Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Na molech Milána se rozehrála další nová módní kapitola, která přitáhla pozornost od prvního okamžiku. V tom nejlepším slova smyslu. Značka Bottega Veneta představila svou vizi pro jaro a léto 2026, a to pod debutovou taktovkou Louise Trotter. Atmosféra přehlídky spojila hutné řemeslo s křehkostí pohybu a přetavila je v obrazy, jež se zapisují do paměti. Publikum sledovalo přenádherný proud barev, textur a tvarů.

    Debut Louise Trotter u Bottega Veneta působil jako rozhovor mezi archivem značky a současnou energií Milána. Ikonický kožený vzor Intrecciato oslavil letos 50 let a stal se tak středobodem, kolem něhož se řada točila. Každý detail vyprávěl příběh o čase, který je věnován řemeslu a experimentu. Designérka proměnila svou dílnu v laboratoř fantazie, odkud na přehlídkové molo vystoupily kousky nesoucí důmyslnost i dokonalou kontinuitu.

    Stejně jako vždy. Bottega Veneta do hlavní role dosadila materiály

    Na runway dorazily siluety, jež doslova tekly v rytmu pohybu, lemované třásněmi reagujícími na každý krok. Šaty z padákového hedvábí působily jako fragmenty vzduchu, zatímco saka s ostrými liniemi přinášela pevnou kotvu. Kolekce vyznívala jako choreografie, v níž materiály hrály hlavní roli. Recyklovaná vlákna vytvářela futuristické textury, jejichž lesk připomínal sklo z benátských dílen. Přehlídka reflektovala současnost na poli precizních materiálů.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Paletu barev tvořila skládanka odstínů země a červených tónů, od měděné po žlutou záři. Kovové nádechy dodávaly objem i světelný rozměr, takže každý look působil jako živý objekt. Knitwear byl přepracován do monumentálních forem, zatímco kožené doplňky udržely nit spojení s DNA značky. Kabelky nesly příběh rukodělného umu, který oslovuje i v digitální době. Trotter dokázala propojit tradici s inovací v naprosté rovnováze.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Louise Trotter dostala zelenou. Její debut sklidil obrovský úspěch

    Prostor přehlídky s minimalistickými oblouky a skleněnými objekty vytvořil kulisu, jež nechala vyznít samotné modely. Publikum sedělo na barevných skleněných stoličkách, čímž se architektura scény stala nekontrastní a organickou součástí přehlídky. Web NSS uvedl, že vzduch byl nabitý soustředěním, připomínajícím galerijní instalaci. Každý pohled směřoval k detailu, ať už to byla textura kůže, nebo způsob, jakým třásně reagovaly na světlo.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Louise Trotter se ukázala jako designérka, jež chápe dědictví a zároveň si dovoluje příjemně přepisovat jeho kapitoly. Využila zkušenosti ze světových značek (Lacoste a Carven) a přenesla je do italského kontextu. Výsledkem je řada, která zrcadlí město, v němž vznikla, tedy Milán s jeho architekturou, energií a tradicí. Přehlídka nabídla perfektní vizuální zážitek, jenž nezle nazvat jinak než krásný. Ovace sklidil debut i na sociálních sítích, jež jindy bývají velmi přísné, například u debutu Daria Vitale u Versace.

    Zdroje: NSS Magazine, Hypebae, 10 Magazine, WWD, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Bottega Veneta SS26. Milán naservíroval další mistrovský debut

    Na molech Milána se rozehrála další nová módní kapitola, která přitáhla pozornost od prvního okamžiku. V tom nejlepším slova smyslu. Značka Bottega Veneta představila svou vizi pro jaro a léto 2026, a to pod debutovou taktovkou Louise Trotter. Atmosféra přehlídky spojila hutné řemeslo s křehkostí pohybu a přetavila je v obrazy, jež se zapisují do paměti. Publikum sledovalo přenádherný proud barev, textur a tvarů.

    - Reklama -

    Debut Louise Trotter u Bottega Veneta působil jako rozhovor mezi archivem značky a současnou energií Milána. Ikonický kožený vzor Intrecciato oslavil letos 50 let a stal se tak středobodem, kolem něhož se řada točila. Každý detail vyprávěl příběh o čase, který je věnován řemeslu a experimentu. Designérka proměnila svou dílnu v laboratoř fantazie, odkud na přehlídkové molo vystoupily kousky nesoucí důmyslnost i dokonalou kontinuitu.

    Stejně jako vždy. Bottega Veneta do hlavní role dosadila materiály

    Na runway dorazily siluety, jež doslova tekly v rytmu pohybu, lemované třásněmi reagujícími na každý krok. Šaty z padákového hedvábí působily jako fragmenty vzduchu, zatímco saka s ostrými liniemi přinášela pevnou kotvu. Kolekce vyznívala jako choreografie, v níž materiály hrály hlavní roli. Recyklovaná vlákna vytvářela futuristické textury, jejichž lesk připomínal sklo z benátských dílen. Přehlídka reflektovala současnost na poli precizních materiálů.

    Zdroj: Bottega Veneta

    - Reklama -

    Paletu barev tvořila skládanka odstínů země a červených tónů, od měděné po žlutou záři. Kovové nádechy dodávaly objem i světelný rozměr, takže každý look působil jako živý objekt. Knitwear byl přepracován do monumentálních forem, zatímco kožené doplňky udržely nit spojení s DNA značky. Kabelky nesly příběh rukodělného umu, který oslovuje i v digitální době. Trotter dokázala propojit tradici s inovací v naprosté rovnováze.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Louise Trotter dostala zelenou. Její debut sklidil obrovský úspěch

    Prostor přehlídky s minimalistickými oblouky a skleněnými objekty vytvořil kulisu, jež nechala vyznít samotné modely. Publikum sedělo na barevných skleněných stoličkách, čímž se architektura scény stala nekontrastní a organickou součástí přehlídky. Web NSS uvedl, že vzduch byl nabitý soustředěním, připomínajícím galerijní instalaci. Každý pohled směřoval k detailu, ať už to byla textura kůže, nebo způsob, jakým třásně reagovaly na světlo.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Louise Trotter se ukázala jako designérka, jež chápe dědictví a zároveň si dovoluje příjemně přepisovat jeho kapitoly. Využila zkušenosti ze světových značek (Lacoste a Carven) a přenesla je do italského kontextu. Výsledkem je řada, která zrcadlí město, v němž vznikla, tedy Milán s jeho architekturou, energií a tradicí. Přehlídka nabídla perfektní vizuální zážitek, jenž nezle nazvat jinak než krásný. Ovace sklidil debut i na sociálních sítích, jež jindy bývají velmi přísné, například u debutu Daria Vitale u Versace.

    Zdroje: NSS Magazine, Hypebae, 10 Magazine, WWD, Instagram

    ― Reklama ―

    Louis Vuitton chce zůstat doma. Jarní kolekci věnoval privátní sféře

    Kreativní ředitel dámské sekce Louis Vuitton Nicolas Ghesquière dokázal, že umí zaujmout i v záplavě vysoce očekávaných debutů ostatních návrhářů. Svou kolekci pro nadcházející jaro a léto, prezentovanou v královském apartmánu v Louvre, tentokrát zaostřil na privátní sféru. Nabídl tak příjemnou, ale inovativní řadu, která rozzáří každý domov.

    Milán pohostil Sustainable Fashion Awards 2025. Akce uctila odkaz Giorgia Armani

    Letošní ročník Milánského týdne módy nebyl výjimkou a italská metropole tak v sobotu večer pohostila Sustainable Fashion Awards. Divadlo La Scala přivítalo hosty, kteří se stali svědky poctění těch, jež svou práci věnují environmentální spravedlnosti, biodiverzitě či podpoře lidských práv. Zvláštní cenu získal také nedávno zesnulý Giorgio Armani.

    Letošní podzim mluví jasně. Vysoký límec jako trendy módní ochrana

    Vlezlý studený vítr, šedé napěchované mraky a křupající listí nás nutí k jedinému. Útěku do teplem prosycených a kávou provoněných prostor. Před sychravým počasím vás ovšem na podzim zachrání prvek spojující všechny letošní trendy svršky. Trenčkot, kožená bunda nebo vlněný kabát, každý z nich se dočkal upgradu v podobě vysokého límce.

    Fendi čeká nová kapitola. Silvia Venturini Fendi končí v roli návrhářky

    Vždy, když už se zdá, že slavné módní domy ukončily kolotoč změn svých kreativních vedení, přijde další novinka. Tentokrát překvapila svým nečekaným oznámením italská značka Fendi. Návrhářka Silvia Venturini Fendi končí ve své dosavadní roli a stane se čestnou prezidentkou společnosti. Kdo ji v pozici kreativní ředitelky nahradí není zatím jasné.

    Simone Rocha složila ódu na adolescenci. Zachytila její křehkost i odvahu

    Simone Rocha otevírá novou kapitolu jara, v níž se prolíná něha dívčích let s dravým výrazem současnosti. Kolekce pro jaro a léto 2026 působí jako scénář k dospívání, kde se každé gesto mění v symbol touhy po svobodě. Londýnské molo se proměnilo v intimní divadlo, v němž křehké materiály a provokativní střihy vytvářejí obrazy fantazie i teen vzpoury. Každý detail odkrývá hravost, jež zůstává skrytá za odvážnou konstrukcí.

    TikTok highlights: Trendy rutina ukrývá klíč k uklizenému domovu

    Sociální síť TikTok vytvořila zákoutí pro různorodé koníčky, návyky nebo odvětví. Takzvaný Cleantok například nabízí videa plná tipů na to, jak efektivněji uklidit svůj domov. V současnosti dobývá platformu s rituálem zvaným Closing Shift, slibujícím čistější domov a klidnější mysl. Radí na konec dne zařadit půlhodinovou organizační a uklízecí rutinu.

    Adidas track pants jsou podzimní must-have. Dokazuje to Pinterest i celebrity

    Podzim je tady a s ním i další módní must-have: Adidas track pants. Široké sportovní kalhoty ovládají ulice, sociální sítě i přehlídková mola. Už dávno nejsou jen sportovní klasikou. V poslední době jsme je mohli spatřit například na Rihanně, Gigi Hadid či na návštěvnících MBPFW. Track pants tak dokazují, že pohodlí a elegance mohou jít ruku v ruce.

    Gucci podtrhl novou kolekci. Překvapil premiérou krátkého filmu

    Debut návrháře Demny Gvasalia u italského módního domu Gucci přesáhl hranice klasické kolekce. Designér v pondělí večer odhalil vysoce očekávaný look book. V úterý však fotografie přenesl do reálného světa. Návrhy se totiž objevily v krátkém snímku The Tiger, z dílny režisérů Spika Jonze a Haliny Reijn. Vynesli je i hosté exkluzivní premiéry.

    Hedi Slimane obvinil Celine. Značka má kopírovat jeho fotografický styl

    Pokud v módním průmyslu existuje někdo, kdo si nenechá skákat po hlavě, pak je to Hedi Slimane. Legendární a svérázný designér nedávno veřejně a ostře kritizoval „okopírovaný“ vizuální styl v aktuální kampani Celine. Pro značku pracoval sedm let až do loňského října. Tento případ pak otevírá v odvětví s neustále se měnící dynamikou širší diskusi o významu pojmu „kreativní ředitel“ ve vztahu k luxusním značkám.

    Gucci konečně odhalil novou kolekci. Debut Demny zahltil Instagram

    Out of nowhere. Módní dům Gucci konečně vypustil kolekci La Famiglia. Demna přichází do vedení italské značky s debutem, na který čekala celá módní scéna. A předvedl energii hodnou globální premiéry. Namísto mola však vznikl lookbook fungující jako galerie charakterů, které se v podání návrháře stávají živými ikonami. Internet explodoval hned v prvních minutách po zveřejnění a proměnil řadu v celosvětovou událost.

    Burberry naservíroval „šedesátky“. Vzdal hold britské hudební scéně

    Pětidenní módní shon Londýnského fashion weeku uzavřel v pondělí večer módní dům Burberry. Kreativní ředitel Daniel Lee tentokrát zaměřil svou pozornost na "šedesátky". Pro nadcházející jaro a léto totiž naservíroval kolekci, která vzdala hold nejen tehdejší době, ale také britské hudební scéně. Na mole nechyběly pestré barvy ani mini sukně.

    Toxická maskulinita a její dopady. Pánové, víte jak se nestát snadným terčem?

    Toxická maskulinita se objevuje v autoritativních situacích, kde síla, nátlak a kontrola definují vztahy. Vzorec působí na muže drtivě a testuje jeho odolnost. V práci, rodině i sportu vytváří tlak, který ho nutí zpochybňovat vlastní hodnotu a schopnosti. Každý muž, jenž se s tím setká, stojí před výzvou, jak si uchovat sebeúctu. Schopnost situaci rozpoznat představuje první krok k ochraně vlastní psychiky.

    Calvin Klein míří k vrcholu. Ovládá kampaně i přehlídková mola

    Značka Calvin Klein prožila rok, který ji posunul mezi nejdiskutovanější hráče světové módy. Od virálních kampaní se zpěvákem Bad Bunny přes růst prodejů až po vydařenou přehlídku na New York Fashion Week, každý krok budil zájem. Silná čísla a sílící vliv v digitálním prostoru ukazují, že její strategie se vyplácí a společnost nabírá nový směr.

    Londýn plný eklekticismu. Týden módy definoval Richard Quinn, Roksanda či Erdem

    New York předal štafetu světových týdnů módy. Očekávané přehlídky proto od čtvrtka 18. do pondělí 22. září rozzářily také ulice Londýna. Velkoměsto tentokrát nabídlo eklektické kolekce propojující řadu různých stylů. Richard Quinn odhalil dechberoucí róby, Erdem popustil uzdu surrealismu a Roksanda představila perfektní skulpturální looky.

    Milovníkům podzimu nuda nehrozí. Luxusní dovolená čeká v Toskánsku i Francii

    Podzimu se rozhodně nedá upřít jeho kouzlo. Místo spalujícího letního slunce nastupují příjemné teploty, syté barvy a voňavý vzduch. Módní kreace nabírají na kreativitě a milovníci tohoto období se jej nemohou dočkat. Podzim vyloženě volá po zpomalení a zážitcích. Luxusní dovolená v podzimních krajinách je proto přesně tím, co mnozí z nás potřebují.

    Evropské textilní firmy urgují EU. Požadují „okamžitou akci“ proti fast fashion

    Textilní a oděvní federace už mají dost výrobců zaplavujících evropský trh fast fashion produkty. Vyplývá to ze společného dopisu, s nímž se obrací na Evropskou komisi. Žádají v něm "okamžitou akci", jelikož už odmítají čekat roky na zavedení případných opatření. Důvodem jejich rozhořčení je především textilní odpad a tlak na podniky v Evropské unii.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―