Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Při tvorbě podzimní kolekce pro Dior se italská návrhářka Maria Grazia Chiuri inspirovala Francií 50. let. Do svých návrhů tak jasně vepsala New Look i klasické francouzské střihy. Na další úroveň je ovšem posunula detaily připomínající rebelskou náladu 90. let.

    V nejnovější kolekci pro Dior návrhářka Maria Grazia Chiuri opět ukázala, že umí eleganci francouzské módy posunout na další úroveň. Střihy klasické pro New Look 50. let s vysokým pasem a áčkovými sukněmi totiž doplnila o moderní až undergroundové doplňky. Její message mohli návštěvníci přehlídky odhadnout už ze samotných prostor. Zamýšlený kontrast jednoduché palety barev totiž Chiuri nechala vyniknout na exotickém pozadí instalace portugalské umělkyně Joany Vasconcelos.

    Kromě toho se italská návrhářka opět nechala inspirovat slavnými ženami francouzské historie. Tentokrát nechala do své kolekce vstoupit sestru samotného Diora, Catherine. Ta je známá především pro svou účast ve francouzském odboji za druhé světové války. Chiuri ale ovlivnily také zpěvačky Édith Piaf a Juliette Gréco. „Jejich styl, nezávislost a umělecká vize byly v tehdejší době naprosto revoluční,“ popsala své pocity kreativní ředitelka. Jako poctu Piaf proto také navrhla bílé tričko s jasným nápisem „Je ne regrette rien“.

    Jemné střihy 50. let rozbořila Chiuri netradičními texturami

    Kontrast klasiky 50. let a divokosti let 90. pak Chiuri nechala vyniknout především v detailech jednotlivých 96 návrhů. Hladké siluety New Look například rozbořila vroubkovanou texturou vytvořenou z nití vyrobených z nerezové oceli. Klasické áčkové sukně zase doplnila o výrazné květinové vzory. Elegantní černé společenské šaty pro změnu ozdobila do očí bijícími flitry odrážející světla exotických prostor runwaye. Jindy zase jednoduché střihy ozvláštnila černými „kočičími“ slunečními brýlemi nebo koženými rukavicemi.

    Foto: Reuters

    Nádechu rebélie docílila Chiuri rozpenutou košilí i černými braletkami

    Atmosféru undergroundu dále Chiuri podtrhla například návrhy připomínajícími rebelská léta strávená na univerzitě. Školské prostředí připomínaly například tartanové kabáty, pletené svetry, krátké áčkové sukně nebo bílé košile s vázankou. Pocit rebélie pak návhrářka vytvořila také vlastním pojetím klasické bílé halenky nebo takzvaného Bar sáčka. Košili totiž nechala na modelkách do poloviny rozepnutou. Sáčko pak nezapla vůbec, místo toho zpod něj nechala vykukovat černé braletky.

    Foto: Reuters

    Kreativní ředitelka Dior tak znovu dokázala, že naprosto zcela rozumí kořenům francouzské módy. Zároveň se ale nebojí jít o krok dál a dodat jim vlastní představu o současné módě. Návrhářka přitom překvapivě poznamenala, že byla před představením kolekce „poměrně nervózní“. Jednalo se totiž o první návrhy pod vedením Delphine Arnault, která Christian Dior Couture šéfuje od letošního února. Zároveň se Chiuri obávala, aby kolekce nepůsobila příliš stereotypně. „Přeci jen, jde o můj pohled na Paříž jako Italky,“ vysvětlila.

    Zdroj: WWD, Fashionista, WMagazine, Reuters, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Chiuri pro Dior uctila Paříž i New Look. Dodala mu nádech undergroundu 90. let

    Při tvorbě podzimní kolekce pro Dior se italská návrhářka Maria Grazia Chiuri inspirovala Francií 50. let. Do svých návrhů tak jasně vepsala New Look i klasické francouzské střihy. Na další úroveň je ovšem posunula detaily připomínající rebelskou náladu 90. let.

    V nejnovější kolekci pro Dior návrhářka Maria Grazia Chiuri opět ukázala, že umí eleganci francouzské módy posunout na další úroveň. Střihy klasické pro New Look 50. let s vysokým pasem a áčkovými sukněmi totiž doplnila o moderní až undergroundové doplňky. Její message mohli návštěvníci přehlídky odhadnout už ze samotných prostor. Zamýšlený kontrast jednoduché palety barev totiž Chiuri nechala vyniknout na exotickém pozadí instalace portugalské umělkyně Joany Vasconcelos.

    Kromě toho se italská návrhářka opět nechala inspirovat slavnými ženami francouzské historie. Tentokrát nechala do své kolekce vstoupit sestru samotného Diora, Catherine. Ta je známá především pro svou účast ve francouzském odboji za druhé světové války. Chiuri ale ovlivnily také zpěvačky Édith Piaf a Juliette Gréco. „Jejich styl, nezávislost a umělecká vize byly v tehdejší době naprosto revoluční,“ popsala své pocity kreativní ředitelka. Jako poctu Piaf proto také navrhla bílé tričko s jasným nápisem „Je ne regrette rien“.

    Jemné střihy 50. let rozbořila Chiuri netradičními texturami

    Kontrast klasiky 50. let a divokosti let 90. pak Chiuri nechala vyniknout především v detailech jednotlivých 96 návrhů. Hladké siluety New Look například rozbořila vroubkovanou texturou vytvořenou z nití vyrobených z nerezové oceli. Klasické áčkové sukně zase doplnila o výrazné květinové vzory. Elegantní černé společenské šaty pro změnu ozdobila do očí bijícími flitry odrážející světla exotických prostor runwaye. Jindy zase jednoduché střihy ozvláštnila černými „kočičími“ slunečními brýlemi nebo koženými rukavicemi.

    Foto: Reuters

    Nádechu rebélie docílila Chiuri rozpenutou košilí i černými braletkami

    Atmosféru undergroundu dále Chiuri podtrhla například návrhy připomínajícími rebelská léta strávená na univerzitě. Školské prostředí připomínaly například tartanové kabáty, pletené svetry, krátké áčkové sukně nebo bílé košile s vázankou. Pocit rebélie pak návhrářka vytvořila také vlastním pojetím klasické bílé halenky nebo takzvaného Bar sáčka. Košili totiž nechala na modelkách do poloviny rozepnutou. Sáčko pak nezapla vůbec, místo toho zpod něj nechala vykukovat černé braletky.

    Foto: Reuters

    Kreativní ředitelka Dior tak znovu dokázala, že naprosto zcela rozumí kořenům francouzské módy. Zároveň se ale nebojí jít o krok dál a dodat jim vlastní představu o současné módě. Návrhářka přitom překvapivě poznamenala, že byla před představením kolekce „poměrně nervózní“. Jednalo se totiž o první návrhy pod vedením Delphine Arnault, která Christian Dior Couture šéfuje od letošního února. Zároveň se Chiuri obávala, aby kolekce nepůsobila příliš stereotypně. „Přeci jen, jde o můj pohled na Paříž jako Italky,“ vysvětlila.

    Zdroj: WWD, Fashionista, WMagazine, Reuters, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―