Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Červencový týden vysoké módy se odehrával ve stínu neklidné francouzské nálady. Zatímco uvnitř velkolepých monumentálních budov hosté sledovali přehlídky, venku v ulicích Paříže byly stále patrné následky několikadenních ostrých protestů. Pro nabitý módní kalendář to však nebyla velká překážka, během tří dnů představili své mistrovské kolekce stálí i hostující členové Fédération de la Haute Couture. Chybět nemohli Dior, Chanel ani Valentino, couture debut si vyzkoušel Thom Browne.

    Daniel Roseberry nastavil vysokou laťku na úvod

    První chod v podání Schiaparelli! Daniel Roseberry prostřednictvím své couture kolekce pro podzim/zimu 2023 vysílá jasný vzkaz – umělá inteligence nemůže nahradit ateliéry a zkušené ruce vysoké módy. V éře boomu a rozvoje AI vytvořil pronikavou kolekci, do centra pozornosti postavil nejsložitější techniky svého savoir- faire, které umělá inteligence jen stěží zreplikuje na základě dat. Přehlídka byla mimo jiné ódou na slavné umělce z dob Elsy Schiaparelli. Skulpturální sukně a barva na tělo v odstínu podmanivé modré původně od Yves Klein. Pozornost upoutala reference na ateliér Luciana Freud v podobě hypnotických mozaikových přiléhavých šatů.

    Zdroj: Schiaparelli

    Fantom opery Thom Browne

    Americký designér prezentoval svůj couture debut ve slavné Opéra Garnier. Hosté seděli na jevišti a v hledišti přehlídku sledovaly dva tisíce kartonových mužských postav v šedých oblecích a slunečních brýlích. Tomu se říká vyprodané představení. Hlavním narativem se ukázala být šedá barva spojená s melancholií skrývající pod povrchem trochu humoru, absurdity a značnou dávku teatrálnosti. Přehlídce dominovaly zvonové kabáty, podivné klobouky, uniformní sukně a saka spolu s propracovaným vyšíváním.

    Zdroj: Thom Browne

    Demna a jeho výzbroj

    V pořadí 52. přehlídku couture završila převtělená Johanka z Arku díky 3D tištěnému a chromovanému brnění v podobě šatů se zvonovou sukní. Dále se Demna zaměřil na samotný význam vysoké módy. Při navrhování si pohrával s konceptem trompe l’oeil, protože móda je někdy o tom, co zrovna nevidíte. Pravá kožešina už je faux pas, ale ta ručně malovaná je vrcholem řemeslného umění. Kolekce odrážela vizuální identitu značky Balenciaga a nechyběly ani siluety. Ztělesněním elegance a femme fatale byla Eva Herzigová v šatech posetých krystalky.

    Lidskost a jednoduchost od Valentino

    Pierpaolo Piccioli tentokrát pozval své hosty na romantický zámek ze 16. století vzdálený asi dvě hodiny od hlavní francouzské metropole. Poselství kreativního ředitele bylo ušité na míru současné situaci. Lidskost. Lokalita Château de Chantilly byla strategickou volbou. Zámek je místo, kde vládnou pravidla. Podle Piccioliho to byl proto nejlepší způsob, jak vyjádřit opozitní názor. Všichni jsme si rovni, jsme svobodní a máme v sobě hluboce zakořeněnou lidskost. Jeho cílem bylo vytvořit spontánnější kolekci s neskrývanou jednoduchostí, protože méně je někdy více. Při západu slunce vynikaly různé odstíny růžové, červené, modré a zelené.

    Zdroj: Valentino

    Zdroje: Business of Fashion, Fashion Network, WWD

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Haute couture: Schiaparelli a óda na umění, šedý svět Thom Browne, trompe d’oeil od Balenciaga a poselství Valentino

    ― Reklama ―

    Červencový týden vysoké módy se odehrával ve stínu neklidné francouzské nálady. Zatímco uvnitř velkolepých monumentálních budov hosté sledovali přehlídky, venku v ulicích Paříže byly stále patrné následky několikadenních ostrých protestů. Pro nabitý módní kalendář to však nebyla velká překážka, během tří dnů představili své mistrovské kolekce stálí i hostující členové Fédération de la Haute Couture. Chybět nemohli Dior, Chanel ani Valentino, couture debut si vyzkoušel Thom Browne.

    Daniel Roseberry nastavil vysokou laťku na úvod

    První chod v podání Schiaparelli! Daniel Roseberry prostřednictvím své couture kolekce pro podzim/zimu 2023 vysílá jasný vzkaz – umělá inteligence nemůže nahradit ateliéry a zkušené ruce vysoké módy. V éře boomu a rozvoje AI vytvořil pronikavou kolekci, do centra pozornosti postavil nejsložitější techniky svého savoir- faire, které umělá inteligence jen stěží zreplikuje na základě dat. Přehlídka byla mimo jiné ódou na slavné umělce z dob Elsy Schiaparelli. Skulpturální sukně a barva na tělo v odstínu podmanivé modré původně od Yves Klein. Pozornost upoutala reference na ateliér Luciana Freud v podobě hypnotických mozaikových přiléhavých šatů.

    Zdroj: Schiaparelli

    Fantom opery Thom Browne

    Americký designér prezentoval svůj couture debut ve slavné Opéra Garnier. Hosté seděli na jevišti a v hledišti přehlídku sledovaly dva tisíce kartonových mužských postav v šedých oblecích a slunečních brýlích. Tomu se říká vyprodané představení. Hlavním narativem se ukázala být šedá barva spojená s melancholií skrývající pod povrchem trochu humoru, absurdity a značnou dávku teatrálnosti. Přehlídce dominovaly zvonové kabáty, podivné klobouky, uniformní sukně a saka spolu s propracovaným vyšíváním.

    Zdroj: Thom Browne

    Demna a jeho výzbroj

    V pořadí 52. přehlídku couture završila převtělená Johanka z Arku díky 3D tištěnému a chromovanému brnění v podobě šatů se zvonovou sukní. Dále se Demna zaměřil na samotný význam vysoké módy. Při navrhování si pohrával s konceptem trompe l’oeil, protože móda je někdy o tom, co zrovna nevidíte. Pravá kožešina už je faux pas, ale ta ručně malovaná je vrcholem řemeslného umění. Kolekce odrážela vizuální identitu značky Balenciaga a nechyběly ani siluety. Ztělesněním elegance a femme fatale byla Eva Herzigová v šatech posetých krystalky.

    Lidskost a jednoduchost od Valentino

    Pierpaolo Piccioli tentokrát pozval své hosty na romantický zámek ze 16. století vzdálený asi dvě hodiny od hlavní francouzské metropole. Poselství kreativního ředitele bylo ušité na míru současné situaci. Lidskost. Lokalita Château de Chantilly byla strategickou volbou. Zámek je místo, kde vládnou pravidla. Podle Piccioliho to byl proto nejlepší způsob, jak vyjádřit opozitní názor. Všichni jsme si rovni, jsme svobodní a máme v sobě hluboce zakořeněnou lidskost. Jeho cílem bylo vytvořit spontánnější kolekci s neskrývanou jednoduchostí, protože méně je někdy více. Při západu slunce vynikaly různé odstíny růžové, červené, modré a zelené.

    Zdroj: Valentino

    Zdroje: Business of Fashion, Fashion Network, WWD

    ― Reklama ―

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―