka Tory Burch vsadila na podobný odstín již během loňských zářijových týdnů módy, a ani tentokrát se jí proto nevyhnula. Návrhář Willy Chavarria si s ním zase pohrál v rámci pánských džínových looků a výsledkem byla dokonale vyladěná denim symfonie.

    Záblesky Déjà Vu Blue se mihly také na palubě trajektu MV John F. Kennedy, na kterém uspořádal přehlídku americký klasik Tommy Hilfiger.

    New York: Metropole se vybarvila i do neutrálních pískových tónů

    Kromě barvy noční oblohy však New York vsadil na jistotu také v podobě klasických béžových tónů. Několik přehlídek se tak neslo na vlnách pískových odlesků barvy Cocoon.

    Zdroj: Sandy Liang, Khaite, Ralph Lauren, Pantone Institute

    U značek Sandy Liang a Khaite se Cocoon vyjímala na zkrácených přechodných bundách. Gigant Ralph Lauren pak nechal pískové a zlaté tóny vyniknout pomocí pouzdrové sukně poseté flitry.

    Londýn: Do popředí vstupují poetické burgundy šaty

    Londýn zůstal věrný typickému anglickému pochmurnému počasí i skrze barvy. Ironický a trefný název burgundy odstínu Windsor Wind totiž provázel Londýnský týden módy skrz naskrz.

    Zdroj: JW Anderson, Nensi Dojaka, Roksanda, Pantone Institute

    V mnoha kolekcích se objevil v podobě šatů. Úvodní look à la Windsor Wind zvolil pro svou značku i návrhář Jonathan Anderson.

    Nensi Dojaka, proslulá stíráním hranic mezi spodním prádlem a oděvem, jej zakomponovala do polo přiléhavého bodycon modelu. Roksanda zase vytvořila monochromatický look s vysokými botami nad kolena.

    Londýn: Britští návrháři pozorují svět růžovými brýlemi

    Pro sezónu jaro/léto 2025 se britští návrháři zuby nehty drželi také červené a jí příbuzných barev. Přehlídkovému molu tak dominoval rovněž narůžovělý odstín Hibiscus.

    Zdroj: Simone Rocha, Ahluwalia, 16Arlington, Pantone Institute

    Zachytili jsme ho na šatech u Simone Rocha, inspirovaných baletní tutu sukní. Návrhářka Priya Ahluwalia nazvala svou kolekci Home Sweet Home, přičemž uzly na sytě růžových minišatech představovaly silné rodinné vazby. Polo přiléhavý hibiscus model s drapérií pak předvedla značka 16Arlington.

    Institut Pantone ovšem nepředpokládal záplavu pastelově žluté a růžové

    Zejména dva pastelové odstíny se však ukázaly být sezónním překvapením, se kterým nepočítal ani slavný institut Pantone. Troufáme si přitom říci, že New Yorku a Londýnu dominovaly ještě více než všechny výše zmíněné barvy.

    Zdroj: Simone Rocha, Ulla Johnson, Erdem

    První z nich je máslově žlutá, která byla silným favoritem i v předchozích sezónách. Přehlídková mola si však nejvíce podmanila jemná pastelová růžová, známá také jako Baby Pink.

    Zdroje: Pantone Institute, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Institut Pantone odhadl klíčové barvy příští sezóny. Metropole Londýn a New York však překvapily

    Se začátkem října oficiálně končí maraton přehlídek a nastává tak čas na závěrečný audit. Klíčovým aspektem pro utvoření obrazu nadcházející sezóny jsou také dominantní barvy. Přinášíme proto unikátní propojení reportu institutu Pantone a naší módní expertízy, které vám napoví, jakých barev se držet pro jaro a léto 2025.

    New York: Město, které nikdy nespí, propadlo večerní obloze

    Zdá se, že město, které nikdy nespí, se pro sezónu jaro/léto 2025 paradoxně inspirovalo temnou barvou, připomínající noční oblohu, s názvem Déjà Vu Blue.

    Zdroj: Tory Burch, Reuters, Pantone Institute

    Například značka Tory Burch vsadila na podobný odstín již během loňských zářijových týdnů módy, a ani tentokrát se jí proto nevyhnula. Návrhář Willy Chavarria si s ním zase pohrál v rámci pánských džínových looků a výsledkem byla dokonale vyladěná denim symfonie.

    Záblesky Déjà Vu Blue se mihly také na palubě trajektu MV John F. Kennedy, na kterém uspořádal přehlídku americký klasik Tommy Hilfiger.

    New York: Metropole se vybarvila i do neutrálních pískových tónů

    Kromě barvy noční oblohy však New York vsadil na jistotu také v podobě klasických béžových tónů. Několik přehlídek se tak neslo na vlnách pískových odlesků barvy Cocoon.

    Zdroj: Sandy Liang, Khaite, Ralph Lauren, Pantone Institute

    U značek Sandy Liang a Khaite se Cocoon vyjímala na zkrácených přechodných bundách. Gigant Ralph Lauren pak nechal pískové a zlaté tóny vyniknout pomocí pouzdrové sukně poseté flitry.

    Londýn: Do popředí vstupují poetické burgundy šaty

    Londýn zůstal věrný typickému anglickému pochmurnému počasí i skrze barvy. Ironický a trefný název burgundy odstínu Windsor Wind totiž provázel Londýnský týden módy skrz naskrz.

    Zdroj: JW Anderson, Nensi Dojaka, Roksanda, Pantone Institute

    V mnoha kolekcích se objevil v podobě šatů. Úvodní look à la Windsor Wind zvolil pro svou značku i návrhář Jonathan Anderson.

    Nensi Dojaka, proslulá stíráním hranic mezi spodním prádlem a oděvem, jej zakomponovala do polo přiléhavého bodycon modelu. Roksanda zase vytvořila monochromatický look s vysokými botami nad kolena.

    Londýn: Britští návrháři pozorují svět růžovými brýlemi

    Pro sezónu jaro/léto 2025 se britští návrháři zuby nehty drželi také červené a jí příbuzných barev. Přehlídkovému molu tak dominoval rovněž narůžovělý odstín Hibiscus.

    Zdroj: Simone Rocha, Ahluwalia, 16Arlington, Pantone Institute

    Zachytili jsme ho na šatech u Simone Rocha, inspirovaných baletní tutu sukní. Návrhářka Priya Ahluwalia nazvala svou kolekci Home Sweet Home, přičemž uzly na sytě růžových minišatech představovaly silné rodinné vazby. Polo přiléhavý hibiscus model s drapérií pak předvedla značka 16Arlington.

    Institut Pantone ovšem nepředpokládal záplavu pastelově žluté a růžové

    Zejména dva pastelové odstíny se však ukázaly být sezónním překvapením, se kterým nepočítal ani slavný institut Pantone. Troufáme si přitom říci, že New Yorku a Londýnu dominovaly ještě více než všechny výše zmíněné barvy.

    Zdroj: Simone Rocha, Ulla Johnson, Erdem

    První z nich je máslově žlutá, která byla silným favoritem i v předchozích sezónách. Přehlídková mola si však nejvíce podmanila jemná pastelová růžová, známá také jako Baby Pink.

    Zdroje: Pantone Institute, Instagram

    ― Reklama ―

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―