Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Od pátku 17. února do úterý 21. února pohltí ulice Londýna vzrušující atmosféra týdnu módy. Britská módní rada před jeho začátkem oznámila, že ho hodlá věnovat památce návrhářky Vivienne Westwood. Chce tím vzdát čest jejímu „neuvěřitelnému dědictví“.

    Návštěvníci blížícího se Londýnského týdnu módy nebudou oslavovat pouze nejnovější kolekce, ale také památku známé britské návrhářky Vivienne Westwood. Podle Britské módní rady totiž „stála u zrodu a definice punku, jako i v čele globální a pozitivní revoluce“. Rozhodla se proto únorový týden módy konající se od pátku 17. února do úterý 21. února věnovat právě jejímu „neuvěřitelnému“ odkazu.

    Světově proslulá návrhářka zemřela koncem loňského roku ve věku jednaosmdesáti let. Westwood se za roky své práce proslavila nejen ikonickým perlovým náhrdelníkem, ale také různými provokativními návrhy. Své kolekce totiž nepovažovala pouze za módu, ale také uměleckou výpověď patřící do jím definovaného hnutí. Spojována je proto především s rockem a punkem, ale také kritikou kapitalismu a odporem k násilí.

    Letošní Londýnský týden módy se pak odehrává jak na živo, tak v digitálním prostředí. Dohromady představí na 127 módních značek. Jeho návštěvníci se budou moct dostavit na 47 přehlídek, 18 prezentací a 37 dalších událostí. Na internetu pak najdou extra 41 akcí. Mezi nejočekávanější přehlídky patří debut nového kreativního ředitele Burberry Daniela Lee.

    Londýnský týden módy věnoval prostor také návrhářům z Ukrajiny

    Milovníci módy se ale mohou těšit na nové kolekce také od Eredem, JW Anderson, Molly Goddard, Christopher Kane, Roksanda nebo Simone Rocha. Na rozvrh se dostali také návrháři jako například Natasha Zinko, Tata Naka nebo začínající designeři Dilara Findikoglu, Sinead Gorey nebo Talia Byre. Kromě toho se letos Britská módní rada rozhodla oslavit 30. výročí své iniciativy NEWGEN.

    Ta podle ní staví Londýn do „unikátní pozice jako globálního lídra pěstujícího kreativní talent“. Projekt totiž pomáhá zviditelnit začínající návrháře. Podobnou úlohu má také chystaná akce nazvaná DiscoveryLAB. Návštěvníci týdne módy se jeho závěrečný den mohou těšit také na Ukrajinský týden módy. Ukáží se na něm například návrháři Frolov, Kseniaschnaider nebo Paskal.

    Zdroje: Fashion Network, New University, The Fashion Industry, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Londýnský týden módy bude patřit Vivienne Westwood. Uctí její odkaz

    Od pátku 17. února do úterý 21. února pohltí ulice Londýna vzrušující atmosféra týdnu módy. Britská módní rada před jeho začátkem oznámila, že ho hodlá věnovat památce návrhářky Vivienne Westwood. Chce tím vzdát čest jejímu „neuvěřitelnému dědictví“.

    - Reklama -

    Návštěvníci blížícího se Londýnského týdnu módy nebudou oslavovat pouze nejnovější kolekce, ale také památku známé britské návrhářky Vivienne Westwood. Podle Britské módní rady totiž „stála u zrodu a definice punku, jako i v čele globální a pozitivní revoluce“. Rozhodla se proto únorový týden módy konající se od pátku 17. února do úterý 21. února věnovat právě jejímu „neuvěřitelnému“ odkazu.

    Světově proslulá návrhářka zemřela koncem loňského roku ve věku jednaosmdesáti let. Westwood se za roky své práce proslavila nejen ikonickým perlovým náhrdelníkem, ale také různými provokativními návrhy. Své kolekce totiž nepovažovala pouze za módu, ale také uměleckou výpověď patřící do jím definovaného hnutí. Spojována je proto především s rockem a punkem, ale také kritikou kapitalismu a odporem k násilí.

    Letošní Londýnský týden módy se pak odehrává jak na živo, tak v digitálním prostředí. Dohromady představí na 127 módních značek. Jeho návštěvníci se budou moct dostavit na 47 přehlídek, 18 prezentací a 37 dalších událostí. Na internetu pak najdou extra 41 akcí. Mezi nejočekávanější přehlídky patří debut nového kreativního ředitele Burberry Daniela Lee.

    - Reklama -

    Londýnský týden módy věnoval prostor také návrhářům z Ukrajiny

    Milovníci módy se ale mohou těšit na nové kolekce také od Eredem, JW Anderson, Molly Goddard, Christopher Kane, Roksanda nebo Simone Rocha. Na rozvrh se dostali také návrháři jako například Natasha Zinko, Tata Naka nebo začínající designeři Dilara Findikoglu, Sinead Gorey nebo Talia Byre. Kromě toho se letos Britská módní rada rozhodla oslavit 30. výročí své iniciativy NEWGEN.

    Ta podle ní staví Londýn do „unikátní pozice jako globálního lídra pěstujícího kreativní talent“. Projekt totiž pomáhá zviditelnit začínající návrháře. Podobnou úlohu má také chystaná akce nazvaná DiscoveryLAB. Návštěvníci týdne módy se jeho závěrečný den mohou těšit také na Ukrajinský týden módy. Ukáží se na něm například návrháři Frolov, Kseniaschnaider nebo Paskal.

    Zdroje: Fashion Network, New University, The Fashion Industry, Instagram

    ― Reklama ―

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Z blondýny brunetou kvůli počasí? Nový TikTok trend vybízí k radikální změně

    Snad s každým novým ročním obdobím zaplaví sociální síť TikTok nová vlna beauty proměn. Aktuálně jí dominuje trend s názvem "go darker for autumn", kvůli kterému se blondýnky vzdávají svých plavých tónů ve prospěch těch bohatě kaštanových nebo čokoládových. Není už ale trochu bláznovství měnit dlouho zavedený styl jen kvůli pár spadlým listům?

    Ikonický náramek Love slaví comeback. Cartier ho v nové verzi navrací po 58 letech

    Dlouhých 58 let po svém vzniku se ikonický náramek Love od Cartier proměňuje v novou formu. Pružnou, plynulou, dokonale soudržnou se zápěstím. Nový model Love Unlimited přináší pohyb tam, kde kdysi vládla přesnost a nedynamická strohost. V každém detailu zůstává duch Alda Cipullo, konstruktéra emocí, který kdysi zlatem vyjádřil trvalost citu. Šperkařský dům Cartier nyní přepisuje jeho myšlenku do nové éry.

    Andílci opět na scéně. Značka Victoria’s Secret odhalila letošní show

    Velkolepá tradiční show z dílny Victoria's Secret na sebe opět strhla pozornost. Značka se na scénu vrátila po roce a představila teprve druhou přehlídku od své dlouhodobé pauzy, následující po lavině silné kritiky. Její nová image má zahrnovat o něco více různorodý a inkluzivní přístup. Zdá se, že společnosti se comeback daří, sklidila totiž značný úspěch.

    Trápí vás vrásky ve dvaceti? Řešení vyžaduje pozornost a disciplínu

    První vrásky, jež se do vaší pleti vkradou již ve dvaceti umí překvapit. Pleť, která se ještě nedávno probouzela s ranním jasem, reaguje na životní rytmus, stres i slunce. Každý pohled do zrcadla připomíná, že i mladá kůže má svůj vlastní kalendář. Signály, jež vysílá, bývají jemné, ale přesto přesné. Právě v nich se ukrývá návod, jak s pletí vědomě pracovat již nyní.

    Capri pants překračují hranice šatníků. Vstupují i do pánské módy?

    Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―