Více

    ― Reklama ―

    Spojené království posílá ze všech ekonomik Evropy na skládky nejvíce plastových obalů pocházejících z on-line obchodů. Začátkem týdne na to upozornila firma produkující udržitelné alternativy DS Smith. Apeluje proto na vládu i značky, aby využívání plastů rapidně omezily. Do roku 2030 mají totiž britské e-shopy doručit sedm miliard plastových obalů.

    On-line obchody nadále zůstávají jedním z největších výrobců jednorázových plastů. I když tento problém setrvává ve všech evropských zemích, nejnovější report z dílny firmy DS Smith poukázal na jeho závažnost ve Spojeném království. Společnost se totiž zabývá výrobou udržitelných alternativ balení produktů. Začátkem týdne tak upozornila na to, že britští zákazníci e-shopů posílají na skládky nejvíce jednorázových plastů ze všech evropských ekonomik.

    Zástupci firmy proto apelují na vládu i jednotlivé značky, aby produkci plastů ve formě obalů co nejrychleji omezily. Pokud se totiž na současné situaci nic nezmění, vyprodukují e-shopy do roku 2030 na sedm miliard plastových tašek, tedy 130 tisíc za hodinu. Loni pak on-line obchody ve Spojeném království doručily 941 milionů plastových obalů, což se rovná 2,6 milionu kusům denně.

    Zdroj: Unsplash

    Ve Spojeném království už 10 let platí zákon omezující produkci plastových tašek, který od té doby způsobil jejich pokles o 98 procent. Zaměřuje se ovšem pouze na kamenné obchody. Výrobu e-shopů proto žádná podobná legislativa neomezuje. Kromě toho nelze většinu z dotyčných plastů recyklovat. Druhý život tak potká jen devět procent z nich. Zbytek čeká spálení nebo cesta na skládky.

    Značky odmítají drahé alternativy. Většina Britů však o plasty nestojí

    „Myslíme si, že by legislativa měla být mnohem přísnější. Měla by tedy omezit jisté plasty, aby tak pomohla vytvořit spravedlivé herní pole podporující inovaci, investice a zdravou konkurenci nahrazující plasty,“ prohlásil pak o situaci ředitel DS Smith Stefano Rossi. Dodal rovněž, že většina e-shopů odmítá vyměnit plasty hlavně kvůli vysokým cenám alternativ a nedostatku papírových obalů.

    Britové by přitom snížení produkce plastových obalů přivítali. Dle serveru SP News by pro případné alternativy bylo 67 procent z nich. Rovněž 60 procent dotázaných preferuje produkty z on-line obchodů zabalené v papíru či kartonu. Spojené království proto čeká nelehký boj proti jednorázovému plastu. Do té doby totiž bude mít v této problematice mezi evropskými státy nejhorší pověst.

    Zdroje: The Fashion Network, Edie, SP News, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    E-shopy ve Spojeném království čelí kritice. Zaplavují ulice plastovými obaly

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Spojené království posílá ze všech ekonomik Evropy na skládky nejvíce plastových obalů pocházejících z on-line obchodů. Začátkem týdne na to upozornila firma produkující udržitelné alternativy DS Smith. Apeluje proto na vládu i značky, aby využívání plastů rapidně omezily. Do roku 2030 mají totiž britské e-shopy doručit sedm miliard plastových obalů.

    - Reklama -

    On-line obchody nadále zůstávají jedním z největších výrobců jednorázových plastů. I když tento problém setrvává ve všech evropských zemích, nejnovější report z dílny firmy DS Smith poukázal na jeho závažnost ve Spojeném království. Společnost se totiž zabývá výrobou udržitelných alternativ balení produktů. Začátkem týdne tak upozornila na to, že britští zákazníci e-shopů posílají na skládky nejvíce jednorázových plastů ze všech evropských ekonomik.

    Zástupci firmy proto apelují na vládu i jednotlivé značky, aby produkci plastů ve formě obalů co nejrychleji omezily. Pokud se totiž na současné situaci nic nezmění, vyprodukují e-shopy do roku 2030 na sedm miliard plastových tašek, tedy 130 tisíc za hodinu. Loni pak on-line obchody ve Spojeném království doručily 941 milionů plastových obalů, což se rovná 2,6 milionu kusům denně.

    Zdroj: Unsplash

    - Reklama -

    Ve Spojeném království už 10 let platí zákon omezující produkci plastových tašek, který od té doby způsobil jejich pokles o 98 procent. Zaměřuje se ovšem pouze na kamenné obchody. Výrobu e-shopů proto žádná podobná legislativa neomezuje. Kromě toho nelze většinu z dotyčných plastů recyklovat. Druhý život tak potká jen devět procent z nich. Zbytek čeká spálení nebo cesta na skládky.

    Značky odmítají drahé alternativy. Většina Britů však o plasty nestojí

    „Myslíme si, že by legislativa měla být mnohem přísnější. Měla by tedy omezit jisté plasty, aby tak pomohla vytvořit spravedlivé herní pole podporující inovaci, investice a zdravou konkurenci nahrazující plasty,“ prohlásil pak o situaci ředitel DS Smith Stefano Rossi. Dodal rovněž, že většina e-shopů odmítá vyměnit plasty hlavně kvůli vysokým cenám alternativ a nedostatku papírových obalů.

    Britové by přitom snížení produkce plastových obalů přivítali. Dle serveru SP News by pro případné alternativy bylo 67 procent z nich. Rovněž 60 procent dotázaných preferuje produkty z on-line obchodů zabalené v papíru či kartonu. Spojené království proto čeká nelehký boj proti jednorázovému plastu. Do té doby totiž bude mít v této problematice mezi evropskými státy nejhorší pověst.

    Zdroje: The Fashion Network, Edie, SP News, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Co znamená pánský streetwear? Jeho finální proměna trvala roky

    Pánský streetwear ušel dlouhou cestu od ulic, kde kdysi vládly oversized hoodies a baggy jeans, až po současnou podobu, která připomíná spíše sofistikovanější verzi gentlemanova šatníku. Jeho DNA stále patří městu, ale formu čerpá z tradice. Zahrnuje saka i košile, boty s aerodynamickou siluetou místo masivních tvarů a kombinace, jež by ještě před několika lety ve stejném kontextu působily nepatřičně.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―