Více

    ― Reklama ―

    Program Women@Dior, který vznikl ve spolupráci módního domu Dior s organizací UNESCO, letos oslavil pět let existence. Na konferenci v Paříži minulý týden představil pět inspirativních projektů mladých nadaných žen z různých koutů světa. V Keni vzniká AI chatbot pomáhající ženám s finanční gramotností, Korea vítá digitální slovník měnící genderové stereotypy a v Nepálu oživují nevidomí mentoři výrobu vonných tyčinek.

    Módní dům Dior i letos podpoří projekty vedené ženami v rámci vzdělávacího programu Women@Dior, na němž spolupracuje s UNESCO. Program, pokračující už pátým rokem, má za cíl propojit studentky z oborů, jako je byznys, móda či umění, se zaměstnanci Dior, kteří jim poskytnou odborné vedení a pomohou uskutečnit jejich cíle. Dosud se do něj zapojilo přes 2 500 žen ze 140 států.

    Zdroj: Women@Dior

    Vítězné projekty získají podporu ve formě finančního grantu, mentoringu a propojení s relevantními partnery. Letos byly vítězné projekty dva, přičemž finalistů bylo dohromady pět. Finalistky pak měly možnost prezentovat se před publikem a získat cenné kontakty.

    „Trad wife“ jako nový trend. Women@Dior upozorňuje na návrat globálního ústupu práv žen

    Hlavním tématem letošní konference bylo vzdělání, inkluze a posílení postavení žen ve společnosti. Řečníci upozornili na globální ústup práv žen, a to zejména v kontextu válek a ekonomických otřesů. Zazněly také reflexe aktuálních trendů, jako je například návrat k roli „trad wife“, neboli tradiční manželky.

    Finalistky projektu Dream for Change debatovaly o tom, kdy jsou rozhodnutí žen autentická a kdy jen podléhají tlaku společnosti. „Empowerment není o tom, co děláte, ale proč to děláte,“ zaznělo v diskusi. Ředitelka módního domu Dior Delphine Arnault zdůraznila, že podpora žen a dívek je v dnešním světě naprosto klíčová.

    Zdroj: Women@Dior

    Na pódiu se vystřídali nejen mentoři programu, ale i další osobnosti z LVMH, Dior či UNESCO. Mezi hosty byla například dirigentka a umělecká ředitelka orchestru Divertimento Zahia Ziouani, jež vedla závěrečný ceremoniál olympiády v Paříži v roce 2024. Nechyběla ani filmařka a nejmladší kandidátka na Nobelovu cenu za mír Zuriel Oduwole nebo mistryně světa ve skydivingu Domitille Kiger. Ta sdílela svůj byznys příběh a zkušenosti se zakládáním iniciativy Zero Gravity.

    V hlavní roli AI. Publikum letos ocenilo projekty propojující práva žen s technologiemi

    Letošní konference Women@Dior se konala v sídle UNESCO v Paříži. Vítězky projektu Dream for Change byly tento rok vybrány přímo publikem, a to pomocí QR kódů. Výherní projekty byly rovnou dva.

    První z výherních projektů vznikl v Keni a nese název Mama Maisha. Jeho cílem je pomoct ženám pracujícím na tamních trzích zlepšit jejich finanční gramotnost. Učí je, jak si plánovat rozpočet a spořit na stáří, mimo jiné i prostřednictvím chatbotu s umělou inteligencí. Zakladatelky projektu navíc v současnosti vyvíjí systém, který doplní úspory vzdělávaných žen o finanční příspěvky.

    Zdroj: Women@Dior

    Druhým výherním projektem je francouzská iniciativa s názvem Femini’Lab, která propojuje workshopy na středních školách s digitální platformou poháněnou umělou inteligencí. Platforma poskytuje mladým ženám individuální podporu a poradenství. Cílem projektu je pomoct ženám získat potřebné dovednosti k tomu, aby mohly rozjet vlastní podnikání.

    Od menstruačního zdraví po vonné tyčinky. Women@Dior podpořil různé oblasti

    Dalšími třemi finalisty programu Dream for Change byly projekty Her Cycle, The Embossers a P.E.T.A.L.S. Her Cycle vznikl ve Spojených státech amerických a zaměřuje se na osvětu o menstruačním zdraví mezi dívkami. Součástí je online platforma, která zajišťuje přístup k informacím a potřebným zdrojům.

    Jihokorejská iniciativa s názvem The Embossers zase vytvořila digitální slovník genderové rovnosti. Ten nabízí alternativy k zakořeněným sexistickým výrazům v korejském jazyce. Využívá k tomu prvky gamifikace, neboli herních principů, za účelem většího zapojení a motivace. Projekt ukazuje, jak jazyk ovlivňuje naše myšlení a může posilovat pozitivní změny ve společnosti.

    Nepálský projekt P.E.T.A.L.S. se zase zaměřuje na oživení tradiční výroby vonných tyčinek z květin. Jeho cílem je propojit kulturní dědictví s udržitelností a sociální inkluzí. Výjimečný je zejména zapojením nevidomých mentorů, kteří spolu s lokálními tvůrci pomáhají zachovat řemeslnou tradici a zároveň otevírat nové pracovní příležitosti znevýhodněným skupinám.

    Zdroje: WWD, Forbes, LinkedIn, Instagram

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    Podpora žen od Keni po Koreu. Women@Dior a UNESCO plní sny po celém světě

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Program Women@Dior, který vznikl ve spolupráci módního domu Dior s organizací UNESCO, letos oslavil pět let existence. Na konferenci v Paříži minulý týden představil pět inspirativních projektů mladých nadaných žen z různých koutů světa. V Keni vzniká AI chatbot pomáhající ženám s finanční gramotností, Korea vítá digitální slovník měnící genderové stereotypy a v Nepálu oživují nevidomí mentoři výrobu vonných tyčinek.

    - Reklama -

    Módní dům Dior i letos podpoří projekty vedené ženami v rámci vzdělávacího programu Women@Dior, na němž spolupracuje s UNESCO. Program, pokračující už pátým rokem, má za cíl propojit studentky z oborů, jako je byznys, móda či umění, se zaměstnanci Dior, kteří jim poskytnou odborné vedení a pomohou uskutečnit jejich cíle. Dosud se do něj zapojilo přes 2 500 žen ze 140 států.

    Zdroj: Women@Dior

    Vítězné projekty získají podporu ve formě finančního grantu, mentoringu a propojení s relevantními partnery. Letos byly vítězné projekty dva, přičemž finalistů bylo dohromady pět. Finalistky pak měly možnost prezentovat se před publikem a získat cenné kontakty.

    - Reklama -

    „Trad wife“ jako nový trend. Women@Dior upozorňuje na návrat globálního ústupu práv žen

    Hlavním tématem letošní konference bylo vzdělání, inkluze a posílení postavení žen ve společnosti. Řečníci upozornili na globální ústup práv žen, a to zejména v kontextu válek a ekonomických otřesů. Zazněly také reflexe aktuálních trendů, jako je například návrat k roli „trad wife“, neboli tradiční manželky.

    Finalistky projektu Dream for Change debatovaly o tom, kdy jsou rozhodnutí žen autentická a kdy jen podléhají tlaku společnosti. „Empowerment není o tom, co děláte, ale proč to děláte,“ zaznělo v diskusi. Ředitelka módního domu Dior Delphine Arnault zdůraznila, že podpora žen a dívek je v dnešním světě naprosto klíčová.

    Zdroj: Women@Dior

    Na pódiu se vystřídali nejen mentoři programu, ale i další osobnosti z LVMH, Dior či UNESCO. Mezi hosty byla například dirigentka a umělecká ředitelka orchestru Divertimento Zahia Ziouani, jež vedla závěrečný ceremoniál olympiády v Paříži v roce 2024. Nechyběla ani filmařka a nejmladší kandidátka na Nobelovu cenu za mír Zuriel Oduwole nebo mistryně světa ve skydivingu Domitille Kiger. Ta sdílela svůj byznys příběh a zkušenosti se zakládáním iniciativy Zero Gravity.

    V hlavní roli AI. Publikum letos ocenilo projekty propojující práva žen s technologiemi

    Letošní konference Women@Dior se konala v sídle UNESCO v Paříži. Vítězky projektu Dream for Change byly tento rok vybrány přímo publikem, a to pomocí QR kódů. Výherní projekty byly rovnou dva.

    První z výherních projektů vznikl v Keni a nese název Mama Maisha. Jeho cílem je pomoct ženám pracujícím na tamních trzích zlepšit jejich finanční gramotnost. Učí je, jak si plánovat rozpočet a spořit na stáří, mimo jiné i prostřednictvím chatbotu s umělou inteligencí. Zakladatelky projektu navíc v současnosti vyvíjí systém, který doplní úspory vzdělávaných žen o finanční příspěvky.

    Zdroj: Women@Dior

    Druhým výherním projektem je francouzská iniciativa s názvem Femini’Lab, která propojuje workshopy na středních školách s digitální platformou poháněnou umělou inteligencí. Platforma poskytuje mladým ženám individuální podporu a poradenství. Cílem projektu je pomoct ženám získat potřebné dovednosti k tomu, aby mohly rozjet vlastní podnikání.

    Od menstruačního zdraví po vonné tyčinky. Women@Dior podpořil různé oblasti

    Dalšími třemi finalisty programu Dream for Change byly projekty Her Cycle, The Embossers a P.E.T.A.L.S. Her Cycle vznikl ve Spojených státech amerických a zaměřuje se na osvětu o menstruačním zdraví mezi dívkami. Součástí je online platforma, která zajišťuje přístup k informacím a potřebným zdrojům.

    Jihokorejská iniciativa s názvem The Embossers zase vytvořila digitální slovník genderové rovnosti. Ten nabízí alternativy k zakořeněným sexistickým výrazům v korejském jazyce. Využívá k tomu prvky gamifikace, neboli herních principů, za účelem většího zapojení a motivace. Projekt ukazuje, jak jazyk ovlivňuje naše myšlení a může posilovat pozitivní změny ve společnosti.

    Nepálský projekt P.E.T.A.L.S. se zase zaměřuje na oživení tradiční výroby vonných tyčinek z květin. Jeho cílem je propojit kulturní dědictví s udržitelností a sociální inkluzí. Výjimečný je zejména zapojením nevidomých mentorů, kteří spolu s lokálními tvůrci pomáhají zachovat řemeslnou tradici a zároveň otevírat nové pracovní příležitosti znevýhodněným skupinám.

    Zdroje: WWD, Forbes, LinkedIn, Instagram

    ― Reklama ―

    Karlovarský festival je pryč. Který z filmů musíte rozhodně vidět?

    Stihnout všechny snímky, které za to stojí, je na festivalu v Karlových Varech nemožné. Letošní ročník ovládl film Sbormistr, inspirovaný kauzou zneužívání dívek v pěveckém souboru. A oprávněně. Až ho vstřebáte, nabízíme zcela subjektivní seznam dalších snímků, které považujeme za top tvorbu letošní sezóny filmového festivalu.

    Úkol století? Převzít otěže po Gallianovi. Debut Glenna Martens u Maison Margiela

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    Móda v kostce: Marc Jacobs slaví kabelku Cristina a Jil Sander vítá novou éru

    Marc Jacobs vydal speciální kampaň ke své nejnovější "it" kabelce Cristina. Značka Jil Sander zveřejnila první dílo nového kreativního ředitele Simona Bellotti, tedy speciální video. Crocs a Touchland představují virální přívěsek a Chanel míří do New Yorku, kde v prosinci odhalí svou řadu Métiers d'Art. Paříž přivítá výstavu o díle Virgila Abloh.

    Léto slaví další nostalgický návrat. Tankinis jsou opět trendy

    Další z dávno zapomenutých módních kousků slaví nově získanou slávu. Mezi plavkami totiž letos zazáří také takzvané tankinis. Jedná se o plavky připomínající klasický tank top, neboli tílko. Oblíbené jsou v kombinaci nejen s klasickými kalhotkovými plavkami, ale také "boy shorts". Nostalgie nás zkrátka letos pohltila a nehodlá se jen tak pustit.

    Staňte se ledovou královnou. TikTok pohltila nová beauty obsese

    Nejnovější beauty trend z TikToku dorazil na scénu v pravý čas. Pro horká letní rána je totiž jako stvořený. Uživatelé sociální sítě si v posledních týdnech zamilovali ledování obličeje. Rituál vyzdvihují nejen pro jeho cenovou dostupnost, ale také slibované účinky, jako je snížení zarudnutí, zmenšení pórů a získání přirozeného "glow" efektu.

    O krok napřed. Jaké trendy definují pánský šatník léta roku 2026?

    I když módní svět v současnosti pohltil Pařížský haute couture week, ještě nedávno upíral svůj zrak na nejnovější přehlídky pánské módy. Luxusní značky totiž nedávno představily svou vizi pánského šatníku pro jaro a léto roku 2026. Již nyní lze proto vypozorovat poutavé trendy, které vytváří červenou nit napříč všemi představenými kolekcemi.

    Bulgari chystá luxusní upgrade. Otevře ostrovní resort v Abú Dhabí

    Módní dům Bulgari hodlá rozšířit své portfolio luxusních hotelů. Oznámil totiž plány na vybudování ostrovního resortu v Abú Dhabí, a to do roku 2030. Jeho součástí má být nejen obrovský hotel, ale také soukromé vily a rezidenční sídla. Chybět nebudou ani soukromé pláže, michelinské restaurace a plesový sál s výhledem na nedaleké velkoměsto.

    Kosmetické receptury inspirované herbářem. Pečující kosmetiku ovládají bylinky

    Bylinky nejsou jen základem čajových směsí, ale i hlavní ingrediencí moderní péče o pleť. Levandule, heřmánek nebo například měsíček lékařský se ze zahrádek přesunuly do laboratoří a staly se nedílnou součástí luxusní kosmetiky. Zklidňují, hydratují a regenerují. Díky svým účinkům tak kralují složení produktů pro všechny typy pleti.

    Pánská tanga a queer svůdnost. To jsou společní jmenovatelé Ludovic de Saint Sernin

    Asi 50 let poté, co rakouský vizionář Rudi Gernreich vymyslel pánská i dámská tanga, a to jako nenápadné řešení tehdy nově zakázaných nudapláží v Kalifornii, si jejich nejodvážnější podoba říká opět o pozornost. Návrhář Ludovic de Saint Sernin, který se už několik sezón nebojí hladit módu po ostré hraně erotiky, křísí plavkovou řadu a letošní léto věnuje klukům v těch nejmenších střizích, jaké si umíte představit.

    Pitbull jako ultimátní „guilty pleasure“. Postfeminismus mu objektivizaci žen odpouští

    Záběry z Pitbullových koncertů a fanynky převlečené za oblíbeného umělce v posledních týdnech zaplnily nejednu „for you page“ na sociálních sítích. Často jde o ženy, které se považují za feministky, ale přesto s Pitbullem nadšeně zpívají texty, jež ženy objektivizují. Do popředí totiž vstupuje moderní postfeminismus, dle něhož mají ženy ve svých rukou moc a schopnost kritického myšlení.

    Haute couture week pokračuje. Očekávané návrhy odhalil Chanel i Giorgio Armani

    Pařížský haute couture týden módy je v plném proudu. Očekávanou kolekci pro letošní podzim a zimu představil rovněž módní dům Chanel. Jednalo se o poslední přehlídku z dílny designového studia, které až do října zastupuje nového kreativního ředitele, Matthieu Blazy. Svou řadu odhalil také Giorgio Armani, jenž se ovšem na show nemohl dostavit.

    Léto po stopách luxusu. Známé značky lákají na prázdninové pop-upy

    Největší módní domy v létě opouští své "rodné" země a putují do vysněných prázdninových destinací. Pohodlně se usazují na plážích v Itálii, Španělsku i daleké Asii. Zákazníky tradičně lákají na dočasné pop-upy, nabízející závan vytříbeného luxusu. Značky jako Dior, Jacquemus, Burberry či J.Crew letos přichystaly speciální kolekce i letní zážitky.

    Prostřete hostům léto. Sluneční paprsky žádají hravý jídelní stůl

    Sluncem nasycené měsíce volají po hravosti, která žádnému jinému ročnímu období nesedne tak nenuceně jako právě létu. Chuť povolit naše hranice a poddat se téměř dětské naivitě prostupuje nejen do našich šatníků či make-up taštiček, ale i do naší domácnosti. Prostřete si letos stůl, který perfektně zachytí nezaměnitelnou atmosféru léta.

    Pařížský haute couture week je zpět. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paříž v pondělí přivítala další ze svých exkluzivních haute couture týdnů módy. Odstartovala ho přehlídka z dílny Schiaparelli, která dle návrháře Daniela Roseberry představovala konec jedné kapitoly známé značky. Módní dům Iris Van Herpen pro změnu překvapil návrhy připomínajícími podmořský svět. Součástí jedné z rób se dokonce staly živé řasy.

    Co spojuje Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadní momenty Jonathana Anderson

    Málokdo dnes v módě překvapuje tak rafinovaně jako Jonathan Anderson. Irský návrhář, jenž opustil Loewe a přechází do čela módního impéria Dior, za sebou zanechává sbírku momentů, které se vryly do paměti módních fanoušků i internetu. Jeho tvorba je plná ironie, symboliky a balancování mezi uměním a nositelností. Právě to dělá Andersona jedním z nejzásadnějších návrhářů poslední dekády.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―