Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Představa exkluzivního parfému okamžitě evokuje designový flakon s rozprašovačem a zvučným názvem jako Chanel N°5 nebo Black Opium. Komplexní, podmanivá, unikátní a dlouhotrvající vůně však nemusí být pouze ve spreji. Alternativou jsou parfémové oleje, otevírající dveře do zcela jiné dimenze parfémů. 

    Parfémové oleje se pyšní delší výdrží a složením bez alkoholu

    Mezi oleji a parfémy ve spreji je několik zásadních rozdílů. Základní složkou parfémované nebo toaletní vody je alkohol, který umožňuje rozpouštění a vzájemné mísení jednotlivých vonných látek. Umožňuje také uvolňování vůně do okolí při aplikaci na pokožku a rovněž zachovává jeho trvanlivost.

    Alkohol v parfémových olejích však budete hledat marně. Jejich základem je takzvaný nosný olej bez jakékoli vůně, jako například ten jojobový nebo kokosový, smíchaný s parfémovou složkou. Podobné oleje se proto vyplatí vyzkoušet, pokud máte čich nebo pokožku citlivou na alkohol.

    Zdroj: Unsplash

    Neopomenutelnou výhodou parfémových olejů je také koncentrace vonných složek, a tedy i jejich následná výdrž. Jejich podíl se totiž pohybuje nad 20 procenty, zatímco v klasické eau de parfum je to obvykle kolem 15 procent. Vůni tak na sobě budete cítit ve stejné míře i po celý den.

    Takzvaný attar je jednou z nejstarších forem parfémů

    Důležitou odnoží parfémových olejů je takzvaný attar. Nejedná se však pouze o vůni, pro státy arabského světa a jižní Asie se jedná o důležitou součást kulturního dědictví, rodinných tradic, svátků a připomínkou toho, že tyto země vynikaly v umění vůní dávno před francouzskými mistry.

    Attar oleje se vyznačují svou intenzitou, kvalitou a poctivou technologií výroby, vytříbenou zubem času. Metoda jejich tvorby je totiž velmi pracná, časově náročná a spočívá v hydrodestilaci květů, bylin, koření a pryskyřic do základového oleje. V případě parfémových olejů se naopak kromě přírodních používají i syntetické látky a modernější, méně náročné technologie zpracování. 

    Olejové verze oblíbených parfémů nabízí také Byredo

    Pokud jste ochotni zainvestovat, chcete se vydat po stopách Orientu a vyzkoušet luxusní attar z těch nejlepších indických přírodních pokladů, pak si nenechte ujít značku LilaNur a její opojné květinové oleje. Cenově dostupnější alternativou jsou ájurvédské parfémové oleje od Soma Ayurvedic.

    Zdroj: LilaNur, Soma Ayurvedic, Byredo

    Fanoušky značky Byredo, kteří se nechtějí vzdát své oblíbené vůně, potěší roll-on olejová verze populárních parfémů, jako je Mojave Ghost nebo Bal D’Afrique. Za zmínku stojí také značky Basium nebo Nue Co. Zkuste proto přesedlat z klasických flakonků a ponořte se do opojného světa olejů.

    @somaayurvedic

    If you’re looking for a floral summer scent, pair Bombay Fleur with the Jasmine Body Oil. Floral and earthy with some spice, Bombay Fleur is seductive and romantic, pairing beautifully with the Body Oil’s intoxicating scent of the world’s most fragrant jasmine from Madurai. 🌼 #floralperfume #floralscents #summerscent #springscent #picnicaesthetic #solodate #summeraesthetic #thatgirlaesthetic #romanticperfumes #perfumetok #perfumecombo #perfumerecommendations #summerskin

    ♬ som original – gii

    Zdroje: Allure, Who What Wear, Byrdie, Tarifé Attar, TikTok

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Ideální parfém nemusí být jen ve spreji. Parfémové oleje nabízí hlubší požitek

    Představa exkluzivního parfému okamžitě evokuje designový flakon s rozprašovačem a zvučným názvem jako Chanel N°5 nebo Black Opium. Komplexní, podmanivá, unikátní a dlouhotrvající vůně však nemusí být pouze ve spreji. Alternativou jsou parfémové oleje, otevírající dveře do zcela jiné dimenze parfémů. 

    Parfémové oleje se pyšní delší výdrží a složením bez alkoholu

    Mezi oleji a parfémy ve spreji je několik zásadních rozdílů. Základní složkou parfémované nebo toaletní vody je alkohol, který umožňuje rozpouštění a vzájemné mísení jednotlivých vonných látek. Umožňuje také uvolňování vůně do okolí při aplikaci na pokožku a rovněž zachovává jeho trvanlivost.

    Alkohol v parfémových olejích však budete hledat marně. Jejich základem je takzvaný nosný olej bez jakékoli vůně, jako například ten jojobový nebo kokosový, smíchaný s parfémovou složkou. Podobné oleje se proto vyplatí vyzkoušet, pokud máte čich nebo pokožku citlivou na alkohol.

    Zdroj: Unsplash

    Neopomenutelnou výhodou parfémových olejů je také koncentrace vonných složek, a tedy i jejich následná výdrž. Jejich podíl se totiž pohybuje nad 20 procenty, zatímco v klasické eau de parfum je to obvykle kolem 15 procent. Vůni tak na sobě budete cítit ve stejné míře i po celý den.

    Takzvaný attar je jednou z nejstarších forem parfémů

    Důležitou odnoží parfémových olejů je takzvaný attar. Nejedná se však pouze o vůni, pro státy arabského světa a jižní Asie se jedná o důležitou součást kulturního dědictví, rodinných tradic, svátků a připomínkou toho, že tyto země vynikaly v umění vůní dávno před francouzskými mistry.

    Attar oleje se vyznačují svou intenzitou, kvalitou a poctivou technologií výroby, vytříbenou zubem času. Metoda jejich tvorby je totiž velmi pracná, časově náročná a spočívá v hydrodestilaci květů, bylin, koření a pryskyřic do základového oleje. V případě parfémových olejů se naopak kromě přírodních používají i syntetické látky a modernější, méně náročné technologie zpracování. 

    Olejové verze oblíbených parfémů nabízí také Byredo

    Pokud jste ochotni zainvestovat, chcete se vydat po stopách Orientu a vyzkoušet luxusní attar z těch nejlepších indických přírodních pokladů, pak si nenechte ujít značku LilaNur a její opojné květinové oleje. Cenově dostupnější alternativou jsou ájurvédské parfémové oleje od Soma Ayurvedic.

    Zdroj: LilaNur, Soma Ayurvedic, Byredo

    Fanoušky značky Byredo, kteří se nechtějí vzdát své oblíbené vůně, potěší roll-on olejová verze populárních parfémů, jako je Mojave Ghost nebo Bal D’Afrique. Za zmínku stojí také značky Basium nebo Nue Co. Zkuste proto přesedlat z klasických flakonků a ponořte se do opojného světa olejů.

    @somaayurvedic

    If you’re looking for a floral summer scent, pair Bombay Fleur with the Jasmine Body Oil. Floral and earthy with some spice, Bombay Fleur is seductive and romantic, pairing beautifully with the Body Oil’s intoxicating scent of the world’s most fragrant jasmine from Madurai. 🌼 #floralperfume #floralscents #summerscent #springscent #picnicaesthetic #solodate #summeraesthetic #thatgirlaesthetic #romanticperfumes #perfumetok #perfumecombo #perfumerecommendations #summerskin

    ♬ som original – gii

    Zdroje: Allure, Who What Wear, Byrdie, Tarifé Attar, TikTok

    ― Reklama ―

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Stranger Things míří do finále. Comeback doplní beauty i módní spolupráce

    Konec listopadu přivítá návrat populárního seriálu Stranger Things. Na obrazovky se vrací se svou pátou a poslední sérií, která vyvrcholí poslední den letošního roku. Velké finále si žádá stejně významné oslavy. Na pomoc proto přispěchaly beauty a módní značky, jež nabízejí speciální spolupráce. Do Hawkins vás vtáhnou boty, kabelky, přívěsky nebo tematický make-up.

    Chlupy, bradavky a byznys. Proč SKIMS dráždí veřejnost? 

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekcí, která oslavuje přirozenost těla. Anebo ne? Na sociálních sítích se strhla bouře názorů, zda Kim Kardashian oslavuje přirozenost ženského těla a bourá tabu kůže bez jediného chloupku, či naopak posiluje nerealistické ideály krásy a tlak na „dokonalé“ tělo. Marketingový tým SKIMS však slaví úspěch, tanga s umělým ochlupením byla během pár dnů vyprodaná. 

    Historie elegance opět září. Pillbox hat slaví návrat na módní scénu

    Nenápadný, a přesto neodolatelně působivý. Klobouk ve tvaru krabičky, ​​známý jako pillbox hat, je symbolem kultivovaného vkusu, překračujícího generace i trendy. Ztělesňuje jednoduchost povýšenou na umění, spojenou s autoritou a jemností, která se nikdy neztrácí v davu. Není jen proto jen ozdobou. Je vyjádřením postoje, odkazem éry půvabu a poctou ženské elegance.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L'Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―