Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Návštěvníkům Káhiry o víkendu bylo možné odpustit, že si mysleli, že přistáli na jiné planetě. 

    Po západu slunce představil francouzský módní dům pánskou kolekci před pyramidami v Gíze. Velkolepá přehlídka, která nastavila novou laťku v období po pandemii. Když se modelové objevili jako přízračné tečky na osvětleném pásu přehlídkového mola, postupně se za nimi rozsvítily tři pyramidy, jejichž bílé okraje se rýsovaly na tmavé obloze.

    Foto: Dior

    Se svými peroxidově blond vlasy, ležérním oblečením z 80. let a měsíčními botami připomínal první model Stinga adaptaci filmu „Duna“ Davida Lynche z roku 1984.

    Kim Jones, kreativní ředitel značky Dior uvedl, že se nejvíce inspiroval storyboardy kultovního filmu režiséra Alejandra Jodorowského, který se v polovině 70. let neúspěšně pokusil román převést na filmové plátno. „Ten film, který nebyl nikdy natočen, by byl neuvěřitelný. Ve své knihovně mám podepsané vydání každé ze sedmi knih ‚Duna‘ od Franka Herberta a jsem jím už léta posedlý,“ řekl návrhář v předpremiéře pro server WWD.com.

    Foto: Dior

    Co má meziplanetární cestování společného s Egyptem? Jistě, faraóni po sobě zanechali dost záhad, aby podpořili teorie, že jejich civilizaci založili mimozemšťané. „O starověkém Egyptě toho mnohé nevíme. Otázka na „mimozemšťany“ vždycky přijde na řadu,“ řekl Jones a poukázal na děsivě přesnou geografickou polohu nekropole v Gíze. „Velká pyramida se v té době nacházela ve středu celé zeměkoule. Jak to věděli?

    Jones, syn hydrogeologa, navštívil Egypt poprvé jako dítě a několikrát se tam vrátil, naposledy v roce 2019, kdy se vydal na plavbu po Nilu.

    Návrhář se rozhodl spojit oslavy 75. výročí značky Dior se 100. výročím objevení Tutanchamonovy hrobky britským archeologem Howardem Carterem.

    Aby se vyhnul případným obviněním z kulturního přivlastňování, založil Jones svých 75 vzhledů na dámském archivu značky Dior. Jeho klíčovým kouskem byl vlněný „demi-kilt“, inspirovaný šikmo skládanou sukní z 50. let, nazvaný Bonne Fortune, což kolekci elegantně spojuje se zálibou zakladatele Christiana Diora v pověrách a láskou k astrologii.

    Foto: Dior

    Poryvy větru bičovaly odnímatelné „panely“ v délce ke kolenům nebo do půli lýtek, které byly připevněny k vyhrnutým kalhotám v neutrálních tónech. Byly kombinovány se svěžími mikinovými topy s rozepnutými knoflíky na zádech, gázovými bundami s ochrannými kapucemi a nadýchanými trapézovými kabáty.

    Jonesovy kolekce udržují rovnováhu mezi pohodlím a bohatstvím. Tílka byla zdobena vroubkovanými „panely“ lemovanými flitry, což byla připomínka jednoho z nejslavnějších výtvorů domu, šatů Junon z roku 1949. K nejexkluzivnějším klientům značky promluví zaprášená šedá bunda z krokodýlí kůže a její blýskavější alternativa z holografické krajty.

    Foto: Dior

    Přehlídka však byla významná i pro street-style a to díky kouskům, jako je bezpečnostně oranžová bunda s vestavěným batohem a užitkovými kapsami přes celá záda.

    Jones, který u Diora slaví 25 let, uvedl, že helmy ve stylu Gigera byly vytištěny 3D tiskem, zatímco čepice se šikmými vrcholy byly okopírovány z návrhu, který poprvé vytvořil krátce po absolvování studia na Central Saint Martins v roce 2002.

    Foto: Dior

    Zatímco noční oblohu křižovaly zelené laserové paprsky, orchestr zahrál rekomponovanou verzi Vivaldiho Čtvera ročních dob a završil tak večer plný nevídaných událostí na tomto prestižním místě.

    Akce byla pro předsedu představenstva a výkonného ředitele společnosti Christian Dior Couture Pietra Beccariho a jeho týmy velkým zážitkem. Překážky, s nimiž se organizátoři potýkali, sahaly od byrokracie až po obavy o bezpečnost, nedostatečný přístup k internetu a nedostatek kvalifikovaného personálu, například anglicky mluvících řidičů. „Chce to dobrou vůli a dobré vztahy. Přehlídka byla kompletně vyrobena zde. Pracovali jsme s místními lidmi. Myslím, že se k nim nikdy v životě nechovali tak dobře. Byla tu jídelna i inspektor práce,“ řekl Beccari před začátkem akce.

    Beccari začal připravovat půdu pro výstavu již před více než rokem na prvním ročníku Forever Is Now, výstavy velkoformátových děl poblíž pyramid v Gíze, kterou pořádá poradenská společnost Art d’Égypte, jejímž cílem je demokratizace umění a podpora kulturního turismu v Egyptě prostřednictvím veřejných výstav současného umění.

    Dior získal také exkluzivní přístup do zbrusu nového Velkého egyptského muzea, kde v pátek uspořádal prezentaci hostující kapsulové kolekce Dior Tears, kterou navrhl kreativní ředitel Denim Tears Tremaine Emory.

    Po skončení přehlídky nastal čas na večírek pro nadšeného Jonese a jeho tým. Dokonce i návrháři vyrazilo dech finále s modely, jejichž siluety se v dlouhé řadě rýsovaly na pozadí pyramid. „Když jsem vyšel ven, snažil jsem se nebrečet,“ přiznal.

    Dior Men Fall 2023 Show

    Celou fotokolekci si můžete prohlédnou na stránkách Dior.com / Men Fall 2023 Show.

    Zdroj: WWD.com, Instagram, Twitter, YouTube

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Dior definoval efekt WOW svou kolekcí před pyramidami v Gíze. „Snažil jsem se nebrečet,“ přiznal Kim Jones

    ― Reklama ―

    Návštěvníkům Káhiry o víkendu bylo možné odpustit, že si mysleli, že přistáli na jiné planetě. 

    Po západu slunce představil francouzský módní dům pánskou kolekci před pyramidami v Gíze. Velkolepá přehlídka, která nastavila novou laťku v období po pandemii. Když se modelové objevili jako přízračné tečky na osvětleném pásu přehlídkového mola, postupně se za nimi rozsvítily tři pyramidy, jejichž bílé okraje se rýsovaly na tmavé obloze.

    Foto: Dior

    Se svými peroxidově blond vlasy, ležérním oblečením z 80. let a měsíčními botami připomínal první model Stinga adaptaci filmu „Duna“ Davida Lynche z roku 1984.

    Kim Jones, kreativní ředitel značky Dior uvedl, že se nejvíce inspiroval storyboardy kultovního filmu režiséra Alejandra Jodorowského, který se v polovině 70. let neúspěšně pokusil román převést na filmové plátno. „Ten film, který nebyl nikdy natočen, by byl neuvěřitelný. Ve své knihovně mám podepsané vydání každé ze sedmi knih ‚Duna‘ od Franka Herberta a jsem jím už léta posedlý,“ řekl návrhář v předpremiéře pro server WWD.com.

    Foto: Dior

    Co má meziplanetární cestování společného s Egyptem? Jistě, faraóni po sobě zanechali dost záhad, aby podpořili teorie, že jejich civilizaci založili mimozemšťané. „O starověkém Egyptě toho mnohé nevíme. Otázka na „mimozemšťany“ vždycky přijde na řadu,“ řekl Jones a poukázal na děsivě přesnou geografickou polohu nekropole v Gíze. „Velká pyramida se v té době nacházela ve středu celé zeměkoule. Jak to věděli?

    Jones, syn hydrogeologa, navštívil Egypt poprvé jako dítě a několikrát se tam vrátil, naposledy v roce 2019, kdy se vydal na plavbu po Nilu.

    Návrhář se rozhodl spojit oslavy 75. výročí značky Dior se 100. výročím objevení Tutanchamonovy hrobky britským archeologem Howardem Carterem.

    Aby se vyhnul případným obviněním z kulturního přivlastňování, založil Jones svých 75 vzhledů na dámském archivu značky Dior. Jeho klíčovým kouskem byl vlněný „demi-kilt“, inspirovaný šikmo skládanou sukní z 50. let, nazvaný Bonne Fortune, což kolekci elegantně spojuje se zálibou zakladatele Christiana Diora v pověrách a láskou k astrologii.

    Foto: Dior

    Poryvy větru bičovaly odnímatelné „panely“ v délce ke kolenům nebo do půli lýtek, které byly připevněny k vyhrnutým kalhotám v neutrálních tónech. Byly kombinovány se svěžími mikinovými topy s rozepnutými knoflíky na zádech, gázovými bundami s ochrannými kapucemi a nadýchanými trapézovými kabáty.

    Jonesovy kolekce udržují rovnováhu mezi pohodlím a bohatstvím. Tílka byla zdobena vroubkovanými „panely“ lemovanými flitry, což byla připomínka jednoho z nejslavnějších výtvorů domu, šatů Junon z roku 1949. K nejexkluzivnějším klientům značky promluví zaprášená šedá bunda z krokodýlí kůže a její blýskavější alternativa z holografické krajty.

    Foto: Dior

    Přehlídka však byla významná i pro street-style a to díky kouskům, jako je bezpečnostně oranžová bunda s vestavěným batohem a užitkovými kapsami přes celá záda.

    Jones, který u Diora slaví 25 let, uvedl, že helmy ve stylu Gigera byly vytištěny 3D tiskem, zatímco čepice se šikmými vrcholy byly okopírovány z návrhu, který poprvé vytvořil krátce po absolvování studia na Central Saint Martins v roce 2002.

    Foto: Dior

    Zatímco noční oblohu křižovaly zelené laserové paprsky, orchestr zahrál rekomponovanou verzi Vivaldiho Čtvera ročních dob a završil tak večer plný nevídaných událostí na tomto prestižním místě.

    Akce byla pro předsedu představenstva a výkonného ředitele společnosti Christian Dior Couture Pietra Beccariho a jeho týmy velkým zážitkem. Překážky, s nimiž se organizátoři potýkali, sahaly od byrokracie až po obavy o bezpečnost, nedostatečný přístup k internetu a nedostatek kvalifikovaného personálu, například anglicky mluvících řidičů. „Chce to dobrou vůli a dobré vztahy. Přehlídka byla kompletně vyrobena zde. Pracovali jsme s místními lidmi. Myslím, že se k nim nikdy v životě nechovali tak dobře. Byla tu jídelna i inspektor práce,“ řekl Beccari před začátkem akce.

    Beccari začal připravovat půdu pro výstavu již před více než rokem na prvním ročníku Forever Is Now, výstavy velkoformátových děl poblíž pyramid v Gíze, kterou pořádá poradenská společnost Art d’Égypte, jejímž cílem je demokratizace umění a podpora kulturního turismu v Egyptě prostřednictvím veřejných výstav současného umění.

    Dior získal také exkluzivní přístup do zbrusu nového Velkého egyptského muzea, kde v pátek uspořádal prezentaci hostující kapsulové kolekce Dior Tears, kterou navrhl kreativní ředitel Denim Tears Tremaine Emory.

    Po skončení přehlídky nastal čas na večírek pro nadšeného Jonese a jeho tým. Dokonce i návrháři vyrazilo dech finále s modely, jejichž siluety se v dlouhé řadě rýsovaly na pozadí pyramid. „Když jsem vyšel ven, snažil jsem se nebrečet,“ přiznal.

    Dior Men Fall 2023 Show

    Celou fotokolekci si můžete prohlédnou na stránkách Dior.com / Men Fall 2023 Show.

    Zdroj: WWD.com, Instagram, Twitter, YouTube

    ― Reklama ―

    Poničené kabelky jako nový symbol luxusu. Deformuje je Chanel, Miu Miu i Gucci

    Poničené kabelky s patinou, škrábanci a zmuchlaným povrchem stojí v centru pozornosti módního světa. Estetika opotřebení se stala vysoce žádoucím znakem vkusu, který komunikuje nadnesenost, zkušenost a jistotu. Taška už dávno neslouží jako nedotknutelný objekt hodný neustálého pečování. Nese stopy pohybu, dotyku a života. Právě v tom spočívá její přitažlivost.

    Venku přituhuje. Kampaň Casablanca Resort 2026 však nemůže být víc hot

    Casablanca vydala novou kampaň ke kolekci Resort 2026. Její inspirací se stalo velkolepé Los Angeles a post múzy si vysloužila modelka a herečka Iris Law, která v ikonické rezidenci Sheats-Goldstein zazářila jako pravá hollywoodská hvězda. Fotografie měly nastínit odlišnou tvář města andělů. Chybí proto prosluněné pláže, wellness lifestyle nebo modrá obloha. 

    Film Fever: Jaké celebritě fandíte? Vybereme vám na základě ní vánoční film

    Čas svátků je tady a s ním přichází i maratony vánočních filmů, které si každoročně vychutnáváme s hrníčkem teplého kakaa a talířem dokonale měkkého cukroví. Každý má rád něco jiného a už od dětství si volí mezi americkými kultovkami nebo klasickými českými pohádkami, kde dobro vždy zvítězí nad zlem. Níže si můžete vybrat ideální film podle své oblíbené celebrity, jež vás tentokrát svátečním večerem provede.

    Stojí průměrná korejská kosmetika za to? V mnohém se neliší od zboží z „drogérky“

    Korejská kosmetika se stala globálním fenoménem, který pronikl ze sociálních sítí do koupelen po celém světě. Regály zaplnily pastelové obaly, vícekrokové rutiny a ingredience s exotickými názvy. Popularita segmentu stojí na rychlosti inovací a silném vizuálním jazyce. Otázka kvality se ale přesouvá od původu ke složení. Právě tam začíná skutečně zajímavá debata.

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―