Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sledujte nás na Instagramu

    Jsme svědky fascinujícího fenoménu. Naše touhy překračují naše skutečné potřeby, což není tak těžké. Osobní aspirace, sociální tlaky a marketingové strategie nás k tomu úspěšně tlačí. Chceme to, ale nepotřebujeme to se stalo naprosto běžnou součástí bytí, a ačkoliv všechny ty věci mají do nezbytností pro přežití daleko, žijeme v představě, že se bez toho náš život neobejde.

    - Reklama -

    Ztroskotat na pustém ostrově, pak bychom cokoliv vyměnili za zdroj pitné vody a zapalovač. Jenže nikdo z nás tohle samozřejmě řešit nemusí a to je důvod, proč jsme dobrovolně ochotní pořídit si například ručně šité kožené pouzdro na lízátko od značky Fendi, kabelku od Balenciaga, která imituje nákupní tašky s potiskem ovoce nebo hot trend počůrané kalhoty. To je totiž přesně to poslední, co svět potřeboval. Jenže my můžeme, a proto takové věci chceme.

    Emoční rezonance luxusu

    Zatímco potřeby zahrnují základní prvky nezbytné pro přežití, jako jsou jídlo, voda a úkryt, touhy cílí na luxus a zábavu. Jsou to rozmary, které náš život dělají z nějakého důvodu hezčí. Možná právě pro to vědomí, že si můžeme dovolit úplně zbytečné pouzdro na lízátko za 2000 dolarů.

    Zdroj: Fillico

    - Reklama -

    Představa, že vlastníme něco, co je mimo dosah většiny, nás naplňuje pocitem výjimečnosti a jedinečnosti. A co teprve představa, že vlastníme cosi marnotratného a ještě drahého. Například japonská značka Fillico, která nabízí nejdražší balenou vodu na trhu. Ta voda není až tak unikátní, platíte za obal.

    Proč existuje něco jako cihla od Supreme?

    V září 2016 Supreme představilo kolekci, kde byla nejvíc diskutovaným kouskem obyčejná cihla s vyraženým logem značky. Oni prostě rádi razí své jméno na cokoliv, tak proč ne na cihlu.

    jil sander paper bag
    jil sander paper bag

    Nebo papírová taška od Jil Sander. Vyrobená z vysoce odolného křídového papíru, má prošívané švy, kovová očka a logo. Má proto cenu 290 dolarů? Pro někoho možná, pro jiné je to pořád jen papírová taška na sendvič se šunkou. Jiné fajnšmekry by mohl oslovit bumerang od Chanelu za 1325 dolarů nebo sponka na papír od Prady za 185 dolarů.

    - Reklama -

    Hedonismus krátkodobého potěšení

    Potěcha je cíl. Lidé přirozeně stále hledají nové podněty a vzrušení. A až si na ty nové věci zvykneme, potřebujeme další způsob, jak znovu zažít pocit štěstí. O to víc, když je to naprosto absurdní. Na druhou stranu, cokoliv nepotřebujeme, ale koupíme si to, je drahé. Pak už záleží na osobních preferencích. Já třeba nikdy nepochopím, jak někdo může dát 150 Kč za latté. Přítel zase nikdy nepochopí, proč jsem ochotná zaplatit 200 korun za malý kelímek zmrzliny a ještě si ji spokojeně vychutnat.

    Přepych versus potřeba

    Ta hranice je už dost rozmazaná, protože o všem, co kupujeme, říkáme, že to vážně potřebujeme, ale to nemění nic na tom, že to většinou nepotřebujeme. Nepotřebujeme ani patery džíny stejně tak, jako ručně šitou hloupost na kabelku. Dobře cílené marketingové strategie a vlastně všichni na sociálních sítích navíc posouvají hranice vnímání toho, co je nezbytné.

    Zdroj: Prada

    Byť jde třeba opravdu jen o ten módní výstřelek nebo technologický gadget, který vás někam zařadí. Paradoxně posedlost luxusem a získáváním věcí může vést k opačnému efektu, jímž je nespokojenost a prázdnota.

    Vědomé spotřebitelství, vědomá volba

    Fenomén chceme to, ale nepotřebujeme to odhaluje mnoho nejen o společnosti, ale zvláště o osobních hodnotách. Pak už je otázkou, zda se skutečně chceme zamýšlet nad tím, co nás dlouhodobě činí šťastnými, anebo dáme přednost pudům konzumerismu. Trh s luxusním zbožím je plný zdánlivě nesmyslných předmětů, jejichž přitažlivost je dána především jedinečným designem, hodnotou značky nebo limitovanou edicí a jen tak se toho vzdát nedokážeme.

    Zdroje: Oddee, Svalbardi

    Foto:Freepik

    Chceme to, ale nepotřebujeme to. Pudy konzumerismu jsou silnější

    Jak na viditelné póry? Zmírní je správná skincare rutina

    Ačkoliv se různé beauty značky snaží často propagovat opačné tvrzení, pórů, viditelných, nebo ne, se zbavit nemůžeme. Pro naši pleť totiž vykonávají důležité funkce. I když zvládají jiné nelehké úkoly, stahovat a rozevírat se neumí. Občas se však mohou jevit jako rozšířené. Existuje ale skincare rutina, která podobný stav zmírní.

    Módní novinky v kostce: Gabriela Hearst a Victoria’s Secret odhalily nové kolekce

    Končící pracovní týden si pro milovníky módy nachystal nečekané novinky. Návrhářka Gabriela Hearst zveřejnila kolekci, kterou původně vytvořila pro balet Carmen. Victoria's Secret zase svým fanouškům nabídne speciální řadu Dream. Milán zná svůj program na zářijový týden módy a Zegna Group slaví úspěšné prodeje i zisky.

    Léto v jedné lahvičce. Nechte se opojit vůní květin, citrusů nebo sladkého fíku

    Večerní procházky po pláži, romantické večere s výhledem na moře nebo odpočívání u chladivého bazénu. Všechny podobné prázdninové scénáře si žádají speciální doplněk. Pozvedněte své prosluněné dny na další úroveň s těmi nejoblíbenějšími letními parfémy. Ponoří vás do opojného oparu květin, citrusů, fíků nebo mořské soli.

    Éra Y2K nadále ovlivňuje módní trendy. Capri kalhoty jsou jedním z nejžádanějších kousků letošního léta

    Pro mnohé patří capri kalhoty do kategorie kontroverzních kousků, které by měly raději upadnout v zapomnění. Opak se však stává pravdou, protože módní trendy, inspirované érou Y2K, diktují jejich návrat. Pokud se rozhodnete dát jim druhou šanci, vaším esem v rukávu bude jejich správný styling.

    Kering a LVMH čelí negativním výsledkům. Moncler Group však slaví nárůst zisků

    Luxusní skupina Kering oznámila, že ji v druhé polovině letošního roku nejspíše čeká pokles zisků. Reagovala tím na negativní výsledky její největší společnosti, italské značky Gucci. Rovněž konglomerát LVMH čelí neveselým vyhlídkám, jelikož jeho prodeje v druhém čtvrtletí nedosáhly předpokládaných hodnot. Naopak Moncler Group slaví nečekané zisky.

    Ulehčete si v létě práci. Ladící sety vítězí svou originalitou i jednoduchostí

    Své místo mezi letními trendy právoplatně zaujaly oblíbené co-ord, neboli ladící sety. Milovníky módy si získaly hlavně díky své praktičnosti. Neexistuje snad jednodušší způsob, jak vytvořit perfektní outfit vhodný do neúprosných veder. Zároveň ale nabízí originalitu, a to nejen díky svým neobvyklým střihům a materiálům, ale i nespočtu možných kombinací.

    Seznamte se s módní ikonou Michèle Lamy. Poznáte ji podle potetovaných dlaní a zlatých zubů

    Michèle Lamy je mnohem víc než jen manželka a múza slavného návrháře Ricka Owens. Je to žena, která se vymanila z tradičních uměleckých škatulek a vytvořila si vlastní vesmír, mezi fanoušky známý jako "Lamyland". Jde o svět plný nekonvenční krásy, uměleckého chaosu a hlubokého osobního výrazu, který se zrcadlí v jejím vzhledu a životním stylu.

    Nová vlna přehlídek se blíží. Hlavní města módy odhalila provizorní kalendáře podzimních fashion weeků

    I když si módní svět užívá léto plnými doušky, jak je znát na nekončící řadě luxusních pop-upů, atmosféru týdnů módy nic nenahradí. Začíná se proto těšit na očekávané přehlídky letošního podzimu. New York, Paříž a Londýn už navíc znají provizorní kalendáře svých fashion weeků, a tak začíná být trochu víc jasné, kdy a na jaké shows se připravit.

    Připravte se na brat summer. Prožijte léto ve stylu zpěvačky Charli XCX

    Miláček sociálních sítí a zpěvačka Charli XCX si své publikum nezískala pouze novým brilantním albem Brat a s ním spojenou trendy zářivě zelenou. Vytvořila celistvý životní styl, kterým se letos v létě hodlá řídit nejeden její fanoušek. Dovoluje jim totiž být přesně takoví, jací chtějí. I když to znamená, že budou tak trochu "brat".

    Spojení funkčnosti a designu. Domácí spotřebiče mohou ztělesňovat životnost i estetický zážitek

    V moderních interiérech se stále častěji setkáváme s domácími spotřebiči, které nejsou jen praktickými pomocníky, ale také designovými klenoty. Luxusní kávovary, toastery a další kuchyňské doplňky se stávají nedílnou součástí interiéru, přičemž kladou důraz na vysokou funkčnost i estetický dojem. 

    Tom Ford i Maison Margiela hledají nové ředitele. Peter Hawkings a John Galliano opouští své pozice

    Módní svět překvapily hned dvě novinky týkající se odchodu známých kreativních ředitelů z jejich současných pozic. Peter Hawkings po roce opustí svou vůdčí roli u Toma Forda, tedy módní značky, pro kterou pracoval od jejího založení. Návrhář John Galliano zase po 10 letech ukončí svou tvorbu u módního domu Maison Margiela.

    Seznam nezbytných pánských bot na podzim 2024. Nesmí chybět Lanvin Curb ani New Balance X Miu Miu

    Nacházíme se téměř v polovině letních měsíců, proto je nejvyšší čas poohlédnout se po stylovém obutí na následující sezónu. S podzimem totiž konečně nastoupí i všechny známé zimní kolekce renomovaných designérů, které jsme poprvé spatřili už na jaře. Nové trendy tak žádají jak aktualizaci šatníku, tak botníku.

    Na beauty scénu dorazil nový look. TikTok představil pomegranate make-up

    Posedlost beauty světa ovocem a zeleninou nekončí. Sociální síť TikTok totiž vytvořil nový trend s názvem pomegranate make-up. Jedná se o další kombinaci zdravě vyhlížející lesklé pleti a bohaté vrstvy tvářenky. Tentokrát však hlavní roli hraje další prvek, a to falešné pihy.

    Módní novinky v kostce: Harrods opět uvede vlastní řadu a luxusní značky vítají léto

    Slavný londýnský obchodní dům Harrods oslavuje letos své 175. výročí. Aby své narozeniny poctil, oznámil opětovné vydání své vlastní luxusní řady. Módní domy pak rovněž pořádají oslavy, ovšem na počest léta. Party uspořádala například značka Gucci nebo Miu Miu. Herečka Jessica Chastain se pak objeví v nové kampani pro Damiani.

    Ájurvéda diktuje zdravou a svěží ústní dutinu. Oil pulling oživí vaši ranní dentální hygienu

    Oleje jsou všestranným pomocníkem, a to jak v kuchyni, tak v péči o pleť či vlasy. Ájurvédská medicína je však využívá také v ústní hygieně. Její metoda oil pulling slibuje bělejší zuby, prevenci zubního kazu nebo svěžejší dech. Se svěží ústní dutinou vám pomůže řada rostlinných olejů. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―