Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Spojené království posílá ze všech ekonomik Evropy na skládky nejvíce plastových obalů pocházejících z on-line obchodů. Začátkem týdne na to upozornila firma produkující udržitelné alternativy DS Smith. Apeluje proto na vládu i značky, aby využívání plastů rapidně omezily. Do roku 2030 mají totiž britské e-shopy doručit sedm miliard plastových obalů.

    On-line obchody nadále zůstávají jedním z největších výrobců jednorázových plastů. I když tento problém setrvává ve všech evropských zemích, nejnovější report z dílny firmy DS Smith poukázal na jeho závažnost ve Spojeném království. Společnost se totiž zabývá výrobou udržitelných alternativ balení produktů. Začátkem týdne tak upozornila na to, že britští zákazníci e-shopů posílají na skládky nejvíce jednorázových plastů ze všech evropských ekonomik.

    Zástupci firmy proto apelují na vládu i jednotlivé značky, aby produkci plastů ve formě obalů co nejrychleji omezily. Pokud se totiž na současné situaci nic nezmění, vyprodukují e-shopy do roku 2030 na sedm miliard plastových tašek, tedy 130 tisíc za hodinu. Loni pak on-line obchody ve Spojeném království doručily 941 milionů plastových obalů, což se rovná 2,6 milionu kusům denně.

    Zdroj: Unsplash

    Ve Spojeném království už 10 let platí zákon omezující produkci plastových tašek, který od té doby způsobil jejich pokles o 98 procent. Zaměřuje se ovšem pouze na kamenné obchody. Výrobu e-shopů proto žádná podobná legislativa neomezuje. Kromě toho nelze většinu z dotyčných plastů recyklovat. Druhý život tak potká jen devět procent z nich. Zbytek čeká spálení nebo cesta na skládky.

    Značky odmítají drahé alternativy. Většina Britů však o plasty nestojí

    „Myslíme si, že by legislativa měla být mnohem přísnější. Měla by tedy omezit jisté plasty, aby tak pomohla vytvořit spravedlivé herní pole podporující inovaci, investice a zdravou konkurenci nahrazující plasty,“ prohlásil pak o situaci ředitel DS Smith Stefano Rossi. Dodal rovněž, že většina e-shopů odmítá vyměnit plasty hlavně kvůli vysokým cenám alternativ a nedostatku papírových obalů.

    Britové by přitom snížení produkce plastových obalů přivítali. Dle serveru SP News by pro případné alternativy bylo 67 procent z nich. Rovněž 60 procent dotázaných preferuje produkty z on-line obchodů zabalené v papíru či kartonu. Spojené království proto čeká nelehký boj proti jednorázovému plastu. Do té doby totiž bude mít v této problematice mezi evropskými státy nejhorší pověst.

    Zdroje: The Fashion Network, Edie, SP News, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    E-shopy ve Spojeném království čelí kritice. Zaplavují ulice plastovými obaly

    Spojené království posílá ze všech ekonomik Evropy na skládky nejvíce plastových obalů pocházejících z on-line obchodů. Začátkem týdne na to upozornila firma produkující udržitelné alternativy DS Smith. Apeluje proto na vládu i značky, aby využívání plastů rapidně omezily. Do roku 2030 mají totiž britské e-shopy doručit sedm miliard plastových obalů.

    - Reklama -

    On-line obchody nadále zůstávají jedním z největších výrobců jednorázových plastů. I když tento problém setrvává ve všech evropských zemích, nejnovější report z dílny firmy DS Smith poukázal na jeho závažnost ve Spojeném království. Společnost se totiž zabývá výrobou udržitelných alternativ balení produktů. Začátkem týdne tak upozornila na to, že britští zákazníci e-shopů posílají na skládky nejvíce jednorázových plastů ze všech evropských ekonomik.

    Zástupci firmy proto apelují na vládu i jednotlivé značky, aby produkci plastů ve formě obalů co nejrychleji omezily. Pokud se totiž na současné situaci nic nezmění, vyprodukují e-shopy do roku 2030 na sedm miliard plastových tašek, tedy 130 tisíc za hodinu. Loni pak on-line obchody ve Spojeném království doručily 941 milionů plastových obalů, což se rovná 2,6 milionu kusům denně.

    Zdroj: Unsplash

    - Reklama -

    Ve Spojeném království už 10 let platí zákon omezující produkci plastových tašek, který od té doby způsobil jejich pokles o 98 procent. Zaměřuje se ovšem pouze na kamenné obchody. Výrobu e-shopů proto žádná podobná legislativa neomezuje. Kromě toho nelze většinu z dotyčných plastů recyklovat. Druhý život tak potká jen devět procent z nich. Zbytek čeká spálení nebo cesta na skládky.

    Značky odmítají drahé alternativy. Většina Britů však o plasty nestojí

    „Myslíme si, že by legislativa měla být mnohem přísnější. Měla by tedy omezit jisté plasty, aby tak pomohla vytvořit spravedlivé herní pole podporující inovaci, investice a zdravou konkurenci nahrazující plasty,“ prohlásil pak o situaci ředitel DS Smith Stefano Rossi. Dodal rovněž, že většina e-shopů odmítá vyměnit plasty hlavně kvůli vysokým cenám alternativ a nedostatku papírových obalů.

    Britové by přitom snížení produkce plastových obalů přivítali. Dle serveru SP News by pro případné alternativy bylo 67 procent z nich. Rovněž 60 procent dotázaných preferuje produkty z on-line obchodů zabalené v papíru či kartonu. Spojené království proto čeká nelehký boj proti jednorázovému plastu. Do té doby totiž bude mít v této problematice mezi evropskými státy nejhorší pověst.

    Zdroje: The Fashion Network, Edie, SP News, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Pánské parfémy sezóny překvapí. Rozvoní citrusy i luxusní koňak

    Podzim kromě nových módních inspirací přináší i parfémové novinky a dlouho očekávané twisty zajetých klasik. Nejen dámy, ale také pánové se mají na co těšit. Letošní vůně se drží dřevitých a jantarových tónů, často ale s překvapivým závěrem. Ať se jedná o citrus, nebo koňak, jisté je, že si muži vyberou svého favorita jak do kanceláře, tak na formální večeři.

    Versace v rukou Daria Vitale. Návrhářův debut rozdělil módní publikum

    Milánský fashion week umí překvapit, ale málokdo čekal, jaká se rozvine debata kolem debutu Daria Vitale u Versace. Nový kreativní ředitel, přestupující z řad Miu Miu, dorazil s vizí, jež měla zrodit novou kapitolu ikonické značky. Místo exploze pompéznosti však představil kolekci, která osciluje mezi opatrností a recyklací. Atmosféra velkého návratu Versace energie se rozplynula dřív, než se rozsvítila světla na mole.

    Vpusťte luxus do kuchyně. Elegantní nádobí promění kulinářství v zážitek

    S příchodem podzimu mají milovníci vaření a pečení tendence trávit více času v kuchyni. Pomalu pečené maso, ovocné rozvary i kynutá těsta vyžadují čas, odvděčí se ale úchvatnými chutěmi. Celý proces přípravy a následného servírování pak zpříjemní luxusní vybavení do kuchyně, se kterým vaše dokonalé výtvory dostanou o stupeň vyšší úroveň.

    Značka Giorgio Armani oslavila 50 let. Dala sbohem svému zakladateli

    Milánský fashion week se pomalu blíží ke svému konci. V neděli večer ho ovšem čekal další z důležitých milníků letošní sezóny. Značka Giorgio Armani dala svou show sbohem svému zakladateli, který zemřel začátkem září. Zároveň oslavila 50 let od svého vzniku. Návštěvníci přehlídky se tak stali svědky poslední kolekce z dílny slavného návrháře.

    Červená barva není strašák. Vyzrajete na ni s podzimními trendy

    Červená je bezesporu barvou elegance a sebevědomí. Ne nadarmo se pravidelně probojovává do podzimních trendů, ať už ve své ryzí podobě, nebo jako oblíbená burgundy. Pokud si na její zakomponování zatím netroufáte, vyzrajte na ni postupnými trendy krůčky. Než se nadějete, ovládne váš šatník i make-up taštičku a vy nebudete chtít zpět.

    Podzim volá po filmových klasikách. 5 filmů na sychravé večery

    Venku se brzy stmívá, vzduch voní po dešti a do oranžova zbarvené listí šustí pod nohama. Ideální čas uvařit si horké kakao, zachumlat se do deky a pustit si film, který zahřeje na duši. Vybrali jsme pět podzimních klasik ideálních na příjemné podzimní večery. Některé rozesmějí, jiné zase možná rozpláčou, ale bezpochyby přinesou útulný podzimní vibe.

    Christopher Briney překvapil na NYFW. Herec okusil módní scénu

    Svět módy má další ikonu ze světa filmu. Herec Christopher Briney, známý jako postava Conrad z oblíbeného seriálu The Summer I Turned Pretty, ukázal, že stejně jako herectví rozumí i módě. V uplynulých týdnech zaujal na press tour v Paříži, kde vynesl kabelku Balmain. Jeho jméno se však skloňovalo především na Newyorském týdnu módy.

    Jil Sander otvírá novou kapitolu. Očekávaný debut dopadl na výbornou

    Módní dům Jil Sander ve světle Piazza Castello otevřel novou kapitolu své historie. Simone Bellotti odhalil debut, který pracuje s architekturou střihů a rytmem ticha. Kolekce SS26 působí jako pečlivě komponovaná kompozice, kde každý detail vypráví minimalistický příběh a celek vytváří dokonalou harmonii. Mísila se v ní proto křehká čistota s napětím očekávání, které designér úspěšně proměnil v okamžik jasné vize.

    Prada uvedla kolekci Body of Composition. Vzniká z chaosu dnešního světa

    Milánské přehlídkové molo se proměnilo v oranžový kaleidoskop, na kterém módní dům Prada odhalil kolekci pro příští jaro a léto. Miuccia Prada a Raf Simons předvedli šatník, jenž dýchá svobodou a současně pracuje s laboratorní přesností. Každý look tak působil jako kompozice, jež záměrně porušuje řád a skládá nové proporce. Na přehlídkové dráze se tentokrát zrodila móda připravená na proměnlivost digitálního věku.

    Extrémně dokonalé modelky i virtuální osobní stylisti. AI ovládla fashion svět

    Zdá se, že se AI stává novou hvězdou módních akcí. Ralph Lauren debutoval v New Yorku s konverzačním asistentem, jenž zákazníkům radí, jak kombinovat jednotlivé kousky oblečení, zatímco startupy Vivrelle a Glance AI nabídly virtuální stylisty a digitální zkoušení outfitů. Spolu s fascinací z nových možností ale přicházejí i obavy, že umělá inteligence může v módním světě ohrozit ty, kteří byli dosud jeho tváří.

    Milánský týden módy září v plné síle. Dokázal to Moschino, Etro i Emporio Armani

    Další ze světových týdnů módy sklízí úspěch. Na scénu v úterý nastoupil Milánský týden módy, který předvedl očekávané návrhy z dílny Gucci, Prada či Diesel. Nadále ale pokračuje v plné síle, a to pomocí přehlídek od módních domů, jako je Moschino nebo Etro. Emporio Armani pak odhalil poslední kolekci Giorgia Armani, jenž zemřel začátkem září.

    Modely v průsvitných vejcích. Diesel proměnil Milán v hrací pole

    Milán zaplavila záře obřích průsvitných vajec, ve kterých pózovali modelové a modelky kolekce Diesel SS26. Glenn Martens rozpoutal hru, která vtáhla celé město do víru překvapení. Místo tradičního mola vznikla interaktivní trasa, kde každý nález znamenal nový zážitek a setkání s kolekcí. Diváci se stávali hráči, objevující módu ve chvíli, kdy se rodí.

    Simone Rocha složila ódu na adolescenci. Zachytila její křehkost i odvahu

    Simone Rocha otevírá novou kapitolu jara, v níž se prolíná něha dívčích let s dravým výrazem současnosti. Kolekce pro jaro a léto 2026 působí jako scénář k dospívání, kde se každé gesto mění v symbol touhy po svobodě. Londýnské molo se proměnilo v intimní divadlo, v němž křehké materiály a provokativní střihy vytvářejí obrazy fantazie i teen vzpoury. Každý detail odkrývá hravost, jež zůstává skrytá za odvážnou konstrukcí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―