Společnost Balenciaga požaduje nejméně 25 milionů dolarů jako náhradu škody od produkční společnosti, která stojí za reklamní kampaní, kvůli níž se luxusní módní dům stal na začátku prázdninové nákupní sezóny terčem ostré kritiky.
Balenciaga podala v pátek u Nejvyššího soudu státu New York na Manhattanu žalobu, v níž tvrdí, že produkční společnost North Six Inc. a scénograf Nicholas Des Jardins použili na fotografiích v reklamní kampani bez povolení dokumenty týkající se případu „dětské pornografie“. Informují o tom servery Businessoffashion.com a Bloomberg.com.
Balenciaga seeks at least $25 million in damages from the production company behind an ad campaign that’s made the luxury fashion house the target of fierce criticism https://t.co/cvvdYiP4e0
— Businessweek (@BW) November 28, 2022
V důsledku toho si veřejnost a média „falešně a děsivě spojily značku Balenciaga s odpudivým a hluboce znepokojujícím tématem„, uvedl módní dům v soudních dokumentech. Zástupce společnosti North Six Inc. se zatím odmítl vyjádřit.
Společnost Balenciaga se v pondělí znovu omluvila a v prohlášení uvedla, že přebírá „plnou odpovědnost za nedostatečný dohled a kontrolu dokumentů,“ a dodala, že „mohli postupovat jinak.“
Módní značka se také znovu omluvila za samotnou reklamní kampaň, v níž byly zobrazeny děti držící plyšové medvídky, kteří byli oblečeni do něčeho, co vypadalo jako bondáž. Společnost tyto obrázky rovněž odstranila ze všech svých reklamních materiálů.
Širší veřejnost na „skandál“ upozornila především influencerka a podnikatelka Kim Kardashian ve svém prohlášení na sociálních sítích, že přehodnocuje svůj vztah s Balenciagou. V neděli sdělila svým 334 milionům sledujících na Instagramu, že její budoucí vztah se značkou bude založen na její „ochotě přijmout odpovědnost za něco, co se nemělo nikdy stát“.
Foto: Reuters
„Na bezpečí dětí musíme dohlížet a jakékoli pokusy o normalizaci zneužívání dětí jakýmkoliv způsobem by neměly mít v naší společnosti místo,“ uvedla Kardashianová.
Kardashianová se objevila již v mnoha reklamních kampaních značky. V loňském roce se například účastnila galavečeru Met Gala v kompletním outfitu od Balenciaga.
Web Businessoffashion.com odkazuje na dubnovou zprávu Banky HSBC, která odhadla, že Balenciaga v roce 2021 dosáhla tržeb ve výši přibližně 1,76 miliardy eur (1,82 miliardy dolarů).
Značka se na začátku tohoto měsíce dostala na titulní stránky novin, když přestala spolupracovat s Ye, rapperem dříve známým jako Kanye West, poté, co zveřejnil antisemitské příspěvky. Ye je bývalým manželem Kardashianové.
Zdroj: Businessoffashion.com, Bloomberg.com, Instagram