Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Černá. Žádná, přitom nenahraditelná barva. Můžete ji nosit v každém počasí, lichotí všem tónům pleti, zeštíhluje a dá se nekonečně vrstvit. Nejvýznamnější světoví návrháři ji označují jako nejsilnější barvu v módě. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a které černé kousky nikdy nebudou out of fashion.

    „Magenta je nová černá,“ slýchali jsme v roce 2022. „Zelená je nová černá,“ dovídali jsme se v roce 2021. A tak bychom mohli jít dále do historie. Každý rok je to stejné, už i lehce únavné, a pouze to potvrzuje fakt, že přínos black color v módě je nezměrný. Splňuje totiž všechny požadavky, ať už potřebujete působit chytře a spolehlivě na pracovním pohovoru, sofistikovaně na koktejlové party nebo lehce tajemně na první schůzce. Vzhledem k tomu, že se vlastně nejedná o barvu, ale o absenci světla, což zapříčiní pohlcení všech barev, je naprosto univerzální volbou se spoustou benefitů. Chybu s ní můžete udělat snad jen jako nevěsta na vlastní svatbě.

    Chanel Black

    Zatímco nikdy nebude jasné, kdo přesně osvobodil ženy od korzetů, zda Gabrielle „Coco“ Chanel nebo Paul Poiret, není pochyb o tom, že právě Coco Chanel udělala z černé nejvyšší barvu módy. Jako první odhalila malé černé šaty a předpověděla, že se stanou nenahraditelným kouskem v šatníku většiny žen, což byla v roce 1926 revoluční věc. Totéž desetiletí také zahájilo rozhodující kroky k osvobození žen. Bylo to cítit i v módě, kde se sukně zkracovaly a postavy zdůrazňovaly.

    Foto: Chanel

    Věhlasní fashion designers inspirovaní black color

    „Černou můžete nosit kdykoliv, v každém věku a téměř pro každou příležitost.“ Christian Dior

    „Černá má všechno. Bílá taky. Jejich krása je absolutní. Je to dokonalá harmonie.“ Coco Chanel

    „Miluji černou, protože potvrzuje design a styl. Žena v černých šatech je tah tužkou.“ Yves Saint Laurent

    „Člověk nikdy není příliš nebo málo oblečený v malých černých šatech.“ Karl Lagerfeld

    Little Black Dress, alias LBD, v roce 2026 oslaví již 100 let. Za tu dobu nikdy nevyšly z módy.

    Foto: Chanel

    TOP kousky, do kterých se vyplatí investovat

    Pokud se chcete na několik let ztratit z civilizace a být připraveni na návrat nebo jste se prostě jen rozhodli vlastnit perfektní nesmrtelný outfit, který se navíc neokouká, doporučujeme následující kombinaci. Chanel LBD, Lady Dior Bag, Hells Christian Louboutin a Blazer Saint Laurent. Samozřejmě v černé.

    Foto: Christian Louboutin, Dior, Saint Laurent

    Nejtemnější módní přehlídky poslední doby

    V posledních letech nejtmavší módní fashion shows přináší nepochybně módní dům Balenciaga. Během couture show na Paris Fashion Week 2022 jste mohli vidět modelky zahalené do černých neoprenů s obličejovými maskami. Summer 23 Collection do dějin zapsala blátivá runway. Černé modely ovšem vypadají noblesně i v ponurém a blátivém prostředí.

    Saint Laurent pod závojem noci

    Naopak s velkou noblesou předvedl svou kolekci Women’s Summer 2023 Saint Laurent. Noční runway s dechberoucím pozadím nasvícené Eiffelovy věže, společně s exkluzivnímu modely, je vrcholem elegance a dokládá fakt, že černá dělá divy.

    Zdroj: Chanel, Saint Laurent, YouTube

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Black is only one. Samozřejmě

    ― Reklama ―

    Černá. Žádná, přitom nenahraditelná barva. Můžete ji nosit v každém počasí, lichotí všem tónům pleti, zeštíhluje a dá se nekonečně vrstvit. Nejvýznamnější světoví návrháři ji označují jako nejsilnější barvu v módě. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a které černé kousky nikdy nebudou out of fashion.

    „Magenta je nová černá,“ slýchali jsme v roce 2022. „Zelená je nová černá,“ dovídali jsme se v roce 2021. A tak bychom mohli jít dále do historie. Každý rok je to stejné, už i lehce únavné, a pouze to potvrzuje fakt, že přínos black color v módě je nezměrný. Splňuje totiž všechny požadavky, ať už potřebujete působit chytře a spolehlivě na pracovním pohovoru, sofistikovaně na koktejlové party nebo lehce tajemně na první schůzce. Vzhledem k tomu, že se vlastně nejedná o barvu, ale o absenci světla, což zapříčiní pohlcení všech barev, je naprosto univerzální volbou se spoustou benefitů. Chybu s ní můžete udělat snad jen jako nevěsta na vlastní svatbě.

    Chanel Black

    Zatímco nikdy nebude jasné, kdo přesně osvobodil ženy od korzetů, zda Gabrielle „Coco“ Chanel nebo Paul Poiret, není pochyb o tom, že právě Coco Chanel udělala z černé nejvyšší barvu módy. Jako první odhalila malé černé šaty a předpověděla, že se stanou nenahraditelným kouskem v šatníku většiny žen, což byla v roce 1926 revoluční věc. Totéž desetiletí také zahájilo rozhodující kroky k osvobození žen. Bylo to cítit i v módě, kde se sukně zkracovaly a postavy zdůrazňovaly.

    Foto: Chanel

    Věhlasní fashion designers inspirovaní black color

    „Černou můžete nosit kdykoliv, v každém věku a téměř pro každou příležitost.“ Christian Dior

    „Černá má všechno. Bílá taky. Jejich krása je absolutní. Je to dokonalá harmonie.“ Coco Chanel

    „Miluji černou, protože potvrzuje design a styl. Žena v černých šatech je tah tužkou.“ Yves Saint Laurent

    „Člověk nikdy není příliš nebo málo oblečený v malých černých šatech.“ Karl Lagerfeld

    Little Black Dress, alias LBD, v roce 2026 oslaví již 100 let. Za tu dobu nikdy nevyšly z módy.

    Foto: Chanel

    TOP kousky, do kterých se vyplatí investovat

    Pokud se chcete na několik let ztratit z civilizace a být připraveni na návrat nebo jste se prostě jen rozhodli vlastnit perfektní nesmrtelný outfit, který se navíc neokouká, doporučujeme následující kombinaci. Chanel LBD, Lady Dior Bag, Hells Christian Louboutin a Blazer Saint Laurent. Samozřejmě v černé.

    Foto: Christian Louboutin, Dior, Saint Laurent

    Nejtemnější módní přehlídky poslední doby

    V posledních letech nejtmavší módní fashion shows přináší nepochybně módní dům Balenciaga. Během couture show na Paris Fashion Week 2022 jste mohli vidět modelky zahalené do černých neoprenů s obličejovými maskami. Summer 23 Collection do dějin zapsala blátivá runway. Černé modely ovšem vypadají noblesně i v ponurém a blátivém prostředí.

    Saint Laurent pod závojem noci

    Naopak s velkou noblesou předvedl svou kolekci Women’s Summer 2023 Saint Laurent. Noční runway s dechberoucím pozadím nasvícené Eiffelovy věže, společně s exkluzivnímu modely, je vrcholem elegance a dokládá fakt, že černá dělá divy.

    Zdroj: Chanel, Saint Laurent, YouTube

    ― Reklama ―

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―