Více

    ― Reklama ―

    Začátek roku 2025 značí pro módní průmysl v Evropské unii značné změny. Bude se muset totiž podřídit řadě nových legislativních závazků. Stojí za nimi především snaha snížit množství textilního odpadu a s ním spojené negativní dopady na životní prostředí. Mezi další cíle patří omezení odlesňování nebo transparentnost týkající se původu produktů.

    První leden pro módní průmysl v Evropské unii (EU) neznamenal jen veselé oslavy nového roku. Představoval i začátek změn, kterým bude muset letos čelit. V roce 2025 pro něj totiž začne platit řada nových legislativních závazků. Hned první den roku tak například vešlo v platnost nařízení jménem Extended Producer Responsibility, v překladu tedy Rozšířená odpovědnost výrobců.

    Po členských státech EU požaduje, aby textil na konci jeho „života“ sbíraly odděleně od směsného odpadu. Cílem je zamezit ničení kousků, které by se stále daly recyklovat nebo opravit. V květnu loňského roku však povinný systém třídění zavedlo pouhých 11 států. Dalších 14 pak představilo dobrovolné iniciativy. Zůstává tedy otázkou, jak efektivní změny se EU v roce 2025 dočká.

    Evropská unie plánuje omezit odlesňování. Učiní módní průmysl zodpovědným

    Státy EU se v roce 2025 hodlají zaměřit také na odlesňování. Od 30. prosince loňského roku platí nařízení, které ho hodlá omezit. Prozatím platí pouze pro velké korporace, postupně se ovšem rozšíří i na drobné a středně velké podniky. Zjednodušeně řečeno zakazuje na evropském trhu prodej produktů spojených s odlesňováním. Dotýká se pak především textilního a obuvnického průmyslu.

    Produkty dostanou vlastní pas. Prozradí jejich původ i uhlíkovou stopu

    Letošní rok značí rovněž začátek testovací fáze projektu s názvem Digital Product Passport (DPP). Dle něj by všechny módní či textilní produkty na evropském trhu měly mít přiřazený takzvaný produktový pas. Tím je myšlena určitá forma digitálního a strojově čitelného záznamu, například v podobě QR kódu, obsahujícího informace o environmentálním dopadu daného zboží.

    Mezi dostupné informace by měla patřit jména výrobců, přesné složení daného produktu a data popisující uhlíkovou stopu a způsoby, jak lze kousek opravit nebo recyklovat. Evropská komise plánuje vytvořit speciální webový portál, na kterém budou všechny digitální produktové pasy zaregistrované. V současnosti pak cílí na to, aby DPP obsahovalo co nejvíce kusů textilního zboží do roku 2030.

    Zdroje: The Fashion Network, Politico, TBS News, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Rok 2025 přináší změny. Módní průmysl čekají v Evropské unii nové předpisy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Začátek roku 2025 značí pro módní průmysl v Evropské unii značné změny. Bude se muset totiž podřídit řadě nových legislativních závazků. Stojí za nimi především snaha snížit množství textilního odpadu a s ním spojené negativní dopady na životní prostředí. Mezi další cíle patří omezení odlesňování nebo transparentnost týkající se původu produktů.

    - Reklama -

    První leden pro módní průmysl v Evropské unii (EU) neznamenal jen veselé oslavy nového roku. Představoval i začátek změn, kterým bude muset letos čelit. V roce 2025 pro něj totiž začne platit řada nových legislativních závazků. Hned první den roku tak například vešlo v platnost nařízení jménem Extended Producer Responsibility, v překladu tedy Rozšířená odpovědnost výrobců.

    Po členských státech EU požaduje, aby textil na konci jeho „života“ sbíraly odděleně od směsného odpadu. Cílem je zamezit ničení kousků, které by se stále daly recyklovat nebo opravit. V květnu loňského roku však povinný systém třídění zavedlo pouhých 11 států. Dalších 14 pak představilo dobrovolné iniciativy. Zůstává tedy otázkou, jak efektivní změny se EU v roce 2025 dočká.

    Evropská unie plánuje omezit odlesňování. Učiní módní průmysl zodpovědným

    Státy EU se v roce 2025 hodlají zaměřit také na odlesňování. Od 30. prosince loňského roku platí nařízení, které ho hodlá omezit. Prozatím platí pouze pro velké korporace, postupně se ovšem rozšíří i na drobné a středně velké podniky. Zjednodušeně řečeno zakazuje na evropském trhu prodej produktů spojených s odlesňováním. Dotýká se pak především textilního a obuvnického průmyslu.

    - Reklama -

    Produkty dostanou vlastní pas. Prozradí jejich původ i uhlíkovou stopu

    Letošní rok značí rovněž začátek testovací fáze projektu s názvem Digital Product Passport (DPP). Dle něj by všechny módní či textilní produkty na evropském trhu měly mít přiřazený takzvaný produktový pas. Tím je myšlena určitá forma digitálního a strojově čitelného záznamu, například v podobě QR kódu, obsahujícího informace o environmentálním dopadu daného zboží.

    Mezi dostupné informace by měla patřit jména výrobců, přesné složení daného produktu a data popisující uhlíkovou stopu a způsoby, jak lze kousek opravit nebo recyklovat. Evropská komise plánuje vytvořit speciální webový portál, na kterém budou všechny digitální produktové pasy zaregistrované. V současnosti pak cílí na to, aby DPP obsahovalo co nejvíce kusů textilního zboží do roku 2030.

    Zdroje: The Fashion Network, Politico, TBS News, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Zamávejte nudnému prostoru. Oživit vlastní bydlení zvládnete i svépomocí

    Čas od času už nám vlastní bydlení může přijít trochu nuda. Nic na něm není vyloženě špatně, chybí mu však jistá jiskra. Jestliže někdy zatoužíte po oživení bytu či domu, ale nechcete se pouštět do přílišných úprav, využijte snadno dostupné vychytávky. Zvládnete je bez cizí pomoci, s minimem práce a nijak tím neponičíte ani pronajatý prostor.

    Spojení vysoké módy a fine dining. Pro generaci Z je jídlo symbolem luxusu

    V době, kdy jsou pro mladou generaci nedosažitelné cíle, jako je vlastní bydlení nebo nové auto, se pozornost přesouvá k menším, ale intenzivnějším formám potěšení. Proto na scénu přichází fine dining. Ne jako obyčejná nutnost, ale nový symbol statusu. Generace Z, která vyrůstala v digitálním světě a zažila pandemii i ekonomické turbulence, si začala cenit každodenních radostí, jež jsou dostupné, ale výjimečné. 

    Jacob Elordi vrátil na scénu knihy. Stal se z nich sexy módní doplněk

    Některé celebrity vědomě usilují o pozici "it girl" či světově proslulého "trendsettera". Jiné nemusí mít o podobnou roli zájem, přesto se jim ale daří své fanoušky silně ovlivňovat. Podobný efekt má na uživatele sociálních sítí i herec Jacob Elordi. Stačilo, aby odhalil svou lásku ke knihám a nevědomky stvořil trendy doplněk, dobývající módní scénu.

    Dior už má jasno. Pánské kolekce převezme Jonathan Anderson

    Úspěšný návrhář Jonathan Anderson má novou roli. Dle očekávání a spekulací módního světa povládne pánským kolekcím u francouzského módního domu Dior. Zástupci značky to oznámili ve čtvrtek. V pozici nahradí designéra Kima Jones, který od společnosti nedávno odešel. První řadu pro jaro 2026 chce Anderson odhalit v Paříži na konci června.

    Čtyři tipy na hybridní účesy. Podrží vás na józe, u bazénu i při procházce městem

    S přicházejícím jarem jde často ruku v ruce rovněž touha experimentovat. Klasické drdoly nebo culíky zkrátka občas neplní dostatečně líbivou funkci, vymyslet úplně novou kreaci ale může být příliš složité. Inspirujte se jarními účesy, k jejichž provedení potřebujete jen trochu cviku, či jednoduchou a šikovnou pomůcku.

    Účes roku 2025 pohltila nostalgie. „The Christy Cut“ vrací do hry 90. léta

    Beauty odborníci mají jasno. Letošní trendy účes na plné čáře vyhrál ten s názvem "Christy Cut". Jedná se o střih inspirovaný supermodelkou Christy Turlington, který naplno navrací nádech 90. let minulého století. Charakteristický je nejen svou nadčasovostí a nedbalým chic stylem, ale rovněž důrazem na trendy přirozenost i zvýrazněné kudrny a vlny.

    Pryč s unifikací večerních rób. Nezávislí návrháři vracejí na červený koberec odvahu

    Pořád ještě platí, že na okázalé prestižní akci potkáte zejména róby od módních domů jako Chanel, Dior nebo Gucci, protože celebrity zkrátka sází na jistotu. V poslední době se ale na červeném koberci čím dál častěji objevují i nezávislí návrháři, kteří přinášejí čerstvý pohled, odvahu a osobitost. Sledujeme zárodek nového trendu?

    Večeře v metru i na stromě. Světové restaurace vás pohostí na nejpodivnějších místech

    Cestování a jídlo patří mezi jedny z nejoblíbenějších koníčků. Naštěstí se dají skvěle kombinovat. Slavné i méně známé restaurace se proto často předhání v nevšednosti a turisty vítají s otevřenou náručí. Jestliže čas od času zatoužíte po jedinečném zážitku spojeném s gastronomií, vyberte si svoji příští destinaci právě podle těchto neobvyklých míst.

    Ani žlutá, ani zelená. Odstín Chartreuse obarvil jarní trendy

    Zdá se, že loňský "brat summer" odstín zcela nezanikl. Jen se po zimním spánku přeměnil do o něco umírněnější varianty, tedy barvy s názvem Chartreuse. Jedná se o tóny pronikavě žluté a zelené, které se proplížily rovněž do kolekcí pro současné jaro a nadcházející léto. Jejich výhodou je především jednoduchá kombinovatelnost a okamžitý "it girl" efekt.

    Prada píše historii. Po měsících jednání odkoupí módní dům Versace

    Na italskou módní scénu vstupuje nový vládce. Mateřská společnost značky Prada, tedy Prada Group, ve čtvrtek oficiálně oznámila odkoupení Versace. Stalo se tak po měsících spekulací o tom, zda vůbec a za jakou cenu by se mohl prodej uskutečnit. Svět módy nyní napjatě čeká, jak bude sesterství dvou největších italských značek vypadat.

    Adolescence zvedl Netflix z popela. Seriál vrací platformu na výsluní

    Britský limitovaný seriál Adolescence dorazil na platformu Netflix před necelým měsícem. Přesto si získal pozornost nejen diváků známé streamovací služby, ale také uživatelů sociálních sítí, řady známých osobností, a dokonce politiků. Po delším "suchém" období tak opět navrátil Netflix do výsluní. Jak dlouho ale pozornost platformě vydrží?

    Elegantní vestičky boří stereotypy. Naučte se je nastylizovat podle typu postavy

    Původně mužský kousek oděvu ze středověku zažívá v poslední době nevídaný boom. A co víc, změnil dokonce gender a s velkou slávou se objevil i v dámských kolekcích. Není divu, charismatické vestičky perfektně balancují mezi autoritou a svůdností. Jestliže jste tomuto trendu doposud odolávaly, stojí za to ponořit se do něj po hlavě.

    Móda v područí celebrit. Outfity hvězd manifestují jejich vysněné role

    Zdá se, že volby rób slavných osobností skrývají mnohem více než jen dechberoucí módu. Jednat by se mohlo o nápovědu ohledně jejich vysněných rolí. Šatník hereček jako Millie Bobby Brown nebo Ariany Grande vyzařuje v poslední době energii Britney Spears a Audrey Hepburn, tedy osobností, které by si toužily ztvárnit na filmovém plátně.

    Luxusní značky daly sbohem zimě. Jejich kampaně protkaly jarní paprsky

    Jaro se pomalu ale jistě vplížilo také do kampaní luxusních značek. S čím dál častějšími slunečními paprsky daly oficiálně sbohem zimě a naplno obrátily svou pozornost k letošní teplé sezóně. Tu pak v jejich pojetí definují ikonické kabelky i pestrobarevné šperky. Jako červená nit ji ale protkává rovněž nádech retro nostalgie a boho romantismu.

    Kam nechodí slunce, tam chodí lékař. Některé účinné látky ale před zářením schovejte

    Staré rčení o potřebě slunce, které léčí všechny neduhy, je pravdou jen z části. Sluneční paprsky sice pomáhají tělu vytvářet vitamin D a blahodárný účinek mají rovněž na psychiku. To vše ale platí jen s dostatečnou ochranou před škodlivým UV zářením. A pokud ve své skin care rutině používáte účinné látky, platí to pro vás dvojnásob.

    Móda v kostce: Chanel spojil síly s Angèle a Swarovski dorazil do Milána

    Módní svět nepřestává překypovat novinkami. Značka Chanel představí spolu se zpěvačkou Angèle nový parfém. Balenciaga pro změnu spojil síly s výrobcem bot Scholl a novou tváří L'Orèal Paris je herečka ze seriálu Emily In Paris Philippine Leroy-Beaulieu. Swarovski dorazil do Milána na tamní design week a Prada se blíží k odkoupení Versace.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―