Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Návštěvníkům Káhiry o víkendu bylo možné odpustit, že si mysleli, že přistáli na jiné planetě. 

    Po západu slunce představil francouzský módní dům pánskou kolekci před pyramidami v Gíze. Velkolepá přehlídka, která nastavila novou laťku v období po pandemii. Když se modelové objevili jako přízračné tečky na osvětleném pásu přehlídkového mola, postupně se za nimi rozsvítily tři pyramidy, jejichž bílé okraje se rýsovaly na tmavé obloze.

    Foto: Dior

    Se svými peroxidově blond vlasy, ležérním oblečením z 80. let a měsíčními botami připomínal první model Stinga adaptaci filmu „Duna“ Davida Lynche z roku 1984.

    Kim Jones, kreativní ředitel značky Dior uvedl, že se nejvíce inspiroval storyboardy kultovního filmu režiséra Alejandra Jodorowského, který se v polovině 70. let neúspěšně pokusil román převést na filmové plátno. „Ten film, který nebyl nikdy natočen, by byl neuvěřitelný. Ve své knihovně mám podepsané vydání každé ze sedmi knih ‚Duna‘ od Franka Herberta a jsem jím už léta posedlý,“ řekl návrhář v předpremiéře pro server WWD.com.

    Foto: Dior

    Co má meziplanetární cestování společného s Egyptem? Jistě, faraóni po sobě zanechali dost záhad, aby podpořili teorie, že jejich civilizaci založili mimozemšťané. „O starověkém Egyptě toho mnohé nevíme. Otázka na „mimozemšťany“ vždycky přijde na řadu,“ řekl Jones a poukázal na děsivě přesnou geografickou polohu nekropole v Gíze. „Velká pyramida se v té době nacházela ve středu celé zeměkoule. Jak to věděli?

    Jones, syn hydrogeologa, navštívil Egypt poprvé jako dítě a několikrát se tam vrátil, naposledy v roce 2019, kdy se vydal na plavbu po Nilu.

    Návrhář se rozhodl spojit oslavy 75. výročí značky Dior se 100. výročím objevení Tutanchamonovy hrobky britským archeologem Howardem Carterem.

    Aby se vyhnul případným obviněním z kulturního přivlastňování, založil Jones svých 75 vzhledů na dámském archivu značky Dior. Jeho klíčovým kouskem byl vlněný „demi-kilt“, inspirovaný šikmo skládanou sukní z 50. let, nazvaný Bonne Fortune, což kolekci elegantně spojuje se zálibou zakladatele Christiana Diora v pověrách a láskou k astrologii.

    Foto: Dior

    Poryvy větru bičovaly odnímatelné „panely“ v délce ke kolenům nebo do půli lýtek, které byly připevněny k vyhrnutým kalhotám v neutrálních tónech. Byly kombinovány se svěžími mikinovými topy s rozepnutými knoflíky na zádech, gázovými bundami s ochrannými kapucemi a nadýchanými trapézovými kabáty.

    Jonesovy kolekce udržují rovnováhu mezi pohodlím a bohatstvím. Tílka byla zdobena vroubkovanými „panely“ lemovanými flitry, což byla připomínka jednoho z nejslavnějších výtvorů domu, šatů Junon z roku 1949. K nejexkluzivnějším klientům značky promluví zaprášená šedá bunda z krokodýlí kůže a její blýskavější alternativa z holografické krajty.

    Foto: Dior

    Přehlídka však byla významná i pro street-style a to díky kouskům, jako je bezpečnostně oranžová bunda s vestavěným batohem a užitkovými kapsami přes celá záda.

    Jones, který u Diora slaví 25 let, uvedl, že helmy ve stylu Gigera byly vytištěny 3D tiskem, zatímco čepice se šikmými vrcholy byly okopírovány z návrhu, který poprvé vytvořil krátce po absolvování studia na Central Saint Martins v roce 2002.

    Foto: Dior

    Zatímco noční oblohu křižovaly zelené laserové paprsky, orchestr zahrál rekomponovanou verzi Vivaldiho Čtvera ročních dob a završil tak večer plný nevídaných událostí na tomto prestižním místě.

    Akce byla pro předsedu představenstva a výkonného ředitele společnosti Christian Dior Couture Pietra Beccariho a jeho týmy velkým zážitkem. Překážky, s nimiž se organizátoři potýkali, sahaly od byrokracie až po obavy o bezpečnost, nedostatečný přístup k internetu a nedostatek kvalifikovaného personálu, například anglicky mluvících řidičů. „Chce to dobrou vůli a dobré vztahy. Přehlídka byla kompletně vyrobena zde. Pracovali jsme s místními lidmi. Myslím, že se k nim nikdy v životě nechovali tak dobře. Byla tu jídelna i inspektor práce,“ řekl Beccari před začátkem akce.

    Beccari začal připravovat půdu pro výstavu již před více než rokem na prvním ročníku Forever Is Now, výstavy velkoformátových děl poblíž pyramid v Gíze, kterou pořádá poradenská společnost Art d’Égypte, jejímž cílem je demokratizace umění a podpora kulturního turismu v Egyptě prostřednictvím veřejných výstav současného umění.

    Dior získal také exkluzivní přístup do zbrusu nového Velkého egyptského muzea, kde v pátek uspořádal prezentaci hostující kapsulové kolekce Dior Tears, kterou navrhl kreativní ředitel Denim Tears Tremaine Emory.

    Po skončení přehlídky nastal čas na večírek pro nadšeného Jonese a jeho tým. Dokonce i návrháři vyrazilo dech finále s modely, jejichž siluety se v dlouhé řadě rýsovaly na pozadí pyramid. „Když jsem vyšel ven, snažil jsem se nebrečet,“ přiznal.

    Dior Men Fall 2023 Show

    Celou fotokolekci si můžete prohlédnou na stránkách Dior.com / Men Fall 2023 Show.

    Zdroj: WWD.com, Instagram, Twitter, YouTube

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Dior definoval efekt WOW svou kolekcí před pyramidami v Gíze. „Snažil jsem se nebrečet,“ přiznal Kim Jones

    Návštěvníkům Káhiry o víkendu bylo možné odpustit, že si mysleli, že přistáli na jiné planetě. 

    - Reklama -

    Po západu slunce představil francouzský módní dům pánskou kolekci před pyramidami v Gíze. Velkolepá přehlídka, která nastavila novou laťku v období po pandemii. Když se modelové objevili jako přízračné tečky na osvětleném pásu přehlídkového mola, postupně se za nimi rozsvítily tři pyramidy, jejichž bílé okraje se rýsovaly na tmavé obloze.

    Foto: Dior

    Se svými peroxidově blond vlasy, ležérním oblečením z 80. let a měsíčními botami připomínal první model Stinga adaptaci filmu „Duna“ Davida Lynche z roku 1984.

    - Reklama -

    Kim Jones, kreativní ředitel značky Dior uvedl, že se nejvíce inspiroval storyboardy kultovního filmu režiséra Alejandra Jodorowského, který se v polovině 70. let neúspěšně pokusil román převést na filmové plátno. „Ten film, který nebyl nikdy natočen, by byl neuvěřitelný. Ve své knihovně mám podepsané vydání každé ze sedmi knih ‚Duna‘ od Franka Herberta a jsem jím už léta posedlý,“ řekl návrhář v předpremiéře pro server WWD.com.

    Foto: Dior

    Co má meziplanetární cestování společného s Egyptem? Jistě, faraóni po sobě zanechali dost záhad, aby podpořili teorie, že jejich civilizaci založili mimozemšťané. „O starověkém Egyptě toho mnohé nevíme. Otázka na „mimozemšťany“ vždycky přijde na řadu,“ řekl Jones a poukázal na děsivě přesnou geografickou polohu nekropole v Gíze. „Velká pyramida se v té době nacházela ve středu celé zeměkoule. Jak to věděli?

    Jones, syn hydrogeologa, navštívil Egypt poprvé jako dítě a několikrát se tam vrátil, naposledy v roce 2019, kdy se vydal na plavbu po Nilu.

    Návrhář se rozhodl spojit oslavy 75. výročí značky Dior se 100. výročím objevení Tutanchamonovy hrobky britským archeologem Howardem Carterem.

    Aby se vyhnul případným obviněním z kulturního přivlastňování, založil Jones svých 75 vzhledů na dámském archivu značky Dior. Jeho klíčovým kouskem byl vlněný „demi-kilt“, inspirovaný šikmo skládanou sukní z 50. let, nazvaný Bonne Fortune, což kolekci elegantně spojuje se zálibou zakladatele Christiana Diora v pověrách a láskou k astrologii.

    Foto: Dior

    Poryvy větru bičovaly odnímatelné „panely“ v délce ke kolenům nebo do půli lýtek, které byly připevněny k vyhrnutým kalhotám v neutrálních tónech. Byly kombinovány se svěžími mikinovými topy s rozepnutými knoflíky na zádech, gázovými bundami s ochrannými kapucemi a nadýchanými trapézovými kabáty.

    Jonesovy kolekce udržují rovnováhu mezi pohodlím a bohatstvím. Tílka byla zdobena vroubkovanými „panely“ lemovanými flitry, což byla připomínka jednoho z nejslavnějších výtvorů domu, šatů Junon z roku 1949. K nejexkluzivnějším klientům značky promluví zaprášená šedá bunda z krokodýlí kůže a její blýskavější alternativa z holografické krajty.

    Foto: Dior

    Přehlídka však byla významná i pro street-style a to díky kouskům, jako je bezpečnostně oranžová bunda s vestavěným batohem a užitkovými kapsami přes celá záda.

    Jones, který u Diora slaví 25 let, uvedl, že helmy ve stylu Gigera byly vytištěny 3D tiskem, zatímco čepice se šikmými vrcholy byly okopírovány z návrhu, který poprvé vytvořil krátce po absolvování studia na Central Saint Martins v roce 2002.

    Foto: Dior

    Zatímco noční oblohu křižovaly zelené laserové paprsky, orchestr zahrál rekomponovanou verzi Vivaldiho Čtvera ročních dob a završil tak večer plný nevídaných událostí na tomto prestižním místě.

    Akce byla pro předsedu představenstva a výkonného ředitele společnosti Christian Dior Couture Pietra Beccariho a jeho týmy velkým zážitkem. Překážky, s nimiž se organizátoři potýkali, sahaly od byrokracie až po obavy o bezpečnost, nedostatečný přístup k internetu a nedostatek kvalifikovaného personálu, například anglicky mluvících řidičů. „Chce to dobrou vůli a dobré vztahy. Přehlídka byla kompletně vyrobena zde. Pracovali jsme s místními lidmi. Myslím, že se k nim nikdy v životě nechovali tak dobře. Byla tu jídelna i inspektor práce,“ řekl Beccari před začátkem akce.

    Beccari začal připravovat půdu pro výstavu již před více než rokem na prvním ročníku Forever Is Now, výstavy velkoformátových děl poblíž pyramid v Gíze, kterou pořádá poradenská společnost Art d’Égypte, jejímž cílem je demokratizace umění a podpora kulturního turismu v Egyptě prostřednictvím veřejných výstav současného umění.

    Dior získal také exkluzivní přístup do zbrusu nového Velkého egyptského muzea, kde v pátek uspořádal prezentaci hostující kapsulové kolekce Dior Tears, kterou navrhl kreativní ředitel Denim Tears Tremaine Emory.

    Po skončení přehlídky nastal čas na večírek pro nadšeného Jonese a jeho tým. Dokonce i návrháři vyrazilo dech finále s modely, jejichž siluety se v dlouhé řadě rýsovaly na pozadí pyramid. „Když jsem vyšel ven, snažil jsem se nebrečet,“ přiznal.

    Dior Men Fall 2023 Show

    Celou fotokolekci si můžete prohlédnou na stránkách Dior.com / Men Fall 2023 Show.

    Zdroj: WWD.com, Instagram, Twitter, YouTube

    ― Reklama ―

    Velký návrat značky Alexander Wang. Jak vypadá nová „Wang Girl“?

    Alexander Wang se po sedmi letech vrátil na módní kalendář New York Fashion Week s kolekcí, která vyzařuje sebevědomí i vyzrálou estetiku. Show navíc oslavil 20. výročí od založení své značky. V jeho pojetí slaví návrat primárně ikona "Wang Girl". Tentokrát s příměsí kostkovaného potisku, ostrých kontur a vizí ženy, jež vládne vlastnímu času. Návrhář poskládal odkaz minulosti a transformoval jej v siluetu moderní ženy.

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Gustaf Westman redefinuje sváteční design. Tentokrát ve spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patří k nejvýraznějším jménům designu a opět potvrzuje, že jeho tvorba přesahuje hranice tradičního pojetí interiéru. Po nedávné spolupráci s automobilkou BMW přichází další projekt, tentokrát s IKEA. Kolekce Home of Celebration spojuje energii barev, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným světem švédské značky. Výsledkem je 12 objektů, jež mění pohled na sváteční stolování.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―