Více

    ― Reklama ―

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Kořeny v současnosti tak populárního jachtingu sahají až do starověkých civilizací Egypta, Řecka a Říma. Lodě tehdy nebyly pouze dopravním prostředkem, ale už tehdy představovaly symbol moci. Egyptští faraoni vlastnili lodě zdobené zlatem a reliéfy jako symbol jejich mocné autority. Už tehdy se tak začal formovat vztah mezi vodní dopravou a společenským statusem.

    Od lodě na lov pirátů k symbolu luxusu. Nizozemsko jako kolébka moderního jachtingu

    Za kolébku moderní jachtařské tradice považujeme Nizozemsko. Samotné slovo „jachta“ pochází z nizozemského „jacht“, což v překladu znamená „lov“. V historii mělo označovat rychlou loď používanou k pronásledování pirátů a pašeráků. Zrod moderního jachtingu pak přišel v období nizozemského „zlatého věku“, tedy v 17. století, kdy bylo Nizozemsko mocnou námořnickou velmocí.

    Zdroj: Unsplash

    Nizozemská plavidla byla tehdy perfektně funkčně i řemeslně zpracovaná. O něco později je proto nizozemská elita začala využívat k rekreačním účelům a jachty se staly symbolem dobrého společenského postavení. Díky Nizozemsku se pro jachting nadchl také anglický král Karel II., který si nechával stavět královské jachty. Jeho nadšení upevnilo postavení jachet jako symbolu luxusu.

    V 19. století se stal jachting rozšířenou zábavou evropské aristokracie. V té době začaly vznikat prestižní kluby, například Royal Yacht Squadron, díky kterým se jachting upevnil i jako sport. Tradice se brzy rozšířila také do USA, kde se členství v yacht klubech stalo symbolem prestiže. Vývoj dálkově plavitelných jachet umožnil bohaté vrstvě cestovat napříč kontinenty v pohodlí vlastních lodí. Klíčovým momentem bylo zorganizování závodu America’s Cup v roce 1851, který až dodnes patří k významným událostem jachtařského sportu.

    Ve 20. století zažil jachting prudký rozvoj díky vynálezu spalovacích motorů a novému průmyslovému bohatství. Jachty začaly zahrnovat bazény, knihovny či kina. Přechod od plachetnic k motorovým jachtám přispěl k většímu komfortu a možnosti přeplouvat velké vzdálenosti rychleji. Zrychlila se i výroba, a to díky novým materiálům jako hliník či sklolaminát. Jachting se tedy stal dostupnější širší vrstvě bohatých a definitivně se ustálil jako symbol moderního luxusu.

    Výkon ustupuje prožitku. Mladší generace jachtařů chce ticho, soukromí a kultivovaný styl

    V současné době trhu dominují superjachty a megajachty, které bývají delší než 90 metrů. Trendu se přizpůsobují zejména přístavy, které musí obří lodě pojmout a zároveň ochránit pobřeží. Rostoucí důraz na udržitelnost s sebou přinesl hybridní motory, solární panely nebo ekologičtější provoz. Mezi nejznámější výrobce jachet dnes patří například Feadship, Lürssen nebo Benetti.

    Zdroj: Feadship

    Dnešní zákazníci se už tolik nesoustředí na technické parametry, ale jde jim hlavně o pohodlí, prožitek a autenticitu. Luxus už není o zlatých detailech, mladší generace upřednostňuje „quiet luxury“ a jde jí hlavně o komfort. Změna odráží také současný svět a z něj nově vycházející potřebu zpomalit. S tím souvisí rovněž kvalitní materiály a čím dál více kultivovaný design.

    @colinchesterfaas Have you? #monaco #yacht #superyacht #wealth ##boatlife ♬ Theme from "A Summer Place" – Percy Faith And His Orchestra

    Zdroje: Yatco, Edarabia, The YachtBook, Etymology Online, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    - Reklama -

    Kořeny v současnosti tak populárního jachtingu sahají až do starověkých civilizací Egypta, Řecka a Říma. Lodě tehdy nebyly pouze dopravním prostředkem, ale už tehdy představovaly symbol moci. Egyptští faraoni vlastnili lodě zdobené zlatem a reliéfy jako symbol jejich mocné autority. Už tehdy se tak začal formovat vztah mezi vodní dopravou a společenským statusem.

    Od lodě na lov pirátů k symbolu luxusu. Nizozemsko jako kolébka moderního jachtingu

    Za kolébku moderní jachtařské tradice považujeme Nizozemsko. Samotné slovo „jachta“ pochází z nizozemského „jacht“, což v překladu znamená „lov“. V historii mělo označovat rychlou loď používanou k pronásledování pirátů a pašeráků. Zrod moderního jachtingu pak přišel v období nizozemského „zlatého věku“, tedy v 17. století, kdy bylo Nizozemsko mocnou námořnickou velmocí.

    Zdroj: Unsplash

    - Reklama -

    Nizozemská plavidla byla tehdy perfektně funkčně i řemeslně zpracovaná. O něco později je proto nizozemská elita začala využívat k rekreačním účelům a jachty se staly symbolem dobrého společenského postavení. Díky Nizozemsku se pro jachting nadchl také anglický král Karel II., který si nechával stavět královské jachty. Jeho nadšení upevnilo postavení jachet jako symbolu luxusu.

    V 19. století se stal jachting rozšířenou zábavou evropské aristokracie. V té době začaly vznikat prestižní kluby, například Royal Yacht Squadron, díky kterým se jachting upevnil i jako sport. Tradice se brzy rozšířila také do USA, kde se členství v yacht klubech stalo symbolem prestiže. Vývoj dálkově plavitelných jachet umožnil bohaté vrstvě cestovat napříč kontinenty v pohodlí vlastních lodí. Klíčovým momentem bylo zorganizování závodu America’s Cup v roce 1851, který až dodnes patří k významným událostem jachtařského sportu.

    Ve 20. století zažil jachting prudký rozvoj díky vynálezu spalovacích motorů a novému průmyslovému bohatství. Jachty začaly zahrnovat bazény, knihovny či kina. Přechod od plachetnic k motorovým jachtám přispěl k většímu komfortu a možnosti přeplouvat velké vzdálenosti rychleji. Zrychlila se i výroba, a to díky novým materiálům jako hliník či sklolaminát. Jachting se tedy stal dostupnější širší vrstvě bohatých a definitivně se ustálil jako symbol moderního luxusu.

    Výkon ustupuje prožitku. Mladší generace jachtařů chce ticho, soukromí a kultivovaný styl

    V současné době trhu dominují superjachty a megajachty, které bývají delší než 90 metrů. Trendu se přizpůsobují zejména přístavy, které musí obří lodě pojmout a zároveň ochránit pobřeží. Rostoucí důraz na udržitelnost s sebou přinesl hybridní motory, solární panely nebo ekologičtější provoz. Mezi nejznámější výrobce jachet dnes patří například Feadship, Lürssen nebo Benetti.

    Zdroj: Feadship

    Dnešní zákazníci se už tolik nesoustředí na technické parametry, ale jde jim hlavně o pohodlí, prožitek a autenticitu. Luxus už není o zlatých detailech, mladší generace upřednostňuje „quiet luxury“ a jde jí hlavně o komfort. Změna odráží také současný svět a z něj nově vycházející potřebu zpomalit. S tím souvisí rovněž kvalitní materiály a čím dál více kultivovaný design.

    @colinchesterfaas Have you? #monaco #yacht #superyacht #wealth ##boatlife ♬ Theme from "A Summer Place" – Percy Faith And His Orchestra

    Zdroje: Yatco, Edarabia, The YachtBook, Etymology Online, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Archiv přestal být vzpomínkou. Dnes určuje, co považujeme za nové

    Trend slow fashion není tím hlavním důvodem, proč návrháři v poslední době sahají do vlastních archivů. Marketingová oddělení reagují na rostoucí zájem o vizuály z minulého století. Fotografie a videa z 80. a 90. let sbírají na sociálních sítích statisíce likes a sdílení. Právě takové okamžiky dokazují, že veřejnost stále miluje dobovou pompéznost a ikonický glam z doby, kdy trh nebyl tak přesycený jako v současnosti.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Nenachytejte se na greenwashing. Jak vypadat dobře s čistým svědomím?

    Greenwashing, vysoké ceny i nedostatek transparentních informací ztěžují cestu k udržitelnému šatníku. Ačkoli stále více výrobců reaguje na klimatickou krizi a podniká kroky k větší odpovědnosti, ne všichni o svých aktivitách komunikují pravdivě a otevřeně. Přesto existují značky, které dokazují, že styl a ohleduplnost k planetě se nevylučují. Jak začít dělat první smysluplné krůčky směrem k udržitelnějšímu oblékání?

    Gucci čelí sporu s italskými odbory. Po značce požadují slíbené bonusy

    Zaměstnanci módního domu Gucci hrozí stávkami. Spolu s italskými odbory totiž po značce požadují sociální bonusy, které jim měla slíbit jako součást dohod, jejichž platnost vypršela koncem roku 2024. Odbory ovšem argumentují, že v případě absence nové smlouvy by domluva měla nadále platit, což sama italská společnost dříve naznačila.

    Navoňte se vzácnými vzpomínkami. Neotřelé letní parfémy zajistí věčné prázdniny

    Ať už vám letní dovolená skončila, nebo stále toužíte po slunečních paprscích, v kosmetickém světě existují kouzla, která umí toto období navrátit zpět. Letní parfémy slouží jako lektvary daleko nad úrovní citrusových toaletních vod z drogerie. Sáhněte po designerském kousku, díky kterému si můžete kousek léta ještě uchovat v krásném flakonu.

    Módní peklo se znovu otevírá. Natáčení Ďábel nosí Pradu 2 je v plném proudu

    "Florals? For spring? Groundbreaking." Milovaná filmová klasika Ďábel nosí Pradu se po 20 letech konečně vrací s druhým dílem. A máme se na co těšit. Uvidíme původní herecké obsazení, ale role se tentokrát obrátí. Natáčení v současnosti probíhá v New Yorku a první záběry potvrzují, že Miranda Priestly ještě zdaleka neřekla své poslední „That’s all.“

    Móda v kostce: Beyoncé a Levi’s míří do finále a Martha Stewart má skin care řadu

    Značka Dyson zkoumá svět beauty a vydává vlastní produkty na vlasy. Společnost Skims pro změnu uvedla virální shapewear na obličej. Rovněž Martha Stewart má novinku, a to vlastní skin care řadu. Zpěvačka Beyoncé a Levi's vcházejí do finální kapitoly spolupráce, pomocí krátkého filmu. V Kodani pak odstartoval tamní fashion week.

    Back to school, back to office. Luxusní značky myslí i na papírnictví pro dospělé

    Pomalu se blížící září znamená velkou změnu v životě všech školáků. Ačkoliv dospělí už prázdniny nemají, i pro ně představuje nadcházející období pomyslný nový start, a to nejen v kancelářském nasazení. Proč si proto z back to school šílenství neudělat důvod k radosti? Luxusní designerské doplňky ze světa papírnictví přímo lákají k využití.

    Až do dna. Váš oblíbený drink o vás vypovídá víc, než si myslíte

    Volba drinku sahá za hranice chuťové preference. Pro mnoho lidí se jedná o gesto či osobní vyjádření. Často navíc platí, že to, co pijete, rezonuje s tím, co nosíte. Určité estetiky si žádají svěží Aperol Spritz, zatímco jiné se koupou v solném kroužku tequily. Stejně jako na ulici, i v baru tak můžete hledat inspiraci pro svůj další outfit.

    American Eagle čelí kritice. Na vině je kontroverzní reklama se Sydney Sweeney

    Módní svět je neúprosný a neustále přesouvá svou pozornost z jednoho trendu na další. Snaha zaujmout v něm proto často dosahuje nových rozměrů. Příkladem je nedávná kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvůli hře se slovy čelí reklama tvrdé kritice, která za ní vidí podporu eugeniky. Značka vydala v pondělí svou první reakci.

    Generační konflikt na mole Prada. Mileniálové chápou depression hair jinak než gen Z

    Nedávná show značky Prada na Milánském týdnu módy vyvolala debatu nikoli kvůli samotným návrhům, ale účesům-neúčesům modelek. Jejich vlasy vypadaly, jako by na molo dorazily rovnou z postele a jejich majitelky neměly energii na jakoukoli úpravu. Ihned dostaly nálepku depression hair. Návrháři v reakci na kritiku styl označili za takzvaný depressive chic. Jenže je vůbec možné považovat depresi za něco „šik“?

    Nejzáludnější kousek y2k módy je zpět. Hvězdou léta jsou capri pants

    Nostalgie letos na módní scénu přináší všemožné kousky. Jedním z nich je i klasický, ovšem mnohými obávaný kousek y2k módy. Z capri pants se postupně stala hvězda letošního léta, ne každý se však z jejich návratu raduje. Nenechte se odradit často ošemetnou délkou a naučte se z nich vytvořit trendy outfity, které už nebudete chtít sundat.

    Pánskou módu čeká revoluce. Žabky přechází z pláže na módní mola

    Klasická letní obuv získala upgrade. Uplynulé pánské módní přehlídky posunuly žabky na novou úroveň. Ty se tak kromě pláží mohou nově těšit na procházky po městě, či dokonce červeném koberci. Letošní i příští pánský letní šatník se bez nich proto neobejde. Populární obuv do své nabídky zařadily také značky jako The Row, Louis Vuitton či Prada.

    #SkinnyTok se zákazem nezmizel. Tvůrci vesele estetizují nezdravou štíhlost

    TikTok sice #SkinnyTok zakázal, ale obsah nabádající k nezdravé štíhlosti z platformy nezmizel. I za dalšími často nevinnými hashtagy se skrývá tlak přiblížit se tělesnému ideálu. Kult štíhlosti nahradil roky prosazovanou „body positivity“. Problém mohou představovat mimo jiné i léky používané na hubnutí, jako je třeba Mounjaro. Je proto důležité k obsahu, který na sociálních sítích vidíme, přistupovat kriticky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―