Více

    ― Reklama ―

    Módní svět je neúprosný a neustále přesouvá svou pozornost z jednoho trendu na další. Snaha zaujmout v něm proto často dosahuje nových rozměrů. Příkladem je nedávná kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvůli hře se slovy čelí reklama tvrdé kritice, která za ní vidí podporu eugeniky. Značka vydala v pondělí svou první reakci.

    Značka American Eagle čelí už více než týden tvrdé kritice. Média i uživatelé sociálních sítí analyzují její nejnovější kampaň, ve které zazářila herečka Sydney Sweeney. Společnost v pondělí zveřejnila svou první reakci na tvrdé komentáře, jež ji obviňují z podpory eugeniky. Důvodem vlny odporu vůči kontroverzní reklamě je především její úderný slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“.

    V překladu tedy: „Sydney Sweeney má skvělé džíny“. Slovo jeans zní ovšem v angličtině stejně jako „genes“, tedy geny, čímž vytváří hru se slovy. Herečka prohlašuje i další slogany, třeba: „Mám skvělé džíny… a vy teď můžete také.“ Jindy zase v kampani říká: „Geny jsou předávány z rodičů na děti a často určují vlastnosti jako barvu vlasů, osobnost nebo barvu očí. Moje džíny jsou modré.“

    Zdroj: American Eagle

    Je tedy jasné, že značka slova „jeans“ a „genes“ zaměňuje záměrně. Právě to je pro některé problém. Jelikož má známá herečka blond vlasy, světlou barvu pleti a modré oči, mají kritici kampaně za to, že se jedná o až příliš necitlivý odkaz na eugeniku a brutální nacistický režim a s ním spojenou genocidu. Sedmadvacetiletá herečka se prozatím k vlně kritiky oficiálně nevyjádřila.

    Značka American Eagle riskuje. Rozhodně však na sebe přitáhla pozornost

    Zástupci American Eagle v pondělí na oficiálním instagramovém účtu prohlásili: „Kampaň je a vždy byla pouze o džínech. (…) Budeme nadále oslavovat, jak všichni nosí jejich AE džíny se sebevědomím, po svém. Skvělé džíny vypadají skvěle na všech.“ Americká společnost ve svých kampaních dlouhodobě podporuje diverzitu a rovnoprávnost. Kromě toho je její exekutivní ředitel žid.

    Dá se tedy předpokládat, že značka neměla za cíl podporovat nacistickou propagandu. Přesto kritici reklamu odsuzují jako necitlivou, a to především v kontextu současné politické situace. Marketingoví experti poukazují na to, že značka špatně přečetla svou cílovou skupinu, což jsou především dospívající a generace Z. Jiným se zase zdá, že internetová generace nepochopí „srandu“.

    Kampaň pak zcela jasně vychází z jiné kontroverzní reklamy, i když inspiraci sama nepřiznává. Až příliš nápadně se ovšem podobá kontroverzní kampani Calvin Klein s tehdy patnáctiletou modelkou Brooke Shields z 80. let minulého století. Modelka v ní zaujímá podobné pózy a stejně jako nyní Sydney Sweeney zaměňuje slova „genes“ a „jeans“. American Eagle se tak zcela jistě podařilo, stejně jako kdysi Calvinu Klein, přitáhnout pozornost nejen módního světa.

    Zdroje: WWD, New York Post, Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    American Eagle čelí kritice. Na vině je kontroverzní reklama se Sydney Sweeney

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět je neúprosný a neustále přesouvá svou pozornost z jednoho trendu na další. Snaha zaujmout v něm proto často dosahuje nových rozměrů. Příkladem je nedávná kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvůli hře se slovy čelí reklama tvrdé kritice, která za ní vidí podporu eugeniky. Značka vydala v pondělí svou první reakci.

    - Reklama -

    Značka American Eagle čelí už více než týden tvrdé kritice. Média i uživatelé sociálních sítí analyzují její nejnovější kampaň, ve které zazářila herečka Sydney Sweeney. Společnost v pondělí zveřejnila svou první reakci na tvrdé komentáře, jež ji obviňují z podpory eugeniky. Důvodem vlny odporu vůči kontroverzní reklamě je především její úderný slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“.

    V překladu tedy: „Sydney Sweeney má skvělé džíny“. Slovo jeans zní ovšem v angličtině stejně jako „genes“, tedy geny, čímž vytváří hru se slovy. Herečka prohlašuje i další slogany, třeba: „Mám skvělé džíny… a vy teď můžete také.“ Jindy zase v kampani říká: „Geny jsou předávány z rodičů na děti a často určují vlastnosti jako barvu vlasů, osobnost nebo barvu očí. Moje džíny jsou modré.“

    Zdroj: American Eagle

    - Reklama -

    Je tedy jasné, že značka slova „jeans“ a „genes“ zaměňuje záměrně. Právě to je pro některé problém. Jelikož má známá herečka blond vlasy, světlou barvu pleti a modré oči, mají kritici kampaně za to, že se jedná o až příliš necitlivý odkaz na eugeniku a brutální nacistický režim a s ním spojenou genocidu. Sedmadvacetiletá herečka se prozatím k vlně kritiky oficiálně nevyjádřila.

    Značka American Eagle riskuje. Rozhodně však na sebe přitáhla pozornost

    Zástupci American Eagle v pondělí na oficiálním instagramovém účtu prohlásili: „Kampaň je a vždy byla pouze o džínech. (…) Budeme nadále oslavovat, jak všichni nosí jejich AE džíny se sebevědomím, po svém. Skvělé džíny vypadají skvěle na všech.“ Americká společnost ve svých kampaních dlouhodobě podporuje diverzitu a rovnoprávnost. Kromě toho je její exekutivní ředitel žid.

    Dá se tedy předpokládat, že značka neměla za cíl podporovat nacistickou propagandu. Přesto kritici reklamu odsuzují jako necitlivou, a to především v kontextu současné politické situace. Marketingoví experti poukazují na to, že značka špatně přečetla svou cílovou skupinu, což jsou především dospívající a generace Z. Jiným se zase zdá, že internetová generace nepochopí „srandu“.

    Kampaň pak zcela jasně vychází z jiné kontroverzní reklamy, i když inspiraci sama nepřiznává. Až příliš nápadně se ovšem podobá kontroverzní kampani Calvin Klein s tehdy patnáctiletou modelkou Brooke Shields z 80. let minulého století. Modelka v ní zaujímá podobné pózy a stejně jako nyní Sydney Sweeney zaměňuje slova „genes“ a „jeans“. American Eagle se tak zcela jistě podařilo, stejně jako kdysi Calvinu Klein, přitáhnout pozornost nejen módního světa.

    Zdroje: WWD, New York Post, Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Léto nekončí. Světové beach clubs jsou ztělesněním tichého luxusu

    Polehávání na pláži může být pro mnoho cestovatelů čirou nudou. To však neplatí pro stále oblíbenější beach clubs. Šumění moře, široká paleta aktivit a nekonečné šampaňské, tak by se dal shrnout zážitek z těchto pohádkových míst. Nepředstavujte si celodenní párty. Existují i takové kluby, ze kterých dýchá quiet luxury atmosféra na míle daleko.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohořela. Proč jsou módní kampaně čím dál nudnější?

    Podnikatelka Kylie Jenner je v módním průmyslu jako doma. Nejen, že má vlastní značku oblečení, ale často se objevuje i na obálkách časopisů a v kampaních. Nedávno se stala tváří značky Miu Miu. Ta však místo masové chvály sklidila vlnu kritiky. Nepovedené vizuály, které nakonec potopily brand i Jenner, otevřely širší diskusi o tom, jak současné kampaně upozaďují oblečení a tvořivost na úkor virálních momentů.

    Skupina Capri má šanci na zářné zítřky. Slaví výsledky z prvního čtvrtletí

    Skupina Capri Holdings je na cestě za potenciálními lepšími zítřky. Společnost ve středu zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí, jež předčily očekávání analytiků. Důvodem je především zvyšující se poptávka po kabelkách a obuvi z dílny Michael Kors. Firma nemá zdaleka vyhráno, jedná se však o první známky, že by její nová strategie mohla fungovat.

    Thierry Mugler jako architekt módy. Jak přepsal pravidla úzkého pasu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečení tak, jak se navrhuje architektura. S úmyslem vyvolat úžas, obdiv i odpor. Zatímco se svět módy cyklicky točil mezi minimalismem a extravagancí, Mugler byl o zhruba tři galaxie dál. Jeho pasy nebyly zúžením, byly explozí kontroly. Jak z obyčejného lidského trupu vytvořit monument? Mugler znal odpověď. A zanechal ji v každém korzetu, švu i nezapomenutelném přehlídkovém momentu.

    #SkinnyTok se zákazem nezmizel. Tvůrci vesele estetizují nezdravou štíhlost

    TikTok sice #SkinnyTok zakázal, ale obsah nabádající k nezdravé štíhlosti z platformy nezmizel. I za dalšími často nevinnými hashtagy se skrývá tlak přiblížit se tělesnému ideálu. Kult štíhlosti nahradil roky prosazovanou „body positivity“. Problém mohou představovat mimo jiné i léky používané na hubnutí, jako je třeba Mounjaro. Je proto důležité k obsahu, který na sociálních sítích vidíme, přistupovat kriticky.

    Jednoho chrání, druhé ničí. Jak vybrat efektivní eco-friendly SPF

    Krémy s SPF patří mezi nepostradatelné letní pomocníky. Navzdory jejich ochraně ovšem mnohé z nich představují nebezpečí pro mořské rostliny a živočichy. Využívané chemické ingredience přispívají k bělení korálů a narušují rozmnožování ryb. Naučte se letos v létě rozpoznat SPF, které oceníte nejen vy, ale také už tak ohrožené životní prostředí.

    Milán píše historii. Tamní týden módy odhalí očekávané módní premiéry

    Letošní podzimní týdny módy patří mezi jedny z nejzásadnějších v historii. Přes více než 10 módních domů totiž odhalí debuty svých nových kreativních ředitelů či ředitelek. Výjimkou není ani fashion week v Miláně. Italská metropole představí premiéry značek Versace, Jil Sander, Bottega Veneta a Gucci. Oslaví navíc 50. výročí Giorgio Armani.

    Bangle all the way. Masivní náramky válcují okoukané doplňky

    Náramky ve stylu bangles vyšplhaly na pomyslný vrchol módních doplňků. Módní mola určená pro letošní jaro a léto zaplavily kromě působivých kousků oblečení i výrazné náramky. Značky Saint Laurent, Balmain, Victoria Beckham nebo Hermès ukazují, že letos bude o co stát. Svezte se na vlně masivních klenotů zdobících opálené paže.

    Miu Miu zachraňuje Prada Group. Luxusní skupina slaví rostoucí prodeje

    Luxusní značky dlouhodobě bojují s nízkou poptávkou a trvající inflací. Některým se ovšem i navzdory nepříznivé situaci nadále daří. Výsledky z uplynulého pololetí oslavuje například Prada Group. Skupina totiž ve středu oznámila rostoucí prodeje a stabilní zisky. Děkovat za to může především společnosti Miu Miu, která je jejím největším tahounem.

    Rozhovor: Česko má talentů dost. Kreativní kolekce ale brzdí konzervativní trh, míní Žofie Soldánová z Naiad

    Návrhářka Žofie Soldánová stojící za českou značkou Naiad věří, že každá žena má v jakémkoli věku svou vlastní krásu. Z toho vychází i její tvorba, skrze kterou chce ženám nabídnout možnost cítit se étericky a silně zároveň. Česká módní scéna má podle ní obrovský potenciál. Lokální trh je však konzervativní a návrhářům trochu svazuje ruce, neboť musí najít správnou rovnováhu mezi kreativitou a prodejností.

    Pánské tašky příští sezóny? Kraluje jim tradice a funkčnost

    Doba, kdy muž vystačil s kapsami, patří minulosti. Pánské tašky a především takzvané shoulder bags, se znovu hlásí o slovo. Na přehlídkách pro letošní podzim a zimu se objevily v tolika variacích, až působí spíše jako rozhodný návrat k základům než trend ve zkušební fázi. Zároveň však nepůsobí nostalgicky. V moderním čtení se z nich stává společník, který ví, co dělá. Designově, prakticky, i esteticky.

    Módní dům Viktor & Rolf zkoumá dualitu. Každá myšlenka má dvě strany

    Značka Viktor & Rolf opět stojí na hranici módy a konceptuálního umění. Její haute couture řada pro letošní podzim a zimu je vizuální manifestací duality. Dvou světů, jež se navzájem doplňují, zpochybňují a zrcadlí. Dvojice představila 15 černých outfitů ve dvou verzích. Jedna opulentní, přetékající barvami a dramatem, druhá naopak očištěná, strohá a minimalistická. Výsledek? Na 30 stejných a zároveň rozdílných looků.

    Móda v kostce: Rare Beauty má parfém a Victoria’s Secret se vrací na runway

    Selena Gomez posouvá svou značku Rare Beauty na novou úroveň a vydává první řadu vlastní vůně. Dario Vitale nepředstaví svůj debut pro Versace pomocí klasické show, ale prezentace. Na runway se naopak na podzim vrátí andílci Victoria's Secret. Moncler Grenoble zase s příští přehlídkou zamíří do Aspenu. Skupina Kering bojuje s propadem zisků.

    Trend, který vás posadí na zadek. Booty beauty pečuje o běžně skryté partie

    Trendy mají jedinečnou schopnost šokovat. Ať už se jedná o plyšáky Labubu zavěšené na designerských kabelkách, aplikaci lososího spermatu na obličej, či populární módu bez kalhot, internet čas od času vynoří opravdové lahůdky. Aktuálním adeptem je takzvaná booty beauty, tedy virální druh kosmetiky specializující se na zadek.

    Červen zná své favority. CreatorIQ odhalil nejvíce virální make-up značky

    Sociální sítě představují pro módní a beauty značky významný zdroj pozornosti. Právě tu změřila platforma CreatorIQ, která vydala seznam 10 nejvíce virálních make-up společností za měsíc červen. Své výpočty zakládala na jejich EMV, neboli získané mediální hodnotě. Mezi nejpopulárnější brandy patří Huda Beauty, E.l.f. Beauty a ColourPop.

    Sociální sítě mají nový všelék. Tentokrát vkládají naděje do vývaru z kostí

    Téměř každý týden uživatelé sociálních sítí objeví novou "zázračnou" ingredienci, od které si slibují hned několik wellness a beauty benefitů. Tentokrát svou pozornost obrátili směrem k vývaru z kostí. Dle nich posiluje klouby, snižuje zánět střev či dodává pokožce pružnost a lesk. I když vývar některé výhody skýtá, nejedná se o čerstvě objevený všelék.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―