Čtvrteční večer se ve Florencii nesl v duchu módy. Značka Gucci totiž ve městě, kde v roce 1921 vznikla, odhalila svou letošní očekávanou cruise kolekci. Jak už naznačuje lokace, vracela se v ní ke svým kořenům. Inspiraci proto čerpala rovněž z renesance, symbolizující nejen nové začátky, ale také dávnou historii dechberoucího italského města.
Letošní cruise kolekci z dílny módního domu Gucci definuje renesance. Patrná nebyla jen v samotných návrzích, ale také zvolené lokaci. Značka se totiž se svou přehlídkou představující speciální dovolenkovou řadu vydala do Florencie, kde byla v roce 1921 založená. V období, kdy kvůli změně kreativního vedení netrpělivě očekává nový začátek, se tak symbolicky navrátila ke svým kořenům.
Renesance navíc představuje období rozkvětu, a právě po tom módní dům, který už delší dobu bojuje s klesajícími prodeji, touží. Doufá tedy, že mu vysněné zisky přinese nový módní šéf, návrhář Demna Gvasalia. Ten ale na trůn italské značky usedne až v červenci, a tak nejnovější cruise kolekci navrhl designerský tým Gucci. Do jednotlivých návrhů pak ukryl hned několik důležitých odkazů.
Gucci propojil historii z budoucností. Eleganci doplnil o špetku rebelství
Italská značka uspořádala přehlídku ve svém historickém archivu v Palazzo Settimanni, dechberoucí budově z 15. století. Historii proto odrážela i kolekce, a to pomocí vrstvené krajky, bohatého brokátu, hedvábného sametu a luxusního hedvábí. Jednalo se zároveň o poklonu řemeslné tradici, od nepaměti spojené s Florencií. Dlouhé a elegantní siluety zase reflektovaly italskou nenucenost.


Zdroj: Gucci
Výsledkem byla kolekce umně propojující eleganci a špetku rebelství, jak už to má Gucci ostatně ve zvyku. Dlouhé siluety proto zvýrazňovala široká ramena, připomínající estetiku 80. let minulého století. Oversized strukturované bundy, doplněné o jemné blůzy a široké kalhoty, ale zároveň odkazovaly na tvorbu Demny Gvasalia a vytvářely tak pomyslný most mezi historií a budoucností.
Klíčovým prvkem letošní cruise kolekce se stal rovněž nejnovější model kabelky s názvem Giglio, který v překladu z italštiny znamená lilie. Květina totiž již od středověku symbolizuje právě Florencii. Módní dům tak svůj ikonický domov poctil rovněž novou potenciální „it bag“. „Dnes jsme vzdali hold kreativitě, řemeslu a dědictví,“ okomentoval pak přehlídku ředitel Gucci Stefano Cantino.
Zdroje: WWD, Russh, Grazia Magazine, Instagram, YouTube