Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Řada parfémů společnosti Gucci nazvaná Alchymistova zahrada se dočkala nového produktu. Tentokrát firma využila moderní inovativní technologie a vytvořila revoluční udržitelnou vůni. Obsahuje totiž alkohol vyrobený z recyklovaných emisí uhlíku.

    Název řady vůní známé módní značky Gucci Alchymistova zahrada nabyl nového významu. Její součástí je nyní parfém Where My Heart Beats, který inspiraci alchymií pozvedl na novou úroveň. Společnost ho totiž za pomocí firmy Coty vytvořila s využitím nejmodernější technologie. Vyzkoušela totiž inovativní alkohol CarbonSmart od svého partnera LanzTech. Ten ho vyrábí z recyklovaných průmyslových emisí.

    Speciální kolekce parfémů má totiž odrážet umění starodávného předchůdce chemie. Jednotlivé parfémy tak nejen vypadají jako lahvičky s lektvary, mají se zároveň snadno doplňovat. Jejich jednotlivé složky totiž v kombinaci vytvářejí nové originální vůně. „Parfém je inspirujícím příkladem toho, jak dokáže udržitelnost pohánět inovaci,“ okomentovala výrobek šéfka pro vědu a udržitelnost firmy Coty Shimei Fan.

    Společnost Coty oznámila spolupráci s LanzaTech už před dvěma lety. První parfémy využívající moderní technologii pak zveřejnila v lednu roku 2022. Až do současnosti ovšem vytvářela parfémy, které inovativní metodu aplikovaly jen z části. Míchala tak tradiční alkohol s tím, který dokázala přetvořit z emisí uhlíku. Parfém Where My Heart Beats proto označila za první vyrobený na 100 procent z udržitelného alkoholu.

    Čistotu recyklovaného alkoholu podtruje také zářivě bílá flakonka parfému

    Nový způsob získávání alkoholu navíc šetří vodu. Kromě toho také oproti tradiční produkci alkoholu vyžaduje méně zemědělské půdy. „Je něco magického na tom recyklovat průmyslové emise a přetvářet je do alkoholu dostatečně čistého na to, aby se dal využít v luxusních parfémech. Proto byl nový parfém Gucci pro naši moderní technologii jasnou volbou,“ dodala Shimei Fan. Svěžest a čistotu parfému podtrhuje také jeho flakonka, která je čistě bílá. Zdobí ji pouze zlatý jemný název vůně.

    Mezi jedny z posledních přídavků alchymistické řady pak patří také vůně A Reason to Love. Loni na podzim ji představil ještě bývalý kreativní ředitel Gucci Alessandro Michele spolu s parfumérem Albertem Morillas. Stejně jako ostatní parfémy řady, i on měl být zamýšlený jako jeden z „vrstev“, které mohou zákazníci originálně kombinovat. Jednotlivé vůně se totiž nejen vzájemně doplňují, ale také se v různých spojeních mění a oscilují.

    Zdroj: FashionNetwork, GCI Magazine, Wonderland Magazine, Instagram, Twitter

    Gucci si pohrává s alchymií. Do své kouzelné řady vůní přidal revoluční udržitelný parfém

    Skupina Ermenegildo Zegna hlásí úspěšné prodeje. Gucci a Valentino však strádají

    Módní značky v současnosti čelí nepříznivým ekonomickým podmínkám. Překonat se je ovšem podařilo skupině Ermenegildo Zegna. V prvním letošním čtvrtletí totiž dosáhla úspěšného růstu, i když mírně zpomaleného. Naopak módní domy Gucci a Valentino zažívají o něco méně radostné chvíle.

    Diesel představil nový dokumentární seriál. Chce ukázat, že udržitelnost není nuda

    Módní značky v poslední době čím dál více usilují o to, aby svým zákazníkům dokázaly svůj závazek k větší udržitelnosti. Také proto oznámila společnost Diesel vydání nového dokumentárního seriálu. Zaměřit se má na životní cyklus denimu, od jeho zrození v továrnách až po usazení ve výkladních skříních.

    Tichý luxus zůstává v minulé sezóně. MBPFW proměnil Tyršův dům na avantgardní runway

    Na letošním Mercedes Benz Prague Fashion Week nás příjemně překvapil výběr perfektní lokace, která zaujala osobitým designovým prostředím. Potěšila nás také přehlídka návrháře Tomáše Němce, při jejíž tvorbě se inspiroval Sicílií. V soutěži VAN GRAAF Junior Talent zase zazářila studentka Hana Valtová. A co víc, značka Tobias Equipment poprvé upustila od své obvyklé stylizace s elfíma ušima.

    Ne všechny trendy si jsou rovné. Hity, které letos na jaře raději vynecháme

    Kromě dlouhodobě oblíbených stylů se svět módy tradičně plní také různými bleskovými mikro trendy. Některé z nich dokáží pozvednout outfit na vyšší úroveň a snadno zapadnou do téměř každého looku. Jiné jsou ovšem pouze povrchní, nepraktické, zbytečné a ne příliš estetické. Vybrali jsme proto pět jarních "anti-trendů".