Více

    ― Reklama ―

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Goth glamour kombinuje prvky klasické viktoriánské estetiky s moderní dekadencí. Představte si krajky, strukturované siluety, temně lesklé materiály, ale také ostré detaily, asymetrii a ironický nadhled. Styl Wednesday Addams není karikaturou gotiky, je její současnou stylizovanou reinterpretací. Na této vlně se vezou i značky, jež do sebe vtahují atmosféru temných síní Nevermore Academy stejně přirozeně jako podzimní mlha padá na anglické vřesoviště.

    Wednesday jako synonymum Alexandera McQueen. Pořiďte si ikonickou lebku

    Snad žádná značka nerezonuje s atmosférou ikonické postavy Wednesday tolik jako Alexander McQueen. Je v ní bolest a něha, ostré linie i sochařská krása. Kabelky slavného módního domu, často zdobené ikonickými lebkami nebo kovovými detaily, připomínají spíše magické artefakty než módní doplňky. Když je držíte v ruce, máte pocit, že nesete knihu plnou viktoriánské magie.

    Zdroj: Alexander McQueen

    Kdyby se Wednesday chystala na divoký večer, nejspíše by jí pomohl pán temnot. Šaty od Ricka Owens, architekta temnoty, nejsou prvoplánově ženské, ale právě v tom tkví jejich síla. Minimalismus smíšený s brutalistickou estetikou vytváří siluety, které evokují postavy z jiného světa. Pokud by měla Wednesday ples v podzemní kryptě, právě Rick Owens by jí šil róbu. Jeho modely nejsou ani zdaleka roztomilé. Jsou radikálně krásné.

    Zdroj: Rick Owens

    Wednesday umí i ready-to-wear. Investujte do Simone Rocha či Vivienne Westwood

    Každý kousek od módního domu Vivienne Westwood v sobě nese stopy chaosu a zároveň elegance. Zkroucené střihy, viktoriánské prvky, špetka punku. Přesně to, co definuje i samotnou Wednesday, tedy vzdor proti normám zabalený do vytříbeného stylu. Estetika Westwood je teatrální, ale nikdy ne směšná. Kdyby si Wednesday chtěla odpočinout od černé, sáhla by po burgundy roláku s asymetrickým zapínáním právě od ní.

    Pak je tu také Simone Rocha, značka, která do goth glamour přináší křehkost, aniž by ztratila hloubku. Jemné perly, transparentní vrstvy, saténové mašle. Jako by temná princezna vyšla z pohádky, kterou nikdo nikdy nedopsal. V kolekcích Simone Rocha najdete nejen oblečení, ale i emoce. Vrstvení, kontrasty, stíny a světla. Právě ty tvoří základ každého silného outfitu v duchu Wednesday.

    Zdroj: Simone Rocha

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    - Reklama -

    Goth glamour kombinuje prvky klasické viktoriánské estetiky s moderní dekadencí. Představte si krajky, strukturované siluety, temně lesklé materiály, ale také ostré detaily, asymetrii a ironický nadhled. Styl Wednesday Addams není karikaturou gotiky, je její současnou stylizovanou reinterpretací. Na této vlně se vezou i značky, jež do sebe vtahují atmosféru temných síní Nevermore Academy stejně přirozeně jako podzimní mlha padá na anglické vřesoviště.

    Wednesday jako synonymum Alexandera McQueen. Pořiďte si ikonickou lebku

    Snad žádná značka nerezonuje s atmosférou ikonické postavy Wednesday tolik jako Alexander McQueen. Je v ní bolest a něha, ostré linie i sochařská krása. Kabelky slavného módního domu, často zdobené ikonickými lebkami nebo kovovými detaily, připomínají spíše magické artefakty než módní doplňky. Když je držíte v ruce, máte pocit, že nesete knihu plnou viktoriánské magie.

    Zdroj: Alexander McQueen

    - Reklama -

    Kdyby se Wednesday chystala na divoký večer, nejspíše by jí pomohl pán temnot. Šaty od Ricka Owens, architekta temnoty, nejsou prvoplánově ženské, ale právě v tom tkví jejich síla. Minimalismus smíšený s brutalistickou estetikou vytváří siluety, které evokují postavy z jiného světa. Pokud by měla Wednesday ples v podzemní kryptě, právě Rick Owens by jí šil róbu. Jeho modely nejsou ani zdaleka roztomilé. Jsou radikálně krásné.

    Zdroj: Rick Owens

    Wednesday umí i ready-to-wear. Investujte do Simone Rocha či Vivienne Westwood

    Každý kousek od módního domu Vivienne Westwood v sobě nese stopy chaosu a zároveň elegance. Zkroucené střihy, viktoriánské prvky, špetka punku. Přesně to, co definuje i samotnou Wednesday, tedy vzdor proti normám zabalený do vytříbeného stylu. Estetika Westwood je teatrální, ale nikdy ne směšná. Kdyby si Wednesday chtěla odpočinout od černé, sáhla by po burgundy roláku s asymetrickým zapínáním právě od ní.

    Pak je tu také Simone Rocha, značka, která do goth glamour přináší křehkost, aniž by ztratila hloubku. Jemné perly, transparentní vrstvy, saténové mašle. Jako by temná princezna vyšla z pohádky, kterou nikdo nikdy nedopsal. V kolekcích Simone Rocha najdete nejen oblečení, ale i emoce. Vrstvení, kontrasty, stíny a světla. Právě ty tvoří základ každého silného outfitu v duchu Wednesday.

    Zdroj: Simone Rocha

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Od popelnic k Pradě. Harris Dickinson září před i za kamerou

    Když značka Prada letos v lednu oznámila, že jednou z jejích nových tváří bude britský herec Harris Dickinson, sázela na jeho civilnost. V kampani neztělesňuje žádnou roli, je hlavní postavou svého vlastního příběhu. A ten se rozběhl opravdu naplno. Dickinson na festivalu v Cannes uvedl povedený režisérský debut Pobuda. Chystá se také na roli Johna Lennona a spekuluje se, že by mohl být novým agentem 007.

    Zastavte nákupy s expirací. Poděkuje vám peněženka i váš styl

    Ve světě módy čelíme neustálému tlaku. Nejen, že se střídají sezóny, ale i mikro trendy. Co se v pondělí objeví na TikToku, může být ve středu vyprodané a v pátek zastaralé. Koloběh vytváří negativní fenomén, takzvané nákupy s expirací. Produkty, které nejsou stvořené pro dlouhodobé nošení, ale momentální uspokojení. Jako bychom si místo oblečení kupovali krátkodobý dopaminový boost.

    Tom Holland jako král dvou světů. Zvládá uvolněnost i vytříbenou eleganci

    Nejnovější Spiderman a oblíbený britský herec Tom Holland nepatří mezi klasické pánské módní ikony. Nevyniká nečekanými kreacemi a hranicemi posouvajícími looky. Nezaujme ani nejčerstvějšími trendy nebo do očí bijícími logy. Místo toho láká na minimalistickou uvolněnost, sem tam doplněnou o tichou eleganci, které definují jeho módní styl.

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    Zendaya posiluje partnerství s On. Spolu s Law Roach navrhla tenisky

    Herečka Zendaya zahájila další kapitolu spolupráce se značkou On. Ve čtvrtek totiž odhalila tenisky s názvem Cloudzone Moon, které navrhla společně se svým stylistou Law Roach. Doprovodná kampaň Be Every You se točí kolem motivů pohybu a duality. Zendaya v ní navíc nabádá k tomu, abychom se nebáli přijmout všechny stránky naší osobnosti.

    Léto nekončí. Světové beach clubs jsou ztělesněním tichého luxusu

    Polehávání na pláži může být pro mnoho cestovatelů čirou nudou. To však neplatí pro stále oblíbenější beach clubs. Šumění moře, široká paleta aktivit a nekonečné šampaňské, tak by se dal shrnout zážitek z těchto pohádkových míst. Nepředstavujte si celodenní párty. Existují i takové kluby, ze kterých dýchá quiet luxury atmosféra na míle daleko.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohořela. Proč jsou módní kampaně čím dál nudnější?

    Podnikatelka Kylie Jenner je v módním průmyslu jako doma. Nejen, že má vlastní značku oblečení, ale často se objevuje i na obálkách časopisů a v kampaních. Nedávno se stala tváří značky Miu Miu. Ta však místo masové chvály sklidila vlnu kritiky. Nepovedené vizuály, které nakonec potopily brand i Jenner, otevřely širší diskusi o tom, jak současné kampaně upozaďují oblečení a tvořivost na úkor virálních momentů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―