Prada se tradičně účastní jednoho z nejvýznamnějších uměleckých a kulturních týdnů. Frieze Week je událost konající se v Londýně, na které se prezentují nová díla, instalace a performance světově uznávanými umělci, galeristy a designéry. Instalace patřící Pradě se stává každý rok strategií, jak módu propojit se světem umění. A značka každoročně sklízí na Frieze Weeku úspěch. Ani tento rok nebude výjimkou.
Luxusní značka známá po celém světě díky filmu Ďábel nosí Pradu úzce spolupracovala s architekty, umělci a designéry, aby vytvořila prostor, který byl jak na oko pohledný, tak obsahoval hlubší, filozofický význam. Módní dům Prada se letos na Frieze Weeku zaměřuje hlavně na modernizaci prostoru, praktičnost a estetiku. Svými činy tak předělává Londýn na růžový sen umělců a návrhářů.
Prada dorazila na Frieze Week. Oživila ho módou i představením The Audience
Frieze Week je jedním z největších uměleckých festivalů, který se každoročně koná v New Yorku a Londýně. V roce 2025 jste ho mohli navštívit ve vznešené čtvrti Londýna, tedy v Regent’s Parku od 15. do 19. října. Kořeny týdne sahají až do roku 2003, kdy ho založili významní umělci na britské scéně Matthew Slotover a Amanda Sharp. Od té doby se stále rozrůstá. Záměrem umělců bylo probudit ve veřejnosti zájem o umění a jednoduše zviditelnit práci mladých umělců.





Zdroj: Prada
Letos jsme na události mohli mimo instalace z dílny italské značky spatřit rovněž expozici soch umístěných v Regent’s Parku nebo paralelní výstavy představující historii umění. Samotná Prada Mode, tedy kulturní platforma značky, ovšem na letošním týdnu umění představila exkluzivní instalaci s názvem The Audience. Pracovala na ní společně se skandinávskými umělci Michaelem Elmgreen a Ingarem Dragset.
Instalaci představili v historii oplývající budově Town Hall, King’s Cross, kde byl hlavní sál přetvořen na kino se speciální scénografií. Sál tvořilo na 104 sedadel, která pokrývala sametová látka. Umělci tak chtěli navodit atmosféru kinových sálů minulého století. Některá sedadla obsadily hyper realistické sochy diváků, z nichž některé na sobě měly oblečení značky Prada a tvářily se zvědavě nebo znuděně.
Prada propojuje pozorovatele a objekt. Jaká je role diváka v éře sociálních sítí?
Na plátně pak značka promítla film, jehož obraz byl záměrně nekvalitní a rozmazaný. Hlavní role snímku obsadili spisovatel a malíř, kteří se spolu bavili o své tvorbě. Podoba a námět filmu měly vzbuzovat dojem nejasnosti a diskomfortu z nedokonalého obrazu. Divák byl nucen více přemýšlet o tom, co znamená být publikem ve světě přehlceném vizuálními prvky, jako jsou zejména sociální sítě a média.
Instalace tak vytvořila prostor „pozorovatele a pozorovaného“ a vztah mezi publikem a médiem, kde pozorující nejsou pasivní, ale stávají se součástí díla. Prada svou účastí na Frieze Weeku dává najevo, že jí nestačí stát na vrcholu módního průmyslu, chce se také angažovat v hlubších sociálních a kulturních tématech. Frieze Week je nádherná ukázka spojení umění, vysoké módy a skrytého brandingu, který není lidem agresivně vnucován jako běžná módní reklama.
Zdroje: Wallpaper, HyperBeast, Instagram, Prada Mode London, Prada, YouTube

