Na molech Milána se rozehrála další nová módní kapitola, která přitáhla pozornost od prvního okamžiku. V tom nejlepším slova smyslu. Značka Bottega Veneta představila svou vizi pro jaro a léto 2026, a to pod debutovou taktovkou Louise Trotter. Atmosféra přehlídky spojila hutné řemeslo s křehkostí pohybu a přetavila je v obrazy, jež se zapisují do paměti. Publikum sledovalo přenádherný proud barev, textur a tvarů.
Debut Louise Trotter u Bottega Veneta působil jako rozhovor mezi archivem značky a současnou energií Milána. Ikonický kožený vzor Intrecciato oslavil letos 50 let a stal se tak středobodem, kolem něhož se řada točila. Každý detail vyprávěl příběh o čase, který je věnován řemeslu a experimentu. Designérka proměnila svou dílnu v laboratoř fantazie, odkud na přehlídkové molo vystoupily kousky nesoucí důmyslnost i dokonalou kontinuitu.
Stejně jako vždy. Bottega Veneta do hlavní role dosadila materiály
Na runway dorazily siluety, jež doslova tekly v rytmu pohybu, lemované třásněmi reagujícími na každý krok. Šaty z padákového hedvábí působily jako fragmenty vzduchu, zatímco saka s ostrými liniemi přinášela pevnou kotvu. Kolekce vyznívala jako choreografie, v níž materiály hrály hlavní roli. Recyklovaná vlákna vytvářela futuristické textury, jejichž lesk připomínal sklo z benátských dílen. Přehlídka reflektovala současnost na poli precizních materiálů.


Zdroj: Bottega Veneta
Paletu barev tvořila skládanka odstínů země a červených tónů, od měděné po žlutou záři. Kovové nádechy dodávaly objem i světelný rozměr, takže každý look působil jako živý objekt. Knitwear byl přepracován do monumentálních forem, zatímco kožené doplňky udržely nit spojení s DNA značky. Kabelky nesly příběh rukodělného umu, který oslovuje i v digitální době. Trotter dokázala propojit tradici s inovací v naprosté rovnováze.


Zdroj: Bottega Veneta
Louise Trotter dostala zelenou. Její debut sklidil obrovský úspěch
Prostor přehlídky s minimalistickými oblouky a skleněnými objekty vytvořil kulisu, jež nechala vyznít samotné modely. Publikum sedělo na barevných skleněných stoličkách, čímž se architektura scény stala nekontrastní a organickou součástí přehlídky. Web NSS uvedl, že vzduch byl nabitý soustředěním, připomínajícím galerijní instalaci. Každý pohled směřoval k detailu, ať už to byla textura kůže, nebo způsob, jakým třásně reagovaly na světlo.



Zdroj: Bottega Veneta
Louise Trotter se ukázala jako designérka, jež chápe dědictví a zároveň si dovoluje příjemně přepisovat jeho kapitoly. Využila zkušenosti ze světových značek (Lacoste a Carven) a přenesla je do italského kontextu. Výsledkem je řada, která zrcadlí město, v němž vznikla, tedy Milán s jeho architekturou, energií a tradicí. Přehlídka nabídla perfektní vizuální zážitek, jenž nezle nazvat jinak než krásný. Ovace sklidil debut i na sociálních sítích, jež jindy bývají velmi přísné, například u debutu Daria Vitale u Versace.
Zdroje: NSS Magazine, Hypebae, 10 Magazine, WWD, Instagram