Více

    ― Reklama ―

    Dlouhá léta platilo, že když ženy chtěly dát najevo sílu, půjčovaly si mužské atributy. Minimalistická saka s výraznými rameny nebo bílé košile můžou posloužit jako příklad. Ostatně ani lodičky na jehlovém podpatku nepůsobí v podání vysoce postavených manažerek jako snaha o ženskost, ale spíš jako součást brnění. Letošní přehlídky ovšem zásadně mění hru a power dressing získává úplně nový náboj.

    Současná generace silných žen už necítí potřebu hrát podle pravidel, která samy nevymyslely. Místo převlékání se do „uniformy autority“ v podobě šedého kostýmku si volí styl, který sílu nepopírá, ale také ji nekřičí do světa. Jarní řady ukázaly, že power dressing může být plynulý, měkký a intimní. Sílu ženy už nedefinuje to, kolik prostoru zabírá, ale s jakým klidem a jistotou jím prochází.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Letošní power dressing nepotřebuje agresivitu. Autoritu ale zajistí

    Na přehlídkách letošních jarních kolekcí v Paříži, Miláně a New Yorku vystoupil do popředí jiný typ moci. Nevychází z agrese, ale z klidu a vnitřní jistoty. Letošní power dressing své nositelce dokáže dát takovou sebejistotu, že nebude muset používat žádné agresivní formy komunikace, aby si zajistila autoritu. Z pohledu na ni je totiž okolí naprosto jasné, že ji bez jakýchkoli pochybností má.

    Už žádné brnění. Ženská energie může být splývavá

    Příkladem jemného, ale suverénního přístupu je nedávná přehlídka z dílny Louis Vuitton, ve které návrhář Nicolas Ghesquière nechal ženskou sílu doslova plynout. Jeho modely pracovaly s kontrasty, strukturované korzety se spojovaly s vlajícími sukněmi a tuhé kožené pásky obepínaly šaty z tekutého hedvábí. Tělo žen tak nebylo sevřené do brnění, ale oblečení ho spíš jemně rámovalo.

    Zdroj: Louis Vuitton

    U módního domu Dior pak designérka Maria Grazia Chiuri předvedla, že síla může být i otázkou paměti a kontinuity. V její řadě se objevily střihy inspirované minulými dekádami, tedy pláště vyšívané stříbrnou nití a organzové kabáty lehké jako dech. Modely působily téměř příliš křehce na to, aby se jich člověk dotkl, a přesto byly pevné, vyvážené a silné. Chiuri ukázala, že moc ženy nemusí být nová. Může být naopak schopná nést historii i současnost zároveň.

    Zdroj: Dior

    Síla je v detailu. Power dressing postavený na preciznosti a eleganci

    Jinou cestou se vydal návrhář Daniel Roseberry ve své tvorbě pro Schiaparelli. Místo nostalgie totiž sáhl po preciznosti. Pro power dressing v jeho podání je typická naprostá přesnost. Nechyběla proto minimalistická paleta černé, slonovinové a šampaňské, perfektně střižené siluety a peří zasazené tak citlivě, že působilo jako přirozená součást látky. Klid, jenž kolekce vyvolávala, neměl nic společného se slabostí, šlo o jednoznačné uznání síly řemesla.

    Zdroj: Schiaparelli

    Designér Giorgio Armani ve své kolekci Armani Privé zase zhmotnil pojem soft power do nadpozemské elegance. Třpytivé vrstvy tylu a hedvábí v odstínech růžové, stříbrné a pudrově modré splývaly kolem těla jako tekuté světlo. Sakům dal zase formu, ale zbavil je typické tíhy a zbytečné zdobnosti. Jeho pojetí síly jednoduše spočívalo ve vytříbenosti, které nešlo uniknout.

    Jemnost a klid nejsou projevem slabosti. Nová generace vnímá autoritu jinak

    Změna, kterou dnes v power dressing pozorujeme, není náhodná. Odráží hlubší proměnu společenského vnímání síly, ženskosti i leadershipu. Po dekádách, kdy musely ženy dokazovat, že si zaslouží prostor, přichází generace, která už se nechce přizpůsobovat pravidlům vytvořeným pro někoho jiného. Síla už není o dominanci, ale integritě. Jemnost, plynulost a klid nejsou známkou slabosti, ukazují spíš schopnost odolávat tlaku.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Nový jazyk síly už dávno nesídlí jen na módních molech. Přirozeně ho přijímají rovněž ženy, které formují veřejný prostor. Například Florence Pugh na přehlídkách návrháře Harrise Reed ztělesňuje odvahu být sama sebou. Herečka Zendaya se pod vedením stylisty Lawa Roach proměnila v mistryni vizuálního vyprávění, kde každý outfit ukazuje jiný aspekt její osobnosti. Nikdy ne vulgárně, vždy ale nekompromisně.

    Zdroje: House magazine, Fashionista, YouTube

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    ― Reklama ―

    Power dressing odemyká novou éru. Autoritu čerpá z jemnosti

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Dlouhá léta platilo, že když ženy chtěly dát najevo sílu, půjčovaly si mužské atributy. Minimalistická saka s výraznými rameny nebo bílé košile můžou posloužit jako příklad. Ostatně ani lodičky na jehlovém podpatku nepůsobí v podání vysoce postavených manažerek jako snaha o ženskost, ale spíš jako součást brnění. Letošní přehlídky ovšem zásadně mění hru a power dressing získává úplně nový náboj.

    - Reklama -

    Současná generace silných žen už necítí potřebu hrát podle pravidel, která samy nevymyslely. Místo převlékání se do „uniformy autority“ v podobě šedého kostýmku si volí styl, který sílu nepopírá, ale také ji nekřičí do světa. Jarní řady ukázaly, že power dressing může být plynulý, měkký a intimní. Sílu ženy už nedefinuje to, kolik prostoru zabírá, ale s jakým klidem a jistotou jím prochází.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Letošní power dressing nepotřebuje agresivitu. Autoritu ale zajistí

    Na přehlídkách letošních jarních kolekcí v Paříži, Miláně a New Yorku vystoupil do popředí jiný typ moci. Nevychází z agrese, ale z klidu a vnitřní jistoty. Letošní power dressing své nositelce dokáže dát takovou sebejistotu, že nebude muset používat žádné agresivní formy komunikace, aby si zajistila autoritu. Z pohledu na ni je totiž okolí naprosto jasné, že ji bez jakýchkoli pochybností má.

    - Reklama -

    Už žádné brnění. Ženská energie může být splývavá

    Příkladem jemného, ale suverénního přístupu je nedávná přehlídka z dílny Louis Vuitton, ve které návrhář Nicolas Ghesquière nechal ženskou sílu doslova plynout. Jeho modely pracovaly s kontrasty, strukturované korzety se spojovaly s vlajícími sukněmi a tuhé kožené pásky obepínaly šaty z tekutého hedvábí. Tělo žen tak nebylo sevřené do brnění, ale oblečení ho spíš jemně rámovalo.

    Zdroj: Louis Vuitton

    U módního domu Dior pak designérka Maria Grazia Chiuri předvedla, že síla může být i otázkou paměti a kontinuity. V její řadě se objevily střihy inspirované minulými dekádami, tedy pláště vyšívané stříbrnou nití a organzové kabáty lehké jako dech. Modely působily téměř příliš křehce na to, aby se jich člověk dotkl, a přesto byly pevné, vyvážené a silné. Chiuri ukázala, že moc ženy nemusí být nová. Může být naopak schopná nést historii i současnost zároveň.

    Zdroj: Dior

    Síla je v detailu. Power dressing postavený na preciznosti a eleganci

    Jinou cestou se vydal návrhář Daniel Roseberry ve své tvorbě pro Schiaparelli. Místo nostalgie totiž sáhl po preciznosti. Pro power dressing v jeho podání je typická naprostá přesnost. Nechyběla proto minimalistická paleta černé, slonovinové a šampaňské, perfektně střižené siluety a peří zasazené tak citlivě, že působilo jako přirozená součást látky. Klid, jenž kolekce vyvolávala, neměl nic společného se slabostí, šlo o jednoznačné uznání síly řemesla.

    Zdroj: Schiaparelli

    Designér Giorgio Armani ve své kolekci Armani Privé zase zhmotnil pojem soft power do nadpozemské elegance. Třpytivé vrstvy tylu a hedvábí v odstínech růžové, stříbrné a pudrově modré splývaly kolem těla jako tekuté světlo. Sakům dal zase formu, ale zbavil je typické tíhy a zbytečné zdobnosti. Jeho pojetí síly jednoduše spočívalo ve vytříbenosti, které nešlo uniknout.

    Jemnost a klid nejsou projevem slabosti. Nová generace vnímá autoritu jinak

    Změna, kterou dnes v power dressing pozorujeme, není náhodná. Odráží hlubší proměnu společenského vnímání síly, ženskosti i leadershipu. Po dekádách, kdy musely ženy dokazovat, že si zaslouží prostor, přichází generace, která už se nechce přizpůsobovat pravidlům vytvořeným pro někoho jiného. Síla už není o dominanci, ale integritě. Jemnost, plynulost a klid nejsou známkou slabosti, ukazují spíš schopnost odolávat tlaku.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Nový jazyk síly už dávno nesídlí jen na módních molech. Přirozeně ho přijímají rovněž ženy, které formují veřejný prostor. Například Florence Pugh na přehlídkách návrháře Harrise Reed ztělesňuje odvahu být sama sebou. Herečka Zendaya se pod vedením stylisty Lawa Roach proměnila v mistryni vizuálního vyprávění, kde každý outfit ukazuje jiný aspekt její osobnosti. Nikdy ne vulgárně, vždy ale nekompromisně.

    Zdroje: House magazine, Fashionista, YouTube

    ― Reklama ―

    Pánové, sandály jsou povoleny. Dokonce i s ponožkami

    Letní sezóna 2025 přináší pro pánská chodidla jednu jasnou zprávu. Ukazovat prsty je naprosto v pořádku. Z červených koberců mizí lakované polobotky, místo nich nastupují páskové sandály, Birkenstocks, a dokonce i žabky od luxusních značek. Jonathan Bailey se v Londýně ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatímco Simon Baker si v Sardinii vystačil s Birkenstock Kyoto. 

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu "coastal" a "fisherman" estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Móda v kostce: Skims sní o Euro Summer a Mugler naverboval Sharon Stone

    Léto je v plném proudu a značka Skims nezůstává pozadu. Letošní kolekci plavek vytvořila ve stylu "Euro Summer" spolu s Robertem Cavalli. Rick Owens chystá výstavu v Paříži a Fendi pokračuje v hledání nového vedení. Mugler vydal speciální kampaň s Sharon Stone a Meghan Markle odhalila nové letní produkty z dílny své společnosti As Ever.

    Peklo nejspíše zamrzlo. Demna se údajně loučí s oversized střihy

    Oversized silueta, která během poslední dekády dominovala módním přehlídkám i městským ulicím, zřejmě přichází o jednoho ze svých nejvlivnějších zastánců. Návrhář Demna Gvasalia, přední tvůrce této estetiky, totiž naznačuje, že se od objemných tvarů odklání. Nejde přitom o náhlý rozmar, ale o promyšlený posun. Svět módy je totiž cyklický, a co bylo kdysi revoluční, se dnes stává konformním.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Léto volá po extra péči. Změny žádá i pánská kosmetika

    Letní paprsky neznamenají pouze slibně třpytící se hladinu jezer, rozpouštějící se lahodnou zmrzlinu a teplem prosycené dny. Spolu s jejich sílou roste rovněž nutnost obměny kosmetické taštičky. Výjimkou není ani pánská skin care, jež si v následujících horkých měsících žádá revizi. Neobejdete se bez hydratačních, ani zklidňujících pomocníků.

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    Léto ve znamení detoxu. Interiérové trendy čerpají z venkova

    Přehlcenost sociálních sítí, touha po hlubokém odpočinku a návrat k dávným kořenům. To vše definuje letošní léto nejen na poli módy. Interiérové trendy diktují útěk k přírodním materiálům, tlumeným tónům a vintage úlovkům. Jako inspirace slouží idylický venkovský život plný domácího chleba a šťavnatých úlovků z opečovávané zahrady.

    Zdání často klame. U těchto kousků si online nákupy raději odpusťte

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají "staré dobré" kamenné prodejny.

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Mezi dunami a dramatem. Letní kolekce Zegna 2026 voní Orientem

    Značka Zegna zvolila pro nejnovější přehlídku netradiční místo. Prostor Dubajské opery, na týden přetvořený v takzvanou Villa Zegna. Písek místo koberce, palmy jako kulisy a orientální klid převedený do pouštního jazyka. Bylo to poprvé po více než sto letech, kdy značka představila kolekci mimo Itálii. A rovnou na místě, které je synonymem pro monumentalitu. Výsledek? Překvapivě subtilní. V podstatě šlo o test, co se stane, když se klidný luxus potká s vyprahlým žárem.

    Saint Laurent objevuje neprobádané. Módní dům odstartoval filmovou produkci

    Kreativní ředitel módního domu Saint Laurent, Anthony Vaccarello, spojil dvě francouzské kulturní obsese, módu a film. V roce 2023 založil produkční společnost Saint Laurent Productions, která už má na svém kontě několik snímků uvedených na filmovém festivalu v Cannes, včetně kontroverzního filmu Emilia Pérez. Odvážný krok vstoupit do světa filmu potvrzuje usilovnou snahu brandů rozšířit svůj vliv za hranice módy.

    Trendy dorazily na pláž. Zaplaví ji puntíky i hravé doplňky

    Čím dál teplejší a sluncem prosycené dny mluví jasně. Léto je za rohem. Spolu s ním na módní scénu dorazily trendy kousky na pláž. Ať už na dovolenou balíte, nebo prozatím jen hledáte inspiraci pro nadcházející prázdniny, letošní výběr osloví každého z vás. Do popředí se vedraly háčkováné prvky, průhledné materiály, vintage puntíky i hravé doplňky.

    Dvacet sedm perel, miliony dolarů. Znáte nejdražší Cartier náhrdelník?

    Jsou šperky, které zdobí. A pak jsou ty, jež jsou podpisem historie šperkařských domů. Cartier Hutton–Mdivani náhrdelník z jadeitu mezi ně rozhodně patří. V roce 1933 ho Barbara Hutton, tehdy nejbohatší mladá žena Ameriky, dostala jako svatební dar. Cartier vytvořil 27 perel a minimalistické zapínání z rubínů, zlata a diamantů. Jemná, a přitom sebevědomá kombinace, nesoucí noblesu Číny, ale i francouzský půvab.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―