Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Paříž zažila s probíhajícím týdnem módy rušný víkend. Stala se totiž svědkem hned několika vysoce očekávaných přehlídek. Například návrhářka Sarah Burton odhalila svou debutovou kolekci pro módní dům Givenchy. Zrak módních nadšenců ale netrpělivě sledoval i designéra Alessandra Michele, který je ve vedení Valentino stále ještě nováčkem.

    Valentino pozval hosty na záchody. Alessandro Michele zkoumá intimitu

    Molo nejnovější přehlídky z dílny módního domu Valentino jednoznačně předčilo jakákoli očekávání. Představovalo totiž záchody, ponořené do vyzývavého červeného světla. Návrhář Alessandro Michele tím chtěl vytvořit „dystopický a znepokojivý prostor“. Cílem jeho tvorby se tentokrát stalo poodkrýt současnou podobu intimity. Dle designéra ji totiž moderní doba zásadně proměňuje.

    Zdroj: Valentino

    Jako příklad uvedl Michele dopady sociálních sítí, bourají hranice toho, co je přijatelné. Nikdo už se například nediví selfies ze záchodů či ložnice. Samotné návrhy proto působily riskantně a dramaticky. Průhledné látky střídaly krajková body nebo rozevláté pláště. Klíčovým prvkem však nadále zůstal maximalismus, pro návrháře už tak typický, skloubený se základními Valentino detaily.

    Givenchy začíná novou kapitolu. Sarah Burton chápe moderní ženu

    Snad ještě o něco více očekávanou přehlídkou byla ta z dílny Givenchy. Svou tvorbu pro módní dům totiž debutovala návrhářka Sarah Burton, která do pozice kreativní ředitelky nastoupila loni poté, co opustila vedoucí pozici u Alexandra McQueen. Nástup do slavné francouzské značky pak zvládla opravdu bravurně. Kolekcí pro nadcházející podzim a zimu vzdala hold DNA módního domu.

    V kolekci totiž použila střihy, krejčovinu i detaily, které Givenchy posledních více než 70 let definovaly. Nejednalo se ovšem o pouhý pohled do minulosti, byť ten zůstal zásadní součástí návrhů. Burton totiž prohlásila, že „jít dopředu znamená vrátit se zpět na začátek“. Designérka ale zároveň zvládla ztvárnit to, co v současnosti znamená být ženou. Tedy umně spojit veškeré její kontradikce.

    Looky proto spojovaly maskulinní a ženské siluety či pevné struktury s těmi rozevlátými. Výsledkem byl dojem ženy, která si je vlastní složitosti vědomá a nakládá s ní dle vlastní vůle. „Chci zachytit vše, co moderní ženu vytváří. Její sílu, citlivost, emoční inteligenci, ale i pocity síly a toho, jak sexy je,“ prohlásila Burton. Do Givenchy tak přináší novou kapitolu, ale i osvěžující ženský pohled.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Who What Wear, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Pařížský týden módy vrcholí. Očekávané kolekce odhalil Valentino i Givenchy

    Paříž zažila s probíhajícím týdnem módy rušný víkend. Stala se totiž svědkem hned několika vysoce očekávaných přehlídek. Například návrhářka Sarah Burton odhalila svou debutovou kolekci pro módní dům Givenchy. Zrak módních nadšenců ale netrpělivě sledoval i designéra Alessandra Michele, který je ve vedení Valentino stále ještě nováčkem.

    Valentino pozval hosty na záchody. Alessandro Michele zkoumá intimitu

    Molo nejnovější přehlídky z dílny módního domu Valentino jednoznačně předčilo jakákoli očekávání. Představovalo totiž záchody, ponořené do vyzývavého červeného světla. Návrhář Alessandro Michele tím chtěl vytvořit „dystopický a znepokojivý prostor“. Cílem jeho tvorby se tentokrát stalo poodkrýt současnou podobu intimity. Dle designéra ji totiž moderní doba zásadně proměňuje.

    Zdroj: Valentino

    Jako příklad uvedl Michele dopady sociálních sítí, bourají hranice toho, co je přijatelné. Nikdo už se například nediví selfies ze záchodů či ložnice. Samotné návrhy proto působily riskantně a dramaticky. Průhledné látky střídaly krajková body nebo rozevláté pláště. Klíčovým prvkem však nadále zůstal maximalismus, pro návrháře už tak typický, skloubený se základními Valentino detaily.

    Givenchy začíná novou kapitolu. Sarah Burton chápe moderní ženu

    Snad ještě o něco více očekávanou přehlídkou byla ta z dílny Givenchy. Svou tvorbu pro módní dům totiž debutovala návrhářka Sarah Burton, která do pozice kreativní ředitelky nastoupila loni poté, co opustila vedoucí pozici u Alexandra McQueen. Nástup do slavné francouzské značky pak zvládla opravdu bravurně. Kolekcí pro nadcházející podzim a zimu vzdala hold DNA módního domu.

    V kolekci totiž použila střihy, krejčovinu i detaily, které Givenchy posledních více než 70 let definovaly. Nejednalo se ovšem o pouhý pohled do minulosti, byť ten zůstal zásadní součástí návrhů. Burton totiž prohlásila, že „jít dopředu znamená vrátit se zpět na začátek“. Designérka ale zároveň zvládla ztvárnit to, co v současnosti znamená být ženou. Tedy umně spojit veškeré její kontradikce.

    Looky proto spojovaly maskulinní a ženské siluety či pevné struktury s těmi rozevlátými. Výsledkem byl dojem ženy, která si je vlastní složitosti vědomá a nakládá s ní dle vlastní vůle. „Chci zachytit vše, co moderní ženu vytváří. Její sílu, citlivost, emoční inteligenci, ale i pocity síly a toho, jak sexy je,“ prohlásila Burton. Do Givenchy tak přináší novou kapitolu, ale i osvěžující ženský pohled.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Who What Wear, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Třásně udávají rytmus jaru a létu 2026. Objevte horký trend letošních mol

    Třásně opět vstoupily na mola s energií, jež proměnila krok v gesto a látku v melodii. Jarní a letní sezóna 2026 je jimi doslova protkaná. Linie oděvů se od Milána až po Londýn rozvlnily do plynulého pohybu, v němž se řemeslnost mísí s volností. Třásně symbolizují přirozenou dynamiku a smyslový přepych. V každém švu je cítit rytmus, jenž nezpívá do kroku, ale vábí k tanci.

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    TikTok Highlights: Káva získala novou podobu, nese název proffee

    Uživatelé sociální sítě TikTok nikdy nepohrdnou žádným lifestyle nebo wellness trikem. Není proto divu, že si zamilovali proffee, tedy kávu doplněnou o protein nebo kolagen. Slibují si od ní benefity v podobě žádaného přísunu energie, ale také regeneraci svalů či dokonce úbytek váhy. Je ovšem trendy nápoj tak výhodný, jak se na obrazovkách telefonů tváří?

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    Dvě ikony, dva střihy. Kim Kardashian a Pamela Anderson šokovaly Paříž

    Paříž opět ukázala, že účes může nést stejně silné sdělení jako couture šaty. Nejvýrazněji se do podvědomí uplynulého týdne módy zapsaly dvě ženy, které redefinují pojem "ikonická proměna". Kim Kardashian a Pamela Anderson. Každá z nich uchopila krátké vlasy jako nástroj vyjádření nové éry krásy a osobní síly. Jejich účesy se staly vizuálními odrazy ženské autonomie, estetické preciznosti i smyslu pro okamžik. Paříž tak zrodila dva účesy, jež určitě vstoupí do kadeřnických salonů.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 letech opouští pánskou divizi Hermès

    Legendární módní stálice končí. Návrhářka Véronique Nichanian odchází po 37 letech ze své pozice kreativní ředitelky pánské sekce módního domu Hermès. Rozhodnutí prozradila ve čtvrtek ve svém rozhovoru pro francouzský deník Le Figaro. Vedení jedné z nejsilnějších značek na současném luxusním trhu však prozatím jejího nástupce nebo nástupkyni neoznámilo.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―