Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sledujte nás na Instagramu

    Nákupní návyky a nové oblečení v našem šatníku prozrazují o aktuálním stavu světa kolem nás více, než si myslíme. Móda, kosmetika a luxus jsou totiž součástí mnoha ekonomických teorií. Zdá se, že i index rtěnky nebo šampaňského může být směrodatným ukazatelem ekonomické recese nebo prosperity.

    - Reklama -

    V ekonomické krizi potřebujeme utěšit. Poslouží nová kosmetika

    Móda a beauty průmysl jsou kupodivu součástí řady oficiálních ekonomických teorií. Nalíčené rty vám tak o ekonomické situaci možná řeknou víc, než si myslíte. Jako indikátor vám poslouží takzvaný index rtěnky, který tvrdí, že prodej rtěnek v době recese roste.

    Lákavé odstíny v neodolatelném obalu slouží jako psychologická náplast v době, kdy jednoduše nechceme utrácet finance za dovolenou nebo novou kabelku. Lidská potřeba neustále se hýčkat a odměňovat je však neutuchající, a tak saháme po cenově dostupnějších, ale stále luxusních drobnostech.

    Zdroj: MAC Cosmetics

    - Reklama -

    Termín index rtěnky mezi prvními použil předseda představenstva společnosti Estée Lauder, Leonard Lauder, když po událostech z 11. září 2001 vzrostl prodej rtěnek ve Spojených státech amerických o 11 procent. Podobný fenomén byl totiž patrný i téměř o století dříve, za Velké hospodářské krize.

    Díky rostoucímu zájmu o péči o sebe sama a wellness ovšem index už dávno nepatří jen rtěnkám, přidávají se také skincare a další produkty dekorativní kosmetiky. Trendy jako Clean Girl Look nebo Strawberry Girl Makeup, které spotřebitelům kromě výrobků nabízejí i jakýsi estetický životní styl, bezpochyby profitující kosmetický průmysl rovněž pohánějí.

    Index spodního lemu v éře fast fashion už neplatí

    Dalším indexem do sbírky netradičních ekonomických ukazatelů je index spodního lemu sukní nebo šatů. Stojí přitom na tvrzení, že v dobách ekonomické recese se jeho délka tradičně prodlužuje. V dobách prosperity je tomu pak přesně naopak, spodní lem se zkracuje.

    - Reklama -

    Samotná teorie má však své mouchy a v historii byla několikrát vyvrácena. Globální ekonomika je tvrdý oříšek a spodní lem je příliš vágním ukazatelem na to, aby jej rozlousknul. Ve světě fast fashion už není tak snadné vyvodit jasné souvislosti mezi módou a stavem ekonomiky tak jako dříve.

    Šampaňské ještě nebouchejte. Schovejte si ho na lepší časy

    Může se zdát, že v těžkých časech lidé hledají útěchu v alkoholických nápojích, v některých případech je ale opak pravdou. Šampaňského, symbolu výjimečných okamžiků, pompéznosti a exkluzivity, se v době recese vzdáváme.

    Utahování opasků se týká i lahodných bublinek, a tak prodej lahví plných oblíbeného tekutého zlata klesá. Lidé totiž nepovažují šampaňské za absolutní nutnost tak jako jiná, drobná potěšení.

    @bloombergoriginals

    GDP, the #stockmarket and #unemployment are all things many economists look at to determine if a #recession is coming. But here are some more unorthodox indicators of an upcoming contraction. #economy #finance #money

    ♬ Lo-fi hip hop – NAO-K

    Nepřináší totiž takový dlouhodobý užitek jako například již zmíněná rtěnka. Peníze proto raději šetříme a utrácíme je za něco podstatnějšího. Na podobném principu funguje rovněž index pánského spodního prádla.

    Zdroje: BBC, The Washington Post, Forbes, InStyle, TikTok

    Foto:Pexels

    Během recese nakoupíme více rtěnek. Kosmetika nebo lem sukně jako netradiční ekonomické ukazatele

    Péče po lenošení na pláži se vyplatí. Odměňte svou pleť i po vysněném odpočinku

    Letní dlouhé dny strávené na zářivé písečné pláži často lákají k tomu, abychom se poddali únavě a po příchodu do hotelového pokoje se rovnou zachumlali do postele. Vaše pleť má ovšem na podobný scénář jiný názor. I přes zdánlivý relax totiž po celém dnu na sluníčku i v moři vyžaduje potřebnou péči.

    Znáte nejpopulárnější psí plemeno roku 2024? Hladkosrstého jezevčíka vlastní i Porte Jacquemus

    Hladkosrstý jezevčík, dlouho podceňovaný a často přehlížený, se stal jedním z nejpopulárnějších psích plemen uplynulých měsíců. Malý, ale charismatický pes si získal srdce běžných pejskařů i módních ikon a celebrit. Mezi jeho slavné majitele patří také francouzský návrhář Simon Porte Jacquemus, který svým jezevčíkem Toutou pravidelně okouzluje své fanoušky na sociálních sítích.

    Balenciaga a Prada odhalily nové hvězdné kampaně. Zazáří v nich Kim Kardashian i Hunter Schafer

    Slavné módní domy vydaly čerstvé kampaně, které se tradičně neobešly ani bez hvězdných účastníků. Balenciaga propaguje Rodeo Bag pomocí třech slavných ikon, včetně influencerky Kim Kardashian. Prada zase do své reklamy představující podzimní kolekci zapojila své ambasadory, nevyjímaje herečku Hunter Schafer.

    Vrchol luxusního nakupování v Evropě. Poznejte ikonické obchodní domy

    K vytouženému letnímu cestování patří bezpochyby také nakupování. Objevte proto na svých výletech nejvíce ikonické galerie a obchodní domy, ukrývající nejen luxusní módní kousky, ale také dech beroucí výzdobu nebo romantické kavárny. Svůj vlastní poklad totiž ukrývá každé hlavní město Evropy.

    Proč Tabi Shoes určují módní status? „Birkinku“ v oblasti obuvi má na kontě Maison Margiela

    Ve světě vysoké módy vyvolává jen málo věcí takovou reakci jako Tabi Shoes od Maison Margiela. Unikátní boty s rozdělenými prsty si od svého debutu získaly srdce módních nadšenců a staly se synonymem pro avantgardní styl i umělecký výraz. Najdete je proto v muzeích i šatnících módní smetánky nebo undergroundu.

    Moschino vydalo první kampaň Adriana Appiolaza. Zachytil v ní typické prvky Milána i slavné značky

    Italský módní dům Moschino zveřejnil první kampaň od doby, kdy se role kreativního ředitele začátkem letošního roku ujal Adrian Appiolaza. Na fotografiích a v krátkém videu z Milána tak představil kousky z jeho kolekce pro podzim a zimu 2024-25. Utvrdil tím dědictví značky i svůj vlastní hravý styl.

    Beauty svět přebírají tweens. Seznamte se s fenoménem Sephora kids

    Make-up a skincare značky cílí na čím dál mladší demografické skupiny. Zvyšuje se proto také počet dětí na hranici puberty, takzvaných tweens, které rozšiřují své beauty sbírky a ochotně stojí dlouhé fronty v kosmetických obchodech. Na internetu si proto vysloužily přezdívku Sephora kids.

    Oficiální barvou léta je jedovatě zelená. Trend má na kontě zpěvačka Charli XCX

    Vzpomínáte si na Barbie růžovou? S přehledem ovládla loňský rok. Letos se ale na scéně objevila barva, která má potenciál stát se jejím nepřátelským protějškem. Jde o odstín Brat Green, tedy neonovou a výraznou zelenou. Letním módním fenoménem se stala díky zpěvačce Charli XCX a jejímu albu Brat, hudebně i vizuálně narušujícímu zavedené estetické normy.

    Luxusní značky vítají nové ambasadory. Swarovski přijme Arianu Grande a Versace Channinga Tatum

    Známé značky oznámily hvězdná jména, která je budou od nynějška zastupovat. Luxusní šperkařský dům Swarovski do svých řad přijal slavnou zpěvačku Arianu Grande. Italská módní společnost Versace zase hodlá pro propagaci svého ikonického pánského parfému Eros využít herce Channinga Tatum.

    Beauty svět ovládá y2k éra. Vraťte se do minulosti se správným leskem

    Současné make-up trendy vyžadují bezchybný lesk na rty. Stal se totiž nedílnou součástí looků, jako je glass nebo pearl skin. Jejich rostoucí popularita však odráží také trvající návrat y2k éry. Vyzkoušejte proto top produkty, které si oblíbili beauty milovníci po celém světě.

    Ohlédnutí za přehlídkou Dolce&Gabbana Alta Moda 2024. Tentokrát ji přivítala romantická Sardinie

    Letošní kolekce Dolce & Gabbana Alta Moda 2024, která se odehrála v jižní Sardinii, byla velkolepou oslavou luxusu a elegance. Kolekce, inspirovaná historií a přírodou nádherného italského ostrova, předvedla mistrovskou práci módních návrhářů Domenica Dolce a Stefana Gabbana. Znovu tak potvrdili svou neotřesitelnou pozici ve světě vysoké módy.

    Nový TikTok trend demonizuje kortizol. Přiživujou se na něm i luxusní wellness značky

    Uživatelé známé sociální sítě TikTok našli novou obsesi. Tentokrát se zaměřili na hormon kortizol a jeho domnělé dopady na naše zdraví. Tvrdí totiž, že jeho vysoká hladina způsobuje otok obličeje, na internetu rovněž známý jako "moon face". Z nepodložených prohlášení influencerů těží také řada známých wellness společností.

    Móda kraluje letošním letním olympijským hrám. Oblečení sportovců je stylové i funkční

    Letošní letní olympijské hry se mohou pochlubit jednou zvláštností. Konají se v Paříži, hlavním městě módy. Národní týmy proto vytahují divoké karty a obracejí se na renomované módní domy, návrháře a značky, aby pro ně navrhli olympijské oděvy. Přinášíme výběr těch nejstylovějších a nejunikátnějších kolekcí, v nichž se předvedou sportovci z celého světa.

    Korejská kosmetika přebírá světový beauty trh. Objevte její top značky

    Takzvaná K-Wave přelila světovou pop kulturu už před několika lety. Od té doby ovšem nabírá na síle a jihokorejská hudba, filmy, seriály i móda se tak stávají čím dál populárnějšími. Sílící obsese pak neminula ani korejskou kosmetiku. Její značky tak na světovém beauty trhu s přehledem vítězí.

    Módní novinky v kostce: Lewis Hamilton zastupuje Dior a Fila mění vizáž

    Sportovní značka Fila oslnila nečekanou kampaní propojující její italské dědictví, sport a vysokou módu. Dior zase přivítal nového ambasadora. Tentokrát otevřel dveře slavnému závodníkovi F1 Lewis Hamilton. Karl Lagerfeld chystá kolekci hodinek a šperků ve spolupráci s Morellato a módní průmysl znepokojily zprávy o zpomalující čínské ekonomice.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―