Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kde se archetypy potkávají se svěží perspektivou. I tak definuje Miu Miu kampaň pro letošní podzim a zimu názvem Femininities. Řada přepisuje tradiční genderové stereotypy a zažité představy o ženskosti. Kousky spojují jemnost spodního prádla s volnějším oblečením, typickým pro pánskou módu. Značka zapojila do kampaně výrazné osobnosti napříč obory, včetně Kylie Jenner, která s Miu Miu spolupracuje poprvé.

    Italská značka Miu Miu představuje podzimní a zimní kampaň s názvem Femininities. Kolekci založila na individualitě a rozmanité podobě ženskosti, jež překračuje tradičně zakotvené genderové stereotypy a představy o tom, jak se ženy mají oblékat. Kolekce má respektovat nejen jazyk módy, ale i tělo, které ji nosí. Přesně tyto hodnoty zastává i zakladatelka módního domu, Miuccia Prada.

    Značka zapojila do kampaně také rozmanité osobnosti, přičemž nejvýraznější z nich je Kylie Jenner, jež s Miu Miu spolupracuje poprvé v historii. V reklamě se objevuje i herečka a zpěvačka Lou Doillon, modelka Lila Fukušima, hudebnice Towa Bird, herečka Myha’la, výtvarnice Yura Romaniuk a rapperka Cortisa Star.

    Ženskost v mnoha podobách. Miu Miu přepisuje módní archetypy

    Podzimní a zimní kolekce Miu Miu 2025 chce vyvolat nostalgii, ale přitom zachovat současnou eleganci. Známé typy oblečení se vrací, ale v novém podání. Značka si zároveň hraje s kontrasty mezi ženským a mužským oblečením. Snaží se přitom ukázat, že ženskost nevypadá jen jedním způsobem. Kousky, které jsou tradičně spíše ženské jsou inspirované spodním prádlem. Najdeme zde proto saténové šaty, jemné pleteniny, šikmo střižené sukně, ale i plstěnou vlnu.

    Zdroj: Miu Miu

    Kolekce však zároveň představuje kousky inspirované pánskou a sportovní módou, například volnější vlněné kabáty, kalhoty s rovným střihem nebo saka, která tělo spíš skryjí než naopak. Výraznou roli hrají rovněž doplňky. V řadě se objevují klobouky, brože a výrazné šperky. Outfity doplňují lodičky s ostrou špičkou, ale i výrazné kozačky. Nechybí ani ikonické kabelky Aventure.

    @miumiu Miu Miu Fall/Winter 2025 collection presents a wardrobe where archetypes are reiterated with a fresh perspective. Featuring @Cortisa Star Filmed by Tess Petronio Styled by Lotta Volkova #MiuMiu #MiuMiuFW25 ♬ original sound – Miu Miu

    Jednotlivé looky překvapují i použitými materiály a barvami. Klasické vzory, jako jsou například kostky, značka pohltila do odstínů hořčicové, červené, zelené nebo fialové. Kolekce proto ve výsledku působí luxusně sportovně a odráží dnešní podobu ženskosti, tedy značnou sebejistou, různorodou a svobodnou.

    Zdroje: Miu Miu, WWD, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    Foto:Miu Miu

    Kylie Jenner poprvé pro Miu Miu. Podzimní kampaň boří genderové stereotypy

    Kde se archetypy potkávají se svěží perspektivou. I tak definuje Miu Miu kampaň pro letošní podzim a zimu názvem Femininities. Řada přepisuje tradiční genderové stereotypy a zažité představy o ženskosti. Kousky spojují jemnost spodního prádla s volnějším oblečením, typickým pro pánskou módu. Značka zapojila do kampaně výrazné osobnosti napříč obory, včetně Kylie Jenner, která s Miu Miu spolupracuje poprvé.

    Italská značka Miu Miu představuje podzimní a zimní kampaň s názvem Femininities. Kolekci založila na individualitě a rozmanité podobě ženskosti, jež překračuje tradičně zakotvené genderové stereotypy a představy o tom, jak se ženy mají oblékat. Kolekce má respektovat nejen jazyk módy, ale i tělo, které ji nosí. Přesně tyto hodnoty zastává i zakladatelka módního domu, Miuccia Prada.

    Značka zapojila do kampaně také rozmanité osobnosti, přičemž nejvýraznější z nich je Kylie Jenner, jež s Miu Miu spolupracuje poprvé v historii. V reklamě se objevuje i herečka a zpěvačka Lou Doillon, modelka Lila Fukušima, hudebnice Towa Bird, herečka Myha’la, výtvarnice Yura Romaniuk a rapperka Cortisa Star.

    Ženskost v mnoha podobách. Miu Miu přepisuje módní archetypy

    Podzimní a zimní kolekce Miu Miu 2025 chce vyvolat nostalgii, ale přitom zachovat současnou eleganci. Známé typy oblečení se vrací, ale v novém podání. Značka si zároveň hraje s kontrasty mezi ženským a mužským oblečením. Snaží se přitom ukázat, že ženskost nevypadá jen jedním způsobem. Kousky, které jsou tradičně spíše ženské jsou inspirované spodním prádlem. Najdeme zde proto saténové šaty, jemné pleteniny, šikmo střižené sukně, ale i plstěnou vlnu.

    Zdroj: Miu Miu

    Kolekce však zároveň představuje kousky inspirované pánskou a sportovní módou, například volnější vlněné kabáty, kalhoty s rovným střihem nebo saka, která tělo spíš skryjí než naopak. Výraznou roli hrají rovněž doplňky. V řadě se objevují klobouky, brože a výrazné šperky. Outfity doplňují lodičky s ostrou špičkou, ale i výrazné kozačky. Nechybí ani ikonické kabelky Aventure.

    @miumiu Miu Miu Fall/Winter 2025 collection presents a wardrobe where archetypes are reiterated with a fresh perspective. Featuring @Cortisa Star Filmed by Tess Petronio Styled by Lotta Volkova #MiuMiu #MiuMiuFW25 ♬ original sound – Miu Miu

    Jednotlivé looky překvapují i použitými materiály a barvami. Klasické vzory, jako jsou například kostky, značka pohltila do odstínů hořčicové, červené, zelené nebo fialové. Kolekce proto ve výsledku působí luxusně sportovně a odráží dnešní podobu ženskosti, tedy značnou sebejistou, různorodou a svobodnou.

    Zdroje: Miu Miu, WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Stranger Things míří do finále. Comeback doplní beauty i módní spolupráce

    Konec listopadu přivítá návrat populárního seriálu Stranger Things. Na obrazovky se vrací se svou pátou a poslední sérií, která vyvrcholí poslední den letošního roku. Velké finále si žádá stejně významné oslavy. Na pomoc proto přispěchaly beauty a módní značky, jež nabízejí speciální spolupráce. Do Hawkins vás vtáhnou boty, kabelky, přívěsky nebo tematický make-up.

    Chlupy, bradavky a byznys. Proč SKIMS dráždí veřejnost? 

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekcí, která oslavuje přirozenost těla. Anebo ne? Na sociálních sítích se strhla bouře názorů, zda Kim Kardashian oslavuje přirozenost ženského těla a bourá tabu kůže bez jediného chloupku, či naopak posiluje nerealistické ideály krásy a tlak na „dokonalé“ tělo. Marketingový tým SKIMS však slaví úspěch, tanga s umělým ochlupením byla během pár dnů vyprodaná. 

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L'Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―