Více

    ― Reklama ―

    Celodenní zkoušení outfitů či výrazných rtěnek, pravidelné přestávky na kávu a nakukování do luxusních butiků. Může se zdát, že podobné zvyky jsou kapitolou, ukrytou v dávné minulosti. Generace Z ovšem dokazuje pravý opak. Podle nejnovějších reportů si totiž oblíbila nakupování v kamenných obchodech. Čeká od něj však moderní proměnu.

    Zástupci generace Z jsou považováni za experty i milovníky digitálního světa. Nikoho proto nepřekvapilo, když se stali jedním z největších hnacích motorů on-line nakupování. Zdá se ovšem, že jejich zvyky nejsou tak černobílé, jak se může na první pohled zdát. Dokázaly to nejnovější výsledky reportu firmy RetailNext s názvem Retail Vibe Check Report.

    Dle nich totiž generace Z neopouští ani kamenné obchody a nákupní centra. Stejně jako její předchůdci, i ona miluje den strávený zkoušením trendy outfitů nebo výběrem nového parfému. Od nakupovacího zážitků má však vysoká očekávání. Předpokládá totiž, že by měl fungovat stejně jako ten on-line. Požaduje tak, aby byl okamžitý, osobní a bezproblémový.

    Na rozdíl od starších generací je ta narozená mezi lety 1996 a 2010 více netrpělivá. Není proto ochotná stát dlouhé fronty nebo se tlačit v přecpaných prostorech. Její zástupce dokáže rovněž podle reportu RetailNext pěkně rozčílit, když do kamenného obchodu dorazí, jen aby zjistili, že se jejich vysněný kousek vyprodal. Současný systém kamenných obchodů tak mají za zastaralý.

    Nákupní centra zavětřila svou šanci. Mladé generaci prodávají svou „old school“ image

    To je také jeden z důvodů, proč velká část generace Z odchází z obchodů s prázdnou. Statistika RetailNext ukázala, že na 69 procent jejích zástupců vyrazí každý týden nakupovat. Až 35 procent z nich si ovšem žádný nový kousek nepořídí. Za možné východisko tak mladá generace považuje především technologickou proměnu, například v podobě AI či samoobslužných pokladen.

    @themall Missing out on mall vibes? Can’t relate 😎 #ShoppingFun #RetailTherapy #SimonMalls #MeetMeAtTheMall ♬ Ok I Like It – Milky Chance

    Současné návyky generace Z neunikly ani nákupním centrům. Jejich vedení tak začala na základě rozhodnutí mladých měnit své kampaně. Vycítila totiž šanci pro návrat starých časů, kdy lidé chodili do „nákupáků“ nejen nakupovat, ale také se zkrátka setkávat a trávit společný čas. Začíná tak být čím dál více jasné, že comeback 2000s zasáhl opravdu širokou škálu různých odvětví.

    Zdroje: WWD, Siouxfalls Business, X, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Generace Z na kamenné obchody nezanevřela. Musí však dohnat jejich on-line svět

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Celodenní zkoušení outfitů či výrazných rtěnek, pravidelné přestávky na kávu a nakukování do luxusních butiků. Může se zdát, že podobné zvyky jsou kapitolou, ukrytou v dávné minulosti. Generace Z ovšem dokazuje pravý opak. Podle nejnovějších reportů si totiž oblíbila nakupování v kamenných obchodech. Čeká od něj však moderní proměnu.

    - Reklama -

    Zástupci generace Z jsou považováni za experty i milovníky digitálního světa. Nikoho proto nepřekvapilo, když se stali jedním z největších hnacích motorů on-line nakupování. Zdá se ovšem, že jejich zvyky nejsou tak černobílé, jak se může na první pohled zdát. Dokázaly to nejnovější výsledky reportu firmy RetailNext s názvem Retail Vibe Check Report.

    Dle nich totiž generace Z neopouští ani kamenné obchody a nákupní centra. Stejně jako její předchůdci, i ona miluje den strávený zkoušením trendy outfitů nebo výběrem nového parfému. Od nakupovacího zážitků má však vysoká očekávání. Předpokládá totiž, že by měl fungovat stejně jako ten on-line. Požaduje tak, aby byl okamžitý, osobní a bezproblémový.

    Na rozdíl od starších generací je ta narozená mezi lety 1996 a 2010 více netrpělivá. Není proto ochotná stát dlouhé fronty nebo se tlačit v přecpaných prostorech. Její zástupce dokáže rovněž podle reportu RetailNext pěkně rozčílit, když do kamenného obchodu dorazí, jen aby zjistili, že se jejich vysněný kousek vyprodal. Současný systém kamenných obchodů tak mají za zastaralý.

    - Reklama -

    Nákupní centra zavětřila svou šanci. Mladé generaci prodávají svou „old school“ image

    To je také jeden z důvodů, proč velká část generace Z odchází z obchodů s prázdnou. Statistika RetailNext ukázala, že na 69 procent jejích zástupců vyrazí každý týden nakupovat. Až 35 procent z nich si ovšem žádný nový kousek nepořídí. Za možné východisko tak mladá generace považuje především technologickou proměnu, například v podobě AI či samoobslužných pokladen.

    @themall Missing out on mall vibes? Can’t relate 😎 #ShoppingFun #RetailTherapy #SimonMalls #MeetMeAtTheMall ♬ Ok I Like It – Milky Chance

    Současné návyky generace Z neunikly ani nákupním centrům. Jejich vedení tak začala na základě rozhodnutí mladých měnit své kampaně. Vycítila totiž šanci pro návrat starých časů, kdy lidé chodili do „nákupáků“ nejen nakupovat, ale také se zkrátka setkávat a trávit společný čas. Začíná tak být čím dál více jasné, že comeback 2000s zasáhl opravdu širokou škálu různých odvětví.

    Zdroje: WWD, Siouxfalls Business, X, TikTok

    ― Reklama ―

    Úkol století? Převzít otěže po Gallianovi. Debut Glenna Martens u Maison Margiela

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    Móda v kostce: Marc Jacobs slaví kabelku Cristina a Jil Sander vítá novou éru

    Marc Jacobs vydal speciální kampaň ke své nejnovější "it" kabelce Cristina. Značka Jil Sander zveřejnila první dílo nového kreativního ředitele Simona Bellotti, tedy speciální video. Crocs a Touchland představují virální přívěsek a Chanel míří do New Yorku, kde v prosinci odhalí svou řadu Métiers d'Art. Paříž přivítá výstavu o díle Virgila Abloh.

    Podpora žen od Keni po Koreu. Women@Dior a UNESCO plní sny po celém světě

    Program Women@Dior, který vznikl ve spolupráci módního domu Dior s organizací UNESCO, letos oslavil pět let existence. Na konferenci v Paříži minulý týden představil pět inspirativních projektů mladých nadaných žen z různých koutů světa. V Keni vzniká AI chatbot pomáhající ženám s finanční gramotností, Korea vítá digitální slovník měnící genderové stereotypy a v Nepálu oživují nevidomí mentoři výrobu vonných tyčinek.

    Léto slaví další nostalgický návrat. Tankinis jsou opět trendy

    Další z dávno zapomenutých módních kousků slaví nově získanou slávu. Mezi plavkami totiž letos zazáří také takzvané tankinis. Jedná se o plavky připomínající klasický tank top, neboli tílko. Oblíbené jsou v kombinaci nejen s klasickými kalhotkovými plavkami, ale také "boy shorts". Nostalgie nás zkrátka letos pohltila a nehodlá se jen tak pustit.

    Staňte se ledovou královnou. TikTok pohltila nová beauty obsese

    Nejnovější beauty trend z TikToku dorazil na scénu v pravý čas. Pro horká letní rána je totiž jako stvořený. Uživatelé sociální sítě si v posledních týdnech zamilovali ledování obličeje. Rituál vyzdvihují nejen pro jeho cenovou dostupnost, ale také slibované účinky, jako je snížení zarudnutí, zmenšení pórů a získání přirozeného "glow" efektu.

    O krok napřed. Jaké trendy definují pánský šatník léta roku 2026?

    I když módní svět v současnosti pohltil Pařížský haute couture week, ještě nedávno upíral svůj zrak na nejnovější přehlídky pánské módy. Luxusní značky totiž nedávno představily svou vizi pánského šatníku pro jaro a léto roku 2026. Již nyní lze proto vypozorovat poutavé trendy, které vytváří červenou nit napříč všemi představenými kolekcemi.

    Bulgari chystá luxusní upgrade. Otevře ostrovní resort v Abú Dhabí

    Módní dům Bulgari hodlá rozšířit své portfolio luxusních hotelů. Oznámil totiž plány na vybudování ostrovního resortu v Abú Dhabí, a to do roku 2030. Jeho součástí má být nejen obrovský hotel, ale také soukromé vily a rezidenční sídla. Chybět nebudou ani soukromé pláže, michelinské restaurace a plesový sál s výhledem na nedaleké velkoměsto.

    Kosmetické receptury inspirované herbářem. Pečující kosmetiku ovládají bylinky

    Bylinky nejsou jen základem čajových směsí, ale i hlavní ingrediencí moderní péče o pleť. Levandule, heřmánek nebo například měsíček lékařský se ze zahrádek přesunuly do laboratoří a staly se nedílnou součástí luxusní kosmetiky. Zklidňují, hydratují a regenerují. Díky svým účinkům tak kralují složení produktů pro všechny typy pleti.

    Pánská tanga a queer svůdnost. To jsou společní jmenovatelé Ludovic de Saint Sernin

    Asi 50 let poté, co rakouský vizionář Rudi Gernreich vymyslel pánská i dámská tanga, a to jako nenápadné řešení tehdy nově zakázaných nudapláží v Kalifornii, si jejich nejodvážnější podoba říká opět o pozornost. Návrhář Ludovic de Saint Sernin, který se už několik sezón nebojí hladit módu po ostré hraně erotiky, křísí plavkovou řadu a letošní léto věnuje klukům v těch nejmenších střizích, jaké si umíte představit.

    Pitbull jako ultimátní „guilty pleasure“. Postfeminismus mu objektivizaci žen odpouští

    Záběry z Pitbullových koncertů a fanynky převlečené za oblíbeného umělce v posledních týdnech zaplnily nejednu „for you page“ na sociálních sítích. Často jde o ženy, které se považují za feministky, ale přesto s Pitbullem nadšeně zpívají texty, jež ženy objektivizují. Do popředí totiž vstupuje moderní postfeminismus, dle něhož mají ženy ve svých rukou moc a schopnost kritického myšlení.

    Haute couture week pokračuje. Očekávané návrhy odhalil Chanel i Giorgio Armani

    Pařížský haute couture týden módy je v plném proudu. Očekávanou kolekci pro letošní podzim a zimu představil rovněž módní dům Chanel. Jednalo se o poslední přehlídku z dílny designového studia, které až do října zastupuje nového kreativního ředitele, Matthieu Blazy. Svou řadu odhalil také Giorgio Armani, jenž se ovšem na show nemohl dostavit.

    Léto po stopách luxusu. Známé značky lákají na prázdninové pop-upy

    Největší módní domy v létě opouští své "rodné" země a putují do vysněných prázdninových destinací. Pohodlně se usazují na plážích v Itálii, Španělsku i daleké Asii. Zákazníky tradičně lákají na dočasné pop-upy, nabízející závan vytříbeného luxusu. Značky jako Dior, Jacquemus, Burberry či J.Crew letos přichystaly speciální kolekce i letní zážitky.

    Prostřete hostům léto. Sluneční paprsky žádají hravý jídelní stůl

    Sluncem nasycené měsíce volají po hravosti, která žádnému jinému ročnímu období nesedne tak nenuceně jako právě létu. Chuť povolit naše hranice a poddat se téměř dětské naivitě prostupuje nejen do našich šatníků či make-up taštiček, ale i do naší domácnosti. Prostřete si letos stůl, který perfektně zachytí nezaměnitelnou atmosféru léta.

    Pařížský haute couture week je zpět. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paříž v pondělí přivítala další ze svých exkluzivních haute couture týdnů módy. Odstartovala ho přehlídka z dílny Schiaparelli, která dle návrháře Daniela Roseberry představovala konec jedné kapitoly známé značky. Módní dům Iris Van Herpen pro změnu překvapil návrhy připomínajícími podmořský svět. Součástí jedné z rób se dokonce staly živé řasy.

    Co spojuje Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadní momenty Jonathana Anderson

    Málokdo dnes v módě překvapuje tak rafinovaně jako Jonathan Anderson. Irský návrhář, jenž opustil Loewe a přechází do čela módního impéria Dior, za sebou zanechává sbírku momentů, které se vryly do paměti módních fanoušků i internetu. Jeho tvorba je plná ironie, symboliky a balancování mezi uměním a nositelností. Právě to dělá Andersona jedním z nejzásadnějších návrhářů poslední dekády.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―