Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Někdo vnímá oblečení pro ty nejmenší z nás jako zbytečnou starost. Věřte ale, že pokud vám tato disciplína nebude lhostejná, děti vám jednou vřele poděkují. Stejně jako i ve vašem šatníku, je také u nich nejdůležitější zvolený materiál. Druhým nejzásadnějším pilířem jsou barvy, které dokážou formovat také budoucí identitu. Nechte dětem možnost výběru.

    Nechte děti vyjádřit svůj vkus. Výběr oblečení odráží tu nejčistější formu individuality

    V módním světě je naše oblečení odrazem toho, kdo jsme. A co je ještě vzácnější než osobní styl dospělých? Schopnost dětí vyjádřit svou vlastní individualitu, a to také například skrze své oblečení.

    Dovolit dětem vybírat si vlastní oblečení není jen otázkou módního projevu, ale také důležitým krokem k rozvoji jejich sebevědomí a kreativity. Když dětem dáme volnost výběru, umožňujeme jim objevovat svůj vlastní styl a preference.

    Každé rozhodnutí, které udělají, odráží jejich osobnost a to, co je pro ně momentálně důležité. Ve výsledku tak můžete na základě jejich výběru pozorovat i jejich psychický stav.

    Zdroj: Versace

    Nedocenitelný je také vliv, kterou má možnost vlastního výběru na rozvoj dětského sebevědomí. Když si dítě vybírá své oblečení, má pocit kontroly nad svým vzhledem a projevuje schopnost samostatného rozhodování. Takové pocity tak posilují jeho chápání a uvědomění si vlastní hodnoty.

    Jak zamezit nevkusnosti a částečně převzít kontrolu? Navštěvujte relevantní butiky i lokální výrobce

    V procesu oblékání dětí je pak důležité najít balanc mezi poskytnutím volného prostoru a zároveň zprostředkování „odborného“ vedení a podpory. Jedním z klíčů k dosažení podobné rovnováhy je vyhledání relevantních butiků a lokálních prodejců. 

    Ve spleti rodičovských povinností vám pomůže často přívětivý personál, který zná perfektně složení i materiály jednotlivých kousků. Navíc chápe také preference jiných dětí či rodičů. Z dostupných řetězců se můžete s dětmi poohlédnout v buticích Benetton. Oblečení zde bývá minimalistické a jednoduché.

    Zdroj: Benetton

    Pokud se jako rodič chcete dítěti přiblížit, můžete sáhnout po „matching“ outfitu. Jde o stále více populárnější trend, který si oblíbily i velké módní domy. Dítěti dáte najevo soudružnost a posílíte tak své pouto.

    Zdroj: Elisabetta Franchi

    Další současné trendy dětské módy pak hovoří o vlivu retra. Skvělou volbou i inspirací je například Gucci ve spolupráci s Peter Rabbit. Většina kousků je laděná do jemných odstínů hnědé nebo do dalších pastelových barev.

    Zdroj: Gucci

    Ve výsledku je tedy nejdůležitější dát svému dítěti na výběr. Avšak vy můžete být tím, který ho nabídne. Zkráceně řečeno, zajděte do takového butiku, kde žádný kousek není nevkusný nebo lacině vyhlížející. Dnům princeznovských šatů s jednorožci z běžných prodejen je v roce 2024 konec.

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Gucci

    Funkčně, bezpečně, a hlavně stylově. Nenechte malé módní objevitele propadnout diktátu módních řetězců

    ― Reklama ―

    Někdo vnímá oblečení pro ty nejmenší z nás jako zbytečnou starost. Věřte ale, že pokud vám tato disciplína nebude lhostejná, děti vám jednou vřele poděkují. Stejně jako i ve vašem šatníku, je také u nich nejdůležitější zvolený materiál. Druhým nejzásadnějším pilířem jsou barvy, které dokážou formovat také budoucí identitu. Nechte dětem možnost výběru.

    Nechte děti vyjádřit svůj vkus. Výběr oblečení odráží tu nejčistější formu individuality

    V módním světě je naše oblečení odrazem toho, kdo jsme. A co je ještě vzácnější než osobní styl dospělých? Schopnost dětí vyjádřit svou vlastní individualitu, a to také například skrze své oblečení.

    Dovolit dětem vybírat si vlastní oblečení není jen otázkou módního projevu, ale také důležitým krokem k rozvoji jejich sebevědomí a kreativity. Když dětem dáme volnost výběru, umožňujeme jim objevovat svůj vlastní styl a preference.

    Každé rozhodnutí, které udělají, odráží jejich osobnost a to, co je pro ně momentálně důležité. Ve výsledku tak můžete na základě jejich výběru pozorovat i jejich psychický stav.

    Zdroj: Versace

    Nedocenitelný je také vliv, kterou má možnost vlastního výběru na rozvoj dětského sebevědomí. Když si dítě vybírá své oblečení, má pocit kontroly nad svým vzhledem a projevuje schopnost samostatného rozhodování. Takové pocity tak posilují jeho chápání a uvědomění si vlastní hodnoty.

    Jak zamezit nevkusnosti a částečně převzít kontrolu? Navštěvujte relevantní butiky i lokální výrobce

    V procesu oblékání dětí je pak důležité najít balanc mezi poskytnutím volného prostoru a zároveň zprostředkování „odborného“ vedení a podpory. Jedním z klíčů k dosažení podobné rovnováhy je vyhledání relevantních butiků a lokálních prodejců. 

    Ve spleti rodičovských povinností vám pomůže často přívětivý personál, který zná perfektně složení i materiály jednotlivých kousků. Navíc chápe také preference jiných dětí či rodičů. Z dostupných řetězců se můžete s dětmi poohlédnout v buticích Benetton. Oblečení zde bývá minimalistické a jednoduché.

    Zdroj: Benetton

    Pokud se jako rodič chcete dítěti přiblížit, můžete sáhnout po „matching“ outfitu. Jde o stále více populárnější trend, který si oblíbily i velké módní domy. Dítěti dáte najevo soudružnost a posílíte tak své pouto.

    Zdroj: Elisabetta Franchi

    Další současné trendy dětské módy pak hovoří o vlivu retra. Skvělou volbou i inspirací je například Gucci ve spolupráci s Peter Rabbit. Většina kousků je laděná do jemných odstínů hnědé nebo do dalších pastelových barev.

    Zdroj: Gucci

    Ve výsledku je tedy nejdůležitější dát svému dítěti na výběr. Avšak vy můžete být tím, který ho nabídne. Zkráceně řečeno, zajděte do takového butiku, kde žádný kousek není nevkusný nebo lacině vyhlížející. Dnům princeznovských šatů s jednorožci z běžných prodejen je v roce 2024 konec.

    ― Reklama ―

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―