Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    Kariéra Alessandra Michele se rozvíjí jako román, v němž se prolíná osud talentovaného studenta kostýmního návrhářství, objevitele starých archivů a mistra fantazie. Každá kapitola jeho návrhářské cesty od módního domu Gucci až do čela Valentino vystihuje jeho schopnost měnit kód luxusu a zároveň propojovat módu s myšlenkami, které zůstávají ještě dlouho v paměti.

    Alessandro Michele pracoval po boku mistrů. Od Karla Lagerfeld po Toma Ford

    Michele vyrůstal v Římě obklopen filmovým světem, což probudilo jeho cit pro obraz a scénu. Studium na tamní Akademii kostýmů a módy mu otevřelo cestu do ateliérů, kde začal snít o vlastním vizuálním jazyku. První zkušenosti získal u Les Copains a poté u Fendi, kde pracoval po boku Karla Lagerfeld a Silvie Venturini Fendi. V roce 2002 si jeho detailní práce všiml Tom Ford a přizval ho do týmu Gucci, kde postupně stoupal až k vrcholu kreativního vedení.

    Zdroj: Reuters

    Gucci potřeboval nový dech a Michele v jeho čele proměnil značku v kulturní fenomén. Už první kolekce pro rok 2015 předvedla, že romantická estetika může být stejně dravá jako streetwear. Bohaté vzory, genderově fluidní siluety a cit pro historické citace vytvořily vizuální jazyk, který okamžitě přitáhl pozornost médií i mladší generace. Módní dům Gucci se proměnil ve značku schopnou přetavit dědictví v pulsující energii a nabídnout luxus, který jsme nikdy předtím neviděli.

    Zdroj: Gucci

    Pod jeho vedením vznikl také projekt Gucci Garden ve Florencii, tedy živý prostor propojující módu, umění a gastronomii. Michele spojil archivní poklady s avantgardními instalacemi, čímž dal návštěvníkům možnost doslova vstoupit do jeho imaginace. Stejnou energii přinesl do kolekcí, kde barokní výšivky, výrazné brýle a ikonické double G logo fungovaly jako symbol dialogu mezi archivem a přítomností. Každý detail působil jako šifrovaný vzkaz o svobodě a fantazii.

    Dech braly přehlídky i jeho osobnost. Michele se nebál experimentovat

    Velkolepé přehlídky, jako byla například show Gucci Cruise v Palazzo Pitti, vždy umně propojily hudbu, architekturu a modely do scénografie, která překračovala hranice klasické prezentace. Publikum se ocitlo v divadle snů, kde se luxus měnil v umělecký rituál. Schopnost vytvářet kompletní vizuální svět potvrdila, že značka Gucci pod Michelovým vedením fungovala jako kulturní hnutí s vlastním jazykem. Ikonická byla rovněž jeho přehlídka s „twins“ modely.

    V roce 2019 rozšířil značku o Gucci Beauty a první kolekci luxusního šperkařství, čímž posílil ideu mnohotvárné krásy. Dalším krokem byla rekonstrukce historického archivu v Palazzo Settimani. Ta odhalila jeho úctu k historii a touhu po dialogu s kořeny. Každý projekt působil jako pečlivě promyšlená kapitola, skládající mozaiku jeho přístupu k detailu a odvaze zpochybňovat normy.

    Zdroj: Gucci

    Po sedmi letech, ve kterých zásadně proměnil tvář Gucci, se Michele vydal vstříc nové výzvě. Kniha La vita delle forme, Teoria del reincanto shrnula jeho pohled na módu jako prostor znovu okouzlení, kde se estetika mění ve filozofické gesto. Tento přístup přenesl v roce 2024 do módního domu Valentino, jehož kreativní vedení převzal a otevřel tak novou kapitolu svého módního příběhu.

    Mistr fantazie pokračuje u Valentino. Opět září se svým rukopisem

    První kolekce Valentino pro jaro a léto 2025 přinesla propojení římské elegance s charakteristickou poetikou návrháře. Syté barvy, bohaté textury a rafinované střihy vyzdvihly Miche­lovu schopnost propojovat dědictví značky se svou odvážnou energií. Módní dům Valentino tím vstoupil do období, které rozvíjí kultivovanou extravaganci a hluboký cit pro estetickou vypravěčskou formu.

    Každý projekt Alessandra Michele působí jako dialog mezi DNA značek a ultra romantickou vizí. Jeho talent vtisknout značkám osobní myšlenkový vesmír doslova posouvá hranice vnímání módy. Cesta od římských ateliérů ke globálním shows potvrzuje, že móda může fungovat jako prostor, kde se snění proměňuje v hmatatelnou realitu i v posledních dekádách, kdy je velmi těžké uspět.

    Zdroje: WWD, L’OFFICIEL, Grazia, Dazed, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdechl módě fantazii

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    - Reklama -

    Kariéra Alessandra Michele se rozvíjí jako román, v němž se prolíná osud talentovaného studenta kostýmního návrhářství, objevitele starých archivů a mistra fantazie. Každá kapitola jeho návrhářské cesty od módního domu Gucci až do čela Valentino vystihuje jeho schopnost měnit kód luxusu a zároveň propojovat módu s myšlenkami, které zůstávají ještě dlouho v paměti.

    Alessandro Michele pracoval po boku mistrů. Od Karla Lagerfeld po Toma Ford

    Michele vyrůstal v Římě obklopen filmovým světem, což probudilo jeho cit pro obraz a scénu. Studium na tamní Akademii kostýmů a módy mu otevřelo cestu do ateliérů, kde začal snít o vlastním vizuálním jazyku. První zkušenosti získal u Les Copains a poté u Fendi, kde pracoval po boku Karla Lagerfeld a Silvie Venturini Fendi. V roce 2002 si jeho detailní práce všiml Tom Ford a přizval ho do týmu Gucci, kde postupně stoupal až k vrcholu kreativního vedení.

    Zdroj: Reuters

    - Reklama -

    Gucci potřeboval nový dech a Michele v jeho čele proměnil značku v kulturní fenomén. Už první kolekce pro rok 2015 předvedla, že romantická estetika může být stejně dravá jako streetwear. Bohaté vzory, genderově fluidní siluety a cit pro historické citace vytvořily vizuální jazyk, který okamžitě přitáhl pozornost médií i mladší generace. Módní dům Gucci se proměnil ve značku schopnou přetavit dědictví v pulsující energii a nabídnout luxus, který jsme nikdy předtím neviděli.

    Zdroj: Gucci

    Pod jeho vedením vznikl také projekt Gucci Garden ve Florencii, tedy živý prostor propojující módu, umění a gastronomii. Michele spojil archivní poklady s avantgardními instalacemi, čímž dal návštěvníkům možnost doslova vstoupit do jeho imaginace. Stejnou energii přinesl do kolekcí, kde barokní výšivky, výrazné brýle a ikonické double G logo fungovaly jako symbol dialogu mezi archivem a přítomností. Každý detail působil jako šifrovaný vzkaz o svobodě a fantazii.

    Dech braly přehlídky i jeho osobnost. Michele se nebál experimentovat

    Velkolepé přehlídky, jako byla například show Gucci Cruise v Palazzo Pitti, vždy umně propojily hudbu, architekturu a modely do scénografie, která překračovala hranice klasické prezentace. Publikum se ocitlo v divadle snů, kde se luxus měnil v umělecký rituál. Schopnost vytvářet kompletní vizuální svět potvrdila, že značka Gucci pod Michelovým vedením fungovala jako kulturní hnutí s vlastním jazykem. Ikonická byla rovněž jeho přehlídka s „twins“ modely.

    V roce 2019 rozšířil značku o Gucci Beauty a první kolekci luxusního šperkařství, čímž posílil ideu mnohotvárné krásy. Dalším krokem byla rekonstrukce historického archivu v Palazzo Settimani. Ta odhalila jeho úctu k historii a touhu po dialogu s kořeny. Každý projekt působil jako pečlivě promyšlená kapitola, skládající mozaiku jeho přístupu k detailu a odvaze zpochybňovat normy.

    Zdroj: Gucci

    Po sedmi letech, ve kterých zásadně proměnil tvář Gucci, se Michele vydal vstříc nové výzvě. Kniha La vita delle forme, Teoria del reincanto shrnula jeho pohled na módu jako prostor znovu okouzlení, kde se estetika mění ve filozofické gesto. Tento přístup přenesl v roce 2024 do módního domu Valentino, jehož kreativní vedení převzal a otevřel tak novou kapitolu svého módního příběhu.

    Mistr fantazie pokračuje u Valentino. Opět září se svým rukopisem

    První kolekce Valentino pro jaro a léto 2025 přinesla propojení římské elegance s charakteristickou poetikou návrháře. Syté barvy, bohaté textury a rafinované střihy vyzdvihly Miche­lovu schopnost propojovat dědictví značky se svou odvážnou energií. Módní dům Valentino tím vstoupil do období, které rozvíjí kultivovanou extravaganci a hluboký cit pro estetickou vypravěčskou formu.

    Každý projekt Alessandra Michele působí jako dialog mezi DNA značek a ultra romantickou vizí. Jeho talent vtisknout značkám osobní myšlenkový vesmír doslova posouvá hranice vnímání módy. Cesta od římských ateliérů ke globálním shows potvrzuje, že móda může fungovat jako prostor, kde se snění proměňuje v hmatatelnou realitu i v posledních dekádách, kdy je velmi těžké uspět.

    Zdroje: WWD, L’OFFICIEL, Grazia, Dazed, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    Dior odhalil svůj debut. Jonathan Anderson se nebojí riskovat

    Pařížský týden módy odkryl oponu snad nejočekávanějšího debutu letošní sezóny. Návrhář Jonathan Anderson úspěšně představil svou první dámskou kolekci pro módní dům Dior. Umně propojil historické prvky a dědictví zakladatele značky, na návrzích však zanechal rovněž silnou stopu vlastní estetiky. Jedno je jasné, designér vsadil na risk.

    TikTok highlights: Virální trend učí, že život není jen o práci

    Uživatele sociální sítě TikTok pohltil nový trend. Virální "5 to 9 routine" videa odhalují denní režim jejich tvůrců, kteří se snaží využít čas mimo práci na maximum. Většinou to znamená, že vstávají v pět hodin ráno a až do devíti hodin, kdy začínají pracovat, posilují, meditují nebo chodí na procházky. Jedná se však o estetickou inspiraci, nebo další druh tlaku?

    Prada uvedla kolekci Body of Composition. Vzniká z chaosu dnešního světa

    Milánské přehlídkové molo se proměnilo v oranžový kaleidoskop, na kterém módní dům Prada odhalil kolekci pro příští jaro a léto. Miuccia Prada a Raf Simons předvedli šatník, jenž dýchá svobodou a současně pracuje s laboratorní přesností. Každý look tak působil jako kompozice, jež záměrně porušuje řád a skládá nové proporce. Na přehlídkové dráze se tentokrát zrodila móda připravená na proměnlivost digitálního věku.

    Extrémně dokonalé modelky i virtuální osobní stylisti. AI ovládla fashion svět

    Zdá se, že se AI stává novou hvězdou módních akcí. Ralph Lauren debutoval v New Yorku s konverzačním asistentem, jenž zákazníkům radí, jak kombinovat jednotlivé kousky oblečení, zatímco startupy Vivrelle a Glance AI nabídly virtuální stylisty a digitální zkoušení outfitů. Spolu s fascinací z nových možností ale přicházejí i obavy, že umělá inteligence může v módním světě ohrozit ty, kteří byli dosud jeho tváří.

    Milánský týden módy září v plné síle. Dokázal to Moschino, Etro i Emporio Armani

    Další ze světových týdnů módy sklízí úspěch. Na scénu v úterý nastoupil Milánský týden módy, který předvedl očekávané návrhy z dílny Gucci, Prada či Diesel. Nadále ale pokračuje v plné síle, a to pomocí přehlídek od módních domů, jako je Moschino nebo Etro. Emporio Armani pak odhalil poslední kolekci Giorgia Armani, jenž zemřel začátkem září.

    Značka Gisou uzavřela sladké partnerství. Lip oils oslaví luxusními dezerty

    Beauty brand Gisou odhalil spolupráci, jež má za cíl doplnit tři nové příchutě jejího ikonického lip oil. Jelikož produkty na rty inspirovaly sladké pochutiny, uzavřela společnost spolupráci s vyhlášeným francouzským cukrářem Cedricem Grolet. Ten vytvořil tři dezerty ukrývající Mirsalehi med, tedy ingredienci, na které stojí samotné Gisou.

    Modely v průsvitných vejcích. Diesel proměnil Milán v hrací pole

    Milán zaplavila záře obřích průsvitných vajec, ve kterých pózovali modelové a modelky kolekce Diesel SS26. Glenn Martens rozpoutal hru, která vtáhla celé město do víru překvapení. Místo tradičního mola vznikla interaktivní trasa, kde každý nález znamenal nový zážitek a setkání s kolekcí. Diváci se stávali hráči, objevující módu ve chvíli, kdy se rodí.

    Simone Rocha složila ódu na adolescenci. Zachytila její křehkost i odvahu

    Simone Rocha otevírá novou kapitolu jara, v níž se prolíná něha dívčích let s dravým výrazem současnosti. Kolekce pro jaro a léto 2026 působí jako scénář k dospívání, kde se každé gesto mění v symbol touhy po svobodě. Londýnské molo se proměnilo v intimní divadlo, v němž křehké materiály a provokativní střihy vytvářejí obrazy fantazie i teen vzpoury. Každý detail odkrývá hravost, jež zůstává skrytá za odvážnou konstrukcí.

    TikTok highlights: Trendy rutina ukrývá klíč k uklizenému domovu

    Sociální síť TikTok vytvořila zákoutí pro různorodé koníčky, návyky nebo odvětví. Takzvaný Cleantok například nabízí videa plná tipů na to, jak efektivněji uklidit svůj domov. V současnosti dobývá platformu s rituálem zvaným Closing Shift, slibujícím čistější domov a klidnější mysl. Radí na konec dne zařadit půlhodinovou organizační a uklízecí rutinu.

    Adidas track pants jsou podzimní must-have. Dokazuje to Pinterest i celebrity

    Podzim je tady a s ním i další módní must-have: Adidas track pants. Široké sportovní kalhoty ovládají ulice, sociální sítě i přehlídková mola. Už dávno nejsou jen sportovní klasikou. V poslední době jsme je mohli spatřit například na Rihanně, Gigi Hadid či na návštěvnících MBPFW. Track pants tak dokazují, že pohodlí a elegance mohou jít ruku v ruce.

    Gucci podtrhl novou kolekci. Překvapil premiérou krátkého filmu

    Debut návrháře Demny Gvasalia u italského módního domu Gucci přesáhl hranice klasické kolekce. Designér v pondělí večer odhalil vysoce očekávaný look book. V úterý však fotografie přenesl do reálného světa. Návrhy se totiž objevily v krátkém snímku The Tiger, z dílny režisérů Spika Jonze a Haliny Reijn. Vynesli je i hosté exkluzivní premiéry.

    Hedi Slimane obvinil Celine. Značka má kopírovat jeho fotografický styl

    Pokud v módním průmyslu existuje někdo, kdo si nenechá skákat po hlavě, pak je to Hedi Slimane. Legendární a svérázný designér nedávno veřejně a ostře kritizoval „okopírovaný“ vizuální styl v aktuální kampani Celine. Pro značku pracoval sedm let až do loňského října. Tento případ pak otevírá v odvětví s neustále se měnící dynamikou širší diskusi o významu pojmu „kreativní ředitel“ ve vztahu k luxusním značkám.

    Burberry naservíroval „šedesátky“. Vzdal hold britské hudební scéně

    Pětidenní módní shon Londýnského fashion weeku uzavřel v pondělí večer módní dům Burberry. Kreativní ředitel Daniel Lee tentokrát zaměřil svou pozornost na "šedesátky". Pro nadcházející jaro a léto totiž naservíroval kolekci, která vzdala hold nejen tehdejší době, ale také britské hudební scéně. Na mole nechyběly pestré barvy ani mini sukně.

    Toxická maskulinita a její dopady. Pánové, víte jak se nestát snadným terčem?

    Toxická maskulinita se objevuje v autoritativních situacích, kde síla, nátlak a kontrola definují vztahy. Vzorec působí na muže drtivě a testuje jeho odolnost. V práci, rodině i sportu vytváří tlak, který ho nutí zpochybňovat vlastní hodnotu a schopnosti. Každý muž, jenž se s tím setká, stojí před výzvou, jak si uchovat sebeúctu. Schopnost situaci rozpoznat představuje první krok k ochraně vlastní psychiky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―