Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nezisková organizace PETA, bojující za práva zvířat, ocenila španělskou značku Balenciaga. Její kreativní ředitel Demna Gvasalia totiž do letošní podzimní kolekce zařadil kožený kabát, vyráběný z hub. Použil na něj látku zvanou Ephea, extrahovanou z mycelia. Cenu Balenciaga získala na PETA Fashion Awards 2022.

    Módní značky se do svých návrhů snaží čím dál více zahrnout materiály šetrnější k životnímu prostředí i zvířatům. Ocenit se je za to snaží nezisková organizace bojující za práva zvířat PETA. „Naše vlastní verze Fashion Awards oslavuje progresivní značky, usilující o změnu jak pro zvířata, tak naši planetu,“ popsala podle serveru WWD PETA Fashion Awards 2022 ředitelka organizace Elisa Allen. Letos získala ocenění za nejlepší luxusní produkt španělská značka Balenciaga.

    Rozhodla se totiž začít používat materiál zvaný Ephea, vyráběný z mycelia, extrahovaného z hub. Kreativní ředitel značky Demna Gvasalia ho konkrétně využil na vytvoření udržitelného a etického koženého kabátu, představeného v letošní zimní kolekci. Poprvé ho světu ukázal na módní přehlídce pro podzim 2022. Následně ho mohli zájemci koupit za 9 tisíc eur v limitované edici. Na jeho produkci spolupracovala firma Balenciaga podle serveru Ethos se společností, zabývající se inovací materiálů Sqim.

    „Balenciaga uznává roli, kterou móda hraje v přetváření životního prostředí a věří, že je nyní na jednotlivých značkách, aby našly cestu, jak udržet planetu na živu,“ oznámila módní firma. V letošní letní kolekci proto například použila organickou bavlnu, recyklovaný polyester a nylon nebo takzvanou „upcycled“ kůži. Loni na podzim značka rovněž představila bundu z veganské kůže. Vyrobená byla ze speciálních listů kaktusu.

    Za nepoužívání kůže získala ocenění také značka Burberry

    Známá španělská značka přitom není jediná, která s podobně udržitelnými materiály experimentuje. Letos například koženou kabelku vyrobenou z mycelia představila Stella McCartney. Italská značka Gucci zase pracuje s vlastní certifikovanou veganskou kůží zvanou Demetra. S alternativami kůže pracují také firmy Hermès, Ralp Lauren, Tommy Hilfiger, Reformation nebo Ganni.

    Oceněná byla organizací PETA kromě Balenciagy také společnost Burberry. Ta totiž zakázala používání exotické kůže. Dopad kůže na životní prostředí pak souvisí především s chovem krav v zemědělském průmyslu. Ten je přitom zodpovědný za asi 15 procent globálních emisí. Negativně ovšem přírodu ovlivňuje také proces zpracování a čištění kůže. Jedná se o jeden z největších zdrojů znečištěné vody. Při zmíněném postupu se navíc do atmosféry uvolňují nebezpečné chemikálie.

    Zdroj: WWD, Ethos, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Balenciaga získala ocenění organizace PETA. Navrhla kožený kabát vyráběný z hub

    Nezisková organizace PETA, bojující za práva zvířat, ocenila španělskou značku Balenciaga. Její kreativní ředitel Demna Gvasalia totiž do letošní podzimní kolekce zařadil kožený kabát, vyráběný z hub. Použil na něj látku zvanou Ephea, extrahovanou z mycelia. Cenu Balenciaga získala na PETA Fashion Awards 2022.

    Módní značky se do svých návrhů snaží čím dál více zahrnout materiály šetrnější k životnímu prostředí i zvířatům. Ocenit se je za to snaží nezisková organizace bojující za práva zvířat PETA. „Naše vlastní verze Fashion Awards oslavuje progresivní značky, usilující o změnu jak pro zvířata, tak naši planetu,“ popsala podle serveru WWD PETA Fashion Awards 2022 ředitelka organizace Elisa Allen. Letos získala ocenění za nejlepší luxusní produkt španělská značka Balenciaga.

    Rozhodla se totiž začít používat materiál zvaný Ephea, vyráběný z mycelia, extrahovaného z hub. Kreativní ředitel značky Demna Gvasalia ho konkrétně využil na vytvoření udržitelného a etického koženého kabátu, představeného v letošní zimní kolekci. Poprvé ho světu ukázal na módní přehlídce pro podzim 2022. Následně ho mohli zájemci koupit za 9 tisíc eur v limitované edici. Na jeho produkci spolupracovala firma Balenciaga podle serveru Ethos se společností, zabývající se inovací materiálů Sqim.

    „Balenciaga uznává roli, kterou móda hraje v přetváření životního prostředí a věří, že je nyní na jednotlivých značkách, aby našly cestu, jak udržet planetu na živu,“ oznámila módní firma. V letošní letní kolekci proto například použila organickou bavlnu, recyklovaný polyester a nylon nebo takzvanou „upcycled“ kůži. Loni na podzim značka rovněž představila bundu z veganské kůže. Vyrobená byla ze speciálních listů kaktusu.

    Za nepoužívání kůže získala ocenění také značka Burberry

    Známá španělská značka přitom není jediná, která s podobně udržitelnými materiály experimentuje. Letos například koženou kabelku vyrobenou z mycelia představila Stella McCartney. Italská značka Gucci zase pracuje s vlastní certifikovanou veganskou kůží zvanou Demetra. S alternativami kůže pracují také firmy Hermès, Ralp Lauren, Tommy Hilfiger, Reformation nebo Ganni.

    Oceněná byla organizací PETA kromě Balenciagy také společnost Burberry. Ta totiž zakázala používání exotické kůže. Dopad kůže na životní prostředí pak souvisí především s chovem krav v zemědělském průmyslu. Ten je přitom zodpovědný za asi 15 procent globálních emisí. Negativně ovšem přírodu ovlivňuje také proces zpracování a čištění kůže. Jedná se o jeden z největších zdrojů znečištěné vody. Při zmíněném postupu se navíc do atmosféry uvolňují nebezpečné chemikálie.

    Zdroj: WWD, Ethos, Instagram

    ― Reklama ―

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    První Pink Ball oživil Londýn. British Museum sklízí kvůli akci kritiku

    Exkluzivní Pink Ball zbarvil dne 18. října prostory British Museum do všech odstínů růžové. Vůbec první gala večer v tamních prostorách kontrastoval s končící výstavou Ancient India: Living Traditions, jejímž tématem náboženských tradic se rovněž inspiroval. Svět luxusu tak vládl mezi historickými artefakty Londýna, což ovšem vyvolalo také značnou kritiku. 

    LVMH a UNESCO rozšiřují spolupráci. Tiffany & Co. hodlá chránit oceány

    Luxusní skupina LVMH prohlubuje partnerství s UNESCO. Společně hodlají pracovat na dalším pětiletém plánu, tentokrát s názvem For the Beauty of Life. Nově se k němu přidá rovněž šperkařský dům Tiffany & Co., jehož cílem bude podpořit ochranu oceánů. V srdci spolupráce stojí snaha vytvořit udržitelná řešení, jež podpoří především lokální komunity po celém světě.

    Maison Margiela otvírá brány Dubaje. V metropoli nabízí exkluzivní rezidence

    Legendární francouzská značka pokračuje v překračování módních hranic. Maison Margiela tentokrát svou jedinečnou estetiku neaplikoval na dechberoucí návrhy, ale luxusní apartmány. Módní dům odhalil první exkluzivní rezidence, které vybudoval na ostrově Palm Jumeirah v Dubaji. Přidal se tak ke skupině značek, jež redefinují podobu současného luxusního průmyslu.

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―