Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Program OSN pro životní prostředí (UNEP) vydal příručku pro módní odvětví nazvanou Sustainable Fashion Communication Playbook. Radí v ní lídrům, médiím i influencerům, jak propagovat módu. Odvrátit se mají od podpory konzumu k udržitelným projektům.

    Na nové příručce sepsané pod vedením UNEP spolupracovalo více než 160 manažerů z módního průmyslu a signatáři Módní charty. Zaměřili se v ní především na roli médií, influencerů i lídrů na cestě k udržitelnější budoucnosti. Na 91 stránkách proto popsali, jakým způsobem by měli nadále komunikovat o módě. Především by se totiž měli odvrátit od tendence propagovat nadměrnou spotřebu.

    Kolem takového vzkazu se totiž většina marketingové módní komunikace odjakživa točí. Místo toho by ale podle příručky měli influenceři milovníky módy motivovat k tomu, aby vyhledávali „alternativní způsoby“, jako je například nakupování z druhé ruky. Média by zase měla „rozdělovat identitu od pocitu novosti“. Módní aktéři by pak měli začít věnovat více pozornosti diverzitě, kulturnímu dědictví a tradicím nebo provázanosti módy s přírodou.

    Příručka nazvaná Sustainable Fashion Communication Playbook zveřejněná v úterý má tedy sloužit jako rádce pro vytvoření udržitelnějšího módního světa. Inspirovat má proto podle UNEP také „společenskou změnu“. „Způsob, jakým prezentujeme světu módu, musí být rovněž součástí konverzace o udržitelnosti,“ popsali tvůrci příručky. „Nejedná se ovšem o mechanismus odpovědnosti, ale o podpůrný rámec,“ popsala vedoucí advokacie pro udržitelnou módu pro UNEP Rachel Arthur.

    Příručka UNEP poukázala také na problémy spojené s módními přehlídkami a influencery

    Ve svých doporučeních se zástupci UNEP zaměřili například také na módní přehlídky. Upozornili na to, že jejich problematika nesouvisí pouze s uhlíkovou stopou. Kromě toho by se módní aktéři měli soustředit také na message, kterou okázalé luxusní show do světa posílají. Podobně pak autoři příručky posoudili také práci influencerů. Jejich sponzorované výlety přes půl světa nebo nákupní zvyky totiž vůči přírodě příliš přátelské nejsou.

    Módní průmysl je navíc v současnosti zodpovědný za dvě až osm procent světových emisí skleníkového plynu. Zároveň způsobuje výrazné znečištění, plýtvání vodou nebo poškozování biodiverzity. „Pokud se komunikátoři módního světa rozhodnou být součástí řešení, a ne jedním z tvůrců problému, pomohou nám dosáhnout důležitých cílů,“ vysvětlili dále zástupci UNEP. Módní aktéři by se proto měli mimo jiné zaměřit také na transparentnost a vědecké poznatky.

    Zdroj: WWD, UNEP, Chemycal, Twitter, YouTube

    UNEP zveřejnil příručku pro módní průmysl. Přestaňte propagovat konzum, radí

    Nákupní seznam na květen: Obdarujte maminky produkty od Belly Hadid nebo parfémem od Pigmentarium

    V kalendáři tentokrát přichází květen, lásky čas, a náš nákupní seznam se opět nebezpečně plní zajímavými novinkami ze světa krásy, módy a designu. Každou maminku potěší ke Dni matek luxusní parfém od české značky Pigmentarium. Poslední jarní měsíc však můžete oslavit například i novými barevnými variantami ikonických kabelek od Miu Miu.

    Svět parfémů holduje vanilce a citrusům. Podtrhněte svou osobnost pomocí neotřelých kombinací

    Letošní léto slibuje nejen módní extravaganci, ale také závan zajímavých vůní, které se stanou neopomenutelným doplňkem každého okamžiku. V oblasti parfémů, kde jsou trendy často obtížně definovatelné, jednoznačně vyniká nadšení pro intenzivní využití vanilky, jejíž široké spektrum tónů láká ke zkoumání. Od sladkých tónů po pikantní aroma, vanilka zve k objevování nových a rozmanitých dimenzí vůní, často evokujících luxusní požitek.

    TikTok našel další lásku. Propaguje produkty, které nejsou sexy

    Uživatelé TikToku začínají toužit po jeho realističtější podobě. Také proto podporují trendy, které se nesnaží skrývat za estetikou a přitažlivostí, ale podávají věci takové, jaké jsou. Není tedy divu, že si nyní zamilovali beauty videa s "unsexy" produkty.

    Přátelství existují i v módě a Hollywoodu. Zendaya a Law Roach společně válcují červené koberce

    Jestli někdo zná recept na vytvoření virálního popkulturního momentu, pak je to herečka Zendaya a její stylista Law Roach. Kromě jejich společné tvůrčí vize, kterou úspěšně proměňují v kouzelné a velkolepé módní momenty, je však spojuje také nebývale silné přátelství. Pojďme si připomenout několik ikonických looků z dílny vlivného dua.