Out of nowhere. Módní dům Gucci konečně vypustil kolekci La Famiglia. Demna přichází do vedení italské značky s debutem, na který čekala celá módní scéna. A předvedl energii hodnou globální premiéry. Namísto mola však vznikl lookbook fungující jako galerie charakterů, které se v podání návrháře stávají živými ikonami. Internet explodoval hned v prvních minutách po zveřejnění a proměnil řadu v celosvětovou událost.
Demna Gvasalia proměnil v pondělí Gucci v pódium, na němž se setkávají role a příběhy italského kulturního kódu. Každý look jeho jarní a letní kolekce nese vlastní charakter, každý portrét představuje figuru, kterou by bylo možné potkat v ulicích Milána. Návrhy očekávaného debutu působí jako inscenace s výraznými archetypy, jež definují náladu současného luxusu a DNA proslulé italské značky. Milán se připravuje na pokračování, jenž lookbook rozšíří do fyzického prostoru.
Jarní kolekce Gucci slaví úspěch. Sociální sítě se staly hledištěm i archivem premiéry
Lookbook představil 38 vizuálních portrétů, mezi nimiž najdeme Primadonnu v šatech s peřím, Figa v sexy kožené bundě či La Principessu s pohádkovou róbou. Každá postava působí jako tvůrce vlastního příběhu, který spojuje svůdnost a smyslnost. Fotografie ohraničují zdobené rámy, jež vytvářejí perfektní galerii Gucci inscenací. Koncept připomíná album, jímž divák listuje s absolutní fascinací.


Zdroj: Gucci
Kolekce přináší kontrast klasiky a moderny, zhmotněný v siluetách s dlouhými lemy a „wow-efektovými“ prvky. Materiály přecházejí od kůže k texturám plátna. Výsledkem je směs dramatu a lehkosti. Každý model funguje jako odraz Gucci archivu, působící současně a odvážně. Demna umně využívá jazyk proporcí a detailů, čímž definuje novou éru tak, jak si svět přál. Navrátit původní Gucci.


Zdroj: Gucci
Módní dům tím vstoupil do fáze, která rezonuje i mimo fashion svět. Vytváří kulturní přesah, jak bylo ostatně u Gucci vždy zvykem. Premiéra se odehrála v digitálním prostoru, kde okamžitě zasáhla globální publikum. Instagram se proměnil v první řadu, do které usedly miliony diváků. Komentáře a sdílení ukázaly, že kolekce našla okamžitý pozitivní ohlas. Digitální premiéra se tedy stala strategickým tahem, který vtáhl komunitu přímo do děje.


Zdroj: Gucci
Kolekce se do butiků dostane už tento týden. Zářit bude v Tokiu i Paříži
Další kapitola očekávaného debutu Demny v čele Gucci se odehraje v Miláně, kde proběhne živá prezentace a naváže na energii online premiéry. Vedení Gucci zároveň oznámilo, že kolekce vstoupí do vybraných 10 butiků od Paříže po Tokio, a to již tento týden. Každé město se stane kulisou pro část příběhu La Famiglia.
Debut ukazuje, že Demna pracuje s dramatem, elegancí a lehkostí. La Famiglia přináší módnímu domu staronový tón, který se zapisuje do paměti jako oslava typických Gucci charakterů a jejich stylu. Řada vyvolává dojem, že sledujeme odraz módní generace, jež hledá autenticitu, zábavu a sahá proto i do archivů.
Demna všechny zaskočil. Čekali jsme na oversized mikiny
Nikdo nečekal, že Demna po éře u Balenciaga dokáže takovým způsobem otočit své kormidlo. Několik let byl symbolem oversized střihů a estetiky, která lámala hranice vkusu. Balenciaga v jeho rukou žila z provokace, ugly chic a nápadů, jež fungovaly spíš jako sociální experiment než jako móda. Módní dům Gucci ale vyžadoval jiný jazyk, cit pro tradici a emoci. A právě to Demna nečekaně zvládl.

Zdroj: Profimedia
Místo dalších triků s logy nebo přehnaných mikin totiž předvedl hybrid nostalgie a vizuální atraktivity, který publikum ohromil. Estetika se v jeho podání proměnila v kompozici, která má glamour, rafinovanost a hravou ironii. Něco z éry Toma Ford, něco z Allesandra Michele, všechno však podané s jistotou. Demna dokázal, že umí nejen šokovat, ale také vystihnout to, co přesně módní publikum touží vidět.
Zdroje: WWD, Hypebae, Instagram