Více

    RECORDS

    Chanel

    Versace

    Dolce Gabbana

    Loro Piana

    Sledujte nás na Instagramu

    Program OSN pro životní prostředí (UNEP) vydal příručku pro módní odvětví nazvanou Sustainable Fashion Communication Playbook. Radí v ní lídrům, médiím i influencerům, jak propagovat módu. Odvrátit se mají od podpory konzumu k udržitelným projektům.

    Na nové příručce sepsané pod vedením UNEP spolupracovalo více než 160 manažerů z módního průmyslu a signatáři Módní charty. Zaměřili se v ní především na roli médií, influencerů i lídrů na cestě k udržitelnější budoucnosti. Na 91 stránkách proto popsali, jakým způsobem by měli nadále komunikovat o módě. Především by se totiž měli odvrátit od tendence propagovat nadměrnou spotřebu.

    Kolem takového vzkazu se totiž většina marketingové módní komunikace odjakživa točí. Místo toho by ale podle příručky měli influenceři milovníky módy motivovat k tomu, aby vyhledávali „alternativní způsoby“, jako je například nakupování z druhé ruky. Média by zase měla „rozdělovat identitu od pocitu novosti“. Módní aktéři by pak měli začít věnovat více pozornosti diverzitě, kulturnímu dědictví a tradicím nebo provázanosti módy s přírodou.

    Příručka nazvaná Sustainable Fashion Communication Playbook zveřejněná v úterý má tedy sloužit jako rádce pro vytvoření udržitelnějšího módního světa. Inspirovat má proto podle UNEP také „společenskou změnu“. „Způsob, jakým prezentujeme světu módu, musí být rovněž součástí konverzace o udržitelnosti,“ popsali tvůrci příručky. „Nejedná se ovšem o mechanismus odpovědnosti, ale o podpůrný rámec,“ popsala vedoucí advokacie pro udržitelnou módu pro UNEP Rachel Arthur.

    Příručka UNEP poukázala také na problémy spojené s módními přehlídkami a influencery

    Ve svých doporučeních se zástupci UNEP zaměřili například také na módní přehlídky. Upozornili na to, že jejich problematika nesouvisí pouze s uhlíkovou stopou. Kromě toho by se módní aktéři měli soustředit také na message, kterou okázalé luxusní show do světa posílají. Podobně pak autoři příručky posoudili také práci influencerů. Jejich sponzorované výlety přes půl světa nebo nákupní zvyky totiž vůči přírodě příliš přátelské nejsou.

    Módní průmysl je navíc v současnosti zodpovědný za dvě až osm procent světových emisí skleníkového plynu. Zároveň způsobuje výrazné znečištění, plýtvání vodou nebo poškozování biodiverzity. „Pokud se komunikátoři módního světa rozhodnou být součástí řešení, a ne jedním z tvůrců problému, pomohou nám dosáhnout důležitých cílů,“ vysvětlili dále zástupci UNEP. Módní aktéři by se proto měli mimo jiné zaměřit také na transparentnost a vědecké poznatky.

    Zdroj: WWD, UNEP, Chemycal, Twitter, YouTube

    UNEP zveřejnil příručku pro módní průmysl. Přestaňte propagovat konzum, radí

    Módní novinky v kostce: Ralph Lauren odhalil uniformy týmu USA a Rihanna zastupuje J’Adore

    Americký návrhář Ralph Lauren představil očekávané uniformy týmu USA pro nadcházející Olympijské hry. Novinku ovšem představil rovněž módní dům Dior. Zveřejnil totiž, že se zpěvačka Rihanna stane ambasadorkou vůně J'Adore. Modelka Noemi Campbell zase v sobotu otevře vlastní výstavu a Chanel zahájí nové partnerství.

    Módní svět ovládá Miu Miu girl. Italská značka vytvořila vlastní styl

    Ani nejméně aktivní pozorovatel módního průmyslu si nemohl nevšimnout nesmlouvavého růstu italské značky Miu Miu. V posledních letech si díky svým virálním trendy kouskům dokázala vybudovat nejen základnu věrných zákazníků, ale také vlastní styl. Seznamte se s Miu Miu girl.

    Interiér roku 2025 oslavuje barvu Burnt Sienna i mísu s pomeranči. To vše na eklektickém základě

    Interiérové trendy roku 2025 zasahují do několika stylů. Inspiraci nachází v 70. letech, jejich prvky však převádí do moderních a inovativních linií. Oblíbený minimalismus sice ustupuje, jednou nohou v designovém hřišti ovšem stále zůstává. Jak jinak totiž správně vyniknou zdobné koberce než v jednoduchém prostředí? Alespoň tak nám je letos odprezentoval milánský Design Week.

    Pharrell Williams ztvárnil ducha Olympiády. Nová kolekce Louis Vuitton stojí na pospolitosti

    Kreativní ředitel pánské módy Louis Vuitton Pharrell Williams opět dokázal svou schopnost využívat aktuální dění i odhadovat budoucí trendy. Jeho nejnovější kolekce, odhalená na zahradě ředitelství UNESCO, umně podtrhla srdce blížící se Olympijských her, tedy pospolitost.