Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Paříž v pondělí přivítala další ze svých exkluzivních haute couture týdnů módy. Odstartovala ho přehlídka z dílny Schiaparelli, která dle návrháře Daniela Roseberry představovala konec jedné kapitoly známé značky. Módní dům Iris Van Herpen pro změnu překvapil návrhy připomínajícími podmořský svět. Součástí jedné z rób se dokonce staly živé řasy.

    Schiaparelli uzavírá kapitolu. Daniel Roseberry plánuje přestavbu ikonické značky

    Pařížský haute couture week, odhalující kolekce pro letošní podzim a zimu, tentokrát odstartovala přehlídka z dílny Schiaparelli. Kreativní ředitel značky Daniel Roseberry odhalil surrealistickou a překvapivě temnou řadu. Vytvořit chtěl mimo jiné soubor návrhů, který poznamená konec jedné éry. Návrhář totiž plánuje kompletní přestavbu svého ateliéru. Módní dům tedy čekají velké změny.

    Výsledkem byla futuristická kolekce odkazující na surrealistické návrhy zakladatelky značky, tedy Elsy Schiaparelli. Připomínat měla černobílé fotografie z 30. let minulého století, kterými se návrhář při tvorbě inspiroval. Čerpal tak z přelomového období, tedy doby těsně před druhou světovou válkou, jenž chápal jako podobně turbulentní čas, jímž v současnosti prochází slavný módní dům.

    Zdroj: Schiaparelli

    Většina návrhů se proto nesla v odstínech černé, bílé a metalické stříbrné. Jedinou výjimkou byly záblesky červené, do kterých návrhář ponořil dlouhé a ohromující róby. Jedny z šatů se dokonce pyšnily umělým torsem a třpytivým mechanickým srdcem, které napodobovalo to opravdové. „Chtěl jsem vytvořit jakési rozloučení. Po tomhle se vše změní,“ popsal Roseberry nejnovější show.

    Iris Van Herpen nabídla dechberoucí podmořský svět. Na světlo vytáhla i živé řasy

    Hned po přehlídce Schiaparelli přišel na řadu módní dům Iris Van Herpen. Návrhářka vytvořila fantaskní návrhy připomínající podmořský svět. Jeden z nich pak kousek z něj doslova obsahoval. Designérka představila šaty zahrnující na 125 milionů bioluminiscenčních živých řas. „Když jsou šťastné, reagují na pohyb osoby, která je nosí,“ prohlásila Van Herpen. Tím však show teprve začala.

    Zdroj: Reuters

    Dech totiž návštěvníkům vyrazily i ostatní návrhy. Jednalo se o strukturované kousky s lehkými křídly, vlečkami nebo ornamenty, vyvolávajícími dojem mořských živočichů. Cílem návrhářky bylo nejen nabídnout ohromující kolekci, ale také poukázat na to, jak lidstvo pokračuje v ničení životního prostředí, a to včetně oceánů. Její přehlídka proto z paměti diváků rozhodně jen tak nezmizí.

    @voguemagazine Behold #StellaMaxwell ♬ original sound – cowboydanny

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Pařížský haute couture week je zpět. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paříž v pondělí přivítala další ze svých exkluzivních haute couture týdnů módy. Odstartovala ho přehlídka z dílny Schiaparelli, která dle návrháře Daniela Roseberry představovala konec jedné kapitoly známé značky. Módní dům Iris Van Herpen pro změnu překvapil návrhy připomínajícími podmořský svět. Součástí jedné z rób se dokonce staly živé řasy.

    - Reklama -

    Schiaparelli uzavírá kapitolu. Daniel Roseberry plánuje přestavbu ikonické značky

    Pařížský haute couture week, odhalující kolekce pro letošní podzim a zimu, tentokrát odstartovala přehlídka z dílny Schiaparelli. Kreativní ředitel značky Daniel Roseberry odhalil surrealistickou a překvapivě temnou řadu. Vytvořit chtěl mimo jiné soubor návrhů, který poznamená konec jedné éry. Návrhář totiž plánuje kompletní přestavbu svého ateliéru. Módní dům tedy čekají velké změny.

    Výsledkem byla futuristická kolekce odkazující na surrealistické návrhy zakladatelky značky, tedy Elsy Schiaparelli. Připomínat měla černobílé fotografie z 30. let minulého století, kterými se návrhář při tvorbě inspiroval. Čerpal tak z přelomového období, tedy doby těsně před druhou světovou válkou, jenž chápal jako podobně turbulentní čas, jímž v současnosti prochází slavný módní dům.

    Zdroj: Schiaparelli

    - Reklama -

    Většina návrhů se proto nesla v odstínech černé, bílé a metalické stříbrné. Jedinou výjimkou byly záblesky červené, do kterých návrhář ponořil dlouhé a ohromující róby. Jedny z šatů se dokonce pyšnily umělým torsem a třpytivým mechanickým srdcem, které napodobovalo to opravdové. „Chtěl jsem vytvořit jakési rozloučení. Po tomhle se vše změní,“ popsal Roseberry nejnovější show.

    Iris Van Herpen nabídla dechberoucí podmořský svět. Na světlo vytáhla i živé řasy

    Hned po přehlídce Schiaparelli přišel na řadu módní dům Iris Van Herpen. Návrhářka vytvořila fantaskní návrhy připomínající podmořský svět. Jeden z nich pak kousek z něj doslova obsahoval. Designérka představila šaty zahrnující na 125 milionů bioluminiscenčních živých řas. „Když jsou šťastné, reagují na pohyb osoby, která je nosí,“ prohlásila Van Herpen. Tím však show teprve začala.

    Zdroj: Reuters

    Dech totiž návštěvníkům vyrazily i ostatní návrhy. Jednalo se o strukturované kousky s lehkými křídly, vlečkami nebo ornamenty, vyvolávajícími dojem mořských živočichů. Cílem návrhářky bylo nejen nabídnout ohromující kolekci, ale také poukázat na to, jak lidstvo pokračuje v ničení životního prostředí, a to včetně oceánů. Její přehlídka proto z paměti diváků rozhodně jen tak nezmizí.

    @voguemagazine Behold #StellaMaxwell ♬ original sound – cowboydanny

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Gap vyhrál denim loterii. Značka slaví úspěch s virální kampaní

    Občas se vyplatí vsadit na starou osvědčenou klasiku. Důkazem je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Společnost totiž uspěla s videem představujícím rozmanitou dívčí skupinu Katseye, která zatančila na populární hit Milkshake. Choreografie se okamžitě stala virální a přinesla značce nečekanou pozornost a chválu.

    Móda vkročila do hravé éry. Úzkost schovává za trendy nostalgií

    Šklebící se postavičky Labubu, hravé korálky na kotnících a nespočet přívěsků upoutaných k tkaničkám trendy tenisek. Móda v uplynulých měsících přelila silná vlna nostalgie a touhy po hravějších, snadnějších a nevinnějších časech. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že i pomíjivé trendy ukrývají hlubší pravdu o společnosti a tom, co doopravdy chce.

    Carrie Bradshaw je pro Gen Z nerelevantní. Označuje ji za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw se kdysi stala ikonou ženské nezávislosti, New Yorku i nekonečných debat o lásce. Pro jednu generaci byla hlasem, který normalizoval ženská přátelství, sexualitu a touhu po kariéře a luxusu. Jenže pro generaci Z se z Carrie stal spíš relikt, jenž už neodpovídá jejich hodnotám. V očích mladších divaček se proměnila z inspirace v toxickou „pick me girl“, jejíž příběhy působí zastarale až problematicky.

    Nebojte se červenat. Shy Girl make-up look tvářenkou nešetří

    Na beauty scénu dorazil další trend. Tentokrát potěší především ty z nás, které jen s těžkostmi zakrývají své rozpaky, stud nebo nadšení. Ve středu populárního make-up looku totiž stojí honosná vrstva růžové tvářenky. Takzvaný Shy Girl vzhled má za cíl napodobovat romantickou ostýchavost, jež má ve zvyku zabarvovat tváře do sytých odstínů.

    Móda v kostce: Addison Rae navrhla džíny a Post Malone odhalí vlastní brand

    Slavné osobnosti postupují hlouběji do světa módy. Zpěvačka Addison Rae navrhla pro značku Lucky Brand vlastní džíny. Zpěvák Post Malone zase oznámil vlastní brand Austin Post a herečka Cate Blanchett se stala ambasadorkou Uniqlo. Nové kampani Ugg vévodí herečka Sarah Jessica Parker a značka Seleny Gomez, Rare Beauty, vydala spicy novinku.

    Podzimní svatby jsou v kurzu. Dovolte si dekadentní barvy a počasí se nebojte

    Podzimní svatby mají své nezaměnitelné kouzlo. Zatímco letní oslavy sází na lehkost a vzdušnost, ty podzimní nabízejí hlubší tóny, bohatší textury a zatím neokoukanou atmosféru. Být hostem na takové svatbě ovšem znamená skloubit slavnostní náladu s proměnlivým počasím a najít rovnováhu mezi pohodlím a žádanou elegancí. Dovolí vám to ale rovněž luxusní detaily, které by v létě působily možná "až moc".

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―