Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Letošní podzimní týdny módy patří mezi jedny z nejzásadnějších v historii. Přes více než 10 módních domů totiž odhalí debuty svých nových kreativních ředitelů či ředitelek. Výjimkou není ani fashion week v Miláně. Italská metropole představí premiéry značek Versace, Jil Sander, Bottega Veneta a Gucci. Oslaví navíc 50. výročí Giorgio Armani.

    Milánský týden módy zná od čtvrtka svůj předběžný kalendář, který praská ve švech očekávanými debuty. Stejně jako Paříž, také italská metropole totiž nabídne premiéry hned několika nových kreativních ředitelů. Podzimní edice, odhalující kolekce pro příští jaro a léto, se tak jednoznačně zapíše do módní historie. Móda pak ulice Milána pohltí od úterý 23. až do pondělí 29. září.

    Svůj debut pro Gucci představí hned 23. září návrhář Demna Gvasalia. Módní scéně však nenabídne klasickou přehlídku, místo toho vytvoří prezentaci, jež má sloužit jako připomínka základů módního domu Gucci. První show uspořádá až v březnu příštího roku. Podobný krok učiní také Dario Vitale, který přebírá otěže u Versace. Rovněž on zveřejní první návrhy pomocí prezentace, a to 26. září.

    Zdroj: Jil Sander

    Nový kreativní ředitel Jil Sander, Simone Bellotti, pak odhalí svou debutovou kolekci ráno 24. září. Premiéru chystá rovněž módní dům Bottega Veneta. Jeho nová šéfka Louise Trotter představí svou premiéru odpoledne 28. září. Z předčasného kalendáře ovšem chybí debut návrhářky Meryll Rogge pro Marni. Ta totiž dle oznámení značky zahájí svou módní vládu až příští rok v únoru.

    Miláno neslaví pouze debuty. Vzdá hold 50. výročí značky Giorgio Armani

    Očekávanými debuty však napěchovaný kalendář Milánského týdne módy nekončí. Jeho důležitou součástí budou také oslavy značky Giorgio Armani, která letos slaví své 50. výročí. Módní dům tak nejnovější kolekci odhalí 28. září, a to na nádvoří Palazzo Brera, dechberoucí budovy ze 17. století. Součástí oslav na počest slavné společnosti je rovněž výstava ukrývající na 150 archivních návrhů.

    Milán se těší také na několik nováčků, mezi které patří například značka Knwls, tradičně odhalující své kolekce v Londýně. Ta svou show odhalí v podvečer dne 24. září. Na předběžném rozvrhu, tentokrát hostujícím až 55 návrhářů, ovšem nechybí ani módní milánské stálice, jako je například Diesel, Ferragamo, Tod’s, Moschino, Max Mara, Prada, Fendi, Alberta Ferretti nebo Roberto Cavalli.

    Zdroje: WWD, Fashionista, Milano Fashion Week, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Milán píše historii. Tamní týden módy odhalí očekávané módní premiéry

    Letošní podzimní týdny módy patří mezi jedny z nejzásadnějších v historii. Přes více než 10 módních domů totiž odhalí debuty svých nových kreativních ředitelů či ředitelek. Výjimkou není ani fashion week v Miláně. Italská metropole představí premiéry značek Versace, Jil Sander, Bottega Veneta a Gucci. Oslaví navíc 50. výročí Giorgio Armani.

    - Reklama -

    Milánský týden módy zná od čtvrtka svůj předběžný kalendář, který praská ve švech očekávanými debuty. Stejně jako Paříž, také italská metropole totiž nabídne premiéry hned několika nových kreativních ředitelů. Podzimní edice, odhalující kolekce pro příští jaro a léto, se tak jednoznačně zapíše do módní historie. Móda pak ulice Milána pohltí od úterý 23. až do pondělí 29. září.

    Svůj debut pro Gucci představí hned 23. září návrhář Demna Gvasalia. Módní scéně však nenabídne klasickou přehlídku, místo toho vytvoří prezentaci, jež má sloužit jako připomínka základů módního domu Gucci. První show uspořádá až v březnu příštího roku. Podobný krok učiní také Dario Vitale, který přebírá otěže u Versace. Rovněž on zveřejní první návrhy pomocí prezentace, a to 26. září.

    Zdroj: Jil Sander

    - Reklama -

    Nový kreativní ředitel Jil Sander, Simone Bellotti, pak odhalí svou debutovou kolekci ráno 24. září. Premiéru chystá rovněž módní dům Bottega Veneta. Jeho nová šéfka Louise Trotter představí svou premiéru odpoledne 28. září. Z předčasného kalendáře ovšem chybí debut návrhářky Meryll Rogge pro Marni. Ta totiž dle oznámení značky zahájí svou módní vládu až příští rok v únoru.

    Miláno neslaví pouze debuty. Vzdá hold 50. výročí značky Giorgio Armani

    Očekávanými debuty však napěchovaný kalendář Milánského týdne módy nekončí. Jeho důležitou součástí budou také oslavy značky Giorgio Armani, která letos slaví své 50. výročí. Módní dům tak nejnovější kolekci odhalí 28. září, a to na nádvoří Palazzo Brera, dechberoucí budovy ze 17. století. Součástí oslav na počest slavné společnosti je rovněž výstava ukrývající na 150 archivních návrhů.

    Milán se těší také na několik nováčků, mezi které patří například značka Knwls, tradičně odhalující své kolekce v Londýně. Ta svou show odhalí v podvečer dne 24. září. Na předběžném rozvrhu, tentokrát hostujícím až 55 návrhářů, ovšem nechybí ani módní milánské stálice, jako je například Diesel, Ferragamo, Tod’s, Moschino, Max Mara, Prada, Fendi, Alberta Ferretti nebo Roberto Cavalli.

    Zdroje: WWD, Fashionista, Milano Fashion Week, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―