Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Někdo vnímá oblečení pro ty nejmenší z nás jako zbytečnou starost. Věřte ale, že pokud vám tato disciplína nebude lhostejná, děti vám jednou vřele poděkují. Stejně jako i ve vašem šatníku, je také u nich nejdůležitější zvolený materiál. Druhým nejzásadnějším pilířem jsou barvy, které dokážou formovat také budoucí identitu. Nechte dětem možnost výběru.

    Nechte děti vyjádřit svůj vkus. Výběr oblečení odráží tu nejčistější formu individuality

    V módním světě je naše oblečení odrazem toho, kdo jsme. A co je ještě vzácnější než osobní styl dospělých? Schopnost dětí vyjádřit svou vlastní individualitu, a to také například skrze své oblečení.

    Dovolit dětem vybírat si vlastní oblečení není jen otázkou módního projevu, ale také důležitým krokem k rozvoji jejich sebevědomí a kreativity. Když dětem dáme volnost výběru, umožňujeme jim objevovat svůj vlastní styl a preference.

    Každé rozhodnutí, které udělají, odráží jejich osobnost a to, co je pro ně momentálně důležité. Ve výsledku tak můžete na základě jejich výběru pozorovat i jejich psychický stav.

    Zdroj: Versace

    Nedocenitelný je také vliv, kterou má možnost vlastního výběru na rozvoj dětského sebevědomí. Když si dítě vybírá své oblečení, má pocit kontroly nad svým vzhledem a projevuje schopnost samostatného rozhodování. Takové pocity tak posilují jeho chápání a uvědomění si vlastní hodnoty.

    Jak zamezit nevkusnosti a částečně převzít kontrolu? Navštěvujte relevantní butiky i lokální výrobce

    V procesu oblékání dětí je pak důležité najít balanc mezi poskytnutím volného prostoru a zároveň zprostředkování „odborného“ vedení a podpory. Jedním z klíčů k dosažení podobné rovnováhy je vyhledání relevantních butiků a lokálních prodejců. 

    Ve spleti rodičovských povinností vám pomůže často přívětivý personál, který zná perfektně složení i materiály jednotlivých kousků. Navíc chápe také preference jiných dětí či rodičů. Z dostupných řetězců se můžete s dětmi poohlédnout v buticích Benetton. Oblečení zde bývá minimalistické a jednoduché.

    Zdroj: Benetton

    Pokud se jako rodič chcete dítěti přiblížit, můžete sáhnout po „matching“ outfitu. Jde o stále více populárnější trend, který si oblíbily i velké módní domy. Dítěti dáte najevo soudružnost a posílíte tak své pouto.

    Zdroj: Elisabetta Franchi

    Další současné trendy dětské módy pak hovoří o vlivu retra. Skvělou volbou i inspirací je například Gucci ve spolupráci s Peter Rabbit. Většina kousků je laděná do jemných odstínů hnědé nebo do dalších pastelových barev.

    Zdroj: Gucci

    Ve výsledku je tedy nejdůležitější dát svému dítěti na výběr. Avšak vy můžete být tím, který ho nabídne. Zkráceně řečeno, zajděte do takového butiku, kde žádný kousek není nevkusný nebo lacině vyhlížející. Dnům princeznovských šatů s jednorožci z běžných prodejen je v roce 2024 konec.

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Gucci

    Funkčně, bezpečně, a hlavně stylově. Nenechte malé módní objevitele propadnout diktátu módních řetězců

    Někdo vnímá oblečení pro ty nejmenší z nás jako zbytečnou starost. Věřte ale, že pokud vám tato disciplína nebude lhostejná, děti vám jednou vřele poděkují. Stejně jako i ve vašem šatníku, je také u nich nejdůležitější zvolený materiál. Druhým nejzásadnějším pilířem jsou barvy, které dokážou formovat také budoucí identitu. Nechte dětem možnost výběru.

    Nechte děti vyjádřit svůj vkus. Výběr oblečení odráží tu nejčistější formu individuality

    V módním světě je naše oblečení odrazem toho, kdo jsme. A co je ještě vzácnější než osobní styl dospělých? Schopnost dětí vyjádřit svou vlastní individualitu, a to také například skrze své oblečení.

    Dovolit dětem vybírat si vlastní oblečení není jen otázkou módního projevu, ale také důležitým krokem k rozvoji jejich sebevědomí a kreativity. Když dětem dáme volnost výběru, umožňujeme jim objevovat svůj vlastní styl a preference.

    Každé rozhodnutí, které udělají, odráží jejich osobnost a to, co je pro ně momentálně důležité. Ve výsledku tak můžete na základě jejich výběru pozorovat i jejich psychický stav.

    Zdroj: Versace

    Nedocenitelný je také vliv, kterou má možnost vlastního výběru na rozvoj dětského sebevědomí. Když si dítě vybírá své oblečení, má pocit kontroly nad svým vzhledem a projevuje schopnost samostatného rozhodování. Takové pocity tak posilují jeho chápání a uvědomění si vlastní hodnoty.

    Jak zamezit nevkusnosti a částečně převzít kontrolu? Navštěvujte relevantní butiky i lokální výrobce

    V procesu oblékání dětí je pak důležité najít balanc mezi poskytnutím volného prostoru a zároveň zprostředkování „odborného“ vedení a podpory. Jedním z klíčů k dosažení podobné rovnováhy je vyhledání relevantních butiků a lokálních prodejců. 

    Ve spleti rodičovských povinností vám pomůže často přívětivý personál, který zná perfektně složení i materiály jednotlivých kousků. Navíc chápe také preference jiných dětí či rodičů. Z dostupných řetězců se můžete s dětmi poohlédnout v buticích Benetton. Oblečení zde bývá minimalistické a jednoduché.

    Zdroj: Benetton

    Pokud se jako rodič chcete dítěti přiblížit, můžete sáhnout po „matching“ outfitu. Jde o stále více populárnější trend, který si oblíbily i velké módní domy. Dítěti dáte najevo soudružnost a posílíte tak své pouto.

    Zdroj: Elisabetta Franchi

    Další současné trendy dětské módy pak hovoří o vlivu retra. Skvělou volbou i inspirací je například Gucci ve spolupráci s Peter Rabbit. Většina kousků je laděná do jemných odstínů hnědé nebo do dalších pastelových barev.

    Zdroj: Gucci

    Ve výsledku je tedy nejdůležitější dát svému dítěti na výběr. Avšak vy můžete být tím, který ho nabídne. Zkráceně řečeno, zajděte do takového butiku, kde žádný kousek není nevkusný nebo lacině vyhlížející. Dnům princeznovských šatů s jednorožci z běžných prodejen je v roce 2024 konec.

    ― Reklama ―

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―